zmiana kierunku obrotu w mechaniku

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: bpuchowski » ndz lis 03, 2013 10:00 pm

Nie zgrywają mi się kierunki obrotu wałka pto z wałkiem w mechaniku, a muszę nawijać od dołu linę bo nie ma miejsca na górze.

Jakieś sprawdzone rozwiązania poza kółkiem za mechanikiem, też nie mam na niego miejsca i nie wiem jak się ukłąda lina przy takim rozwiązaniu.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: vandall1 » ndz lis 03, 2013 10:19 pm

Zrób sobie przekładnię odwracającą na wałku napedzajacym z dyfra malucha.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: vandall_jr » ndz lis 03, 2013 10:26 pm

vandall1 pisze:przekładnię odwracającą
:)2
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: bpuchowski » ndz lis 03, 2013 10:27 pm

jaka masa takiego ustrojstwa ?
moze jakiś inny mały z alu ?
Ostatnio zmieniony ndz lis 03, 2013 10:34 pm przez bpuchowski, łącznie zmieniany 1 raz.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: vandall_jr » ndz lis 03, 2013 10:30 pm

Masa niewielka, 10-15 kg tak sadzę
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: vandall1 » ndz lis 03, 2013 11:01 pm

Chyba mniej...wszak bierzemy tylko kosz z satelitami i kołami koronowymi.Talerz lotem koszącym na złomowiec :wink: Półosie robią za wałki nad-odb.

Za pomysł chcemy, wiesz co :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: vandall_jr » ndz lis 03, 2013 11:02 pm

Z wagą to szczelałem ... film się ładuje
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: vandall1 » ndz lis 03, 2013 11:10 pm

Ło tu:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: N2O » pn lis 04, 2013 1:24 am

Nie zużyje się za szybko taki dyfer?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: vandall1 » pn lis 04, 2013 1:35 am

Temu się go olejem zalewa :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: bpuchowski » pn lis 04, 2013 7:50 am

dzięki
fajnie to wyglada i musze szrot odwiedzić jakiś

jedna uwaga - wałek bez krzyżaka przy mechaniku ?
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: vandall_jr » pn lis 04, 2013 9:01 am

Mechanik się nie ruszy, przykręcony mocno :)21 a element przegubowy jest tylko miedzy silnikiem a ramą (elementem odwracającym)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: N2O » pn lis 04, 2013 12:49 pm

vandall1 pisze:Temu się go olejem zalewa :roll:

Jak tam jest rozwiązany mechanizm róznicowy? Dwu czy cztero satelitowy?
Przyroda zna przypadki zatarcia satelitów na wałku pomimo smarowania - po prostu zazwyczaj nie jest to układ przystosowany do ciągłego kręcenia i dużych obrotów, a zwinięcie np 50 m liny potrzebuje trochę obrotów.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: bpuchowski » pn lis 04, 2013 2:38 pm

Rozawiałem dzisiaj z osobami które robią ryksze i przerabiali temat - ukręcili / zatarli trzy sztuki i padło na wsteczny od quada.
Zastanawiam się jeszcze nad jakimś większym klamotem - dyfrem od jakisjś tylno napędówki.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: N2O » pn lis 04, 2013 5:36 pm

W starach 660 byłą bodajże przekładnia która pozwalała odwrócić kierunek obrotów.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: rokfor32 » pt lis 15, 2013 9:18 pm

Wszystko kwestia budżetu. Dorobienie przekładni ślimakowej z odwrotnym kierunkiem wirowania nie jest specjalnie trudne - ale trochę szelestów trza poświęcić.

Najprostsza opcja to odwrócenie przekładni "do góry nogami". Czyli wałek nad ślimacznicą, w przypadku typowej windy. Sam ślimak zwykle da się bez ceregieli zamontować odwrotnie w obudowie, coby wejście napędu było po właściwej stronie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: pilmar » pt lis 15, 2013 11:20 pm

ja bym obstawiał kierunek nawinięcia liny - doszłaby jedna rolka czy przelotka

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: bpuchowski » sob lis 16, 2013 8:36 am

przelotka - brak miejsca
odwrócenie przekładni aby wałek był u góry - brak miejsca
robię przekładnię walcową 1:1 na wejściu i po problemie.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: rokfor32 » sob lis 16, 2013 11:56 am

Przy starowskiej - pewnie zadziała. ale tak normalnie to oznacza zmianę obciążenia przedniego łożyska wałka wejściowego windy (dołożenie obciążenia radialnego) - i gdyby przekładnia była liczona na styk - mógł by ją z takiego powodu szlag trafić ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: bpuchowski » sob lis 16, 2013 5:12 pm

mechanik orginał od Wildcata, taki jak w bj 40 był też wstawiany.
łożysko sprawdzone - nośność ok
wildcat F50 w wersji rurka z IS

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: rokfor32 » sob lis 16, 2013 10:02 pm

Nie chcę Cię martwić - ale to nie jest mega wytrzymała przekładnia ... :wink:

Tak technicznie - łożyska wytrzymają rzeczywiście wiele. Ale sama przekładnia - cudo nie jest. I nie wynika to z jakości materiałów (tym nic nie brakuje) - chodzi o wielkość. Szczerze radze nie przekraczać nominalnych wartości momentu wejściowego (jakieś 150 Nm), i lać naprawdę olej z najwyższej półki. przy tej wartości momentu wejściowego nie ma już dla tej wielkości przekładni zapasu bezpieczeństwa. Zęby się nie zetną - ale naciski jednostkowe na zęby ślimacznicy są na granicy obliczeniowej.

I nie tylko obliczeniowej - mam jedną taką przekładnię - zatartą. Mimo zapodanego sprzęgła przeciążeniowego. Acz - co przyznaję, z ujowym olejem i w małej ilości ... :oops: :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: bpuchowski » ndz lis 17, 2013 8:21 am

olej i woda zatrze wszystko,
sprzęgło jest na 160 Nm
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: gebels » wt lis 19, 2013 9:46 am

bpuchowski pisze:olej i woda zatrze wszystko,
sprzęgło jest na 160 Nm

ujowy olej przekładniowy i też się zatrze



do takich przekładni ma iśc olej do przekładni przemysłowej (gęstośc 150 lub 220) zwykły się zagotuje i się przekładnia zatrze
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: pilmar » śr lis 20, 2013 2:06 pm

ja w stara kładłem pół na pół hipol i smar grafitowy do przegubów
dobrze?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: zmiana kierunku obrotu w mechaniku

Post autor: rokfor32 » śr lis 20, 2013 7:47 pm

gebels pisze:
bpuchowski pisze:olej i woda zatrze wszystko,
sprzęgło jest na 160 Nm

ujowy olej przekładniowy i też się zatrze



do takich przekładni ma iśc olej do przekładni przemysłowej (gęstośc 150 lub 220) zwykły się zagotuje i się przekładnia zatrze
W serwisówce fabrycznej do windy patrola safari lepkość oleju przekładniowego tam zalecanego to ... 600W :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości