Strona 1 z 2
Przełożenia mechaników Star, Gaz itp.
: czw mar 27, 2008 11:01 pm
autor: LSD
Witam.
Przymierzam się do podpięcia jakiegoś porządnego mechanika do oryginalnego PTO w Parcholu.
Zastanawiam się jednak, czy na przykład Star nie będzie zbyt wolny, bo zakładam, że ma większe przełożenie niż oryginalna wyciągarka Nissana. Zakładam, ale nie wiem....
Może ktoś wie jakie przełożenie ma Star albo Gaz 66?
: czw mar 27, 2008 11:06 pm
autor: Kruk
star miał różne przełożenia nie jestem pewien do końca ale coś takie były 1:11 , 1:15 , 1:22
: czw mar 27, 2008 11:07 pm
autor: Kruk
star miał różne przełożenia nie jestem pewien do końca ale coś takie były 1:11 , 1:15 , 1:22
: czw mar 27, 2008 11:08 pm
autor: Miskiller
sa rozne stary... przekladnia slimakowa jest niestety wolna... samohamownosc wystepuje dopiero przy przelozeniu powyzej 1:19... a gdzie ty chcesz tego stara wsadzic ? z przodu ?
: czw mar 27, 2008 11:57 pm
autor: omm4x4
chetnie sie podepne do tematu
czy ktos sie orientuje jak wyglada kwestia PTO do 4,2?
czy ktos to robi, czy jest do nabycia etc
z gory dziekuje za kazde info
: pt mar 28, 2008 7:58 am
autor: XchaosX
jak będzie ci za wolno to proponuje 5 bieg wrzucić i but w podłoge i ręcze moim starem za to że coś ci wyrwie taka prędkość będzie
kiedyś widziałem uaza jak go przeciągali przez lagier długim patrolem z mechanikiem.
jak koleś wysiadł z uaza to powiedział ja pie***** tak szybko jeszcze nie jechałem

: pt mar 28, 2008 8:08 am
autor: lbl78
XchaosX pisze:jak będzie ci za wolno to proponuje 5 bieg wrzucić i but w podłoge i ręcze moim starem za to że coś ci wyrwie taka prędkość będzie
kiedyś widziałem uaza jak go przeciągali przez lagier długim patrolem z mechanikiem.
jak koleś wysiadł z uaza to powiedział ja pie***** tak szybko jeszcze nie jechałem

PTO w parchu (4.2) nie idzie z reduktora tylko ze skrzyni i czt wrzucisz 1 czy inny bieg zwija tak samo (inna sprawa że potrafi 40m na minute)

jest wsadzone w miejsce 5 biegu

@omm4x4 tak jest wiele firm produkujących PTO do tej skrzyni problem w tym że w orginalnym wyjście wału jest na przód samochodu ale są dstępnt też takie z wyjściem na tył firm produkujących PTO doo ciężarówek iciągników były już linki na forum a w google jest tego multum

: pt mar 28, 2008 5:31 pm
autor: LSD
Miskiller pisze:sa rozne stary... przekladnia slimakowa jest niestety wolna... samohamownosc wystepuje dopiero przy przelozeniu powyzej 1:19... a gdzie ty chcesz tego stara wsadzic ? z przodu ?
To jest akurat najmniejszym problemem. Będzie nowy wałek, z wyjściem na tył i BigStar z tyłu.
Problemem jest tylko to, że tak jak pisze Ibl78 wyjście jest ze skrzyni, a nie z reduktora w związku z czym jest tylko jeden bieg (dokładnie 2 - przód / tył).
Zastanawiam się czy po zamontowaniu BigStar nie stracę zajwiekszej zalety mechanika, czyli szybkości.
Oczywiście zawsze można katować silnik na 4000 obr i będzie szybko, ale nie o to chodzi.
: pt mar 28, 2008 5:35 pm
autor: LSD
Kruk pisze:star miał różne przełożenia nie jestem pewien do końca ale coś takie były 1:11 , 1:15 , 1:22
Czy ktoś to może potwierdzić?
W niedzielę sprawdzę, jakie przełożenie ma oryginał w Parchu.
: pt mar 28, 2008 5:52 pm
autor: Mag69
LSD pisze:Kruk pisze:star miał różne przełożenia nie jestem pewien do końca ale coś takie były 1:11 , 1:15 , 1:22
Czy ktoś to może potwierdzić?
W niedzielę sprawdzę, jakie przełożenie ma oryginał w Parchu.
tak potwierdzam, z małym wyjątkiem, najwolniejsza i jednocześnie samohamowna miała 1:21
i pytanie, co to dla Ciebie jest "wolno" a co to "szybko"
bo wg mnie to 40m/min przy 2000 obr to jest całkiem

, a taką szybkość możesz uzyskać najwolniejszym starem przy średnicy bębna 14 cm

: pt mar 28, 2008 6:49 pm
autor: XchaosX
jak mi się zachce to policze mojego stara, czyli jak ile obrotów wałka na jeden obrót bębna tak ?
: pt mar 28, 2008 8:54 pm
autor: Liroz
Mag69 pisze:
tak potwierdzam, z małym wyjątkiem, najwolniejsza i jednocześnie samohamowna miała 1:21
i pytanie, co to dla Ciebie jest "wolno" a co to "szybko"
bo wg mnie to 40m/min przy 2000 obr to jest całkiem

, a taką szybkość możesz uzyskać najwolniejszym starem przy średnicy bębna 14 cm

Spytam bo też właśnie coś tam wymyślam, zawsze wyciągasz się na ostatnim biegu (40m/min) czy używasz też wolniejszych biegów?
: pt mar 28, 2008 9:56 pm
autor: Miskiller
zobacz czy taka predkosc zwijania stara jest wystarczajaca ... =>
http://pl.youtube.com/watch?v=Wf_O5qC-qsc
: sob mar 29, 2008 12:08 am
autor: LSD
Ale ja cały czas mówię o oryginalnym PTO, które wychodzi ze skrzyni i w związku z tym NIE MA KILKU BIEGÓW tylko 1 w przód i 1 w tył.
Zobaczę jakie jest przełożenie w Patrolowej wyciągarce i porównam.
: sob mar 29, 2008 11:07 pm
autor: LSD
Jeszcze jedno pytanie.
Czy wyciągarka od Stara 660 różni się istotnie od tej ze Stara 66?
Jeżeli tak to czym i która lepciejsza do Parchola

: sob mar 29, 2008 11:55 pm
autor: lbl78
LSD pisze:
Ale ja cały czas mówię o oryginalnym PTO, które wychodzi ze skrzyni i w związku z tym NIE MA KILKU BIEGÓW tylko 1 w przód i 1 w tył.
Zobaczę jakie jest przełożenie w Patrolowej wyciągarce i porównam.
jesli chodzi o PTO to przełożenie w przód 0.928 w tył 1.185
jeśli chodzi o przekładnie to nie pamiętam ale przy 1000rpm zwija 10m liny na minute (dokladnie)
hehe tak przy okazji to tam jest LBL tyle ze wszystkie male literki

: ndz mar 30, 2008 8:37 am
autor: LSD
Ponawiam pytanie, bo mam na oku od Stara 66 i nie wiem czy to to samo....
Czy wyciągarka od Stara 660 różni się istotnie od tej ze Stara 66?
Jeżeli tak to czym i która lepciejsza do Parchola

: ndz mar 30, 2008 8:46 am
autor: Mag69
są takie same

: ndz mar 30, 2008 6:33 pm
autor: Kruk
tam lina wychodzi do tylu na jakąś rolkę (bloczek) i idzie do przodu?
lina ładnie sie układała był tam jakiś układacz liny?
: ndz mar 30, 2008 6:47 pm
autor: Miskiller
Kruk pisze:
tam lina wychodzi do tylu na jakąś rolkę (bloczek) i idzie do przodu?
tak
lina ładnie sie układała był tam jakiś układacz liny?
nie
: ndz mar 30, 2008 7:32 pm
autor: Kruk
a w jakiej odległości jest rolka od bębna ? i jakiej średnicy jest? a lina 10 ?
będe motał stara do uaza mojego tez będzie z tyłu ale nie będzie otworu u góry szkoda mi ciąć podłogi bo w doskonałym stanie jest.
A na filmie bardzo ładnie się układa

i może nie będzie potrzeby od góry grzebać

: wt kwie 01, 2008 1:07 am
autor: LSD
Zmierzyłem przełożenie wyciągarki Patrolowej. Wszło ok. 1:30.
To dość dużo w porównaniu do BigStarów. Jeżeli zastosuję tę o przełożeniu 1:22 to będzie dużo szybsza. Z jednej strony to dobrze, ale zastanawiam się nad wytrzymałością PTO i tym, czy zestaw nie będzie zbyt słaby. Nie chodzi mi tu o samą wyciągarkę, ale o jej napęd.
Ma ktoś doświadczenie współpracy PTO GR z BigStarem?
: wt kwie 01, 2008 6:27 am
autor: lbl78
przeglądałem kiedyś fora Australijskie właśnie pod kątem tego i wybucha sprzęgiełko orginału albo łączenia wałka napędowego (nie wiem czy widziałeś grubość orginału do GR

) ale o wybuchu samego PTO nie słyszałem

ja wytargałem stara 266 z rowu

i prędzej sprzęgło nie wydoli niż PTO padnie choć po eksperymencie chwilowo nie ma luzu na sprzęgiełku i wolnego rozwijania liny
tak przy okazji motełeś wyjście PTO do tyłu

: wt kwie 01, 2008 6:45 am
autor: Miskiller
odleglosc to ponad metr, lina 10, a dobra rada to beben musisz widziec... moze kamerka ?
: wt kwie 01, 2008 8:21 am
autor: LSD
lbl78 pisze: prędzej sprzęgło nie wydoli niż PTO padnie
No o sprzęgło też właśnie się obawaim, bo już jedno spaliłem na wyciągarce Patrolowej. Z BigStarem nie będzie miało łatwego żywota.
Jeżeli chodzi o wytrzymałość oryginalnej wyciągarki, to mnie na samym początku strzelił bezpiecznik. Jak wymieniłem na "home made" to ciągneła wszystko co się dało

Problem w tym, że przy dużych obciążeniach łatwo jest albo spalić sprzęgło, albo zdusić silnik. Przy przełożeniu 1:22 będzie jeszcze gorzej.
Rozwiązanie już mam. Sprzęgło ze spieków i..... buuuuuuuut
tak przy okazji motełeś wyjście PTO do tyłu

Znalazłem fachowca, który się tego podejmie. Trzeba wytoczyć nowy wałek wyjściowy.