Mocowanie tirfora

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Mocowanie tirfora

Post autor: szympro » ndz wrz 14, 2008 1:23 am

Kupilem tirfora, ale mam problem z jego zamocowaniem do tasmy. Z jednej strony hak, to bez problemu do auta pdolaczam :)
z drugiej strony jest wyjmowany bolec. Dosc gruby musze przyznac. Jako ze mam suzuki, to na wyposazeniu posiadam szekle 3,25t, wiekse stwierdzilem ze sa niepotrzebne. Do tego tasmy 3t. Teraz tak, opasam tasme o drzewo, wciskam dwie koncowki tasmy w szekle i potem probuje szekle wlozyc w wyciagarke. I tutaj jest problem. Za malo miejsca. Ten bolec w tirforze jest na tyle gruby (i pewnie wytrzymaly), ze nie ma w szekli miejsca na dwie koncowki tasmy i ten bolec. Wymyslilem sobie ze moge w sumie zrobic to uzywajac dwoch szekli. Do jednej tasme, do drugiej bolec i lacze obie szekle ze soba. Jest co prawda dosc ciezko to zrobic, ale ejst to mozliwe. To probujemy dalej. Uzywam trzech szekli. W jednej tasma, w drugiej tirfor a trzecia do polaczenia dwoch szekli. Z tym ze mija sie to z celem, uzywac trzech szelki do zamocowania jednej tasmy!
Myslalem sobie o zastosowaniu szekli nie w ksztalcie Omegi, ale w ksztalcie litery U, bo "wiecej sie zmiesci w sordek szelki". Z tym, ze nie ma szekli (albo nie znalazlem) o wytrzymalosciach >2t.
Jak wy sobie z tym radzicie? W tirforach ktore maja w sobie na stale zamocowany hak, a nie bolec, problemu nie ma. Ale w tym typie wyciagarki?
Moze zastosowac wytrzymalsze szekle Omega, o wiekszym rozmiarze. Nie wiem tylko, czy ta szekla z kolei wejdzie do wyciagarki i czy to cokolwiek pomoze i zmieszcza sie dwa konce tasmy.
Miejsce na Twoją reklamę.

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » ndz wrz 14, 2008 7:40 am

a nie możesz taśmy przewlec wokół drzewa na tzw zaciąg i masz jeden koniec do tirfora?
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » ndz wrz 14, 2008 8:05 am

piotr-stihl pisze:a nie możesz taśmy przewlec wokół drzewa na tzw zaciąg i masz jeden koniec do tirfora?
oslabia tasme 50%
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Mocowanie tirfora

Post autor: LR_Olek » ndz wrz 14, 2008 11:40 am

szympro pisze:Z jednej strony hak, to bez problemu do auta pdolaczam :)
jak podlaczysz hakiem tirfora do auta,to jak bedziesz rura brandzlowal?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz wrz 14, 2008 12:55 pm

piotr-stihl pisze:a nie możesz taśmy przewlec wokół drzewa na tzw zaciąg i masz jeden koniec do tirfora?
drzewo się niszczy !!
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz wrz 14, 2008 1:41 pm

rozwiązanie to sprzedać tego co masz i kupić normalnego tirfora :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek-gdansk » ndz wrz 14, 2008 2:19 pm

po prostu zamiast uzywac szekli zaczep oba ucha do tego grubego bolca i bedzie po problemie..
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Mocowanie tirfora

Post autor: szympro » ndz wrz 14, 2008 4:41 pm

LR_Olek pisze:
szympro pisze:Z jednej strony hak, to bez problemu do auta pdolaczam :)
jak podlaczysz hakiem tirfora do auta,to jak bedziesz rura brandzlowal?
Nie wyrazilem sie dokladnie. Z jednej strony hak, mialem na mysli ze lina ma z jednej strony hak i ten hak do auta bez problemu podlaczam. Reszte na stale do przewa, tak zebym nie musial chodzic za wyciaganym sie autem, tylko zebym stal przy drzewie a auto zeby "samo" do mnie przyjezdzalo :)
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: szympro » ndz wrz 14, 2008 4:46 pm

krzysiek-gdansk pisze:po prostu zamiast uzywac szekli zaczep oba ucha do tego grubego bolca i bedzie po problemie..
I tak sprobuje. Tylko ze problem jest taki, ze lina ktora wychodzi z tirfora (zakladajac ze nic nie podlacze do teog bolca) obciera o tej wlasnie bolec. I boje sie, ze jak podlacze bezposrednio tasme, to poruszajaca sie lina zacznie ja przecierac. Dlatego tez chcialem wykorzystac szekle, zeby tarl metal o metal, a nie metalowa lina o poliestrowa tasme.

O ile z wyciagarka moge przelozyc tasme bezposrednio przez ten bolec (teoretycznie), to ze zbloczem jest wiekszy problem. Zanim je kupilem, nie widzialem go na zywo. Tylko na zdjeciu. Po zakupie okazalo sie, ze jest ono calkiem duze, duzo wieksze niz sie spodziewalem. Tak wiec podobny problem jest ze zbloczem. Jak wcisne tasme w szekle, to z trudem sie na zblocze owa szekla miesci. I rowniez tutaj nie wiem czy wieksza szekla nie zalatwi sprawy. Dlatego pytam sie i prosze o pomoc :)
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz wrz 14, 2008 5:22 pm

zamieść fotke będzie łatwiej
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: szympro » ndz wrz 14, 2008 7:32 pm

gri74 pisze:zamieść fotke będzie łatwiej
Ok, ale to jutro, bo teraz tirfor lezy w aucie :)
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » ndz wrz 14, 2008 9:01 pm

Matko.
Kup sobie większe szekle takie 4 3/4. Nagle wszystko zacznie pasować.
A poza tym na bolec od tirfora możesz założyć hak.

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek-gdansk » pn wrz 15, 2008 6:26 am

szympro pisze:
krzysiek-gdansk pisze:po prostu zamiast uzywac szekli zaczep oba ucha do tego grubego bolca i bedzie po problemie..
I tak sprobuje. Tylko ze problem jest taki, ze lina ktora wychodzi z tirfora (zakladajac ze nic nie podlacze do teog bolca) obciera o tej wlasnie bolec. I boje sie, ze jak podlacze bezposrednio tasme, to poruszajaca sie lina zacznie ja przecierac. Dlatego tez chcialem wykorzystac szekle, zeby tarl metal o metal, a nie metalowa lina o poliestrowa tasme.
W swoim mam tak samo. Mam go od jakichs 3 lat i ani razu nie stwierdzilem jakiegokolwiek przetarcia tasmy. No chyba ze masz juz line od tirfora porwana to ci bedzie obcierac. Moja byla gladziutka i sie bezproblemowo przesuwala. Tak wiec nie przejmus sie tym i zakladaj bez zadnej szekli itp.
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości