różnice-> escape EVO czy XTR FOTKI
Moderator: Misiek Bielsko
różnice-> escape EVO czy XTR FOTKI
witam
jaką przekładnie wyciągarki 1200lbs wybrać do auta 1250kg zastosowanie rekreacja
172:1 czy wolniejszą 265:1
aku EN 500A
czy szybsza oprócz szybszego zwijania liny bez obciażenia - przebija w terenie wolniejszą pod obciążeniem
czy 172:1 potrzebuje więcej prądu
czy rzeczywiście wolniejsza przekładnia jest trwalsza??
EDIT:
nieoczekiwanie dyskusja rozwineła się i wyjaśniła nieco technicznych rozwiązań na temat wyciagarek innych niż z hamulcem odsrodkowym
co prawda tylko escape ,ale czy na naszym rynku są inni dystrybutorzy(chinczyków) takich rozwiązań hamulca??
jaką przekładnie wyciągarki 1200lbs wybrać do auta 1250kg zastosowanie rekreacja
172:1 czy wolniejszą 265:1
aku EN 500A
czy szybsza oprócz szybszego zwijania liny bez obciażenia - przebija w terenie wolniejszą pod obciążeniem
czy 172:1 potrzebuje więcej prądu
czy rzeczywiście wolniejsza przekładnia jest trwalsza??
EDIT:
nieoczekiwanie dyskusja rozwineła się i wyjaśniła nieco technicznych rozwiązań na temat wyciagarek innych niż z hamulcem odsrodkowym
co prawda tylko escape ,ale czy na naszym rynku są inni dystrybutorzy(chinczyków) takich rozwiązań hamulca??
Ostatnio zmieniony wt sty 11, 2011 11:11 pm przez michał16v, łącznie zmieniany 2 razy.
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
z głupia spytam po co Ci taka hard madafaka mocna do Vitary??
12000 to do zmotanego patrola (choć 9,5 by pewnie wystarczyła) nie przejmujesz się masą? ceną?
12000 to do zmotanego patrola (choć 9,5 by pewnie wystarczyła) nie przejmujesz się masą? ceną?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
ok
to pokaż mi porządne 9500lbs za (nie podałem wyżej 1500zł )
z analizy rynku w tym kraju ->handluje się wyciągarkami do kładów 4000lbs ...przerwa...1200bbs i w góre
sporadyczne oferty 8000-10000lbs mają wage 30(z krótką lina) -40kg więc masa porównywalna
to pokaż mi porządne 9500lbs za (nie podałem wyżej 1500zł )

z analizy rynku w tym kraju ->handluje się wyciągarkami do kładów 4000lbs ...przerwa...1200bbs i w góre
sporadyczne oferty 8000-10000lbs mają wage 30(z krótką lina) -40kg więc masa porównywalna
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
no nie było że chinczyka wkładasz
ale przy takim uciągu to chyba bez znaczenia powinno być
a przy rekreacji to czy pociągniesz się 5:05 czy 6:30 min nie ma chyba znaczenia 


ale przy takim uciągu to chyba bez znaczenia powinno być


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
Pomiędzy wyciagarkami 3,5 tony a 6 ton jedyna róznica w masie wynika z:
a. ewentualnej mocy silnika ( wiecej zwojów to i większa waga)
b. grubości liny
99% wyciagarek w tym zakresie waży od 36-40 kg.
Szybsza przekłądnia oczywiście jest mocniej wysilona a i silnik dostaje więcej w tyłek . Przekładnia 265 np jest praktycznie nie do zdarcia i nie porzebuje potężnego silnika.
a. ewentualnej mocy silnika ( wiecej zwojów to i większa waga)
b. grubości liny
99% wyciagarek w tym zakresie waży od 36-40 kg.
Szybsza przekłądnia oczywiście jest mocniej wysilona a i silnik dostaje więcej w tyłek . Przekładnia 265 np jest praktycznie nie do zdarcia i nie porzebuje potężnego silnika.
a pokażę ci - escape evo 8500 - czystej postaci warn bez naklejki. 100% części warnowskich.to pokaż mi porządne 9500lbs za (nie podałem wyżej 1500zł )
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
Różnica w cenie między escape evo 8500 a warn M8000 (na którego powołują się na allegro) wynosi 2314zł. Czy to wszystko koszty marketingu, na 100% nie ma na przykład innych rygorów odbioru, jakości podzespołów?Zibi pisze: a pokażę ci - escape evo 8500 - czystej postaci warn bez naklejki. 100% części warnowskich.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
Nie ma, dokłądnie to te same części, ta sama jakośc wykonania. Różnica jest taka, ze warn odbiera i transportuje do stanów, tam daje dealerom 62 % upustu i trzeba sobie zapłacić transport do kraju. Nawet numery części są takie same, każda wyciągarka ma także unikalny grawerowany numer.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
Czyli escape ściąga bezpośrednio z fabryki?
Gdzie się pojawia dodatkowe 500 funtów, 4 kg masy (lina niby 0,3mm grubsza, ale za to 2 metry krótsza) i silnik mocniejszy o 0,7KM (z informacji wynika, że to ten sam)?
Nie pytam złośliwie, zacząłem poważnie rozważać zakup tej windy, więc wnikam w szczegóły.
Porównanie na podstawie:
http://wyciagarki.pl/sklep/product_info ... cts_id/134
http://wyciagarki.pl/sklep/product_info ... cts_id/881
Gdzie się pojawia dodatkowe 500 funtów, 4 kg masy (lina niby 0,3mm grubsza, ale za to 2 metry krótsza) i silnik mocniejszy o 0,7KM (z informacji wynika, że to ten sam)?
Nie pytam złośliwie, zacząłem poważnie rozważać zakup tej windy, więc wnikam w szczegóły.
Porównanie na podstawie:
http://wyciagarki.pl/sklep/product_info ... cts_id/134
http://wyciagarki.pl/sklep/product_info ... cts_id/881
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
Trochę kasztanimy temat bo to ani czas ani miejsce i zaraz ktoś się na mnie tu wkurzy ale wklejam dane techniczne:
Rated line pull: 8500Lbs(3856kgs) single line.
Motor: Series Wound 5.5 hp /4.1kw,12V DC, 7.4 hp /5.5kw,24V DC
Gear Train: 3 stage planetary
Gear ratio: 216: 1
Clutch: Sliding Ring gear
Braking action: Automatic in the drum
Battery: Recommended 650 CCA minimum for winching
Battery: 25mm2,72"(1.83m)
Fairlead: 4-way Roller fairlead
Wire rope: 5/16"×92'( 8.3mm ×28m)
Drum size: 2.5"×8.9"( 64mm×226mm)
Dimensions: 21.9"×6.3"×7.6"( 555mm×160mm×194mm)
Mounting bolt pattern 10"×4.5"(254mm×114.3mm)
N.W: 84 lbs(38 kgs)
Line speed and motor current (first layer)
Line pull Lbs 0 2000 4000 6000 8000 8500
Kgs 0 907 1814 2722 3629 3856
Line speed FPM 32 16 11.68 9.79 8.8 8.2
MPM 9.8 4.88 3.56 2.98 2.7 2.5
Motor current Amps 80 180 210 250 310 350
Line pull and cable capacity
Layer of cable 1 2 3 4
Rated line pull per layer Lbs 8500 7700 6670 6230
Kgs 3855 3490 3026 2826
Cable capacity per layer Ft 19.6 43 72 92
M 6.0 13.2 22 28
MOżesz porównywać z warnem. Waga warna podawana jest bez prowadnicy rolkowej, silniki tak same zresztą jak w warnie można zamawiać jakie chcesz, mogą być od 4,8 do 6 KM. Dodatkowy uciąg wynika z zastosowania grubszej liny. Gdybyś uwazniej czytał forum to już dawno znawcy odkryli, ż epomiędzy warnem M8000 a 9500 różnica jest w grubości liny i jakości podstaw - przekłądnia pozostaje ta sama.
A tu wizytacja warna w fabryce

Rated line pull: 8500Lbs(3856kgs) single line.
Motor: Series Wound 5.5 hp /4.1kw,12V DC, 7.4 hp /5.5kw,24V DC
Gear Train: 3 stage planetary
Gear ratio: 216: 1
Clutch: Sliding Ring gear
Braking action: Automatic in the drum
Battery: Recommended 650 CCA minimum for winching
Battery: 25mm2,72"(1.83m)
Fairlead: 4-way Roller fairlead
Wire rope: 5/16"×92'( 8.3mm ×28m)
Drum size: 2.5"×8.9"( 64mm×226mm)
Dimensions: 21.9"×6.3"×7.6"( 555mm×160mm×194mm)
Mounting bolt pattern 10"×4.5"(254mm×114.3mm)
N.W: 84 lbs(38 kgs)
Line speed and motor current (first layer)
Line pull Lbs 0 2000 4000 6000 8000 8500
Kgs 0 907 1814 2722 3629 3856
Line speed FPM 32 16 11.68 9.79 8.8 8.2
MPM 9.8 4.88 3.56 2.98 2.7 2.5
Motor current Amps 80 180 210 250 310 350
Line pull and cable capacity
Layer of cable 1 2 3 4
Rated line pull per layer Lbs 8500 7700 6670 6230
Kgs 3855 3490 3026 2826
Cable capacity per layer Ft 19.6 43 72 92
M 6.0 13.2 22 28
MOżesz porównywać z warnem. Waga warna podawana jest bez prowadnicy rolkowej, silniki tak same zresztą jak w warnie można zamawiać jakie chcesz, mogą być od 4,8 do 6 KM. Dodatkowy uciąg wynika z zastosowania grubszej liny. Gdybyś uwazniej czytał forum to już dawno znawcy odkryli, ż epomiędzy warnem M8000 a 9500 różnica jest w grubości liny i jakości podstaw - przekłądnia pozostaje ta sama.
A tu wizytacja warna w fabryce

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
normalnie CUD
w 5 postach dostałem dokładnie takich info jakich oczekiwałem
i ewo bedziemy testować niebawem na żywo
ale sugestia co do sprzedaży -> powinny być w opcji zammienie slizgi zamiast rolek (wielu klientów by z tego skorzystało gdyby wiedzieli ze istnieją slizgi do stalówki)
i warto opisać w ofertach jak działają poszczególne hamulce(bo sporo trzeba poczytać aby zaczaić rodzaje)-no chyba ze wg zasady im klient mniej wie tym szybciej kupuje
rozumiem że evo ma taki hamulec
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=15&t=80189
@Zibi genialnie prowadzi forumowe Public relations
,oby tylko moje PR przy targowaniu było równiwe skuteczne

w 5 postach dostałem dokładnie takich info jakich oczekiwałem
i ewo bedziemy testować niebawem na żywo
ale sugestia co do sprzedaży -> powinny być w opcji zammienie slizgi zamiast rolek (wielu klientów by z tego skorzystało gdyby wiedzieli ze istnieją slizgi do stalówki)
i warto opisać w ofertach jak działają poszczególne hamulce(bo sporo trzeba poczytać aby zaczaić rodzaje)-no chyba ze wg zasady im klient mniej wie tym szybciej kupuje

rozumiem że evo ma taki hamulec

@Zibi genialnie prowadzi forumowe Public relations

SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
tak hamulec jest dokładnie taki, ślizgów do stalówki mało kto używa z uwagi na jego wagę i mało estetyczny wygląd. Taa, za ten PR admin mnie wkońcu wywali.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
nie peniaj. Obronimy CięZibi pisze:tak hamulec jest dokładnie taki, ślizgów do stalówki mało kto używa z uwagi na jego wagę i mało estetyczny wygląd. Taa, za ten PR admin mnie wkońcu wywali.


Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
Akurat moc silnika szeregowego nie zależy od ilości zwojówZibi pisze:Pomiędzy wyciagarkami 3,5 tony a 6 ton jedyna róznica w masie wynika z:
a. ewentualnej mocy silnika ( wiecej zwojów to i większa waga)
...
Chcesz powiedzieć, że jak dam linę 12, to będę miał uciąg 12000 lbs?Zibi pisze:... Dodatkowy uciąg wynika z zastosowania grubszej liny...

Z przodu mam rolki a z tyłu ślizg. Ślizg jest przynajmniej połowę lżejszy i sporo zgrabniejszyZibi pisze:... ślizgów do stalówki mało kto używa z uwagi na jego wagę i mało estetyczny wygląd. ...

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
masz ślizg czy ślizg do stalówki
bo to nie te same ślizgi 


Czwarte serce 

Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
Wiem co mam. Żeliwny ślizg do stalówki.gebels pisze:masz ślizg czy ślizg do stalówkibo to nie te same ślizgi
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
Nie nie. Az takie proste to nie jest. Ale pewnie przypominacie sobie dyskusje, dlaczego czesci z warna 8000 pasują do 12000. Bo to te same przekładnie a uciag jest zrobiony tylko i wyłącznie na mocniejszym silniku, grubszej linie i solidniejszych podstawach.Chcesz powiedzieć, że jak dam linę 12, to będę miał uciąg 12000 lbs?
XTR ma czarne przekaxniki, Evo białe ale na życzenie bezpłatnie zmieniamy na czarne. Ogólnie zamówilismy juz przekazniki 500 amperowe i przyjadą za 2 miesiące.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- szerokimost
- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
w zbliżonej cenie jest xtr 12000
zapytam tak : co wybrać escape evo 8500 czy xtr 12000
?

zapytam tak : co wybrać escape evo 8500 czy xtr 12000

Samiec
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
zuchKostuch pisze:Wiem co mam. Żeliwny ślizg do stalówki.gebels pisze:masz ślizg czy ślizg do stalówkibo to nie te same ślizgi


Czwarte serce 

Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
Się hamulcem różnią. Więc to chyba jest główne kryterium wyboru.szerokimost pisze:w zbliżonej cenie jest xtr 12000![]()
zapytam tak : co wybrać escape evo 8500 czy xtr 12000?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- szerokimost
- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
KSikorski pisze:Się hamulcem różnią. Więc to chyba jest główne kryterium wyboru.szerokimost pisze:w zbliżonej cenie jest xtr 12000![]()
zapytam tak : co wybrać escape evo 8500 czy xtr 12000?
a może nie tylko hamulcem ?! może przekładnia jest mocniejsza i wykonanie lepsze czyli trwalsza ?
parametrami xtr jest sporo lepszy a cena tylko 99zł większa niż evo 8500 !
może niech się @Zibi wypowie

Samiec
Re: jaką przekładnie wyciągarki elektrycznej wybrać
Naprawdę w końcu admin mnie wykasuje.
Cięzko do końca powiedzieć. Oprócz hamulca jest jeszcze jedna istotna różnica. Przekładnia wolniejszego XTR ma jeden całościowy pierścień sprzęgłowy. Stąd trudniej zapiąć sprzęgło. Evo mają dzielona przekłądnię więc sprzegło zapiąć łatwiej. Ale z drugiej strony np. metalowe panewki bębna xtr gwarantują wiecznośc choć na poczatku oczywiście beben będzie ciężej chodził ( chyba ze się delikatnie papierkiem doszlifuje panewki). Obie firmy współpracują z warnem. Silnik evo wydaje się bardziej rozpędzać bowiem sprzęgło hamulca zwija dokłądnie okładziny i nic silnikowi nie przeszkadza się rozpędzić. W xtr hamulec zawsze lekko będzie ocierał o obudowę co odbija się na prędkości silnika.
XTR od lat sa sprzedawane w stanach i tam chwalą się, że są "made in USA" co oczywiście jest bzdurą. Ale tam na forach od wielu lat zbierają same plusy jako najbardziej niezawodna wyciagarka. Z evo po wyjęciu z pudełka bije jakaś świeżość wykonania, widać perfekcję w każdym szczególe. I to oraz moja znajomośc M8000 przemawia do mnie. Tak więc z ręką na sercu nie mogę powiadzieć - bierz tą czy tamtą.
I jeszcze raz wszystkich przepraszam za zdominowanie tematu. Wolałbym aby takie wywody szły na priv.
Cięzko do końca powiedzieć. Oprócz hamulca jest jeszcze jedna istotna różnica. Przekładnia wolniejszego XTR ma jeden całościowy pierścień sprzęgłowy. Stąd trudniej zapiąć sprzęgło. Evo mają dzielona przekłądnię więc sprzegło zapiąć łatwiej. Ale z drugiej strony np. metalowe panewki bębna xtr gwarantują wiecznośc choć na poczatku oczywiście beben będzie ciężej chodził ( chyba ze się delikatnie papierkiem doszlifuje panewki). Obie firmy współpracują z warnem. Silnik evo wydaje się bardziej rozpędzać bowiem sprzęgło hamulca zwija dokłądnie okładziny i nic silnikowi nie przeszkadza się rozpędzić. W xtr hamulec zawsze lekko będzie ocierał o obudowę co odbija się na prędkości silnika.
XTR od lat sa sprzedawane w stanach i tam chwalą się, że są "made in USA" co oczywiście jest bzdurą. Ale tam na forach od wielu lat zbierają same plusy jako najbardziej niezawodna wyciagarka. Z evo po wyjęciu z pudełka bije jakaś świeżość wykonania, widać perfekcję w każdym szczególe. I to oraz moja znajomośc M8000 przemawia do mnie. Tak więc z ręką na sercu nie mogę powiadzieć - bierz tą czy tamtą.
I jeszcze raz wszystkich przepraszam za zdominowanie tematu. Wolałbym aby takie wywody szły na priv.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: jaką przekładnie wyciągarki wybrać, escape EVO czy XTR
FOTKI NOWEGO ESCAPE EVO (bez naklejki-taki bezmarkowy)
dźwignia ma pojedyncza gumke uszczelniajacą
lina ma 1 mocowanie (żle wyprofilowane),poprzeczki są z aluminium
sinlik nie ma ŻADNEGO uszczelnienia,zapomniano nakleić logo firmującego "producenta"

smaru -po chińsku zaserwowano
najtańsze łożyska po 1zł
jest miejsce na simering którego brak

bęben jest z grubej blachy i powinien więcej wytrzymać niż XTR
brak gumowych uszczelnien-jedunie slizg dotyka boku bębna i to może uszczelniać
puszka przekaźników wymaga uszczelnienia,jedynie moduł bezprzewodowy jest uszczelniony
pilot ma 2,7m przewodu(sztywny) a nie 3,7m, ale za to wtyczka i wtyk metalowy
(bedzie chyba wieczny)










puszka przekaźników wymaga uszczelnienia,jedynie moduł bezprzewodowy jest uszczelniony
pilot ma 2,7m przewodu(sztywny) a nie 3,7m, ale za to wtyczka i wtyk metalowy

SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html
Re: różnice-> escape EVO czy XTR FOTKI
Jestem na etapie wyboru wyciągarki do Samuraia.
Zastanawiam się nad tym Escape Evo.
Czy jej uciąg nie będzie jednak za mały? Ewentualnie czy nie będzie to ślimak, że przy ciągnięciu bedzie można iść na kawe???
Może ktoś używa i zaopiniuje...
Zastanawiam się nad tym Escape Evo.
Czy jej uciąg nie będzie jednak za mały? Ewentualnie czy nie będzie to ślimak, że przy ciągnięciu bedzie można iść na kawe???
Może ktoś używa i zaopiniuje...
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________
_____________________________________
Re: różnice-> escape EVO czy XTR FOTKI
Nie będzie. Warn 800 radzi sobie spokojnie nawet z patrolem więc samuraj będzie na tym smigał. Ponieważ to idealna kopia warna nie ma w podstawach uszczelniaczy i nie ma tam na nie miejsca wbrew informacjom autora zdjęć. Warn nie posiada tam żadnego uszczelniacza. Nowy xtr ma dokładnie ten sam bęben - grubszy i wzmocniony. Szkoda, że testujący nie właczył silnika i nie poczuł tej mocy - chodzi naprawdę pięknie, przekłądnia jest bezszelestna. Silnik jest mocniejszy od Warna i jak widać na zdjeciach ma 2 razy dłuższe szczotki. A naklejeczki EVO nie dotarly jeszcze zdrukarni więc jak otrzymamy to Ci doślę.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość