Przełożenia mechaników Star, Gaz itp.

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Przełożenia mechaników Star, Gaz itp.

Post autor: LSD » czw mar 27, 2008 11:01 pm

Witam.

Przymierzam się do podpięcia jakiegoś porządnego mechanika do oryginalnego PTO w Parcholu.
Zastanawiam się jednak, czy na przykład Star nie będzie zbyt wolny, bo zakładam, że ma większe przełożenie niż oryginalna wyciągarka Nissana. Zakładam, ale nie wiem....
Może ktoś wie jakie przełożenie ma Star albo Gaz 66?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » czw mar 27, 2008 11:06 pm

star miał różne przełożenia nie jestem pewien do końca ale coś takie były 1:11 , 1:15 , 1:22

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » czw mar 27, 2008 11:07 pm

star miał różne przełożenia nie jestem pewien do końca ale coś takie były 1:11 , 1:15 , 1:22

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw mar 27, 2008 11:08 pm

sa rozne stary... przekladnia slimakowa jest niestety wolna... samohamownosc wystepuje dopiero przy przelozeniu powyzej 1:19... a gdzie ty chcesz tego stara wsadzic ? z przodu ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
omm4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 11, 2007 7:31 pm
Lokalizacja: Niepruszewo k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: omm4x4 » czw mar 27, 2008 11:57 pm

chetnie sie podepne do tematu
czy ktos sie orientuje jak wyglada kwestia PTO do 4,2?
czy ktos to robi, czy jest do nabycia etc
z gory dziekuje za kazde info

Awatar użytkownika
XchaosX
Posty: 408
Rejestracja: wt lut 19, 2008 9:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: XchaosX » pt mar 28, 2008 7:58 am

jak będzie ci za wolno to proponuje 5 bieg wrzucić i but w podłoge i ręcze moim starem za to że coś ci wyrwie taka prędkość będzie :)21

kiedyś widziałem uaza jak go przeciągali przez lagier długim patrolem z mechanikiem.

jak koleś wysiadł z uaza to powiedział ja pie***** tak szybko jeszcze nie jechałem :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt mar 28, 2008 8:08 am

XchaosX pisze:jak będzie ci za wolno to proponuje 5 bieg wrzucić i but w podłoge i ręcze moim starem za to że coś ci wyrwie taka prędkość będzie :)21

kiedyś widziałem uaza jak go przeciągali przez lagier długim patrolem z mechanikiem.

jak koleś wysiadł z uaza to powiedział ja pie***** tak szybko jeszcze nie jechałem :)21
PTO w parchu (4.2) nie idzie z reduktora tylko ze skrzyni i czt wrzucisz 1 czy inny bieg zwija tak samo (inna sprawa że potrafi 40m na minute) :)21 jest wsadzone w miejsce 5 biegu :)
@omm4x4 tak jest wiele firm produkujących PTO do tej skrzyni problem w tym że w orginalnym wyjście wału jest na przód samochodu ale są dstępnt też takie z wyjściem na tył firm produkujących PTO doo ciężarówek iciągników były już linki na forum a w google jest tego multum :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt mar 28, 2008 5:31 pm

Miskiller pisze:sa rozne stary... przekladnia slimakowa jest niestety wolna... samohamownosc wystepuje dopiero przy przelozeniu powyzej 1:19... a gdzie ty chcesz tego stara wsadzic ? z przodu ?
To jest akurat najmniejszym problemem. Będzie nowy wałek, z wyjściem na tył i BigStar z tyłu.
Problemem jest tylko to, że tak jak pisze Ibl78 wyjście jest ze skrzyni, a nie z reduktora w związku z czym jest tylko jeden bieg (dokładnie 2 - przód / tył).
Zastanawiam się czy po zamontowaniu BigStar nie stracę zajwiekszej zalety mechanika, czyli szybkości.
Oczywiście zawsze można katować silnik na 4000 obr i będzie szybko, ale nie o to chodzi.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt mar 28, 2008 5:35 pm

Kruk pisze:star miał różne przełożenia nie jestem pewien do końca ale coś takie były 1:11 , 1:15 , 1:22
Czy ktoś to może potwierdzić?

W niedzielę sprawdzę, jakie przełożenie ma oryginał w Parchu.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt mar 28, 2008 5:52 pm

LSD pisze:
Kruk pisze:star miał różne przełożenia nie jestem pewien do końca ale coś takie były 1:11 , 1:15 , 1:22
Czy ktoś to może potwierdzić?

W niedzielę sprawdzę, jakie przełożenie ma oryginał w Parchu.
tak potwierdzam, z małym wyjątkiem, najwolniejsza i jednocześnie samohamowna miała 1:21

i pytanie, co to dla Ciebie jest "wolno" a co to "szybko" ??

bo wg mnie to 40m/min przy 2000 obr to jest całkiem :)2 , a taką szybkość możesz uzyskać najwolniejszym starem przy średnicy bębna 14 cm





:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
XchaosX
Posty: 408
Rejestracja: wt lut 19, 2008 9:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: XchaosX » pt mar 28, 2008 6:49 pm

jak mi się zachce to policze mojego stara, czyli jak ile obrotów wałka na jeden obrót bębna tak ?

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt mar 28, 2008 8:54 pm

Mag69 pisze:
tak potwierdzam, z małym wyjątkiem, najwolniejsza i jednocześnie samohamowna miała 1:21

i pytanie, co to dla Ciebie jest "wolno" a co to "szybko" ??

bo wg mnie to 40m/min przy 2000 obr to jest całkiem :)2 , a taką szybkość możesz uzyskać najwolniejszym starem przy średnicy bębna 14 cm





:)21
Spytam bo też właśnie coś tam wymyślam, zawsze wyciągasz się na ostatnim biegu (40m/min) czy używasz też wolniejszych biegów?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt mar 28, 2008 9:56 pm

zobacz czy taka predkosc zwijania stara jest wystarczajaca ... => http://pl.youtube.com/watch?v=Wf_O5qC-qsc
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » sob mar 29, 2008 12:08 am

Miskiller pisze:zobacz czy taka predkosc zwijania stara jest wystarczajaca ... => http://pl.youtube.com/watch?v=Wf_O5qC-qsc
Ale ja cały czas mówię o oryginalnym PTO, które wychodzi ze skrzyni i w związku z tym NIE MA KILKU BIEGÓW tylko 1 w przód i 1 w tył.

Zobaczę jakie jest przełożenie w Patrolowej wyciągarce i porównam.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » sob mar 29, 2008 11:07 pm

Jeszcze jedno pytanie.

Czy wyciągarka od Stara 660 różni się istotnie od tej ze Stara 66?
Jeżeli tak to czym i która lepciejsza do Parchola ;)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob mar 29, 2008 11:55 pm

LSD pisze:
Miskiller pisze:zobacz czy taka predkosc zwijania stara jest wystarczajaca ... => http://pl.youtube.com/watch?v=Wf_O5qC-qsc
Ale ja cały czas mówię o oryginalnym PTO, które wychodzi ze skrzyni i w związku z tym NIE MA KILKU BIEGÓW tylko 1 w przód i 1 w tył.

Zobaczę jakie jest przełożenie w Patrolowej wyciągarce i porównam.
jesli chodzi o PTO to przełożenie w przód 0.928 w tył 1.185
jeśli chodzi o przekładnie to nie pamiętam ale przy 1000rpm zwija 10m liny na minute (dokladnie)

hehe tak przy okazji to tam jest LBL tyle ze wszystkie male literki :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » ndz mar 30, 2008 8:37 am

Ponawiam pytanie, bo mam na oku od Stara 66 i nie wiem czy to to samo....

Czy wyciągarka od Stara 660 różni się istotnie od tej ze Stara 66?
Jeżeli tak to czym i która lepciejsza do Parchola ;)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz mar 30, 2008 8:46 am

są takie same




:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » ndz mar 30, 2008 6:33 pm

zobacz czy taka predkosc zwijania stara jest wystarczajaca ... => http://pl.youtube.com/watch?v=Wf_O5qC-qsc
tam lina wychodzi do tylu na jakąś rolkę (bloczek) i idzie do przodu?
lina ładnie sie układała był tam jakiś układacz liny?

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz mar 30, 2008 6:47 pm

Kruk pisze: tam lina wychodzi do tylu na jakąś rolkę (bloczek) i idzie do przodu?
tak

lina ładnie sie układała był tam jakiś układacz liny?
nie
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » ndz mar 30, 2008 7:32 pm

a w jakiej odległości jest rolka od bębna ? i jakiej średnicy jest? a lina 10 ?
będe motał stara do uaza mojego tez będzie z tyłu ale nie będzie otworu u góry szkoda mi ciąć podłogi bo w doskonałym stanie jest.
A na filmie bardzo ładnie się układa :D i może nie będzie potrzeby od góry grzebać :D

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » wt kwie 01, 2008 1:07 am

Zmierzyłem przełożenie wyciągarki Patrolowej. Wszło ok. 1:30.
To dość dużo w porównaniu do BigStarów. Jeżeli zastosuję tę o przełożeniu 1:22 to będzie dużo szybsza. Z jednej strony to dobrze, ale zastanawiam się nad wytrzymałością PTO i tym, czy zestaw nie będzie zbyt słaby. Nie chodzi mi tu o samą wyciągarkę, ale o jej napęd.
Ma ktoś doświadczenie współpracy PTO GR z BigStarem?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » wt kwie 01, 2008 6:27 am

przeglądałem kiedyś fora Australijskie właśnie pod kątem tego i wybucha sprzęgiełko orginału albo łączenia wałka napędowego (nie wiem czy widziałeś grubość orginału do GR :)21 :)21 ) ale o wybuchu samego PTO nie słyszałem :roll: ja wytargałem stara 266 z rowu :)2 i prędzej sprzęgło nie wydoli niż PTO padnie choć po eksperymencie chwilowo nie ma luzu na sprzęgiełku i wolnego rozwijania liny :)21
tak przy okazji motełeś wyjście PTO do tyłu ??
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » wt kwie 01, 2008 6:45 am

odleglosc to ponad metr, lina 10, a dobra rada to beben musisz widziec... moze kamerka ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » wt kwie 01, 2008 8:21 am

lbl78 pisze: prędzej sprzęgło nie wydoli niż PTO padnie
No o sprzęgło też właśnie się obawaim, bo już jedno spaliłem na wyciągarce Patrolowej. Z BigStarem nie będzie miało łatwego żywota.

Jeżeli chodzi o wytrzymałość oryginalnej wyciągarki, to mnie na samym początku strzelił bezpiecznik. Jak wymieniłem na "home made" to ciągneła wszystko co się dało ;) Problem w tym, że przy dużych obciążeniach łatwo jest albo spalić sprzęgło, albo zdusić silnik. Przy przełożeniu 1:22 będzie jeszcze gorzej.
Rozwiązanie już mam. Sprzęgło ze spieków i..... buuuuuuuut ;)

tak przy okazji motełeś wyjście PTO do tyłu ??
Znalazłem fachowca, który się tego podejmie. Trzeba wytoczyć nowy wałek wyjściowy.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości