Strona 1 z 1
Kable i aku z tyłu - potrzebna opinia praktyka
: czw gru 02, 2010 12:02 pm
autor: MSp
Potrzebuję zamontować duże aku, żeby obsłużyć windę w SJ413. Mam dostęp do aku 100 Ah i popnieważ nie wejdzie on pod maske, myślałem, żeby go zamontować w bagażniku. Stąd kilka pytań:
1) Czy do windy chińskiej PowerWinch, jaką już mam niestety, aku 100 Ah jest ok. czy wystarczyłby mniejszy? (Samurai waży do 1300 kg)
2) Czy praktykuje się robienie aku z tyłu i ciągniecie kabli?
3) Jaki powinien być przekrój kabla, żeby robiło?
4) Czy pomysl wstawienia alternatora od Primery 2.0TD, który ma 70A (wobec str 40A) jest ok? (mocowania najbardziej podobne - stąd ten wybór)
Dziękuję z góry za konkretne odpowiedzi.
Re: Kable i aku z tyłu - potrzebna opinia praktyka
: czw gru 02, 2010 12:12 pm
autor: Kostuch
MSp pisze:Potrzebuję zamontować duże aku, żeby obsłużyć windę w SJ413. Mam dostęp do aku 100 Ah i popnieważ nie wejdzie on pod maske, myślałem, żeby go zamontować w bagażniku. Stąd kilka pytań:
1) Czy do windy chińskiej PowerWinch, jaką już mam niestety, aku 100 Ah jest ok. czy wystarczyłby mniejszy? (Samurai waży do 1300 kg)
2) Czy praktykuje się robienie aku z tyłu i ciągniecie kabli?
3) Jaki powinien być przekrój kabla, żeby robiło?
4) Czy pomysl wstawienia alternatora od Primery 2.0TD, który ma 70A (wobec str 40A) jest ok? (mocowania najbardziej podobne - stąd ten wybór)
Dziękuję z góry za konkretne odpowiedzi.
Nie wiem czy się "praktykuje", ale ja mam 100Ah na pace. Kable 25mm2. Alternator 120A.
Działa.
Re: Kable i aku z tyłu - potrzebna opinia praktyka
: czw gru 02, 2010 2:36 pm
autor: szerokimost
Kostuch pisze:MSp pisze:Potrzebuję zamontować duże aku, żeby obsłużyć windę w SJ413. Mam dostęp do aku 100 Ah i popnieważ nie wejdzie on pod maske, myślałem, żeby go zamontować w bagażniku. Stąd kilka pytań:
1) Czy do windy chińskiej PowerWinch, jaką już mam niestety, aku 100 Ah jest ok. czy wystarczyłby mniejszy? (Samurai waży do 1300 kg)
2) Czy praktykuje się robienie aku z tyłu i ciągniecie kabli?
3) Jaki powinien być przekrój kabla, żeby robiło?
4) Czy pomysl wstawienia alternatora od Primery 2.0TD, który ma 70A (wobec str 40A) jest ok? (mocowania najbardziej podobne - stąd ten wybór)
Dziękuję z góry za konkretne odpowiedzi.
Nie wiem czy się "praktykuje", ale ja mam 100Ah na pace. Kable 25mm2. Alternator 120A.
Działa.
tak przy okazji zapytam z czego zaadoptowałeś alternator 120A ?

Re: Kable i aku z tyłu - potrzebna opinia praktyka
: czw gru 02, 2010 2:46 pm
autor: Kostuch
szerokimost pisze:
tak przy okazji zapytam z czego zaadoptowałeś alternator 120A ?

Ze szrotu
A na poważnie, to chyba opel omega.
Nie ma to większego znaczenia, bo w oryginalne miejsce i tak się nie mieści nic większego niż 90A.
Re: Kable i aku z tyłu - potrzebna opinia praktyka
: czw gru 02, 2010 9:11 pm
autor: szerokimost
Kostuch pisze:szerokimost pisze:
tak przy okazji zapytam z czego zaadoptowałeś alternator 120A ?

Ze szrotu
A na poważnie, to chyba opel omega.
Nie ma to większego znaczenia, bo w oryginalne miejsce i tak się nie mieści nic większego niż 90A.
ja szukam właśnie czegoś w oryginalne miejsce tak ok 70A ale żeby za wiele nie motać

Re: Kable i aku z tyłu - potrzebna opinia praktyka
: czw gru 02, 2010 11:40 pm
autor: Kostuch
szerokimost pisze:Kostuch pisze:szerokimost pisze:
tak przy okazji zapytam z czego zaadoptowałeś alternator 120A ?

Ze szrotu
A na poważnie, to chyba opel omega.
Nie ma to większego znaczenia, bo w oryginalne miejsce i tak się nie mieści nic większego niż 90A.
ja szukam właśnie czegoś w oryginalne miejsce tak ok 70A ale żeby za wiele nie motać

Powinienem mieć jeszcze taki 70A z dopasowanym mocowaniem...

Re: Kable i aku z tyłu - potrzebna opinia praktyka
: pt gru 03, 2010 12:18 pm
autor: szerokimost
a nie chcesz się tego pozbyć za $

po co ma żelastwo garaż zagracać
jak co to rezerwuję ! koszta proszę na PW