krotki lc

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw paź 25, 2007 1:45 pm

770FH88A - a widziałeś co jest napisane przy obciążeniu tych sprężyn?
60mm przy stałym dodatkowym obciążeniu. Jeśli nie założysz zderzaka oraz wyciągarki na starcie zapomnij o jakimkolwiek ustawieniu geometrii. Tył natomiast 770RR88A-HD wymaga stałego obciążenia dodatkowego 200 kg czyli auto wyprawowe. Króciakiem z pustym bagażnikiem kręgosłup będzie bolał. I dodatkowo na pusto będzie stał o wiele wyżej czyli zrobi się krótko z pewnymi elementami.
W przypadku doboru sprężyn do J9 trzeba jeszcze brać pod uwagę jaką ma samochód skrzynie biegów (automat i manual) - ale to już wynika z doświadczenia a nie z katalogów

:wink:
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw paź 25, 2007 2:10 pm

NO to dobrze ze uspokoiłeś kolegę :)21
auto ma zderzak ARB plus wyciągarka SW - auto jest długie, nie krótkie i na pusto ma idealnie plus 60 mm. Jak się nim Piotr S z miasta Wrocław przejechał na sprawdzanie geometrii to nie narzekał na ból w kręgosłupie no ale on w RMPST jeździ wiec dla niego J95 to szczyt luksusu :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw paź 25, 2007 2:43 pm

BTW tez mam w swoim aucie sprężyny plus 200 na stałe obciążenie. Mój niezbędnik ( szpeje ) oraz bałagan ( karnisterek z olejem płyn do spryskiwaczy klucze itp. ) w bagażniku to około 80 kg plus 33x15,50 zapas na tylnej klapie wiec razem około 100 kg więcej niż seria i uważam że jest super, znacznie lepiej niż na spręzynie do 150 kg
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw paź 25, 2007 5:33 pm

6 cm powiadasz :)21 8)
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw paź 25, 2007 7:45 pm

Kylon pisze:6 cm powiadasz :)21 8)
no Rico69 sobie mierzył przed i po i wyszło że tył na pusto urósł o 60 mm, :)21 8)

… z resztą niech Rico69 zeznaje ......
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » czw paź 25, 2007 9:40 pm

To miał nieźle klapniętą serię :)21
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
rico69
 
 
Posty: 183
Rejestracja: pt lut 02, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Leszno-Wielkopolska

Post autor: rico69 » pt paź 26, 2007 10:15 am

Mierzyłem dokładnie przed i po - tył +60 mm i nie chce być inaczej.
Przód jeszcze nie zrobiony więc się nie wypowiadam.
Co do komfortu to nie zauważyłem przy pustym aucie spadku komfortu lub więkrzego bujania na zakrętach.
Jak auto bedzie skończone to zapodam foty bo na razie to komicznie wygląda.
Adrian
LC 95 mota się

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » pt paź 26, 2007 6:33 pm

a to się zgodzę tył też miałem +6cm w stosunku do lekko zmęczonej serii :-)
przód hmm teraz na OME HD +110kg mam około +5cm i to jest już przegięcie: znaczy nie za bardzo ma już jak w dół pracować zawiecha, ale zrobiłem to z premedytacją bo na "zwykłym" lifcie (oznaczony +3,5cm Iron B) przy moim automacie było w stosunku do serii jakieś 4cm ale i tak tyłek sterczał śmiesznie w górę, dałem mocniejsze sprężyny po zdechnięciu Irona (pisłem już w jakimś wątku), z myśłą o bliskim założeniu zderzaczków (właśnie się robią) i ew. wyciągarce, po dociążeniu zderzaczkami będzie akurat jakieś +4cm na tym zawieszeniu i prowadzić się będzie tak jak powinno ;-)
to przemyślenia po serii i powyżej wymienionych sprężynach, na każdym tym setupie zrobiłem około 30kkm na czarnym i nie tylko, więc śmiało twierdzę, że znalazłem złoty środek do uniwersalnego zastosowania i lekko uzbrojonego autobusu - w temacie przodu
co do tyłu to nie testowałem jeszcze po załadowaniu na dłuższą wyprawę (czyli +200-300kg na pace), podobno to co mam jest za słabe (lift jest, działa to nieźle prz obciążeniu 3osoby i około 100kg szpeja), tak przynajmniej kolega PKU zeznaje, ale cóż mam, robi to najwyżej kiedyś ulepszę
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
rico69
 
 
Posty: 183
Rejestracja: pt lut 02, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Leszno-Wielkopolska

Post autor: rico69 » pt paź 26, 2007 6:50 pm

No ja zderzak i wyciągarkę mam już założoną, a sprężyny z przodu jeszcze nie te, więc na razie kiepska sprawa.
Ale widać światełko w tunelu :)21
Na tył do J9 jest jeszcze jeden bajer z TJM,a mianowicie poducha pod zawieche pompowana kompresorem jakby tył przy mega wyprawie nie miał za bardzo siedzieć.
Ale na ten temat jakby kogoś to interesowało to już Eskapada odpowie, bo on się podobno zna :)21
Adrian
LC 95 mota się

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość