elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » ndz lut 08, 2009 5:24 pm
Tak by to wyglądało w uproszczeniu. Dałem bęben od dużego Warna żeby była skala porównawcza. Oczywiście to winda do ekstremu więc silnik robi wrażenie. Ale ciężki nie jest bo z aluminium.U góry na silniku jest falownik. Zapewniam że ta winda doprowadzi do rozpaczy każdego Twain Motora

Prototyp już pracuje od jakiegoś czasu.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » ndz lut 08, 2009 6:04 pm
jak rozwiazales sterowanie?
-
Mroczny
-

- Posty: 40595
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » ndz lut 08, 2009 6:11 pm
ekstra
ale wywal ogłoszenie z podpisu
-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » ndz lut 08, 2009 6:12 pm
ja czy on?

-
Mroczny
-

- Posty: 40595
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » ndz lut 08, 2009 6:15 pm
Liroz
-
Choszczek
- jestem tu nowy...

- Posty: 55
- Rejestracja: pt lut 15, 2008 9:27 pm
Post
autor: Choszczek » ndz lut 08, 2009 7:01 pm
Liroz a moze zapodasz jakis filmik jak chodzi twoja winda

-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » ndz lut 08, 2009 7:39 pm
w twinach chodzi nie tylko o moc silników ale i o wytrzymałość części mechanicznych windy

dlatego np.w Gigglepinie wymienia się większość środka

a poza tym np w reg.PT
pod warunkiem, że wyciągarka została wyprodukowana seryjnie przez uznanego, markowego producenta.
co jak by wyklucza w najbliższym czasie zastosowanie twojego patentu

-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » ndz lut 08, 2009 8:06 pm
Choszczek pisze:Liroz a moze zapodasz jakis filmik jak chodzi twoja winda

No chodzi, kręci się. Pamiętasz OS1 na Morągu? tam miała trochę co robić

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » ndz lut 08, 2009 8:17 pm
Flor pisze:w twinach chodzi nie tylko o moc silników ale i o wytrzymałość części mechanicznych windy

dlatego np.w Gigglepinie wymienia się większość środka

a poza tym np w reg.PT
pod warunkiem, że wyciągarka została wyprodukowana seryjnie przez uznanego, markowego producenta.
co jak by wyklucza w najbliższym czasie zastosowanie twojego patentu

Ach ten Poland... Z tych ich wszystkich papierów trzeba by kiedyś skręcić wielką kiełbasę i ich tym nakarmić

Czy ten przepis obowiązuje też w NOL? bo jak tak to trzeba docenić walory innych imprez
A twin motora już 100 zrobili? bo może się okazać że w Twojej wersji jeszcze nie
a co do żelaza, nie wiem czy ten gilgotek jest chociaż nawęglany? i ma porządny hamulec tarczowy?
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » ndz lut 08, 2009 8:51 pm
Liroz pisze:Flor pisze:w twinach chodzi nie tylko o moc silników ale i o wytrzymałość części mechanicznych windy

dlatego np.w Gigglepinie wymienia się większość środka

a poza tym np w reg.PT
pod warunkiem, że wyciągarka została wyprodukowana seryjnie przez uznanego, markowego producenta.
co jak by wyklucza w najbliższym czasie zastosowanie twojego patentu

Ach ten Poland... Z tych ich wszystkich papierów trzeba by kiedyś skręcić wielką kiełbasę i ich tym nakarmić

Czy ten przepis obowiązuje też w NOL? bo jak tak to trzeba docenić walory innych imprez
A twin motora już 100 zrobili? bo może się okazać że w Twojej wersji jeszcze nie
a co do żelaza, nie wiem czy ten gilgotek jest chociaż nawęglany? i ma porządny hamulec tarczowy?
w NOL chyba można wszystko

ale PP też jak by się stopniowo zaostrzał

jak się to się zadomowi

to faktycznie wszystkie zmoty i obrzyny wylądują w NOL i tak będzie dobrze

-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » pn lut 09, 2009 10:37 am
Nie mam nic przeciwko. Niech żyje ekstrema

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » pn lut 09, 2009 10:49 am
-
apede
-

- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
-
Kontaktowanie:
Post
autor: apede » pn lut 09, 2009 12:01 pm
Pytanie: jak zasilasz falownik?
-
miastek
-

- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miastek » pn lut 09, 2009 2:37 pm
Daj moze chociaz real foto tego "prototypu"
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » pn lut 09, 2009 3:32 pm
apede pisze:Pytanie: jak zasilasz falownik?
Do falownika dochodzi + oraz - do masy.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » pn lut 09, 2009 3:35 pm
miastek pisze:Daj moze chociaz real foto tego "prototypu"
Prototyp ma trochę inną budowę bo jest zrobiony na bazie Warna i z założenia ma ciągnąć linę z dołu. (rys. trochę niekompletny bo nie odtwarzałem dokładnie warna)
A tutaj zdjęcie z dzisiaj specjalnie dla Ciebie, proszę bardzo

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » pn lut 09, 2009 4:04 pm
@Liroz nakręcił byś filmik jak to robi w terenie (coś jak @Lechu z Giglepinem)
Czwarte serce

-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » pn lut 09, 2009 5:28 pm
Nie moge odpalić gada bo ma wodę w paliwie

a ładny dzień był
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
Kefir
-

- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 30, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Tychy
Post
autor: Kefir » pn lut 09, 2009 6:31 pm
Liroz pisze:miastek pisze:Daj moze chociaz real foto tego "prototypu"
Prototyp ma trochę inną budowę bo jest zrobiony na bazie Warna i z założenia ma ciągnąć linę z dołu. (rys. trochę niekompletny bo nie odtwarzałem dokładnie warna)
A tutaj zdjęcie z dzisiaj specjalnie dla Ciebie, proszę bardzo

a jakie tam napiecia panują? pytam z czystej ciekawości bo patent mnie zaintrygował.(bez urazy rzecz jasna

)
...G...
-
okino

- Posty: 576
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
- Lokalizacja: gdzieś koło Żywca
Post
autor: okino » pn lut 09, 2009 7:06 pm
Liroz pisze:.....U góry na silniku jest falownik. Zapewniam że ta winda doprowadzi do rozpaczy każdego Twain Motora

Prototyp już pracuje od jakiegoś czasu.
Falownik zasilany z akumulatora napędza silnik klatkowy o nie znanych dla nas jak na razie parametrach. Z punktu widzenia energoelektroniki temat powszechnie znany ale ta akurat aplikacja do off-roadu jest mocno frapująca.
Czy możesz podać:
- parametry silnika - fabryczny czy specjalnie uzwajany pod Wasza aplikację
- parametry falownika - fabryczny/home made, częstotliwość wyjściowa stała/regulowana, jakieś zabezpieczenia ?
Mam nadzieję że nie jestem zbyt wścibski

Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » pn lut 09, 2009 7:46 pm
Chodzi na 24V. Silnik rozwija ok. 4,5kW i jest nawinięty na niskie napięcie. (Na 12 też dałoby się zrobić). Podczas przeciążenia (tak jak to bywa w terenie) falownik zmniejsza obroty i przez to silnik zachowuje dużą sprawność a moment rośnie. W praktyce na niskich obrotach nie udało mi się Gelą go zastopować, nawet w bagnie po klamki.
falownik jest professional made nie seryjny

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn lut 09, 2009 10:02 pm
do ciężkiego/większego auta może to i jest wyjście na elektryka...
ale w samuraiu raczej tego nie widze

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
bulas

- Posty: 781
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 6:31 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: bulas » pn lut 09, 2009 10:07 pm
Liroz pisze:Nie moge odpalić gada bo ma wodę w paliwie

a ładny dzień był
Jak to Super Gela Super nie pojedzie na takiej mieszance?

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn lut 09, 2009 10:15 pm
tak to tylko superPatrolSuper może

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Bartmann

- Posty: 1833
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartmann » wt lut 10, 2009 12:41 am
Co jak co ale do takiego wynalazka to bym już syntetyka zapodał

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość