Lina na mechanika
Moderator: Misiek Bielsko
Lina na mechanika
Otóż mam taki dylemat muszę kupić line na starowskiego mechanika i zastanawiam się jaką ma mieć ona średnice, wytrzymałość oraz długość? Auto będzie warzyć około 1300 kg ma startować w rajdach w extrme'ie, zastanawiałem się nad 10mm czy dać coś troszeczkę więcej dla pewności i czy 60m to wystarczająco? No i jaka ma być wytrzymałość?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Lina na mechanika
średnica jak najmniejsza, jak najdłuższa i jak największa wytrzymałość 
a tak na prawdę to zależy od kasy i od tego jak będziesz jeździł. Jednemu wystarcza zwykła 10, innemu 11, a jeszcze inny rzuca się na droższą dźwigową 8-mke i nie zrywa, podczas gdy druga osoba w takim samym aucie ją zrywa...

a tak na prawdę to zależy od kasy i od tego jak będziesz jeździł. Jednemu wystarcza zwykła 10, innemu 11, a jeszcze inny rzuca się na droższą dźwigową 8-mke i nie zrywa, podczas gdy druga osoba w takim samym aucie ją zrywa...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Lina na mechanika
Jeżeli szukasz w rozsądnej kasie to np WS6x36+IWRC-1960 (pozostałe oznaczenie są dl Ciebie nieważne) a jak chcesz się bardziej szarpnąć to 35x7 ale to dość "wredna" lina, lubi się rozkręcić jak źle się będziesz z nią obchodził 
No i nie chińskie cuda, tylko lina z atestem fabrycznym ma być.

No i nie chińskie cuda, tylko lina z atestem fabrycznym ma być.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: Lina na mechanika
A czy liny z przeznaczeniem do czegoś innego niż na wyciągarki się sprawdzaj?
Edit: A sory dopiero wpisałem symbol w google i juz wiem
Edit: A sory dopiero wpisałem symbol w google i juz wiem

Re: Lina na mechanika
zależy jeszcze czy lina syntetyczna czy stalówka
jak dasz 100m stalówki to może się okazać że podwoiłeś masę auta a jak dasz 100syntetyka to może się okazać że podwoiłeś wartość auta 


Re: Lina na mechanika
Dokładnie
Przekalkulowałem sobie, że syntetyk się nie opłaca w ogóle chyba, że ma się delikatnego pilota ;P Ogólnie gdzieś tak wyczytałem, że nawet taki Master Pull to na sezon max jest, a więc nie ma o czym mówic. Chodzi mi o stalówkę, a więc? Co byś poradził Flor?

GMS Team Chełm
www.gmsteam.pl
www.gmsteam.pl
Re: Lina na mechanika
ja mam delikatnego pilota i syntetykaStanley16 pisze:DokładniePrzekalkulowałem sobie, że syntetyk się nie opłaca w ogóle chyba, że ma się delikatnego pilota ;P Chodzi mi o stalówkę, a więc? ;> Co byś poradził Flor?




Re: Lina na mechanika
Bo pilotów to trzeba mieć trzech.


Re: Lina na mechanika
Naprawdę tak ciężko jest? Jaka stalówka jest najbardziej popularna jeżeli jest taka może wszyscy jeżdżą na czymś innym, przybliżona siła zrywająca takiej liny i średnica?
GMS Team Chełm
www.gmsteam.pl
www.gmsteam.pl
Re: Lina na mechanika
jest ciężkoStanley16 pisze:Naprawdę tak ciężko jest? Jaka stalówka jest najbardziej popularna jeżeli jest taka może wszyscy jeżdżą na czymś innym, przybliżona siła zrywająca takiej liny i średnica?



Re: Lina na mechanika
A często zdarzają się strome podjazdy dłuższe niż 70m? ;D No to powiedz co Ty byś założył do auta 1300 kg, albo nie jaką stalówkę byś założył 

GMS Team Chełm
www.gmsteam.pl
www.gmsteam.pl
Re: Lina na mechanika
ja bym zapodał 11mm syntetyka tyle ile wejdzie na bębenStanley16 pisze:A często zdarzają się strome podjazdy dłuższe niż 70m? ;D No to powiedz co Ty byś założył do auta 1300 kg, albo nie jaką stalówkę byś założył

Re: Lina na mechanika
z reguły nie ma sensu dawać więcej niż 40-50m bo i tak nie wykorzystasz, a nawet jeśli to sporadycznie.
Ja ostatnio miałem na przodzie ok 25 metrów i spokojnie wystarczyło, a nie było przynajmniej problemu z zakleszczaniem o beben.
Ja ostatnio miałem na przodzie ok 25 metrów i spokojnie wystarczyło, a nie było przynajmniej problemu z zakleszczaniem o beben.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Lina na mechanika
Dokładnie takAdam.Ż pisze:z reguły nie ma sensu dawać więcej niż 40-50m bo i tak nie wykorzystasz, a nawet jeśli to sporadycznie.
Ja ostatnio miałem na przodzie ok 25 metrów i spokojnie wystarczyło, a nie było przynajmniej problemu z zakleszczaniem o beben.

Re: Lina na mechanika
fi 10mm WS6x36+FC (rdzeń wókienny) 1770 - 58,4kN, 1960 - 64,7kN
fi 11mm WS6x36+FC (rdzeń wókienny) 1770 - 70,6kN, 1960 - 78,2kN
dla lin z rdzeniem stalowym siła zrywajaca wzrasta średnio 0 18%
Tyle suchych faktów.
No.
fi 11mm WS6x36+FC (rdzeń wókienny) 1770 - 70,6kN, 1960 - 78,2kN
dla lin z rdzeniem stalowym siła zrywajaca wzrasta średnio 0 18%
Tyle suchych faktów.
No.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: Lina na mechanika
Liny z rdzeniem stalowym są duuuużo odporniejsze na zniszczenie przy zakleszczeniu się.Piotrul pisze:fi 10mm WS6x36+FC (rdzeń wókienny) 1770 - 58,4kN, 1960 - 64,7kN
fi 11mm WS6x36+FC (rdzeń wókienny) 1770 - 70,6kN, 1960 - 78,2kN
dla lin z rdzeniem stalowym siła zrywajaca wzrasta średnio 0 18%
Tyle suchych faktów.
No.
Re: Lina na mechanika
Piotr Ty robisz w linach czy tylko masz taką wiedzęPiotrul pisze:fi 10mm WS6x36+FC (rdzeń wókienny) 1770 - 58,4kN, 1960 - 64,7kN
fi 11mm WS6x36+FC (rdzeń wókienny) 1770 - 70,6kN, 1960 - 78,2kN
dla lin z rdzeniem stalowym siła zrywajaca wzrasta średnio 0 18%
Tyle suchych faktów.
No.

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Lina na mechanika
Robić robię, ale dane to z katalogu przepisałem. Az taki mocarz to nie jestem 

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: Lina na mechanika
O widzę w końcu jakieś konkrety, a kolega Piotr nie orientuje się jaka jest mniej więcej cena takiej liny fi 10mm?
GMS Team Chełm
www.gmsteam.pl
www.gmsteam.pl
Re: Lina na mechanika
czy lina z rdzeniem stalowym nie jest zbyt sztywna ? czy nie "rozkręca" się na bębnie jak sprężyna ?
no i jak ktoś ma doświadczenie to przyłączam się do pytania o cenę.
no i jak ktoś ma doświadczenie to przyłączam się do pytania o cenę.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
Re: Lina na mechanika
Z rdzeniem szmacianym założyłem tylko raz i było nędznie.kedek pisze:czy lina z rdzeniem stalowym nie jest zbyt sztywna ? czy nie "rozkręca" się na bębnie jak sprężyna ?
no i jak ktoś ma doświadczenie to przyłączam się do pytania o cenę.
Ze stalowym jest

Wszyscy znajomi mają do mechaników z rdzeniem stalowym.
Re: Lina na mechanika
A czemu było nędznie, czym jeździsz i jakie fi liny?? Jeśli można wiedzieć 

GMS Team Chełm
www.gmsteam.pl
www.gmsteam.pl
Re: Lina na mechanika
Założona była w Parchu. Po jednym rajdzie była pozgniatana i wisiały z niej farfocle. Lina 11mm.Stanley16 pisze:A czemu było nędznie, czym jeździsz i jakie fi liny?? Jeśli można wiedzieć
Re: Lina na mechanika
8 na samuraiu i na elektryku było podobnie.
Pozagniatana po jednym rajdzie
Pozagniatana po jednym rajdzie
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Lina na mechanika
ja mam w tej chwili oryginał starowski 14mm
trochę ją szmaci jak się nie nawija idealnie ale tragedii nie ma, Adamo przesadza
chcę zmienić bo jest trochę za krótka i strasznie ciężka


chcę zmienić bo jest trochę za krótka i strasznie ciężka
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość