elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
MarcinuS

- Posty: 385
- Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: MarcinuS » ndz cze 22, 2008 6:47 pm
Witam Panowie !
Mam problem z wyciagarka... Kupilem sobie Warna Tabora 9k. Wszystko fajnie tylko ze chcialem ja poprostu sprawdzic na prostym rownym polu. Zaczepilem sie o drzewo przeciagnalem z 10m. i wyciagarka stanela... Byla coraz slabsza slabsza i stanela. Watpie zeby byla to wina aku

Podlaczenia wszystko ok. Oprocz tego z wincha poszedl lekki dymek i smrod... Jesli wiecie co moglo pasc prosze o pomoc
Z gory dzieki
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn cze 23, 2008 9:42 pm przez
MarcinuS, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol GR Y60

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » ndz cze 22, 2008 7:51 pm
za slabe ladowanie masz...
-
MarcinuS

- Posty: 385
- Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: MarcinuS » ndz cze 22, 2008 8:37 pm
Mozliwe. Tylko dlaczego poszedl lekki dym z Łincza a cala ta puszka od pilota goraca !
Patrol GR Y60

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
-
dawid597
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: sob gru 08, 2007 8:56 pm
- Lokalizacja: Myszków
Post
autor: dawid597 » ndz cze 22, 2008 8:39 pm
Wedlug mnie nie ma innej rady jak tylko rozebrac i zobaczyc.
Jezeli byla to uzywka to mogly skonczyc sie szczotki, a jak nowa to moglo przepalic sie uzwojenie na stojanie lub wirniku.
Mocno ja obciazyles? Tzn. trzymales hamulec czy jak?
LR Defender 90 300Tdi
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » ndz cze 22, 2008 9:36 pm
wyciągarki padają z reguły przez to ze mają za małe napięcie...
jeśli miałeś normalny aku i słaby alternator to mógł się silnik spalić...
ale nie chce straszyć
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
MarcinuS

- Posty: 385
- Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: MarcinuS » ndz cze 22, 2008 10:06 pm
dawid597 pisze:Wedlug mnie nie ma innej rady jak tylko rozebrac i zobaczyc.
Jezeli byla to uzywka to mogly skonczyc sie szczotki, a jak nowa to moglo przepalic sie uzwojenie na stojanie lub wirniku.
Mocno ja obciazyles? Tzn. trzymales hamulec czy jak?
Najbardziej zalosne jest to ze bez zadnych obciazen poprostu na prostym na neutralu :] haha ladny obciach ! dobrze ze nigdzie w ostry teren nie pojechalem najpierw :] bo chcac gdzies sie wtaplac to juz bym niestety gowno zrobil i musialbym dzwonic po Was xD
Patrol GR Y60

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
-
dawid597
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: sob gru 08, 2007 8:56 pm
- Lokalizacja: Myszków
Post
autor: dawid597 » pn cze 23, 2008 8:04 am
Moze, to zbyt banalne, ale nie masz czasami instalacji 24V?
LR Defender 90 300Tdi
-
MarcinuS

- Posty: 385
- Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: MarcinuS » pn cze 23, 2008 8:59 am
Nie no mam 12v na bank. Patrol GR Y60 :]
Patrol GR Y60

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
-
mazurkas007
-

- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Post
autor: mazurkas007 » pn cze 23, 2008 9:10 am
A oprócz grubego kabla dla + nie zapomniałeś o solidnym -
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
-
MarcinuS

- Posty: 385
- Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: MarcinuS » pn cze 23, 2008 9:08 pm
Witam. Juz wiem ze niestety spalil sie silnik w wyciagarce. Nie zmienilem alternatora czyli mam podstawowy 70A aku ma 80. Czy przyczyna spalenia wyciagarki jest za slaby alternator? Jaki powinienem zalozyc zeby to dobrze dzialalo bo nie moge sie nigdzie rozczytac ile powinien miec aby dobrze dzialalo. Czy moze ktos wie gdzie kupic jakis taki silniczek do wyciagarki i czy to sie oplaca?
Patrol GR Y60

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
-
kapec

- Posty: 2293
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
- Lokalizacja: Kwidzyn
Post
autor: kapec » pn cze 23, 2008 9:21 pm
Oczywiscie ze dobrze by bylo miec mocny alternator i aku ale z autopsji powiem tak: mam u siebie chinczyka 5,5T, oryginalny alternator (chyba 40A) i aku 70Ah i poki co pradu mi starcza i nic sie nie pali. Co prawda nie uzywalem auta do ekstremalnego ciagania sie po 200m na windzie, pare raazy wyciagalem sie z blota, 2x stawialem przewrocone auta na kola (w tym jedno utopione w rowie melioracyjnym). Mysle, ze podstawa to dobre kable i dobre styki.
Kapec, disco 300TDi '97,
-
dawid597
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: sob gru 08, 2007 8:56 pm
- Lokalizacja: Myszków
Post
autor: dawid597 » pn cze 23, 2008 11:21 pm
Alternatora moze wcale nie byc i winda musi pracowac. Przeciez na wylaczonym silniku tez czasami sie jej uzywa.
Akumulator musi miec duzy prad rozruchowy (gdzies pisalo, ze min. 650A w/g jakiejs normy) czyli zwykla kwasowka okolo 100 Ah.
Zastanawia mnie tylko fakt, ze puszka przekaznikow byla goraca, moze to tam lezy przyczyna?
Zrobiles osobna mase bezposrednio do akumulatora?
LR Defender 90 300Tdi
-
m.wilk
-

- Posty: 293
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
- Lokalizacja: Świdnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: m.wilk » wt cze 24, 2008 4:38 am
Trzeba było sobie kupić chińczyka , przynajmniej można byłoby na co zwalić awarię

. Bo w/g kilku kolegów z forum Warn jest najlepszy i niezniszczalny

, a tamte to badziewie , a prawda jest taka , że wszystko może się zepsuć

Maszyna to maszyna.
Nie masz gwarancji na tą windę ? Kupiłeś ją nową ?
Jak używka , to wcześniej ją ktoś za mocno przetestował , a jak nowa , to jest trochę dziwne.
Xtreme Off Road Team
692 490 694
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » wt cze 24, 2008 8:33 am
m.wilk pisze:
Nie masz gwarancji na tą windę ? Kupiłeś ją nową ?
Jak używka , to wcześniej ją ktoś za mocno przetestował , a jak nowa , to jest trochę dziwne.
Z tego co mi się przypomina ( może mi się źle przypominać bo użytkowników na forum jest XXl ) to kolega zanabył windę w USA bo było tanio i zamontował ja pewnie sam bo było tez tanio

Teraz tani zakup oraz montaż plus naprawa to się równa zakup windy w Polsce i jej montaż np. w firmie Auto traper w Łodzi – byłaby gwarancja na wszystko i zero problemów
…Nie mniej jednak przykro mi
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
kjablonski

- Posty: 386
- Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
- Lokalizacja: suwałki teraz katowice
Post
autor: kjablonski » wt cze 24, 2008 9:42 am
Eskapada pisze:m.wilk pisze:
Nie masz gwarancji na tą windę ? Kupiłeś ją nową ?
Jak używka , to wcześniej ją ktoś za mocno przetestował , a jak nowa , to jest trochę dziwne.
Z tego co mi się przypomina ( może mi się źle przypominać bo użytkowników na forum jest XXl ) to kolega zanabył windę w USA bo było tanio i zamontował ja pewnie sam bo było tez tanio

Teraz tani zakup oraz montaż plus naprawa to się równa zakup windy w Polsce i jej montaż np. w firmie Auto traper w Łodzi – byłaby gwarancja na wszystko i zero problemów
…Nie mniej jednak przykro mi
akurat Ci przykro

ja kupiłem w sklepiku zakładowym i sam montowałem, śmiga już kilka miesięcy i nic się nie pali,może trafił na zdupiony egzemplarz albo podrasowaną do sprzedaży używkę .
-
MarcinuS

- Posty: 385
- Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: MarcinuS » wt cze 24, 2008 9:50 am
kjablonski pisze:Eskapada pisze:m.wilk pisze:
Nie masz gwarancji na tą windę ? Kupiłeś ją nową ?
Jak używka , to wcześniej ją ktoś za mocno przetestował , a jak nowa , to jest trochę dziwne.
Z tego co mi się przypomina ( może mi się źle przypominać bo użytkowników na forum jest XXl ) to kolega zanabył windę w USA bo było tanio i zamontował ja pewnie sam bo było tez tanio

Teraz tani zakup oraz montaż plus naprawa to się równa zakup windy w Polsce i jej montaż np. w firmie Auto traper w Łodzi – byłaby gwarancja na wszystko i zero problemów
…Nie mniej jednak przykro mi
akurat Ci przykro

ja kupiłem w sklepiku zakładowym i sam montowałem, śmiga już kilka miesięcy i nic się nie pali,może trafił na zdupiony egzemplarz albo podrasowaną do sprzedaży używkę .
Fakt faktem ze zle zrobilem kupujac nowke w stanach bo co ja zrobie? nie wysle jej do stanow na gwarancje... Wydaje mi sie niestety ze to musiala byc jakas wada fabryczna

Patrol GR Y60

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » wt cze 24, 2008 9:57 am
kjablonski pisze:
akurat Ci przykro

ja kupiłem w sklepiku zakładowym i sam montowałem, śmiga już kilka miesięcy i nic się nie pali,może trafił na zdupiony egzemplarz albo podrasowaną do sprzedaży używkę .
Że post lekuchno uszczypliwy to fakt nie mniej jednak przykro mi . Znam ten ból bo pierwszą windą na pierwszym wyjdzie spaliłem sobie aku i wracałem na piechotę po jakiś holownik

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
dawid597
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: sob gru 08, 2007 8:56 pm
- Lokalizacja: Myszków
Post
autor: dawid597 » wt cze 24, 2008 12:19 pm
A moze po malej modyfikacji udaloby sie podlaczyc silniczek od XP do Tabora?

LR Defender 90 300Tdi
-
MarcinuS

- Posty: 385
- Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: MarcinuS » wt cze 24, 2008 12:45 pm
mozliwe ze tak... ale to wieksze koszta. zamowilem juz silniczek Tabora w naszym sklepie4x4. Dzieki za pomoc

Patrol GR Y60

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » wt cze 24, 2008 2:34 pm
to zweryfikuj jeszcze podłączenia wszystkie, zanim ten nowy silnik załozysz... zwłaszcza jeżeli sam ją montowałeś - bo jakoś tak wydaje mi sie, ze wina nie lezy po stronie fabryki

a wydaje mi sie tak po stylu i zawartości wiedzy technicznej w Twoich postach, bez urazy
robok rzępoli w harapuciu
-
MarcinuS

- Posty: 385
- Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: MarcinuS » wt cze 24, 2008 6:35 pm
sebastian dziurdzik pisze:to zweryfikuj jeszcze podłączenia wszystkie, zanim ten nowy silnik załozysz... zwłaszcza jeżeli sam ją montowałeś - bo jakoś tak wydaje mi sie, ze wina nie lezy po stronie fabryki

a wydaje mi sie tak po stylu i zawartości wiedzy technicznej w Twoich postach, bez urazy
Nie nie ja montowalem... Ale i tak przy montazu jeszcze raz sie wszystko sprawdzi... A wszystko bylo podlaczone tak jak nalezy...
Patrol GR Y60

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
-
Kruk

- Posty: 313
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
- Lokalizacja: Radomsko
Post
autor: Kruk » ndz lip 06, 2008 1:46 pm
a ile tysięcy dukatów takowy silniczek? zrobione już? co za przyczyna była?
-
MaxLux

- Posty: 748
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: MaxLux » ndz lip 06, 2008 2:29 pm
MarcinuS pisze:sebastian dziurdzik pisze:to zweryfikuj jeszcze podłączenia wszystkie, zanim ten nowy silnik załozysz... zwłaszcza jeżeli sam ją montowałeś - bo jakoś tak wydaje mi sie, ze wina nie lezy po stronie fabryki

a wydaje mi sie tak po stylu i zawartości wiedzy technicznej w Twoich postach, bez urazy
Nie nie ja montowalem... Ale i tak przy montazu jeszcze raz sie wszystko sprawdzi... A wszystko bylo podlaczone tak jak nalezy...
Marcinie - sprawdz jeszcze raz wszystko tak radzi Seba ! - byc moze jest niewlasciwie nawinieta lina i zwijasz line odwrotnie (tj gora bebna)
Silnika nie da sie tak latwo spalic jak pisales na probnym zwijaniu na odleglosci 20m
A "Madralom", ktorzy bezgranicznie wierza w "Gwarancje" niech sprobuja wczesniej z niej skorzystac ...
Kazdy sprzedawca sie wywinie z wymiany silnika, hamulca i innych wynikajacych "z winy uzytkownika" przypadkow

-
pawely60

- Posty: 325
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
- Lokalizacja: Przemyśl
Post
autor: pawely60 » ndz lip 13, 2008 9:28 am
Tutaj muszę jednak bronić warna i firmy Polmot bo znam przypadek z autopsji apropo spalonego silnika w taborze ,kiedyś magnum-zero problemów .koleś jeżdzi z nowym .Tylko pamiętać należy ,że gwarancja na silnik jest o połowę krótsza a niżeli na cały szpej

Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
-
Tatuś

- Posty: 681
- Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Tatuś » śr sie 13, 2008 4:14 pm
Pociągnę wątek.
Jak to jest będzie pasował silnik z XP9.5 do Tabora 12K czy nie??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość