RAV4, od którego rocznika komputer steruje sprzęgłem 2w/4w

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

elektryk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 12:28 pm
Lokalizacja:

RAV4, od którego rocznika komputer steruje sprzęgłem 2w/4w

Post autor: elektryk » wt gru 25, 2007 3:09 am

Witam
Mam pytanko, "starsze" modele RAV4 posiadały zawsze napęd stały na 4 koła (no chyba że właściciel coś przy tym grzebał). Najnowsze modele 2006-2007 posiadają odpinany tylny napęd sterowany komputerem (poniżej 40km/h można włączyć ręcznie na 4 koła, ale powyżej już komputer sam decyduje). Moje pytanko brzmi od którego rocznika jest taka funkcjonalności montowana fabrycznie. Czy została dołożona razem z liftingiem w okolicach 2000 roku czy trochę później.

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » wt gru 25, 2007 10:34 am

Śmigam czasami RAV4 ojca z 2004 roku i nie ma żadnych przełączników od napędu. Czyli tylko stałe 4x4 sterowane kompem, a zamiast reduktora i blokad próbuje coś robić elektronika 8)
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » wt gru 25, 2007 1:56 pm

Oj, mi się dość stanowczo wydaje, że wszystkie RAVki 4x4 aż do bieżącego modelu mają mechaniczny międzyosiowy dyfer przyblokowywany sprzęgłem lepkościowym czyli stałe 4x4. Dopiero bieżąca generacja dostała, tfu na psa urok, "zintegrowany system aktywnej kontroli jazdy" czyli tył dołączany elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Wcześniej było lepiej ale pewnie drożej :(. Czyli doniero model 2006 (obecny) ma komputer, a przedtem jest coś jak w Subaru. Oczywiście zawsze były wersje 4x2.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt gru 25, 2007 4:07 pm

alfik pisze:Oj, mi się dość stanowczo wydaje, że wszystkie RAVki 4x4 aż do bieżącego modelu mają mechaniczny międzyosiowy dyfer przyblokowywany sprzęgłem lepkościowym czyli stałe 4x4.
Co więcej pierwsza generacja RAVki w niektórych wersjach miewała TorSena w tylnym moście.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości