Nierdzewka na ślizg ?

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Patry » wt mar 24, 2009 8:58 pm

Jak wyżej...

Mam problem z wyborem materiału do zrobienia ślizgu do stalowej liny...głównie chodzi o estetykę, dlatego rolki odpadają...

Robił ktoś ślizg nierdzewny do stalówki ? Daje radę ? Nie wyciera się ?

Czekam na opinie :roll:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Mroczny » wt mar 24, 2009 9:14 pm

na pewno nie da rady
nierdzewka będzie się "zacierać"

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Patry » wt mar 24, 2009 9:44 pm

tego się obawiałem :-?

a kwasówka ? :roll:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: BENGI » wt mar 24, 2009 9:48 pm

ale motasz to do mechanika/elektryka zamonotwanego na pace, czy noramlnie z przodu przed bębnem ??
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
bbasia
 
 
Posty: 106
Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:51 pm
Lokalizacja:

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: bbasia » wt mar 24, 2009 9:55 pm

a może ktoś by powiedział czy stal narzędziowa utwardzana powierzchniowo b ędzie dobra i nie będzie jej cieło tzn lina nie będzie się zacierać??
pozdr michał BBasia

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Patry » wt mar 24, 2009 10:08 pm

normalny elektryk 12000 zamontowany w zderzaku...
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Wiechu » wt mar 24, 2009 10:27 pm

może taniej wyjść, kupić syntetyk i zwykły ślizg

:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Patry » wt mar 24, 2009 10:40 pm

założenie jest takie aby zostawić stalówkę, a cena dorobienia ślizgu z np kwasówki nie będzie wysoka

tylko kwestia doboru materiału, który nie zardzewieje i jest odporny na ścieranie :roll:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Liroz » wt mar 24, 2009 11:00 pm

No pewnie że nierdzewka tylko nierdzewka
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Patry » wt mar 24, 2009 11:26 pm

Liroz pisze:No pewnie że nierdzewka tylko nierdzewka
Ty chyba masz z nierdzewki ? Ale z tego co pamiętam to masz linę syntetyczną :roll:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: moto » wt mar 24, 2009 11:56 pm

Nierdzewka jest dość miękkim metalem do pracy ślizgowej , ale krąży obiegowa opinia o jej super wytrzymałości.... :)21 pewnie zależy co jest materiałem odniesienia...
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Adam.Ż » śr mar 25, 2009 8:48 am

a ja się tak niedyskretnie zapytam - czemu nie rolki??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: rokfor32 » śr mar 25, 2009 9:06 am

Bo brzydkie :)21

Do lin stalowuch nie stosuje się ślizgów. Przyczyna prosta - żeby to działało, to ślizg musi być znacznie twardszy od liny. W przypadku syntetyka stal kwasoodporna jest ok. ale w przypadku stalówki - cóż, korund, węgliki wolframu, diament ... :)21

Nawet hartowaną stal lina pod obciążeniem potnie jak masło, (punktowo rośnie mocno temperatura powodując odpuszczanie). A jak się pojawią malutkie zadziory, to po linie :wink:

Kup se ładne rolki :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Patry » śr mar 25, 2009 10:54 am

ślizg mam w śmietniku, ze stalówką i działa mimo katowania, tylko niezbyt estetyczny jest :wink:

tutaj chodzi mi o estetykę w ponad 20 letnim aucie, rolki rzucają się zbyt w oczy, a chodzi mi o to że J6 ma być praktycznie oryginalna z zewnątrz, jest w świetnym stanie, dlatego jestem za dyskretnym ślizgiem :roll:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Liroz » śr mar 25, 2009 12:52 pm

Później miałem stalówkę i trochę się nią ciągałem również pod kątem. Teraz popatrzałem faktycznie ustnik jest trochę powycierany. Lepszy byłby oczywiście twardy materiał i do tego nierdzewny. Może pierścień z jakiegoś grubego nierdzewnego łożyska doszlifować? albo twardy chrom :roll:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
m.wilk
 
 
Posty: 293
Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: m.wilk » śr mar 25, 2009 8:31 pm

Jeżeli chodzi Ci o "estetykę" to ślizg z syntetykiem da najlepszy wygląd i niezawodność :wink:
Co Ci z ładnego ślizgu ( możesz pochromować rolki :)21 ) który po dwóch ciagnięciach zniszczy siebie i linę ?
Xtreme Off Road Team
692 490 694

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Patry » śr mar 25, 2009 8:39 pm

nie mówię żeby był gładki i super ekstra błyszczący, tylko mniej ordynarny niż rolki i nie rdzewiał

chyba będzie zanabyć jeszcze jednego syntetyka i ślizg alu :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: BENGI » śr mar 25, 2009 8:51 pm

rokfor32 pisze:Bo brzydkie :)21

Do lin stalowuch nie stosuje się ślizgów. Przyczyna prosta - żeby to działało, to ślizg musi być znacznie twardszy od liny. W przypadku syntetyka stal kwasoodporna jest ok. ale w przypadku stalówki - cóż, korund, węgliki wolframu, diament ... :)21

Nawet hartowaną stal lina pod obciążeniem potnie jak masło, (punktowo rośnie mocno temperatura powodując odpuszczanie). A jak się pojawią malutkie zadziory, to po linie :wink:

Kup se ładne rolki :)21
ja mam ślizg do mechanika ze sworznia tłokowe od scani (zero rys) :)21 :)2 ale takie coś można stosować jak wyciągarka pod autem i wyjście na przód :wink:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
bbasia
 
 
Posty: 106
Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:51 pm
Lokalizacja:

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: bbasia » śr mar 25, 2009 9:22 pm

tak ale jak się ciągasz pod kontem to nie ściansz liny???? bo miałem przypadki że rolki mi ją adnie ścinały

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Patry » śr mar 25, 2009 9:41 pm

na ślizgu przy linie stalowej możesz wywołać mniejszy kąt bez uszkodzenia liny niż w przypadku rolek niestety :(

wiem z doświadczenia
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: rokfor32 » czw mar 26, 2009 9:17 am

Sie mi przypomniało - kolega chce zachować oryginalność w wyglądzie auta. Tak się składa, że Toyota miała w tamtych czasach w ofercie, jako akcesorium, wyciągarki elektryczne. Chyba to ramseye jakieś były, tak z rysunków to dosyć podobne do warna z przekładnią walcową :wink:

Zawsze więc można luknąć na stare szkice, i zmotać coś na wzór oryginalnej wyciągarki - a raczej z rolkami była ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: BENGI » czw mar 26, 2009 9:57 am

bbasia pisze:tak ale jak się ciągasz pod kontem to nie ściansz liny???? bo miałem przypadki że rolki mi ją adnie ścinały
narazie nie mam problemów :wink: zapomniałem napisać że ten swożeń ma orginalnie wytoczone coś takiego jak ślizg i po tym lina ładnie sobie chodzi :)2
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Liroz » czw mar 26, 2009 9:58 am

Konkludując, do okazyjnego wyciągania może być z nierdzewki a do częstego wytoczyłbym z nieco twardszej stali i na to położył twardy chrom. W końcu tak są robione wewnątrz lufy w broni. I będzie ładnie wyglądać :wink:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Patry » czw mar 26, 2009 10:25 am

rokfor32 pisze:Sie mi przypomniało - kolega chce zachować oryginalność w wyglądzie auta. Tak się składa, że Toyota miała w tamtych czasach w ofercie, jako akcesorium, wyciągarki elektryczne. Chyba to ramseye jakieś były, tak z rysunków to dosyć podobne do warna z przekładnią walcową :wink:

Zawsze więc można luknąć na stare szkice, i zmotać coś na wzór oryginalnej wyciągarki - a raczej z rolkami była ... :)21

tak, tylko jak była oryginalna winda Toyoty, to występowała razem z fajną półką
Obrazek

a ta mi zbytnio nie podchodzi :)21


winda będzie używana okazyjnie, tak więc ślizg z nierdzewki czy kwasówki powinien wydać :roll:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: Nierdzewka na ślizg ?

Post autor: Krzysio » czw mar 26, 2009 11:31 am

Zrób sobie ślizg ze stali 4h14 lub podobnej oddaj do hartowni,zahartują ją prawie do 60HRC wypoleruj i po zamiatane
4H14 jest nierdzewna używana na gniazda zaworów przy silnikach szczególnie obciążonych .
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość