elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...
Moderator: Misiek Bielsko
-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » wt mar 24, 2009 8:58 pm
Jak wyżej...
Mam problem z wyborem materiału do zrobienia ślizgu do stalowej liny...głównie chodzi o estetykę, dlatego rolki odpadają...
Robił ktoś ślizg nierdzewny do stalówki ? Daje radę ? Nie wyciera się ?
Czekam na opinie

Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » wt mar 24, 2009 9:14 pm
na pewno nie da rady
nierdzewka będzie się "zacierać"
-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » wt mar 24, 2009 9:44 pm
tego się obawiałem
a kwasówka ?

Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » wt mar 24, 2009 9:48 pm
ale motasz to do mechanika/elektryka zamonotwanego na pace, czy noramlnie z przodu przed bębnem

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
bbasia
-

- Posty: 106
- Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:51 pm
- Lokalizacja: uć
Post
autor: bbasia » wt mar 24, 2009 9:55 pm
a może ktoś by powiedział czy stal narzędziowa utwardzana powierzchniowo b ędzie dobra i nie będzie jej cieło tzn lina nie będzie się zacierać??
pozdr michał BBasia
-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » wt mar 24, 2009 10:08 pm
normalny elektryk 12000 zamontowany w zderzaku...
Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
Wiechu
-

- Posty: 4980
- Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
- Lokalizacja: Zielonka
Post
autor: Wiechu » wt mar 24, 2009 10:27 pm
może taniej wyjść, kupić syntetyk i zwykły ślizg

łoś też człowiek
-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » wt mar 24, 2009 10:40 pm
założenie jest takie aby zostawić stalówkę, a cena dorobienia ślizgu z np kwasówki nie będzie wysoka
tylko kwestia doboru materiału, który nie zardzewieje i jest odporny na ścieranie

Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » wt mar 24, 2009 11:00 pm
No pewnie że nierdzewka tylko nierdzewka
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » wt mar 24, 2009 11:26 pm
Liroz pisze:No pewnie że nierdzewka tylko nierdzewka
Ty chyba masz z nierdzewki ? Ale z tego co pamiętam to masz linę syntetyczną

Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
moto

- Posty: 508
- Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: moto » wt mar 24, 2009 11:56 pm
Nierdzewka jest dość miękkim metalem do pracy ślizgowej , ale krąży obiegowa opinia o jej super wytrzymałości....

pewnie zależy co jest materiałem odniesienia...
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr mar 25, 2009 8:48 am
a ja się tak niedyskretnie zapytam - czemu nie rolki??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » śr mar 25, 2009 9:06 am
Bo brzydkie
Do lin stalowuch nie stosuje się ślizgów. Przyczyna prosta - żeby to działało, to ślizg musi być znacznie twardszy od liny. W przypadku syntetyka stal kwasoodporna jest ok. ale w przypadku stalówki - cóż, korund, węgliki wolframu, diament ...
Nawet hartowaną stal lina pod obciążeniem potnie jak masło, (punktowo rośnie mocno temperatura powodując odpuszczanie). A jak się pojawią malutkie zadziory, to po linie
Kup se ładne rolki

-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » śr mar 25, 2009 10:54 am
ślizg mam w śmietniku, ze stalówką i działa mimo katowania, tylko niezbyt estetyczny jest
tutaj chodzi mi o estetykę w ponad 20 letnim aucie, rolki rzucają się zbyt w oczy, a chodzi mi o to że J6 ma być praktycznie oryginalna z zewnątrz, jest w świetnym stanie, dlatego jestem za dyskretnym ślizgiem

Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » śr mar 25, 2009 12:52 pm
Później miałem stalówkę i trochę się nią ciągałem również pod kątem. Teraz popatrzałem faktycznie ustnik jest trochę powycierany. Lepszy byłby oczywiście twardy materiał i do tego nierdzewny. Może pierścień z jakiegoś grubego nierdzewnego łożyska doszlifować? albo twardy chrom

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
m.wilk
-

- Posty: 293
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
- Lokalizacja: Świdnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: m.wilk » śr mar 25, 2009 8:31 pm
Jeżeli chodzi Ci o "estetykę" to ślizg z syntetykiem da najlepszy wygląd i niezawodność
Co Ci z ładnego ślizgu ( możesz pochromować rolki

) który po dwóch ciagnięciach zniszczy siebie i linę ?
Xtreme Off Road Team
692 490 694
-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » śr mar 25, 2009 8:39 pm
nie mówię żeby był gładki i super ekstra błyszczący, tylko mniej ordynarny niż rolki i nie rdzewiał
chyba będzie zanabyć jeszcze jednego syntetyka i ślizg alu

Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » śr mar 25, 2009 8:51 pm
rokfor32 pisze:Bo brzydkie
Do lin stalowuch nie stosuje się ślizgów. Przyczyna prosta - żeby to działało, to ślizg musi być znacznie twardszy od liny. W przypadku syntetyka stal kwasoodporna jest ok. ale w przypadku stalówki - cóż, korund, węgliki wolframu, diament ...
Nawet hartowaną stal lina pod obciążeniem potnie jak masło, (punktowo rośnie mocno temperatura powodując odpuszczanie). A jak się pojawią malutkie zadziory, to po linie
Kup se ładne rolki

ja mam ślizg do mechanika ze sworznia tłokowe od scani (zero rys)

ale takie coś można stosować jak wyciągarka pod autem i wyjście na przód

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
bbasia
-

- Posty: 106
- Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:51 pm
- Lokalizacja: uć
Post
autor: bbasia » śr mar 25, 2009 9:22 pm
tak ale jak się ciągasz pod kontem to nie ściansz liny???? bo miałem przypadki że rolki mi ją adnie ścinały
-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » śr mar 25, 2009 9:41 pm
na ślizgu przy linie stalowej możesz wywołać mniejszy kąt bez uszkodzenia liny niż w przypadku rolek niestety
wiem z doświadczenia
Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » czw mar 26, 2009 9:17 am
Sie mi przypomniało - kolega chce zachować oryginalność w wyglądzie auta. Tak się składa, że Toyota miała w tamtych czasach w ofercie, jako akcesorium, wyciągarki elektryczne. Chyba to ramseye jakieś były, tak z rysunków to dosyć podobne do warna z przekładnią walcową
Zawsze więc można luknąć na stare szkice, i zmotać coś na wzór oryginalnej wyciągarki - a raczej z rolkami była ...

-
BENGI

- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: BENGI » czw mar 26, 2009 9:57 am
bbasia pisze:tak ale jak się ciągasz pod kontem to nie ściansz liny???? bo miałem przypadki że rolki mi ją adnie ścinały
narazie nie mam problemów

zapomniałem napisać że ten swożeń ma orginalnie wytoczone coś takiego jak ślizg i po tym lina ładnie sobie chodzi

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati

-
Liroz

- Posty: 2201
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
- Lokalizacja: Pomorze
Post
autor: Liroz » czw mar 26, 2009 9:58 am
Konkludując, do okazyjnego wyciągania może być z nierdzewki a do częstego wytoczyłbym z nieco twardszej stali i na to położył twardy chrom. W końcu tak są robione wewnątrz lufy w broni. I będzie ładnie wyglądać

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
-
Patry
-

- Posty: 979
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Patry » czw mar 26, 2009 10:25 am
rokfor32 pisze:Sie mi przypomniało - kolega chce zachować oryginalność w wyglądzie auta. Tak się składa, że Toyota miała w tamtych czasach w ofercie, jako akcesorium, wyciągarki elektryczne. Chyba to ramseye jakieś były, tak z rysunków to dosyć podobne do warna z przekładnią walcową
Zawsze więc można luknąć na stare szkice, i zmotać coś na wzór oryginalnej wyciągarki - a raczej z rolkami była ...

tak, tylko jak była oryginalna winda Toyoty, to występowała razem z fajną półką
a ta mi zbytnio nie podchodzi
winda będzie używana okazyjnie, tak więc ślizg z nierdzewki czy kwasówki powinien wydać

Land Cruel J73
V8, HJ61
intercooler, HDJ100, FZJ80
superchargered, Corsa 1.2
i 
-
Krzysio

- Posty: 324
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
- Lokalizacja: Karczew
Post
autor: Krzysio » czw mar 26, 2009 11:31 am
Zrób sobie ślizg ze stali 4h14 lub podobnej oddaj do hartowni,zahartują ją prawie do 60HRC wypoleruj i po zamiatane
4H14 jest nierdzewna używana na gniazda zaworów przy silnikach szczególnie obciążonych .
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość