Strona 1 z 1

mechanik

: czw lut 19, 2009 6:11 pm
autor: st.Medard
Dostałem ostatnio takiego emaila :)21 :

Dear Sir,

Pls find attached the "God" winch photos. Actually this winch is local make
all the winch parts are new fabricate and it can suit any 4x4 vehicle,
as long as you have the "hole" output for the PTO shaft at your
transfer case.

The dimension is based on Toyota BJ40 winch design.

The overall size is Length 20" x width 13", 40% faster than OEM PTO Winch
and conventional electric winch and can be loaded 30% more wires.


It is selling US $ 1750 per unit FOB Jakarta (delivery cost to your

country is at cost), Indonesia, and with lower price where the minimum
order 5 units.

Previous version, the winch drum cannot be free. When u required to remove
the cable from the winch drum, u have the free the gear from your center
gearbox....this version, u can free the winch drum and the winch drum will
more freely when u release the cable from the drum.

It weight around 70 - 80KG...and for the leadtime will let you know later.

The gear material is confidential as specify from the manufacture but it is
the same grade of our vehicle rear or front gear box. The gear ratio
is 3.8 as standard. For other gear ratio, we can make it to sincronize
with your final gears, let us know what is is your ratio final gear.


For this PTO winch is for those serious offroader, the speed, power and
realible from the GOD WINCH. Look at the Malaysia participant (Mr. Tan Eng
Joo) in Rainforrest Challenge 2005 and 2006, no other winch can match it
especially the winching speed!!!

In Outback Challenge 2007, there is Thailand team used the winch at
Suzuki and impressed other team, and herewith comment from one of
Australian's serious offroader just we received : "........ Hi, I
competed this year in the Outback Challenge in Australia two of the
cars in my group were Suzuki's from Thai Land. These cars had the most
incredible winch I have ever seen, it was so fast. I am currently
building a new car for next year's events and I want one of these
winches. CAN YOU HELP ME ????? ........"


I can get you the original PTO gear attached to the center gear box for
any Japanese 4x4 especially Toyota...but for the winching shaft & lever, you
should modify by yourself.

We have made it for various 4WD cars in Indonesia, starting from
Suzuki LJ80, Toyota FJ40, Toyota LC80, etc.

--
Best regards,

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: mechanik

: czw lut 19, 2009 9:23 pm
autor: vetrieska
Przelozenie 3,8?
To jeszcze szybsze jest niz ta z Robura :o

Re: mechanik

: pt lut 20, 2009 12:26 pm
autor: Kostuch
Wzięli atak+talerz z jakiegoś dyfra 3,73. Pospawali obudowę i szukają jelenia.
Odpisz im, że mogę im taką zrobić za 1000 dołków (FOB GS-Białystok :)21 )

Re: mechanik

: śr lut 25, 2009 7:41 pm
autor: st.Medard
Jeżeli bazują na oryginalnej wyciągarce od toyoty bj 40 to jest to przekładnia ślimakowa, a nie jakaś zmota z przekładni planetarnej. :o

Re: mechanik

: śr lut 25, 2009 8:51 pm
autor: vetrieska
na slimak to nie wyglada, na planete tym bardziej . albo zwykla albo hipoidalna przekladnia stozkowa, dokladnie jak w dyfrze. Trzeba mocy zeby sie na tym ciagnac ale z kolami latwo zgrac by bylo :D .

Re: mechanik

: śr lut 25, 2009 10:06 pm
autor: Adam.Ż
zależy skąd masz brany napęd PTO...
bo żeby zgrać to by musiało z wyjścia na przód lub tył brać napęd...

Re: mechanik

: śr lut 25, 2009 10:09 pm
autor: Adam.Ż
st.Medard pisze:Jeżeli bazują na oryginalnej wyciągarce od toyoty bj 40 to jest to przekładnia ślimakowa, a nie jakaś zmota z przekładni planetarnej. :o
z toyoty to napisane jest że wymiary są wzięte...

i ta waga...

Re: mechanik

: czw lut 26, 2009 11:24 am
autor: Kostuch
Adam.Ż pisze:zależy skąd masz brany napęd PTO...
bo żeby zgrać to by musiało z wyjścia na przód lub tył brać napęd...
Zgrać się nigdy nie uda.
Bęben musiałby być średnicy koła i tylko jedna warstwa liny, żeby było "zgrane".

Re: mechanik

: czw lut 26, 2009 3:20 pm
autor: Adam.Ż
zawsze możesz regulować też ciśnieniem w oponach :lol:
wszystko zależy co oznacza pojęcie "zgrać", a raczej jakie przedziały(odchyłki) określa.

Re: mechanik

: sob lut 28, 2009 11:25 pm
autor: vetrieska
Kostuch pisze:
Adam.Ż pisze:zależy skąd masz brany napęd PTO...
bo żeby zgrać to by musiało z wyjścia na przód lub tył brać napęd...
Zgrać się nigdy nie uda.
Bęben musiałby być średnicy koła i tylko jedna warstwa liny, żeby było "zgrane".
Niekoniecznie, moga byc mosty na zwolnicach, moze tez byc pto pedzone z wejscia reduktora (jak w samuraju np.), wtedy daloby sie zgrac na malym bebnie ale tak jak piszesz na jednej warstwie i tylko na szosowym/terenowym biegu.
a najlepiej z kolami zgrywa sie wciagarka pedzona z automatycznej skrzyni. w ogole wtedy winch dziala jak elektryk :)2 :)2 ale sie nie przegrzewa :D

Re: mechanik

: pn mar 02, 2009 1:53 pm
autor: Kostuch
vetrieska pisze:...
a najlepiej z kolami zgrywa sie wciagarka pedzona z automatycznej skrzyni. w ogole wtedy winch dziala jak elektryk :)2 :)2 ale sie nie przegrzewa :D
:o
Eeee... ??

Re: mechanik

: pn mar 02, 2009 3:45 pm
autor: Patry
Kostuch pisze:
vetrieska pisze:...
a najlepiej z kolami zgrywa sie wciagarka pedzona z automatycznej skrzyni. w ogole wtedy winch dziala jak elektryk :)2 :)2 ale sie nie przegrzewa :D
:o
Eeee... ??
ja też

Eeee... ?? nie wiedziałem że mam takie cudo u siebie w śmietniku :)23

o czym Ty piszesz... ? :)18

Re: mechanik

: czw mar 12, 2009 9:57 pm
autor: vetrieska
ano mam taki ciekawy egzemplarz auta ktore ma automatyczna skrzynie i fabryczna wciagarke pedzona z wyjscia na tejze skrzyni. winda ma takie przelozenie ze bez trudu mozna na niej rozwinac jakies 5 km/h bez obciazenia( sprawdzone - wyciagalem maszyne budowlana ktorej terenowy bieg ma tyle, nadaza bez trudu). wraz ze wzrostem obciazenia sobie zwalnia jak elektryk, max. uciag 10 ton przy tzw. stall-u czyli cala moc wtedy idzie w olej. na razie nie udalo mi sie do takiej sytuacji doprowadzic (instrukcja w takich przypadkach zaleca uzycie bloczka, jest na wyposazeniu ale chyba z 30 kilo wazy :D ).
przy pomaganiu kolami wlasnosci przekladni hydrokinetycznej powoduja ze patrzac z zewnatrz - widac jakby kola z lina idealnie sie zgrywaly, niezaleznie ile jest liny na bebnie (chociaz chyba tylko 2 albo 3 warstwy sa)
Aha lina ma 20 mm a samochod DMC 20t. tak wiec uciag jak w mechaniku, szybkosc bez obciazenia jak w elektryku. fajnie byloby miec cos takiego w terenowce - moze by zmotac sprzeglo hydrokinetyczne na wale mechanika :roll: . moglaby byc szybsza - pod obciazeniem ladnie zwolni ile potrzeba, mostu w bagnie nie zostawi, liny nie zerwie. tylko sprzeglo wraz z armatura (pompa, chlodnica, zbiornik oleju, chlodnica i filtr) duzo miejsca zajmie. latwiej zmotac do istniejacego automatu, tylko kto w zmocie do przepraw ma automat?

Re: mechanik

: czw mar 12, 2009 10:06 pm
autor: Patry
vetrieska pisze: tylko kto w zmocie do przepraw ma automat?
ja mam :)

Re: mechanik

: czw mar 12, 2009 10:12 pm
autor: luceklucky
Patry pisze:
vetrieska pisze: tylko kto w zmocie do przepraw ma automat?
ja mam :)
No właśnie :)21

Re: mechanik

: czw mar 12, 2009 10:19 pm
autor: rokfor32
Z tego co pamiętam można zanabyć gotowe moduły sprzęgieł hydrokinetycznych. Stosuje się to w przemyśle przy wielgachnych maszynach, które mają duży moment bezwładności, celem płynnego rozruchu.

No tylko że te sprzęgła też są wielgachne ... :)21

Re: mechanik

: pt mar 13, 2009 4:39 pm
autor: Patry
A no i jeszcze Żurki mają/mieli automat oprócz mnie

Re: mechanik

: sob mar 21, 2009 11:09 pm
autor: vetrieska
no to jesli masz w miare szybkiego mechanika to powinno byc tak jak u mnie - szybko zwija, im ciezej tym wolniej i z kolami sie zgrywa. a w ogole to ciezki sprzet przeznaczony w teren (wywrotki 6x6 na 2 metrowych kolach ze skretem przegubowym) jezdzi tylko na automatach, nie wyobrazam sobie jak by takie 50 ton mialo ruszyc pod gorke w blocie na mechanicznym sprzegle. jezdzi to moze i malo widowiskowo bo rzadko mieli kolami ale skutecznie :)2

Re: mechanik

: ndz mar 22, 2009 12:16 am
autor: Patry
mechanika mam wolnego, 1:22

koła kręcą się zawsze szybciej niż winda zwija line, bez względu na obciążenie :wink:

Re: mechanik

: ndz mar 22, 2009 8:55 am
autor: Drako
Patry pisze:A no i jeszcze Żurki mają/mieli automat oprócz mnie
Jeszcze Polowiec, Tomcaty ( Golab i po Budnerowy- teraz chyba u Polona) - tylko JJ ma manuala

zgranie wyciagarki z kolami to jakis mit , chwalili sie ze tomacaty maja tak ( przy wyciagarkach z dyfra i autmacie ) ale jakby przeliczyc roznice przy nawinietej i odwinietej linie to juz wszystkie przeliczenia szlag bierze.

Re: mechanik

: ndz mar 22, 2009 11:17 am
autor: Adam.Ż
Jurek G ma w jednym manuala, a w drugim automat.

Re: mechanik

: czw mar 26, 2009 2:03 am
autor: Krzysio
Ja mam automat +pto+bigstara
PTO kręci się u mnie 1/3 wolniej niż wały napędowe star ma 1-22 mosty 5,22 średnica koła 96cm średnica bębna około130mm
czyli olbrzymia różnica w szybkości.W super błocie najlepiej fura jedzie bez napędu ,bo jest wywlekana na wierzch
Jak automat włoży 3 bieg to samochód zmienia się w błotolot, więc jaki problem z szybkościami?

Re: mechanik

: ndz mar 29, 2009 1:20 am
autor: vetrieska
sprawdzilem, nawet legenda polskich (i nie tylko) lasow Praga V3s na fabrycznej windzie nie miala zgranych predkosci , choc kilka osob mi to mowilo. Watpliwosci rozwiala dopiero oryginalna ksiazka obslugi :) na najnizszym biegu z reduktorem bylo 3,2 km/h czyli okolo 53 m/min (przy max obrotach silnika). Winda miala na 1 biegu jakies 10 m/min. Przelozenia wygladaly tak:
ze skrzyni rozdzielczej do kol 2,15(reduktor)x3,9(dyfer)x2,14(zwolnica)=17,94, do wciagarki 1:16 no i dochodzi jeszcze roznica srednic kol i bebna. A trzeba pamietac ze to byl cholernie wolny samochod(calkowite przelozenie na najnizszym biegu 1:111 jak do rockcrawlingu 8) ). widac nie bylo takiej potrzeby zeby sie zgrywalo.

Re: mechanik

: czw kwie 22, 2010 1:10 pm
autor: smokm11
Mam prośbę, potrzebuje fotki rozebranej wyciągarki mechanicznej od stara lub schemat, najlepiej z podstawowy wymiarami. Im więcej danych tym lepiej. Wiem, że jest tu wielu użytkowników tego sprzętu, którzy wielokrotnie go przerabiali stąd moja prośba do szanownego grona specjalistów.
Potrzebuje te dane do wykonania podobnej wyciągarki o mniejszych gabarytach-takie są plany.
Wszelkie uwagi chętnie zbiorę i przeanalizuję.
Jeszcze jedno do czego służy dźwignia pomiędzy bębnem a obudową przekładni ślimakowej, czy jest to dźwigni potrzebna do odblokowania bębna przy rozwijaniu liny???

Re: mechanik

: pt kwie 23, 2010 8:18 pm
autor: whisky_snake
smokm11 pisze:....
Jeszcze jedno do czego służy dźwignia pomiędzy bębnem a obudową przekładni ślimakowej, czy jest to dźwigni potrzebna do odblokowania bębna przy rozwijaniu liny???
Czad pytanie .........