zajechałem hiluxa, wymieniłem silnik, sa problemy... POMOCY

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
begbie5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 15, 2007 12:56 am

zajechałem hiluxa, wymieniłem silnik, sa problemy... POMOCY

Post autor: begbie5 » sob gru 15, 2007 1:08 am

witajcie, mam problem:
zajechalem silnik w surfie 96 3.0 td.
pekł mi blok, zalalem go woda, wymieniłem silnik, po kapitalnym remoncie, co sie dzieje:
- silnik po starcie ma obroty 1800,
- kontrolka od świec w ogóle sie nie świeci,

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: zajechałem hiluxa, wymieniłem silnik, sa problemy... POM

Post autor: Maniek » sob gru 15, 2007 4:08 am

begbie5 pisze: pekł mi blok, zalalem go woda, wymieniłem silnik, po kapitalnym remoncie, co sie dzieje:
- ,
to w końcu wynieniłeś silnik czy go remontowałeś?? zalałeś go wodą czy pękł blok...bo nie wiem o co kaman ??


wpada nowy na imprezę .... :D
coś będzie....

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob gru 15, 2007 7:32 am

też nic nie rozumiem
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

emsi
Posty: 399
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:19 pm

Post autor: emsi » sob gru 15, 2007 8:30 am

kolega chyba popsuł silnik a potem wymienił go na "nowy" po remoncie i dalej dupa

ale mogę się mylić :-)
CAMP COYOT 20-23.08.2009
www.coyot.pl

Awatar użytkownika
begbie5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 15, 2007 12:56 am

Post autor: begbie5 » sob gru 15, 2007 11:08 am

woda weszla mi do silnika przez filtr, zgasl i po odpaleniu zaczal stukac korbowod, mechanik wyjal silnik, pogielo korbowod i pekl blok w silniku, dokladnie pol gwqintu od sruby, ktora trzyma mala rureczke zapodajaca olej do cylindra, resztki zeliwa zmielil korbowod...
bylem w firmie, ktora regeneruje silniki, nic sie nie da zrobic,
kupilem wiec nowy silnik i zrobilem kapitalny remont, poszperalem troche na forum to cos znalazlem, ale mam problem z obrotami, mechanik twierdzi, ze linka zalozona jest dobrze - niby jest - nic nie jest naciagniete,
jak odpalam auto wchodzi na 1200 obrotow, po 10 sekundach sam dochodzi do 1800 i trzyma tak,
mam tez problem z ikonka do alternatora, alternator dziala, laduje baterie, czy to jakis przekanik?
nie mam tez ikonki od swiec, w ogole, tez przekaznik? jezeli tak gdzie go szukac?
wczraj bylem po ciezkim dniu i napisalem bzdury, sorry chlopaki,
mieszkam w irlandii i z mechanika jest tutaj ciezko, silnik ciagnalem z anglii, ogolnie wtopilem duzo kasy i nie jestem znawca w naprawach,
:oops:

Awatar użytkownika
begbie5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 15, 2007 12:56 am

Post autor: begbie5 » sob gru 15, 2007 11:36 am

swieci mi sie kontrolka od filtra paliwa, usunalem wode, leci sama ropa , a kontrolka nie zgasla, co to moze byc?
mam jeszcze pytanie odnosnie t-belt, czy latwo sie sciaga zegar, czy jest jakas pluapka? kasowaliscie ikonke w ten sposob?
http://www.hiluxsurf.eu/faq_interior.htm#timing_belt

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » sob gru 15, 2007 12:36 pm

Więc napisz na czym polegał "remont" silnika, znaczy dopytaj "fachowca", który Ci to robił i dlaczego taką decyzje podjąłeś? Na czym polegała diagnoza tego "nowego" co by mu kapitalkę zrobić?
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob gru 15, 2007 3:28 pm

Masz silnik KZT czy KZT-E ??
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
begbie5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 15, 2007 12:56 am

Post autor: begbie5 » sob gru 15, 2007 8:19 pm

juz tlumacze, gdy wlozylismy nowy silnik, nie chcial odpalic,zawloklem go do znawcow, w serwisie toyoty stwierdzili ze silnik nie ma kompresji, poszedl spowrotem do mechanika, wymienilem wszystkie uszczelki jakie byly mozliwe i nowe pierscienie,a nie bylo kompresji poniewaz woda weszla w tloki i sie zastaly pierscienie, trzeba bylo czyscic rdze z cylindrow, ponad to uszczelki nie byly rewelacyjne, wygladaly na przegrzane (glowica), wiec wymienilem wszystko zeby miec pewnosc, ze jest git.
teraz musze sie domagac refundacji kosztow od firmy ktora mi sprzedala silnik,
mam silnik kzn 185 3,0 diesel,
jezeli chodzi o obroty jeden znawca powiedzial ze to moze byc pompa, nie wstawialem swojej - z kolei inny, z serwisu toyoty nie byl tego pewien,
komu wierzyc?

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz gru 16, 2007 6:23 pm

No trochę skromny ten remont, to tak jakbys poszedł do fryzjera zafarbowac włosy celem ukrycia siwych a po farbowaniu połowa Ci tych siwych została.
To prosty "szwed" a nie remont kapitalny.
To po pierwsze, inna rzecz, ze masz go w fazie dotarcia... jakim zalałeś olejem?
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
begbie5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 15, 2007 12:56 am

Post autor: begbie5 » pn gru 17, 2007 12:14 am

nie jestem znawca , ale skoro tak mowisz to tak jest, silnik byl z rozbitego auta z przebiegiem 20 000 mil, ale zawsze sie tak mowi, lezal gdzies i sie porobilo, mechanik powiedzial ze reszta ok, ale czy mu wierzyc?
zalal go polsyntetykiem 10/40, wiem ze sie dociera, i spala wiecej, ale cos tam jest nie tak, jak silnik jest zimny chodzi dziwnie, tak jakby nie bylo gdzies smarowania, taki odgklos nienaoliwionych wystarczajaco luznych lozysk, ale po chwili ustaje - jakies 5 km, na jutro sie dowiem dokladnie marke oleju

Awatar użytkownika
begbie5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 15, 2007 12:56 am

Post autor: begbie5 » czw gru 20, 2007 7:36 pm

marka oleju do case

Awatar użytkownika
begbie5
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 15, 2007 12:56 am

Post autor: begbie5 » ndz gru 23, 2007 12:03 am

obroty wyrownalem czujnikiem za przpustnica, ale dalej mam problem z ikonkami i bledami w kompie, ktos wie moze jak zresetowac skutecznie komputer?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość