Za gruby amperaż

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

MSp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn sie 11, 2003 2:36 pm
Lokalizacja: Wawa-Olsztyn

Za gruby amperaż

Post autor: MSp » sob lip 10, 2010 7:15 pm

Ile amperów na biegu jałowym powinna pobierać wyciągarka z grubsza? W moim SJ413 jest zamontowane przez poprzednika coś, co w chwilę wysysa cały akumulator. Nazywa się to Power Winch. Wyciągnąłem silnik, usunąłem dwa zwarcia w obudowie komutatora, ale nadal ciągnie 70 amperów na biegu jałowym. To chyba sporo za dużo, co?
Proszę o info kogoś, kto bawił się w mierzenie prądów w wyciągarce.

Ps. łożyska nie są zatarte, wszytsko wygląda ok, a prąd kuśwa taki, że kable się grzeją i aku wysiada w moment.
SJ413 w wersji patent-turystyk

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Adam.Ż » sob lip 10, 2010 9:51 pm

jaka winda dokładniej...
Powiem tak - przy maksymalnym obciążeniu Warn 9,5 XP(4300kg) pobiera 480A, a przy obciążeniu 0kg pobiera 70A.
Po pierwsze było po prostu sprawdzić dane katalogowe(troche trąci lenistwem),
po drugie jeśli wysiada przy 0kg to co będzie przy obciażeniu :roll:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Flor » ndz lip 11, 2010 7:27 am

Pobór może być :)2 ale wyglada ze kable możesz mieć za słabe dodatkowo trzeba posprawdzac klemy oraz masę nie powinny się przy takim obciazeniu grzać przewody :-? Jeżeli masz za mało prądu to daj większy alternator :)21

MSp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn sie 11, 2003 2:36 pm
Lokalizacja: Wawa-Olsztyn

Re: Za gruby amperaż

Post autor: MSp » ndz lip 11, 2010 10:07 am

w takim razie czy wymontowany z windy silnik, pracujący luzem może brać ok. 70A? Może wszytsko jest ok?
na windzie nie ma żadnej tabliczki, ale do Samuraja to pewnie nie więcej jak z 1,5 kW jest pewnie. Power winch to pewnie chińcyk, stąd brak jakichkolwiek tabliczek znamionowych. Kuśwa, błądzę jak we mgle.
SJ413 w wersji patent-turystyk

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Za gruby amperaż

Post autor: okino » ndz lip 11, 2010 11:02 am

MSp pisze:Ile amperów na biegu jałowym powinna pobierać wyciągarka z grubsza? W moim SJ413 jest zamontowane przez poprzednika coś, co w chwilę wysysa cały akumulator. Nazywa się to Power Winch. Wyciągnąłem silnik, usunąłem dwa zwarcia w obudowie komutatora, ale nadal ciągnie 70 amperów na biegu jałowym. To chyba sporo za dużo, co?
Proszę o info kogoś, kto bawił się w mierzenie prądów w wyciągarce.

Ps. łożyska nie są zatarte, wszytsko wygląda ok, a prąd kuśwa taki, że kable się grzeją i aku wysiada w moment.
Dla przypomnienia trochę teorii:
Założenia:
aku 70 Ah - full naładowany
winda przykładowa: pobiera 70 A bez obciążenia i np. 350A przy pełnym obciążeniu (założyłem 350 żeby łatwiej liczyć)
Taki na full naładowany aku powinien kręcić nieobciążoną windą przez jedną godzinę (70A x 1godz. = 70 Ah)
Ten sam aku zasilający w pełni obciążoną windę będzie nią kręcił przez 12 min = 0.2 godz.(350A x 0,2 godz = 70 Ah)

Oczywiście są to rozważania czysto teoretyczne bo nigdy nie należy dopuścić do całkowitego rozładowania aku.
Nie uwzględnione są także straty na przewodach, złączach i sprawność aku ( wiek, stopień zasiarczenia ...)
Chodzi o idee: prąd razy czas pobierania nie będzie większy od rzeczywistej pojemności akumulatora.

ale ja to młody jestem i mogę się nie znać :wink:
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

MSp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn sie 11, 2003 2:36 pm
Lokalizacja: Wawa-Olsztyn

Re: Za gruby amperaż

Post autor: MSp » wt lip 13, 2010 7:11 am

a jaki masz alternator w Samuraju pod tę wyciągarkę? U mnie w elektryce wszystko seria: alternator 45 A i akumulator jak to w Samuraju (tyle że nówka). Martwi mnie tylko to, że nawet z pracującym silnikiem nie byłem w stanie nawinąć 30 m liny na bęben, bo aku siadało (bez obciążenia).
SJ413 w wersji patent-turystyk

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Adam.Ż » wt lip 13, 2010 8:41 pm

radze nie bawić sie tak(pełne rozładowanie) przy zwykłym akumulatorze. Spada wtedy napięcie, a to na dłuższą mete może skutkować spaleniem silnika wyciągarki.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Salata123 » śr lip 14, 2010 8:35 am

tu jest rozwiązanie twojego problemu http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/5669.html :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Kostuch » śr lip 14, 2010 9:28 am

Adam.Ż pisze:radze nie bawić sie tak(pełne rozładowanie) przy zwykłym akumulatorze. Spada wtedy napięcie, a to na dłuższą mete może skutkować spaleniem silnika wyciągarki.
Jak jest wydojony akumulator, to nie wyciągniesz z niego tyle prądu żeby spalić silnik. Rezystancja wewnętrzna aku na to nie pozwoli.
Przy wydajnym źródle prądowym, spadek napięcia zasilającego powoduje spadek obrotów - to dozwolona metoda regulacji obrotów silnika szeregowego. Nie mylić ze stanem, gdy silnik stanął pod nadmiernym obciążeniem...
Salata123 pisze:tu jest rozwiązanie twojego problemu http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/5669.html :)21
Yellow Top:
* daje bardzo wysoki prąd rozruchowy;
* momentalnie reaguje na rozruch;
* ma możliwość głębokiego rozładowania;
* szybko i efektywnie ładuje się ;
* jest bez obsługowy i bez korozyjny.



Tzn. reaguje śmiechem, czy eksplozją? :)21
No i jak nie ma korozji w gratisie, to lipa...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Adam.Ż » śr lip 14, 2010 8:58 pm

co do yellow-a - udał mi sie go rozładować do 5V, wyciągarka przestawała chodzić i silnik przygasał 8) :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Za gruby amperaż

Post autor: janusz k160 » śr lip 14, 2010 9:49 pm

Salata123 pisze:tu jest rozwiązanie twojego problemu http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/5669.html :)21
Przereklamowane... :)21 to rozwiązanie
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Za gruby amperaż

Post autor: gebels » czw lip 15, 2010 6:19 am

janusz k160 pisze:
Salata123 pisze:tu jest rozwiązanie twojego problemu http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/5669.html :)21
Przereklamowane... :)21 to rozwiązanie


mam taki umarnięty i nawet nie zdążyłem go windą obciążyć :)21


nie wiem kto i gdzie go robi, ale syf okrutny, przy próbie reklamacji makaron na uszy nawijąją że oczywiście uszkodził się przez złe użytkowanie etc. w przypadku tego produktu gwarancja to lipa, rzekł bym nawet że czysta fikcja
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Re: Za gruby amperaż

Post autor: wolf_87 » czw lip 15, 2010 8:36 am

Witam podepne sie pod temat. U mnie problem polega na tym ze pod obciazeniem wyciagam sie max min i zaraz samochodowi brakuje prądu. Alternator za słaby, czy bateria słaba??
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Kostuch » czw lip 15, 2010 9:24 am

wolf_87 pisze:Witam podepne sie pod temat. U mnie problem polega na tym ze pod obciazeniem wyciagam sie max min i zaraz samochodowi brakuje prądu. Alternator za słaby, czy bateria słaba??
Pewnie jedno i drugie. A może jeszcze kable nie takie...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Re: Za gruby amperaż

Post autor: wolf_87 » czw lip 15, 2010 10:05 am

Kostuch pisze:
wolf_87 pisze:Witam podepne sie pod temat. U mnie problem polega na tym ze pod obciazeniem wyciagam sie max min i zaraz samochodowi brakuje prądu. Alternator za słaby, czy bateria słaba??
Pewnie jedno i drugie. A może jeszcze kable nie takie...
kable orginalne od wyciagarki. Z czego bedzie mocniejszy alternator od patrolowskiego z silnika 2.8
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Za gruby amperaż

Post autor: gebels » czw lip 15, 2010 11:14 am

od Vana tam masz 120A, np. Sharan, czy tam inne Galaxy
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Kostuch » czw lip 15, 2010 11:23 am

wolf_87 pisze:
Kostuch pisze:
wolf_87 pisze:Witam podepne sie pod temat. U mnie problem polega na tym ze pod obciazeniem wyciagam sie max min i zaraz samochodowi brakuje prądu. Alternator za słaby, czy bateria słaba??
Pewnie jedno i drugie. A może jeszcze kable nie takie...
kable orginalne od wyciagarki. Z czego bedzie mocniejszy alternator od patrolowskiego z silnika 2.8
Miałem w ręku oryginalne kable, w których końcówki trzymały się tylko na koszulkach termokurczliwych... :)11 :)16
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Re: Za gruby amperaż

Post autor: wolf_87 » czw lip 15, 2010 12:21 pm

Kostuch pisze:kable, w których końcówki trzymały się tylko na koszulkach termokurczliwych... :)11 :)16
sprawdze zaraz po powrocie do domu
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Za gruby amperaż

Post autor: gri74 » czw lip 15, 2010 7:11 pm

35 kwadrat ze sklepu spawalnicznego załatwia sprawę
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Za gruby amperaż

Post autor: gebels » czw lip 15, 2010 9:07 pm

gri74 pisze:35 kwadrat ze sklepu spawalnicznego załatwia sprawę

a i cena jakaś bardziej przyjazna :roll:
Czwarte serce :cry:

MSp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn sie 11, 2003 2:36 pm
Lokalizacja: Wawa-Olsztyn

Re: Za gruby amperaż

Post autor: MSp » wt lip 20, 2010 6:55 pm

Ziomale, zatem oczekuję instrukcyji:
- jaki akumulator podoła w SJ413 pod wyciągarkę, czy coś tańszego niż żelowa Optima za milion talarów da radę?
- czy zmieniać do tego alternator na jakiś typu 120 A? (w suce jest malutki 45A).
Jeżeli tak, to może ktoś podpowie co pasuje gabarytem, bo jak na razie z wyglądu i ceny tylko Opel Combo 1.7TD mi podchodzi

Dane są takie, że SJ413 waży coś koło tony + ze 200-300 kg obciążenia, a wyciągarka nie ma żadnych znaków szczególnych (poza naklejką Power Winch), natomiast zmierzony pobór prądu na biegu jałowym to 70A.

Z góry szacun za pomoc
SJ413 w wersji patent-turystyk

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Adam.Ż » śr lip 21, 2010 5:11 am

ja mam alternator coś koło 75-80A. Pierwotnie alternator był z forda escorta bodajże 1.3(na pasek klinowy) teraz jest ciut mocniejszy(ale ta sama obudowa).

Poboru 70A ma chyba każda winda pracująca na luzie.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Salata123 » śr lip 21, 2010 8:33 am

MSp pisze:Ziomale, zatem oczekuję instrukcyji:
- jaki akumulator podoła w SJ413 pod wyciągarkę, czy coś tańszego niż żelowa Optima za milion talarów da radę?
- czy zmieniać do tego alternator na jakiś typu 120 A? (w suce jest malutki 45A).
Jeżeli tak, to może ktoś podpowie co pasuje gabarytem, bo jak na razie z wyglądu i ceny tylko Opel Combo 1.7TD mi podchodzi

Dane są takie, że SJ413 waży coś koło tony + ze 200-300 kg obciążenia, a wyciągarka nie ma żadnych znaków szczególnych (poza naklejką Power Winch), natomiast zmierzony pobór prądu na biegu jałowym to 70A.

Z góry szacun za pomoc

Każdy Aku da radę jeśli będzie spełniał wymogi stawiane przez producenta windy. Im większy tym lepiej (pojemność i prąd)

Ja nie bawił bym się w zmianę alternatora - zainwestuj w porządny akumulator i okablowanie a alternator co najwyżej sprawdź.


a no i nie napisałeś - jaki teraz masz akumulator? ile prądu rozruchowego ma? i ile lat? :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Za gruby amperaż

Post autor: Kostuch » śr lip 21, 2010 10:41 am

Większy alternator niż 90A nie wejdzie, bo przeszkadza poduszka silnika i węże chłodnicy.
Mam teraz 120A (po drugiej stronie silnika) i wystarcza.
A 70 amper na luzie to norma. Może jak przesmarujesz bebechy wyciągarki, to będzie mniej?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

MSp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn sie 11, 2003 2:36 pm
Lokalizacja: Wawa-Olsztyn

Re: Za gruby amperaż

Post autor: MSp » śr lip 21, 2010 2:51 pm

u mnie stoi nowy Bosch, jak w oryginale, czyli coś poniżej 40 Ah. Zastanawiam się czy jak wsadzę ze 70-80 Ah to czy seryjny alternator będzie wystarczał.
Rzeczywiście chyba druga strona to jedyne miejsce dla większego aku, bo ciągnąć kabli do tyłu nie chcę (ryzyko pożaru zawsze większe), a w oryginalnym miejscu więcej placu już nie ma.
Te 70A to jest na wymontowanym silniku, kręcącym się luzem, więc kwestia smarowania trybów nie ma tu wpływu.

dzięki
a tak a propos czy ktoś mierzy prądy na windzie? To kuśwa wcale nie takie proste jak się kilkadziesiąt czy kilkaset A wydziela. Ja to robiłem jakimś wzorcowym opornikiem 1om grubości palca. A jak Wy to sprawdzacie?
SJ413 w wersji patent-turystyk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości