
Poniżej wyniki poszukiwań internetowych:
- zalecane parametry katalogowe zasilania MM1200 to 3,5gpm@1500psi co na nasze odpowiada ok 13,2l/m @ 103 bary
- parametry pracy pompy wspomagania Toyota KZJ to około 1gpm@1300psi a więc sporo poniżej potrzeb katalogowych wyciagarki

- wyciągarka MM ma silnik hydrauliczny RS firmy White: w wersji na Stany typ RS300 (18in3/rev) a na Europę może być RS200 (12,5in3/rev) - tutaj auta sa jakby mniejsze i używają pomp o mniejszych wydatkach a wyższych ciśnieniach (wystrczy porównać Dodge RAM pickup i Polonez Pickup

- ograniczeniem wydajności MM1200 sa małe przekroje w fabrycznie stosowanych zaworach sterujących dopasowanych do wydajności 3,5gpm. Jesli ktos potrzebuje nieco wyższych szybkości działania hydraulika to trzeba zmienić zespół sterujący (kupić wyciągarkę gołą i dorobić własne sterowanie elektryczne lub mechanicznie sterowane zawory)
Pompa zasilania
- zalecanym rozwiązaniem jest dodatkowa pompa hydrauliczna o parametrach min 15l/min @ 120bar
- w KZJ mozna ją zamontować w miejsce sprężarki AC z napędem od pojedyńczego paska klinowego (bo sa takie koła) - pojedyńczy pasek wydoli jesli wystarcza nam katalogowe szybkości
- na forach LandRover często wspomina sie o pompach ZF74 ale nie ma szczegółów co to za dokładny typ. Na rynku praktycznie nigdzie nie ma danych szczegółowych pomp samochodowych. Moje poszukiwania pompy do wspomagania układu kierowniczego wskazują że, trzeba szukać:
-- pompy o cisnieniu 120 bar
-- dużej wymiarami
-- konstrukcyjnie przygotowanej do zainstalowania w oczekiwany sposób (dla mnie koło z paskiem klinowym wiec pompa powinna mieć długi wałek łożyskujący pompy aby dobrze znosić naciąg paska)
z rozmów jakie prowadziłem wynika, że trzeba szukać pomp starszych typów (oryginalne potrafią jeszcze mieć tabliczki znamionowe z numerem pompy), do aut dostawczych lub duzych luksusowych. Trzeba aby miały i wydajność i ciśnienie bo choć strojenie cisnienia jest możliwe to grozi niską trwałością pompy nieprzystosowanej do takich obciążeń. To co wydaje sie dobrym rozwiązaniem to:
ZF 7661 955 110 do BMW e36 525td
ZFLS 7692 900 530 do Mercedes Vito CDi
ZF 7691 955 267 do Audi V6 2,5TDi
ZF 7692 955 511 do Mercedes Vito
Być może mityczna ZF74 to początkowe cyfry oznaczenia ZF: typ zastosowanego wirnika a pozostałe cyfry symbolu to rodzaj obudowy, regulacji cisnienia i charakterystyki pompy. W takim razie te wskazane pompy to ZF76 ..
Te pompy nie lubią temp oleju powyżej 120stopni wiec konieczne jest chłodzenie i stosunkowo duża ilośc oleju w układzie. Ideałem jest pompa ze sprzęgłem elektromagnetycznym
Podobno ciekawa propozycją może byc pompa od Renault Master ale juz nie od nowszych Sprinterów.
Instalacja:
- dla bardzo dużych wydajności trzeba zastosować większe przekroje przewodów zasilających a więc od zbiornika do pompy min 3/4" a najlepiej 1". Pozostałe min 1/2". Jesli gdziekolwiek pozostają mniejsze przekroje to na jak najkrótszych odległościach.
Tyle na razie. Chętnie czekam na uwagi bo wyciągarka juz jedzie do mnie a do początku maja juz musi działać
