dlaczego gotuje mi wode w 4 runner 3vze

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

BUNIO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:31 am

dlaczego gotuje mi wode w 4 runner 3vze

Post autor: BUNIO » sob wrz 08, 2007 4:33 pm

witam wszystkich toyociarzy !! mam problem !! moje auto sie nie dogrzewało wiec zajżałem do termostatu. termostat był zepsuty poprostu ktos go zawiesił. wsadziłem nowy i w tej chwili góra się gotuje a dół chłodnicy jest zimny jak lód. więc nie ma krążenia bo napewno termostat się nie otwiera. układ powinien byc odpowietrzony bo nagrzewnice grzeją. chyba że jest coś o czym nie wiem???? jest to silnik 3 v6 proszę o pomoc[/code]

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » sob wrz 08, 2007 7:17 pm

Jeżeli nadal masz niedogrzane auto to pewnie uszczelka ( wersja optymistyczna ) pod głowicą.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob wrz 08, 2007 7:22 pm

Zamulona chłodnica :wink:
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » sob wrz 08, 2007 7:30 pm

Raczej zaczął bym od sprawdzenia tego drugiego czyli chłodnicy.
Uszczelka pod głowicą będzie powodowała objaw, albo wyżucania płynu w skutek przedostania się spalin do układu chłodzenia lub płyn dostanie się do cylindrów poprzez kanały dolotowe (dymi na biało) lub płyn pojawi się w oleju ...ot co...W każdym z tych przypadków nagrzewnice słabiej grzeją lub przestają o ile nie zagotuje się wcześniej silnik :)21
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » sob wrz 08, 2007 7:34 pm

I jeżeli go zawiesił to dobrze wiedział co robi. Pożycz gdzieś chłodnicę ( klucz może mieć rację i oby tak było) i przetestuj. Jeżeli z paleniem rano masz problemy to moja wersja jest następstwem wersji klucza 13. Pozdrawiam.

BUNIO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:31 am

Post autor: BUNIO » ndz wrz 09, 2007 5:17 pm

dzienki panowie za rady ale one nic nie wnosza :cry: ja osobiscie uważam że na mechanice troche sie znam bo więcej udało mi sie naprawic niż zepsuc:D więc powiem wam krok po kroku co juz zrobiłem i sprawdziłem.1.test na obecnośc spalin w płynie.wyszedł negatywnie czyli przedmuchów nie ma . pozatym bez termostatu nie wzrastało ciśnienie w płynie ani mi płynu nie brał czyli przedmuchy odpadaja.2 pompa wody nie cieknie śmigło się trzyma a pozatym ją zepsuc to chyba żeby tam wleciał klucz 32 :lol: 3 termostat mieżyłem mu temp otwarcia i jest wzgodna z opisem 82. jest to orginał. chłodnica jest przepustowa. TYLKO ZASTANAWIAM SIĘ CZY ONA NIE MA BYC ZALANA POD KOREK PŁYNEM.bo to jest układ który pracuje pod jakimś ciśnieniem . wogóle to tylko japoniec może wymyślec termostat u dołu !! wracając do tematu to wydaje mi się że poprostu termostat nie nagżewa się do temp otwarcia tylko dlaczego jak woda w silniku ma ponad 100 st. zapowietrzony czy tak jak mówilem za mało lałem płynu do układu??? pomorzecie?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz wrz 09, 2007 6:40 pm

BUNIO pisze:dzienki panowie za rady ale one nic nie wnosza :cry: ja osobiscie uważam że na mechanice troche sie znam bo więcej udało mi sie naprawic niż zepsuc
To po kiego mędzisz a jak już pytasz to napisz co sprawdziłeś a i tak gówno na tym się znasz bo jakbyś wiedział to byś sprawdził i naprawił :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz wrz 09, 2007 7:32 pm

Ja wiem , miałem to samo ,ale żeś niegrzecze dziecko, to nie napiszę :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz wrz 09, 2007 7:34 pm

gri74 pisze:Ja wiem , miałem to samo ,ale żeś niegrzecze dziecko, to nie napiszę :lol:
:)2 niech ma nauczkę :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz wrz 09, 2007 7:53 pm

Da radę, w końcu
ja osobiscie uważam że na mechanice troche sie znam bo więcej udało mi sie naprawic niż zepsuc:D
:lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » ndz wrz 09, 2007 8:21 pm

Jak wszystko wie i umi to po co pyta....
Niegrzeczny to fakt, ale mała podpowiedź po forum krąży link do manuala tego silnika...mam ale niech sam poszuka, a co.... 8)
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » ndz wrz 09, 2007 8:49 pm

Bo to jest Toyka do parzenia herbaty, jak chcesz mieć bawarke to dolej mleka :roll:
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz wrz 09, 2007 10:13 pm

BĄKU pisze:Bo to jest Toyka do parzenia herbaty, jak chcesz mieć bawarke to dolej mleka :roll:
chyba LR :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pn wrz 10, 2007 6:04 am

Tapeworm pisze:
BĄKU pisze:Bo to jest Toyka do parzenia herbaty, jak chcesz mieć bawarke to dolej mleka :roll:
chyba LR :)21
moze sam niewie co ma :roll:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pn wrz 10, 2007 8:43 am

BUNIO - moja rada: nie naprawiaj. Zima idzie i szybkie ciepło będzie na wagę złota :D
A jakby się jeszcze przegrzewał to obłożysz lodem ;-)

BUNIO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:31 am

Post autor: BUNIO » pn wrz 10, 2007 11:16 am

ale sie rozłościli panowie :P sorki że nie powiedziałem o jakie porady pytam . więc mówię odrazu że nie jestem laikiem z mechaniki pojazdowej bo parę aut mam w jednym paluszku a że kupiłem 4 runner wiec poznaję ja cal po calu. a to że miałem problem z gotowaniem wody to też juz wiem o co chodzi i wam powiem mondrale bo kaqżdemu moze sie to przydażycw silniku 3 v ze. problem tkwił w chłodnicy olejowej a dokładnie w kanale doprowadzającym płyn. poprostu był zabity i to tak mocno że dopiero 8 atm. ze sprężarki mu pomogło.i teraz bład jaki popełniłem to to że niepotrzebnie wykrecałem chłodnicę oleju i tu macie na przyszłośc podpowiedz. ŚCIĄGA SIĘ WĘZYK PRZY TERMOSTACIE TEN CIENIUTKI I PCHA SIĘ TAM POWIETRZE UPRZEDNIO ODKRĘCAJAC KOREK CHŁODNICY !! niedożny kanalik powoduje że mogą wam się przegrzewac auta. POZDRAWIAM WAS I NIE ZŁOŚCIE SIĘ NA PZYSZŁOŚC :wink:

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pn wrz 10, 2007 12:52 pm

ale się odgryzł :)21 :)21
tel660675798

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości