Za gruby amperaż
Moderator: Misiek Bielsko
Za gruby amperaż
Ile amperów na biegu jałowym powinna pobierać wyciągarka z grubsza? W moim SJ413 jest zamontowane przez poprzednika coś, co w chwilę wysysa cały akumulator. Nazywa się to Power Winch. Wyciągnąłem silnik, usunąłem dwa zwarcia w obudowie komutatora, ale nadal ciągnie 70 amperów na biegu jałowym. To chyba sporo za dużo, co?
Proszę o info kogoś, kto bawił się w mierzenie prądów w wyciągarce.
Ps. łożyska nie są zatarte, wszytsko wygląda ok, a prąd kuśwa taki, że kable się grzeją i aku wysiada w moment.
Proszę o info kogoś, kto bawił się w mierzenie prądów w wyciągarce.
Ps. łożyska nie są zatarte, wszytsko wygląda ok, a prąd kuśwa taki, że kable się grzeją i aku wysiada w moment.
SJ413 w wersji patent-turystyk
Re: Za gruby amperaż
jaka winda dokładniej...
Powiem tak - przy maksymalnym obciążeniu Warn 9,5 XP(4300kg) pobiera 480A, a przy obciążeniu 0kg pobiera 70A.
Po pierwsze było po prostu sprawdzić dane katalogowe(troche trąci lenistwem),
po drugie jeśli wysiada przy 0kg to co będzie przy obciażeniu
Powiem tak - przy maksymalnym obciążeniu Warn 9,5 XP(4300kg) pobiera 480A, a przy obciążeniu 0kg pobiera 70A.
Po pierwsze było po prostu sprawdzić dane katalogowe(troche trąci lenistwem),
po drugie jeśli wysiada przy 0kg to co będzie przy obciażeniu

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Za gruby amperaż
Pobór może być
ale wyglada ze kable możesz mieć za słabe dodatkowo trzeba posprawdzac klemy oraz masę nie powinny się przy takim obciazeniu grzać przewody
Jeżeli masz za mało prądu to daj większy alternator 



Re: Za gruby amperaż
w takim razie czy wymontowany z windy silnik, pracujący luzem może brać ok. 70A? Może wszytsko jest ok?
na windzie nie ma żadnej tabliczki, ale do Samuraja to pewnie nie więcej jak z 1,5 kW jest pewnie. Power winch to pewnie chińcyk, stąd brak jakichkolwiek tabliczek znamionowych. Kuśwa, błądzę jak we mgle.
na windzie nie ma żadnej tabliczki, ale do Samuraja to pewnie nie więcej jak z 1,5 kW jest pewnie. Power winch to pewnie chińcyk, stąd brak jakichkolwiek tabliczek znamionowych. Kuśwa, błądzę jak we mgle.
SJ413 w wersji patent-turystyk
Re: Za gruby amperaż
Dla przypomnienia trochę teorii:MSp pisze:Ile amperów na biegu jałowym powinna pobierać wyciągarka z grubsza? W moim SJ413 jest zamontowane przez poprzednika coś, co w chwilę wysysa cały akumulator. Nazywa się to Power Winch. Wyciągnąłem silnik, usunąłem dwa zwarcia w obudowie komutatora, ale nadal ciągnie 70 amperów na biegu jałowym. To chyba sporo za dużo, co?
Proszę o info kogoś, kto bawił się w mierzenie prądów w wyciągarce.
Ps. łożyska nie są zatarte, wszytsko wygląda ok, a prąd kuśwa taki, że kable się grzeją i aku wysiada w moment.
Założenia:
aku 70 Ah - full naładowany
winda przykładowa: pobiera 70 A bez obciążenia i np. 350A przy pełnym obciążeniu (założyłem 350 żeby łatwiej liczyć)
Taki na full naładowany aku powinien kręcić nieobciążoną windą przez jedną godzinę (70A x 1godz. = 70 Ah)
Ten sam aku zasilający w pełni obciążoną windę będzie nią kręcił przez 12 min = 0.2 godz.(350A x 0,2 godz = 70 Ah)
Oczywiście są to rozważania czysto teoretyczne bo nigdy nie należy dopuścić do całkowitego rozładowania aku.
Nie uwzględnione są także straty na przewodach, złączach i sprawność aku ( wiek, stopień zasiarczenia ...)
Chodzi o idee: prąd razy czas pobierania nie będzie większy od rzeczywistej pojemności akumulatora.
ale ja to młody jestem i mogę się nie znać

Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
Re: Za gruby amperaż
a jaki masz alternator w Samuraju pod tę wyciągarkę? U mnie w elektryce wszystko seria: alternator 45 A i akumulator jak to w Samuraju (tyle że nówka). Martwi mnie tylko to, że nawet z pracującym silnikiem nie byłem w stanie nawinąć 30 m liny na bęben, bo aku siadało (bez obciążenia).
SJ413 w wersji patent-turystyk
Re: Za gruby amperaż
radze nie bawić sie tak(pełne rozładowanie) przy zwykłym akumulatorze. Spada wtedy napięcie, a to na dłuższą mete może skutkować spaleniem silnika wyciągarki.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Za gruby amperaż
tu jest rozwiązanie twojego problemu http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/5669.html 

Re: Za gruby amperaż
Jak jest wydojony akumulator, to nie wyciągniesz z niego tyle prądu żeby spalić silnik. Rezystancja wewnętrzna aku na to nie pozwoli.Adam.Ż pisze:radze nie bawić sie tak(pełne rozładowanie) przy zwykłym akumulatorze. Spada wtedy napięcie, a to na dłuższą mete może skutkować spaleniem silnika wyciągarki.
Przy wydajnym źródle prądowym, spadek napięcia zasilającego powoduje spadek obrotów - to dozwolona metoda regulacji obrotów silnika szeregowego. Nie mylić ze stanem, gdy silnik stanął pod nadmiernym obciążeniem...
Yellow Top:Salata123 pisze:tu jest rozwiązanie twojego problemu http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/5669.html
* daje bardzo wysoki prąd rozruchowy;
* momentalnie reaguje na rozruch;
* ma możliwość głębokiego rozładowania;
* szybko i efektywnie ładuje się ;
* jest bez obsługowy i bez korozyjny.
Tzn. reaguje śmiechem, czy eksplozją?

No i jak nie ma korozji w gratisie, to lipa...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Za gruby amperaż
co do yellow-a - udał mi sie go rozładować do 5V, wyciągarka przestawała chodzić i silnik przygasał



Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Za gruby amperaż
Przereklamowane...Salata123 pisze:tu jest rozwiązanie twojego problemu http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/5669.html

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Za gruby amperaż
Przereklamowane...janusz k160 pisze:Salata123 pisze:tu jest rozwiązanie twojego problemu http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/5669.html

mam taki umarnięty i nawet nie zdążyłem go windą obciążyć![]()
nie wiem kto i gdzie go robi, ale syf okrutny, przy próbie reklamacji makaron na uszy nawijąją że oczywiście uszkodził się przez złe użytkowanie etc. w przypadku tego produktu gwarancja to lipa, rzekł bym nawet że czysta fikcja
Czwarte serce 

Re: Za gruby amperaż
Witam podepne sie pod temat. U mnie problem polega na tym ze pod obciazeniem wyciagam sie max min i zaraz samochodowi brakuje prądu. Alternator za słaby, czy bateria słaba??
Re: Za gruby amperaż
Pewnie jedno i drugie. A może jeszcze kable nie takie...wolf_87 pisze:Witam podepne sie pod temat. U mnie problem polega na tym ze pod obciazeniem wyciagam sie max min i zaraz samochodowi brakuje prądu. Alternator za słaby, czy bateria słaba??
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Za gruby amperaż
kable orginalne od wyciagarki. Z czego bedzie mocniejszy alternator od patrolowskiego z silnika 2.8Kostuch pisze:Pewnie jedno i drugie. A może jeszcze kable nie takie...wolf_87 pisze:Witam podepne sie pod temat. U mnie problem polega na tym ze pod obciazeniem wyciagam sie max min i zaraz samochodowi brakuje prądu. Alternator za słaby, czy bateria słaba??
Re: Za gruby amperaż
Miałem w ręku oryginalne kable, w których końcówki trzymały się tylko na koszulkach termokurczliwych...wolf_87 pisze:kable orginalne od wyciagarki. Z czego bedzie mocniejszy alternator od patrolowskiego z silnika 2.8Kostuch pisze:Pewnie jedno i drugie. A może jeszcze kable nie takie...wolf_87 pisze:Witam podepne sie pod temat. U mnie problem polega na tym ze pod obciazeniem wyciagam sie max min i zaraz samochodowi brakuje prądu. Alternator za słaby, czy bateria słaba??


Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Za gruby amperaż
sprawdze zaraz po powrocie do domuKostuch pisze:kable, w których końcówki trzymały się tylko na koszulkach termokurczliwych...![]()
Re: Za gruby amperaż
35 kwadrat ze sklepu spawalnicznego załatwia sprawę
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Za gruby amperaż
gri74 pisze:35 kwadrat ze sklepu spawalnicznego załatwia sprawę
a i cena jakaś bardziej przyjazna

Czwarte serce 

Re: Za gruby amperaż
Ziomale, zatem oczekuję instrukcyji:
- jaki akumulator podoła w SJ413 pod wyciągarkę, czy coś tańszego niż żelowa Optima za milion talarów da radę?
- czy zmieniać do tego alternator na jakiś typu 120 A? (w suce jest malutki 45A).
Jeżeli tak, to może ktoś podpowie co pasuje gabarytem, bo jak na razie z wyglądu i ceny tylko Opel Combo 1.7TD mi podchodzi
Dane są takie, że SJ413 waży coś koło tony + ze 200-300 kg obciążenia, a wyciągarka nie ma żadnych znaków szczególnych (poza naklejką Power Winch), natomiast zmierzony pobór prądu na biegu jałowym to 70A.
Z góry szacun za pomoc
- jaki akumulator podoła w SJ413 pod wyciągarkę, czy coś tańszego niż żelowa Optima za milion talarów da radę?
- czy zmieniać do tego alternator na jakiś typu 120 A? (w suce jest malutki 45A).
Jeżeli tak, to może ktoś podpowie co pasuje gabarytem, bo jak na razie z wyglądu i ceny tylko Opel Combo 1.7TD mi podchodzi
Dane są takie, że SJ413 waży coś koło tony + ze 200-300 kg obciążenia, a wyciągarka nie ma żadnych znaków szczególnych (poza naklejką Power Winch), natomiast zmierzony pobór prądu na biegu jałowym to 70A.
Z góry szacun za pomoc
SJ413 w wersji patent-turystyk
Re: Za gruby amperaż
ja mam alternator coś koło 75-80A. Pierwotnie alternator był z forda escorta bodajże 1.3(na pasek klinowy) teraz jest ciut mocniejszy(ale ta sama obudowa).
Poboru 70A ma chyba każda winda pracująca na luzie.
Poboru 70A ma chyba każda winda pracująca na luzie.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Za gruby amperaż
MSp pisze:Ziomale, zatem oczekuję instrukcyji:
- jaki akumulator podoła w SJ413 pod wyciągarkę, czy coś tańszego niż żelowa Optima za milion talarów da radę?
- czy zmieniać do tego alternator na jakiś typu 120 A? (w suce jest malutki 45A).
Jeżeli tak, to może ktoś podpowie co pasuje gabarytem, bo jak na razie z wyglądu i ceny tylko Opel Combo 1.7TD mi podchodzi
Dane są takie, że SJ413 waży coś koło tony + ze 200-300 kg obciążenia, a wyciągarka nie ma żadnych znaków szczególnych (poza naklejką Power Winch), natomiast zmierzony pobór prądu na biegu jałowym to 70A.
Z góry szacun za pomoc
Każdy Aku da radę jeśli będzie spełniał wymogi stawiane przez producenta windy. Im większy tym lepiej (pojemność i prąd)
Ja nie bawił bym się w zmianę alternatora - zainwestuj w porządny akumulator i okablowanie a alternator co najwyżej sprawdź.
a no i nie napisałeś - jaki teraz masz akumulator? ile prądu rozruchowego ma? i ile lat?

Re: Za gruby amperaż
Większy alternator niż 90A nie wejdzie, bo przeszkadza poduszka silnika i węże chłodnicy.
Mam teraz 120A (po drugiej stronie silnika) i wystarcza.
A 70 amper na luzie to norma. Może jak przesmarujesz bebechy wyciągarki, to będzie mniej?
Mam teraz 120A (po drugiej stronie silnika) i wystarcza.
A 70 amper na luzie to norma. Może jak przesmarujesz bebechy wyciągarki, to będzie mniej?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Za gruby amperaż
u mnie stoi nowy Bosch, jak w oryginale, czyli coś poniżej 40 Ah. Zastanawiam się czy jak wsadzę ze 70-80 Ah to czy seryjny alternator będzie wystarczał.
Rzeczywiście chyba druga strona to jedyne miejsce dla większego aku, bo ciągnąć kabli do tyłu nie chcę (ryzyko pożaru zawsze większe), a w oryginalnym miejscu więcej placu już nie ma.
Te 70A to jest na wymontowanym silniku, kręcącym się luzem, więc kwestia smarowania trybów nie ma tu wpływu.
dzięki
a tak a propos czy ktoś mierzy prądy na windzie? To kuśwa wcale nie takie proste jak się kilkadziesiąt czy kilkaset A wydziela. Ja to robiłem jakimś wzorcowym opornikiem 1om grubości palca. A jak Wy to sprawdzacie?
Rzeczywiście chyba druga strona to jedyne miejsce dla większego aku, bo ciągnąć kabli do tyłu nie chcę (ryzyko pożaru zawsze większe), a w oryginalnym miejscu więcej placu już nie ma.
Te 70A to jest na wymontowanym silniku, kręcącym się luzem, więc kwestia smarowania trybów nie ma tu wpływu.
dzięki
a tak a propos czy ktoś mierzy prądy na windzie? To kuśwa wcale nie takie proste jak się kilkadziesiąt czy kilkaset A wydziela. Ja to robiłem jakimś wzorcowym opornikiem 1om grubości palca. A jak Wy to sprawdzacie?
SJ413 w wersji patent-turystyk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości