
szybki star
Moderator: Misiek Bielsko
szybki star
No właśnie - po wielu miesiącach poszukiwań udało mi się zanabyć windę z przełożeniem 11:1 (obecnie standardowa 22:1) Różnice zewnętrzne tylko inne przetłoczenie na deklu górnym obudowy - tak to zwykły star. Ponieważ mamy koncepcję na wytoczenie/dorobienie bębna ze zintegrowaną tarczą do hamulca, mam prośbę do uzytkowników o wszelkie opinie odnośnie pracy gigglestara - mam nadzieję, że ktoś jeszcze używa takiego....... 

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Re: szybki star
Jak dla mnie star 1:11 jest bez sensu - nie jest samohamowny, a to oznacza, że potrzebuje hamulca. Jak chcesz szybciej to lepiej założyć jakiś multiplikator obrotów przed przekładnią.
Zawsze możesz założyć hamulec tak jak oryginalnie - na wałek dolny.

Zawsze możesz założyć hamulec tak jak oryginalnie - na wałek dolny.

- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: szybki star
było pisać że poszukujesz, u znajomego pod płotem leży taka i nikt tego nie chcemel pisze:No właśnie - po wielu miesiącach poszukiwań udało mi się zanabyć windę z przełożeniem 11:1 (obecnie standardowa 22:1) Różnice zewnętrzne tylko inne przetłoczenie na deklu górnym obudowy - tak to zwykły star. Ponieważ mamy koncepcję na wytoczenie/dorobienie bębna ze zintegrowaną tarczą do hamulca, mam prośbę do uzytkowników o wszelkie opinie odnośnie pracy gigglestara - mam nadzieję, że ktoś jeszcze używa takiego.......

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

Re: szybki star
No własnie - czasami cały dom przewalisz do góry nogami aby znależć coś co jest w tylnej kieszeni spodni......
.........silnik 4.0 od pipa 190 km i zadowalający przebieg momentu, skrzynia AW4, reduktor toyota lj70, mosty GR z przelożeniami 5,42, koła 37/13R15, bęben stara o średnicy od 120 mm. To chyba dopiero teraz można komentować co jest bez sensu, a no i jeszcze przełożenia skrzyni biegów - 2,85 na I , i masa (1810 kg)........ale to nie showroom.......
Ja nikomu tego nie wciskam, więc nie za bardzo wiem co jest dla mnie bez sensu...... ja nawet pisać staram się z sensem - wszystkie multiplikatory, przydasie i inne doróbki są fajne ale do czasu weryfikacji i użytkowania w terenie - stąd u mnie jak najmniej wszelkiego rodzaju patentów domowej produkcji - z doświadczenia wiem, że to one najczęściej klękają...........
Za rozsądne pieniądze nie dorównasz w produkcji jednostkowej nawet bardzo dobrej chińskiej fabryce..... Idea do zweryfikowania jest prosta - nieobciążony przekazywaniem napędu na koła układ powoduje, że automat chce zmieniać biegi przy bardzo wysokich obrotach, co nie daje komfortu obsługi, do tego dochodzi znaczna róznica w prędkości zwijania ver. obracania kołami. Po burzy mózgów doszliśmy do wniosku, że najtańszym rozwiązaniem jest testowanie szybszego stara, niż zabawa w motanie sterowania ręcznego do skrzyni i dalsze pomysły na zwolnienie kół...... Hamulec nie jest żadnym problemem, a wiara w samohamowność stara 22:1 może przypadkowo co najmniej skomplikować długie i szczęśliwe życie........ Tym bardziej, że w obecnie uzytkowanym zmieliliśmy bęben (notabene - własnie też profesjonalnie skrócony i odchudzony).
Więc jak mogę prosić to nie odpisujcie mi, że automat jest bez sensu
, bo całe to modyfikowanie aut jest ogólnie bez sensu od pierwszej wymiany kół na bardziej terenowe. Zgodnie z powiedzeniem - to mój kot i bedę go ................. kiedy zechcę.
Ja chcę się dowiedzieć z jakimi problemami zetkneli się użytkownicy tych szybszych czy nie okzxały się za szybkie......
, a wogóle malinowo by było jakby ktoś miał porównanie z użytkowania obu........
A co do samego zakupu - ten star to i tak perełka - bo pewno na dzień dzisiejszy wystepuje w proporcji 50:1 w stosunku do samohamownego....... w razie co może znajdzie miejsce w aucie do maratonów - tam są troszkę inne trasy niż w przeprawówkach.....
.........silnik 4.0 od pipa 190 km i zadowalający przebieg momentu, skrzynia AW4, reduktor toyota lj70, mosty GR z przelożeniami 5,42, koła 37/13R15, bęben stara o średnicy od 120 mm. To chyba dopiero teraz można komentować co jest bez sensu, a no i jeszcze przełożenia skrzyni biegów - 2,85 na I , i masa (1810 kg)........ale to nie showroom.......
Ja nikomu tego nie wciskam, więc nie za bardzo wiem co jest dla mnie bez sensu...... ja nawet pisać staram się z sensem - wszystkie multiplikatory, przydasie i inne doróbki są fajne ale do czasu weryfikacji i użytkowania w terenie - stąd u mnie jak najmniej wszelkiego rodzaju patentów domowej produkcji - z doświadczenia wiem, że to one najczęściej klękają...........
Za rozsądne pieniądze nie dorównasz w produkcji jednostkowej nawet bardzo dobrej chińskiej fabryce..... Idea do zweryfikowania jest prosta - nieobciążony przekazywaniem napędu na koła układ powoduje, że automat chce zmieniać biegi przy bardzo wysokich obrotach, co nie daje komfortu obsługi, do tego dochodzi znaczna róznica w prędkości zwijania ver. obracania kołami. Po burzy mózgów doszliśmy do wniosku, że najtańszym rozwiązaniem jest testowanie szybszego stara, niż zabawa w motanie sterowania ręcznego do skrzyni i dalsze pomysły na zwolnienie kół...... Hamulec nie jest żadnym problemem, a wiara w samohamowność stara 22:1 może przypadkowo co najmniej skomplikować długie i szczęśliwe życie........ Tym bardziej, że w obecnie uzytkowanym zmieliliśmy bęben (notabene - własnie też profesjonalnie skrócony i odchudzony).
Więc jak mogę prosić to nie odpisujcie mi, że automat jest bez sensu


