Przełożenia mechaników Star, Gaz itp.
Moderator: Misiek Bielsko
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Przełożenia mechaników Star, Gaz itp.
Witam.
Przymierzam się do podpięcia jakiegoś porządnego mechanika do oryginalnego PTO w Parcholu.
Zastanawiam się jednak, czy na przykład Star nie będzie zbyt wolny, bo zakładam, że ma większe przełożenie niż oryginalna wyciągarka Nissana. Zakładam, ale nie wiem....
Może ktoś wie jakie przełożenie ma Star albo Gaz 66?
Przymierzam się do podpięcia jakiegoś porządnego mechanika do oryginalnego PTO w Parcholu.
Zastanawiam się jednak, czy na przykład Star nie będzie zbyt wolny, bo zakładam, że ma większe przełożenie niż oryginalna wyciągarka Nissana. Zakładam, ale nie wiem....
Może ktoś wie jakie przełożenie ma Star albo Gaz 66?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
PTO w parchu (4.2) nie idzie z reduktora tylko ze skrzyni i czt wrzucisz 1 czy inny bieg zwija tak samo (inna sprawa że potrafi 40m na minute)XchaosX pisze:jak będzie ci za wolno to proponuje 5 bieg wrzucić i but w podłoge i ręcze moim starem za to że coś ci wyrwie taka prędkość będzie
kiedyś widziałem uaza jak go przeciągali przez lagier długim patrolem z mechanikiem.
jak koleś wysiadł z uaza to powiedział ja pie***** tak szybko jeszcze nie jechałem


@omm4x4 tak jest wiele firm produkujących PTO do tej skrzyni problem w tym że w orginalnym wyjście wału jest na przód samochodu ale są dstępnt też takie z wyjściem na tył firm produkujących PTO doo ciężarówek iciągników były już linki na forum a w google jest tego multum

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
To jest akurat najmniejszym problemem. Będzie nowy wałek, z wyjściem na tył i BigStar z tyłu.Miskiller pisze:sa rozne stary... przekladnia slimakowa jest niestety wolna... samohamownosc wystepuje dopiero przy przelozeniu powyzej 1:19... a gdzie ty chcesz tego stara wsadzic ? z przodu ?
Problemem jest tylko to, że tak jak pisze Ibl78 wyjście jest ze skrzyni, a nie z reduktora w związku z czym jest tylko jeden bieg (dokładnie 2 - przód / tył).
Zastanawiam się czy po zamontowaniu BigStar nie stracę zajwiekszej zalety mechanika, czyli szybkości.
Oczywiście zawsze można katować silnik na 4000 obr i będzie szybko, ale nie o to chodzi.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
tak potwierdzam, z małym wyjątkiem, najwolniejsza i jednocześnie samohamowna miała 1:21LSD pisze:Czy ktoś to może potwierdzić?Kruk pisze:star miał różne przełożenia nie jestem pewien do końca ale coś takie były 1:11 , 1:15 , 1:22
W niedzielę sprawdzę, jakie przełożenie ma oryginał w Parchu.
i pytanie, co to dla Ciebie jest "wolno" a co to "szybko"

bo wg mnie to 40m/min przy 2000 obr to jest całkiem


LJ 70
Spytam bo też właśnie coś tam wymyślam, zawsze wyciągasz się na ostatnim biegu (40m/min) czy używasz też wolniejszych biegów?Mag69 pisze:
tak potwierdzam, z małym wyjątkiem, najwolniejsza i jednocześnie samohamowna miała 1:21
i pytanie, co to dla Ciebie jest "wolno" a co to "szybko"
bo wg mnie to 40m/min przy 2000 obr to jest całkiem, a taką szybkość możesz uzyskać najwolniejszym starem przy średnicy bębna 14 cm
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
zobacz czy taka predkosc zwijania stara jest wystarczajaca ... => http://pl.youtube.com/watch?v=Wf_O5qC-qsc
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Ale ja cały czas mówię o oryginalnym PTO, które wychodzi ze skrzyni i w związku z tym NIE MA KILKU BIEGÓW tylko 1 w przód i 1 w tył.Miskiller pisze:zobacz czy taka predkosc zwijania stara jest wystarczajaca ... => http://pl.youtube.com/watch?v=Wf_O5qC-qsc
Zobaczę jakie jest przełożenie w Patrolowej wyciągarce i porównam.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
jesli chodzi o PTO to przełożenie w przód 0.928 w tył 1.185LSD pisze:Ale ja cały czas mówię o oryginalnym PTO, które wychodzi ze skrzyni i w związku z tym NIE MA KILKU BIEGÓW tylko 1 w przód i 1 w tył.Miskiller pisze:zobacz czy taka predkosc zwijania stara jest wystarczajaca ... => http://pl.youtube.com/watch?v=Wf_O5qC-qsc
Zobaczę jakie jest przełożenie w Patrolowej wyciągarce i porównam.
jeśli chodzi o przekładnie to nie pamiętam ale przy 1000rpm zwija 10m liny na minute (dokladnie)
hehe tak przy okazji to tam jest LBL tyle ze wszystkie male literki

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
tam lina wychodzi do tylu na jakąś rolkę (bloczek) i idzie do przodu?zobacz czy taka predkosc zwijania stara jest wystarczajaca ... => http://pl.youtube.com/watch?v=Wf_O5qC-qsc
lina ładnie sie układała był tam jakiś układacz liny?
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Zmierzyłem przełożenie wyciągarki Patrolowej. Wszło ok. 1:30.
To dość dużo w porównaniu do BigStarów. Jeżeli zastosuję tę o przełożeniu 1:22 to będzie dużo szybsza. Z jednej strony to dobrze, ale zastanawiam się nad wytrzymałością PTO i tym, czy zestaw nie będzie zbyt słaby. Nie chodzi mi tu o samą wyciągarkę, ale o jej napęd.
Ma ktoś doświadczenie współpracy PTO GR z BigStarem?
To dość dużo w porównaniu do BigStarów. Jeżeli zastosuję tę o przełożeniu 1:22 to będzie dużo szybsza. Z jednej strony to dobrze, ale zastanawiam się nad wytrzymałością PTO i tym, czy zestaw nie będzie zbyt słaby. Nie chodzi mi tu o samą wyciągarkę, ale o jej napęd.
Ma ktoś doświadczenie współpracy PTO GR z BigStarem?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
przeglądałem kiedyś fora Australijskie właśnie pod kątem tego i wybucha sprzęgiełko orginału albo łączenia wałka napędowego (nie wiem czy widziałeś grubość orginału do GR
) ale o wybuchu samego PTO nie słyszałem
ja wytargałem stara 266 z rowu
i prędzej sprzęgło nie wydoli niż PTO padnie choć po eksperymencie chwilowo nie ma luzu na sprzęgiełku i wolnego rozwijania liny
tak przy okazji motełeś wyjście PTO do tyłu





tak przy okazji motełeś wyjście PTO do tyłu

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
No o sprzęgło też właśnie się obawaim, bo już jedno spaliłem na wyciągarce Patrolowej. Z BigStarem nie będzie miało łatwego żywota.lbl78 pisze: prędzej sprzęgło nie wydoli niż PTO padnie
Jeżeli chodzi o wytrzymałość oryginalnej wyciągarki, to mnie na samym początku strzelił bezpiecznik. Jak wymieniłem na "home made" to ciągneła wszystko co się dało

Rozwiązanie już mam. Sprzęgło ze spieków i..... buuuuuuuut

Znalazłem fachowca, który się tego podejmie. Trzeba wytoczyć nowy wałek wyjściowy.tak przy okazji motełeś wyjście PTO do tyłu
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości