elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
grzes
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: grzes » śr mar 04, 2009 10:38 pm
W koncu jest

winch - moj pierwszy

More4x4 (Monthana) 12000lbs, mam nadzieje ze bede zadowolony z uzywania, teraz tylko wsadzic ja w Tyrana i bedzie ok.
Pewnie niedlugo zaczne miec pierwsze pytania (znaczy sie juz mam)
1. Montowac zasilanie na kablach oryg. czy wymieniac na grubsze ?
2. Puszka z przekaznikiem pod maska czy na zewn ?
3. Hebel bedzie pod maska na plusie... (to nie pytanie) chyba ze cos nie bardzo pisze... to sprostujcie.
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » śr mar 04, 2009 10:48 pm
grzes pisze:W koncu jest

winch - moj pierwszy

More4x4 (Monthana) 12000lbs, mam nadzieje ze bede zadowolony z uzywania, teraz tylko wsadzic ja w Tyrana i bedzie ok.
Pewnie niedlugo zaczne miec pierwsze pytania (znaczy sie juz mam)
1. Montowac zasilanie na kablach oryg. czy wymieniac na grubsze ?
2. Puszka z przekaznikiem pod maska czy na zewn ?
3. Hebel bedzie pod maska na plusie... (to nie pytanie) chyba ze cos nie bardzo pisze... to sprostujcie.
kable 35 lub grubsze ,przekaźniki pod maską ,hebel pod ręką

-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » śr mar 04, 2009 10:51 pm
Puszka może być na zewnątrz, tylko musi być dobrze zabezpieczona przed uderzeniami, może być pod maską, ja bym tam ją wsadził i jak będę winde do J6 montował to będzie pod maską
Hebel-musi być dobry, szybki dostęp, możesz zamontować go w atrapie, w ostateczności pod maską, ale to raczej nie za dobre miejsce pod względem szybkości dostępu
no

Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » śr mar 04, 2009 10:52 pm
Flor ubiegłeś mnie
co do kabli to jak Flor prawi, daj je jeszcze w dodatkowych peszlach

Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
Flor
-

- Posty: 5259
- Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Flor » śr mar 04, 2009 10:55 pm
Patry pisze:Flor ubiegłeś mnie

-
margod
-

- Posty: 1101
- Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
- Lokalizacja: Czeladź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: margod » śr mar 04, 2009 11:16 pm
grzes pisze:W koncu jest

winch - moj pierwszy
i już nie będzie tak jak dawniej

Będziesz z nostalgią wspomniał jazdę bez windy. Teraz jak wtopisz to się po prostu wyciągniesz, a bez wicha to była niezła adrenalina i radość z przejazdu w najprostszych miejscach.

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr mar 04, 2009 11:26 pm
Teoretycznie fabryczne kable są liczone dla danego prądu i danej długości przewodu czyli można spokojnie montować fabryczne.
Z przekaźnikami - miałem wcześniej przekaźniki superwincha między atrapą a grillem, teraz Warna i nie było żadnych problemów.
Hebel gdzieś na wierzchu - żeby w razie W szybko można było odpiąć zasilanie(może się nigdy nie zdarzyć że będzie potrzebny, a może być taki jeden wypadek na 4 lata że będziesz potrzebował szybko wypiąć i wtedy będzie cienko jeśli będziesz musiał otwierać maskę itd...)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
trawers
-

- Posty: 1371
- Rejestracja: śr lut 15, 2006 8:03 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: trawers » czw mar 05, 2009 7:34 am
Mam w patrolu identyczną od półtorej roku. Daje radę.

Tylko wymień od razu linę na bardziej "giętką". Oryginał to porażka. Sztywna jak pręt stalowy.
Miłego użytkowania

Uaz and GR Y61
-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » czw mar 05, 2009 8:43 am
Proponuję sprawdzić jak wszystko w puszce przekaźników jest poskręcane.
Bo moją jakiś słabowity Chińczyk skręcał - nakrętki palcami dało się odkręcić
Po dokręceniu jest OK.
VW T4 syncro, 2.4D, long

-
grzes
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: grzes » czw mar 05, 2009 8:40 pm
ktory hebel bedzie lepszy ?
czy
ten pierwszy podobno do 500A
do wrzucenie gdzies w okolice wyciagarki to jeszcze musze dokladnie obejrzec

-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » czw mar 05, 2009 8:50 pm
grzes pisze:ktory hebel bedzie lepszy ?
ten.
oryginalnie to główny wyłącznik prądu z liaza.
jest tak dobry, że chinole zaczęły go podrabiać. ostatnio skądś mam wyłączniki z liaza made in china

#noichuj
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » czw mar 05, 2009 9:36 pm
wszystko podrabiają
znajomy kupił pompę wody do kamaza

, nie wytrzymała jednego wyjazdu na hałdę

LJ 70
-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » czw mar 05, 2009 10:05 pm
Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
Jaaareeek !
-

- Posty: 1070
- Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Jaaareeek ! » czw mar 05, 2009 11:03 pm
czesław&jarząbek pisze:grzes pisze:ktory hebel bedzie lepszy ?
ten.
na pewno nie, ten drugi zamontował mi JLR, a dokładnie rajdy.
ten drugi jest z pewnością lepszy, trwalszy i droższy.
nie jestem w stanie uwierzyć, że JLR poskąpiło parę zyli i zamontwało mi gorszy.
nie znasz się wcale

-
grzes
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: grzes » pt mar 06, 2009 6:16 am
zakupiony taki w koncu
i powinno byc ok

-
Mroczny
-

- Posty: 40638
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pt mar 06, 2009 7:30 am
będziesz zadowolony
tylko nie zapominaj często uzywac.. żeby sie nie zastała

-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » pt mar 06, 2009 10:42 am
i nie irytuj sie za bardzo przy jego montażu
pod tą czarną czapeczką na srodku jest taka mala nakręteczka na sprężynce, cholernie cieżko ja po odkręceniu nadziać spowrotem
(oczywiscie zakładam, że nie pójdziesz na łatwiznę i będzisz montował tak, ze tylko czerwona wajcha bedzie wystawac

)
robok rzępoli w harapuciu
-
grzes
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: grzes » pt mar 06, 2009 10:54 am
ja tu musze pokombinowac jak wincha w zderzak wsadzic, bo przynajmniej z instrukcji montazu i naocznie stwierdzilem ze zderzak dosc mocno obudowuje winde, wrecz tak "na oko" uniemozliwia dostep do sprzegla, musze to dokladnie obejrzec zeby zamontowac to z glowa, ew. dzwignie sprzegla dac na zderzak (po przedluzeniu jesli bedzie taka potrzeba).
Hebel pojdzie pod maske ew, okolice zderzaka, a przekazniki za atrape, do przodu od chlodnicy...
ale to na razie plany, a co wyjdzie w realizacji to sie jeszcze okaze...
-
A.F.
-

- Posty: 4203
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: A.F. » pt mar 06, 2009 11:02 am
Taki hebel to moim skromniutkim zdaniem powinien być łatwo dostępny, a nie pod maską.
Chyba że maska przy wyciąganiu będzie podniesiona dla ochrony szyby, jak uczą w szkole LR w sąsiednim kraju

VW T4 syncro, 2.4D, long

-
busz

- Posty: 737
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: busz » pt mar 06, 2009 8:40 pm
grzes pisze:stwierdzilem ze zderzak dosc mocno obudowuje winde
Jak Ci się lina zakleszczy albo zablokuje między prętami głęboko wbudowanego wincha, to będziesz miał bardzo upierdliwe zajęcie. Lepiej od razu pomyśl nad jakąś patentową klapką odsłaniającą bęben albo nad syntetykiem.
GG 2626465
-
kjablonski

- Posty: 386
- Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
- Lokalizacja: suwałki teraz katowice
Post
autor: kjablonski » pt mar 06, 2009 11:04 pm
stary typ zderzaka miał otwór na sprzęgiełko, w nowym musisz wyciąć otwór . Nie wiem jaki to metal , ale dość łatwo się w nim wierci. Zderzak znosi wiele, nawet potrójne pierd... nięcie przez plaskatego, ale przy ryciu ziemi wygięły się blachy karoserii po bokach a najpiekniejsze są kontrole policyjne i przeglądy ... bez problemu

-
kjablonski

- Posty: 386
- Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
- Lokalizacja: suwałki teraz katowice
Post
autor: kjablonski » pt mar 06, 2009 11:13 pm
a i jeszcze jedna rzecz, na dole po bokach są takie kwadratowe osłony ( 15x15) i u mnie były dwie lewe ale da się je przykręcic. Gdybyś miał dwie prawe możemy się wymienić

-
whisky_snake
-

- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Post
autor: whisky_snake » ndz mar 08, 2009 10:18 pm
odnosnie hebli z papiurem fia to pamietajcie ze nie sa one budowane do naszych potrzeb (inne prady) takie tez sie moga zespawac i nie rozlaczyc ....
a co do umiejscowienia jak wspomniano im latwiej dosiegnac tym lepiej mi sie sprawdza pod kierownica pozatym caly prad odlacza ... juz nie mowiac o sytuacji w ... ze to nie kierownik taksowki ma pilota w lapie bo ktos nie ma wciagnietego sterowania do wewnatrz zawsze mozna prad wylaczyc nie tylok gdy sie przekaznik zaspawa a np ktos sie w line zawinie ...
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn mar 09, 2009 10:43 pm
busz pisze:grzes pisze:stwierdzilem ze zderzak dosc mocno obudowuje winde
Jak Ci się lina zakleszczy albo zablokuje między prętami głęboko wbudowanego wincha, to będziesz miał bardzo upierdliwe zajęcie. Lepiej od razu pomyśl nad jakąś patentową klapką odsłaniającą bęben albo nad syntetykiem.
mówisz że syntetyk się nie zakleszcza??
Zakleszcza się

i trudniej go później wyciągnąć niż stalówkę

...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości