Wyciągarka mechaniczna - dywagacje
: śr maja 12, 2004 6:26 pm
Tak sobie myślę przy okazji rozebranej Zuśki na cześci
czy jest sens (waga), od czego, gdzie zapakować, koszty (przystawka)? Cwiczył już to ktoś?

- samochodowe rajdy terenowe - forum serwisu www.rajdy4x4.pl -
http://www.forum4x4.pl/
jaśniej, więcej, konkrety, ceny....raffi pisze:mechaniczny RAMSEY nie jest dostepny w Polsce od reki ale jest w ofercie
duzy ale wcale nie ciezki
około 80 kilo z 30 m liny 12mm
do suki polecalibusmy wciagareczke z BJ
A czy Kolega widzial fabryczne PTO od Suzuki?CzarnySJ pisze:PODKREŚLAM ŻE CHODZI O SUZUKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I co w tym zlego? Byc moze to jest wlasnie rozwiazanie do Suzuki - wykorzystac mala i zwarta konstrukcje wyciagarki hydraulicznej, lub elektrycznej, a dorobic tylko PTO i jakies "szpejo" zastepujace silnik. Osobiscie ostatnio rozwazam taka wlasnie mozliwosc, bo montaz "winch from polish truck" do Suzuki oceniam jako marny z uwagi na jej wage. Problemy jakie tu widze, to chyba kompletnie inne przelozenia przekladni np. mojego HS9500, a spotykanych mechnikow?CzarnySJ pisze: hydraulik z możliwością napędu z PTO to nic innego jak podłączenie pompy hydraulicznej pod przystawke.
kolega zamontowal cos takiego w suzi. Kupil poprostu mala przekladnie( od gornika) przelozenie chyba 1/50 waga jakies 20-30 kg ... super na serio. zrobie fotki to podesle komus zeby na stronke wrzucil. ja jestem w trakcie zalatwiania sobie tej przekladni...ale jak wiadomo latwiej porSZe Kajen kupic jak cos takiego znalesc. W garazu mam tez Big Star wincha i jak tamta przekladnia niewypali to dorobie do tej beben.Daniel Stachurski pisze:Chodza tez legendy o malych i eleganckich przekladniach w aluminiowych obudowach do kupienia na gieldach od sasiadow zza Buga. Niestety nie wiem co sa warte, choc podobno dostepne sa rozmaite przelozenia i wielkosci.
No właśnie zauważył i z tego powodu dywagujeDaniel Stachurski pisze:Bo oczywiscie kazdy zauwazy cztery zaslepione otworki na deklu reduktora, ale nie kazdy wie, ze japonski inzynier wymyslil to po to, by tam przylaczyc wlasne rozwiazanie
Absolutnie nie twierdze, że jest to coś złego, jest to rozwiązanie b. dobre ale niestety nie tanie!Daniel Stachurski pisze:I co w tym zlego?CzarnySJ pisze: hydraulik z możliwością napędu z PTO to nic innego jak podłączenie pompy hydraulicznej pod przystawke.
No to koniecznie cyknij fotki! Rozni ludzie twierdza, ze z przekladniami nie ma problemu - Rosjanie przywoza. Tylko ja nawet nie bardzo wiem, jak to ma wygladac...Drako pisze:(...)przelozenie chyba 1/50 waga jakies 20-30 kg ... super na serio. zrobie fotki to podesle komus zeby na stronke wrzucil.
Sam myśle jak tu zmotać napęd na wyciągarke w samuraju ale szczeże mowiąc to nawet niewidziałem nigdzie zrobionego już wyjścia i niemam od kogo podpatzeć jak to zrobić a tak na ślepo to się troche boje zaryzykować ale pewnie jak jeszcze pare razy wtopie to się wkur... i będe coś motał, a może ktoś ma i by dla celów nałkowych to opisał co trzeba dokładnie zrobić na co uwarzać tak krok po kroku. Wiem że chłopaki z bielska robią, a i bartek Jordan... też mota ale na ich usługe to niestety mnie niestaćDaniel Stachurski pisze:A czy Kolega widzial fabryczne PTO od Suzuki?CzarnySJ pisze:PODKREŚLAM ŻE CHODZI O SUZUKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://suzuki4x4.prv.pl/images/PTO_Suzuki.jpg
Bo oczywiscie kazdy zauwazy cztery zaslepione otworki na deklu reduktora, ale nie kazdy wie, ze japonski inzynier wymyslil to po to, by tam przylaczyc wlasne rozwiazanie
Reduktor 413 ma taka sama obudowe, jak reduktor 410 "poznego typu", wiec nie ma to znaczenia do jakiego reduktora dobudujesz PTO.CzarnySJ pisze:czyli, jeśli zmieniłem w swojej 413 reduktor na 410 to idę w dobrym kierunku do zmotania mechanika u siebie?
mamy "już" wszystkie dane techniczne co do mechaników RamseyaCzarnySJ pisze:jaśniej, więcej, konkrety, ceny....raffi pisze:mechaniczny RAMSEY nie jest dostepny w Polsce od reki ale jest w ofercie
duzy ale wcale nie ciezki
około 80 kilo z 30 m liny 12mm
do suki polecalibusmy wciagareczke z BJ
Szczerze to nie słyszałem o słabej wyciągarce mechanicznejbpuchowski pisze:oto firma która ma przekładnie
http://www.polpack.com.pl/
będe miał ich program z danymi szegułowymi. Waga reduktora ( przewaznie ślimakowego ) to nie jest problem ( około 10-15 kg ) duzo wazy bęben, lina i sama rama wyciągarki. Moja wazy około 45 kg. ale jest za to bardzo mocna. Jak poszukacie na złomach, to mozna kupić idealne reduktory za 200 zł.
Jeśli można, poproszę komplet wraz z cenami na adres: office@kr.onet.plraffi pisze:mamy "już" wszystkie dane techniczne co do mechaników Ramseya
po skanie możemy wysłac na priva(pojutrze)
czekamy jeszcze na zestawienie cen
Co do tych przekladni do ktorych dales link to w sumie wystarczy taka przekladnia do tego os z bebnem na dwuch lozyskach i masz wyciagarke tylko jeszcze to wyjscie mocy z reduktora jest najgorsze.bpuchowski pisze:oto firma która ma przekładnie
http://www.polpack.com.pl/
będe miał ich program z danymi szegułowymi. Waga reduktora ( przewaznie ślimakowego ) to nie jest problem ( około 10-15 kg ) duzo wazy bęben, lina i sama rama wyciągarki. Moja wazy około 45 kg. ale jest za to bardzo mocna. Jak poszukacie na złomach, to mozna kupić idealne reduktory za 200 zł.
1,5 kl to za wyjście wołają drugie tyle cała reszta komplet coś 4,5kl.turbo pisze:skoro za mechanika + line trzeba wywalić koło 1500 to w tej cenie nie dostanie się elektryka TAKIEGO POD SUZE
czy uciąg 2xciężar auta czyli 2000 uciągi w elektryku wystarczy właśnie pod samuraja