Ja chcę się dowiedzieć z jakimi problemami zetkneli się użytkownicy tych szybszych czy nie okzxały się za szybkie......

A co do samego zakupu - ten star to i tak perełka - bo pewno na dzień dzisiejszy wystepuje w proporcji 50:1 w stosunku do samohamownego....... w razie co może znajdzie miejsce w aucie do maratonów - tam są troszkę inne trasy niż w przeprawówkach.....

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Re: szybki star
Mam porównanie z pracy obu. Przed rajdem wrzuciliśmy szybkiego stara, a po rajdzie wywaliliśmy go bo było bez sensu. Nie dość że nijak z kołami się nie zgrywał to bez samohamowności to była porażka.
Ale motaj, może z automatem i z przełożeniami które masz będzie jakoś lepiej (można to policzyć, u nas wyszło że wyciągarka musiałaby mieć przełożenie ok 4:1 aby to się jakoś zgrało a i to jest silnie zależne od aktualnie nawijanej warstwy liny na bębnie).
Ale motaj, może z automatem i z przełożeniami które masz będzie jakoś lepiej (można to policzyć, u nas wyszło że wyciągarka musiałaby mieć przełożenie ok 4:1 aby to się jakoś zgrało a i to jest silnie zależne od aktualnie nawijanej warstwy liny na bębnie).
Re: szybki star
Na razie jestem zadowolony - z prędkości przede wszystkim........ No i w końcu mozna rozwijać na wstecznym i idzie a nie stoi...... Na hamulec też mamy patent, no i bliżej do ideału zgrania z kołami.... Ale na ostateczny werdykt przyjdzie czas po Bobku, albo po Mazowieckich - dam znać......
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Re: szybki star
Po Bobku - mogę napisać, że to strzał w dziesiątkę (biorąc pod uwagę automatyczna skrzynie biegów).
Na Mazowieckie - będzie juz malina - motamy hamulec - jeszcze badamy ale albo skuter albo quad - chodzi o zacisk, bo tarcza mogłaby być skuterowa.... Hamulec jest potrzebny aby móc swobodnie rozpinać reduktor aby włączyć/wyłączyć przekazywanie napędu na koła - czasami jest potrzebna trakcja, a czasami niekoniecznie............. Samohamowność rozwiązuje automat...........

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Re: szybki star
tylko do momentu kiedy masz D na skrzyni, więc automat mało rozwiązuje bo musisz motać hamulec


Re: szybki star
Automat rozwiązuje dużo więcej - bo oprócz D, jeszcze P,R,1,2. niezabezpieczone jest tylko N......
Natomiast to nie tu tkwi problem.... Czasem podczas podciągania się do góry trzeba zapiąć napęd, po to aby go po jakimś czasie rozpiąć - i wtedy bez hamulca zaczyna sie loteria - czy mieszając skrzynią uda się przełaczyć reduktor na N. To do tego jest niezbedny hamulec.......... i to jest dla mnie jego podstawowe zadanie...... Pamietaj o tym, że PTO od toyoty jest dwukierunkowe, tzn, ze mogę zwijać linę zarówno mając skrzynię na D, jak i na R i odwrotnie z rozwijaniem.....głupio jest tylko, kiedy wisisz podciągnięty prawie w pionie i chcesz się opuścić w dół, a nie wypniesz napędu, to aby się opuszczać musisz mielić kołami do tyłu...głupio trochę nie.... 


Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Re: szybki star
Masz racje - nie każde, ale mnie cos tknęło jak się decydowałem........
Jak zmotamy hamulec - wkleję zdjecia.

Jak zmotamy hamulec - wkleję zdjecia.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość