hzj78 czy 79 WOMO?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

hzj78 czy 79 WOMO?

Post autor: G-man » śr lut 27, 2008 10:39 pm

Mam dwie kandydatki do zakupu. Moje alibi to ciężka, codzienna praca w firmie jako ...wóz realizacyjny TV. W środku siedzi kilku dżentelmenów przed dwoma monitorami i paroma gałkami i robią film albo inny serial. A w przerwach można zrobić dokumentację w Afryce. No więc która? Poradźcie proszę. HZJ79 ma kampera, to plus, nic nie trzeba dorabiać. Minus to wiek (7 lat! 7 lat!) i czy ten kamper nie upośledza offrołdu (jest trochę szeroki, bo wysoki to nie).
Druga to nówka, ale trzeba robić środek do pracy, głównie podnoszony dach.
Wybory, wybory...
hzj 79 pierwsza u góry:
http://www.desert-tec.de/html/gebraucht.html

hzj78 sandseeker:
http://cruiser-connection.de/store/prod ... 1014bbaa85

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » czw lut 28, 2008 11:12 am

jesli koszty cie nie ograniczaja to bierz HZJ78 zawsze to nowe auto, pozatym ten model ma juz turbine wiec napewno zwawszy bedzie, moze mniej niezawodny, i bardziej czuly na kiepskie smarowanie ale tego bym sie nie bal... HZJ78 i inne HZJoty to raczej najlepsze, najbardziej niezawodne samochody na swiecie, dostep do czesci bardzo dobry (w szczegolnosci w afryce i na bliskim wschodzie) pozatym jesli macie z niego budowac woz TV to lepsza bedzie wresja bez zadnego campera...tak mi sie wydaje a z tego co widzialem w takim TV wagen to sporo szpejow sie montuje, a one potrzebuja miejsca, w camperze to miejsce bedzie juz zajete, a to zlewikiem a to szafeczka czy innym materacykiem... co do ograniczenia mozliwisci terenowych przez zabudowe to wiadomo, HZJ jest dlugi i wogole duzy, w ciasnym lesie cierzko ci bedzie manewrowac ale za to na otwartych przestrzeniach beda same plusy. ale czy z camperem czy bez to juz raczej bez roznicy.

pozdrawiam
Piotrek
TOYOTA

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw lut 28, 2008 3:19 pm

a nie bedzie za male ? jezeli macie taki budzet to moze poszukaj jakiegos bremacha lub jakas inna miniciezarowke.

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » czw lut 28, 2008 8:28 pm

Niedokładnie wyjaśniłem. To bardziej ma być wóz kamerowy niż realizacyjny. Nie do meczów na 12 kamer, ale do seriali na dwie kamery. Auto przewozi dwie kamery, statywy, dwa monitory i trochę sprzętu audio. Kamery są na zewnątrz i rejestrują akcję, a reżyser, operator, dźwiękowiec w środku i ją obserwują na monitorach, słuchają. Te sprzęty nie są przytwierdzone na stałe, tylko stoją, zazwyczaj na stoliku. Zazwyczaj wystarcza jakiś busik towarowy, ale pomyślałem, że duża HZJ z podnoszonym dachem też się nada. No i ma tę drugą funkcję: kamper ofrołdowy. A zlew, woda,lodówka i kuchenka to też miłe przydatki podczas długiego dnia zdjęciowego czy to w upał czy mróz.
Tak więc zastanawiam się tylko czy ten szczególny kamper nie odbiera trochę dzielności terenowej hzj79. Oba auto mają turbo. Ta opcja kosztuje 3000 euro i zwiększa parametry 4.2 diesla z 130 koni do 150 i 280 do 340Nm. Niedużo, ale na zdjęciu wygląda ten zestaw turbo jak całkowicie mechaniczny. Czy HZJy mają w ogóle jakąś elektronikę? Czy jest ktoś w Warszawie z hzj 78 ? Jeśli tak to proszę o kontakt, bo mam kilka praktycznych pytań i może da się obejrzeć?
Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw lut 28, 2008 8:39 pm

G-man pisze: Tak więc zastanawiam się tylko czy ten szczególny kamper nie odbiera trochę dzielności terenowej hzj79
Nie odbierze, podwozie jest to samo. Można co najwyżej pomyśleć o zabezpieczeniu dolnej części nadbudówki, bo jest pewnie z włókien szklanych.
G-man pisze: Niedużo, ale na zdjęciu wygląda ten zestaw turbo jak całkowicie mechaniczny. Czy HZJy mają w ogóle jakąś elektronikę? Czy jest ktoś w Warszawie z hzj 78 ?
Nie mają, pompa sterowana mechanicznie, turbo oczywiście też.

Co do obejrzenia HZJ 78 to wysyłam Ci PW.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » pt lut 29, 2008 12:32 am

Damian pisze: Nie mają, pompa sterowana mechanicznie, turbo oczywiście też.
niestety nowe juz maja elektronike ale sluzy ona przedewszystkim do wykrecenia odpowiednich norm czystosci spalin...jej awaria podobno nie unieruchamia pojazdu...

P.S. Damian? w opisie widze ze masz 1KZT intercooled, sam go dokladales? z jakiego auta? duzo bylo przerobek? no i oczywiscie jakie sa efekty? 8) jak bys mial chwilke to rozjasnij mi prosze temat.

Piter
TOYOTA

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt lut 29, 2008 9:39 am

Niestety interkuler zakładała pewna krakowska firma zajmująca się plaskaczami - więc szczegółów dotyczących montażu Ci nie powiem. Nie jest duży, pochodzi bodajże z bmw. Schowany jest między turbo a błotnikiem, ma zrobiony dopływ powietrza, a dla pewności jest założony na nim solidny wentylator.

Do tego inne nastawy pompy wtryskowej. Efekt jest 8)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Swietlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw lis 01, 2007 4:16 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Swietlik » pt mar 21, 2008 7:08 pm

G-man z mojego punktu widzenia tego typu campy sa bez sensu jak lokata (ze wzgledu na koszty). W naszych realiach jak chcesz miec koniecznie
off-campa,to musisz zmotac go sam, wtedy ma to jako taki sens,inaczej
jest to ekonomicznie nieuzasadnione (chyba ze jestes niemieckim emerytem z pokaznymi "zaleglosciami" na koncie i przez nastepnych kilka lat zycia chcesz zwiedzac swiat od podszewki,a kondycha nie pozwala wdrapac sie po drabince na dach do namiotu :oops: )
Dalej:uffcamper TV ma racje bytu tylko w przypadku realizacji zdjec w warunkach trudnego terenu, czyli prawie nigdy,gdyz jezeli ty wjedziesz,to reszta ekipy nie, a sam filmu nie zdzielajesz. Do Afryki na zdjecia leci tylko pare najbardziej "utytlanych" person, a reszte wynajmuja na miejscu, wiec nikt cie tam nie zabierze z autem. I tak mozna pisac...
Moja rada: chcesz jezdzic po swiecie (w przerwach) krotkie autko + namiot na dachu, lub dlugie i kombinacja szuflad z materacem, a kaske
ktora pozostanie wydasz na podroz, albo na co tam bedziesz chcial (mozna np. porobic paczki swiateczne dla domow dziecka i to ma sens).
Jako woz kamerowy slabo sie sprawdza te autka glownie ze wzgledu na szerokosc i ograniczona mobilnosc "tworcow" filmowych. Za ok 5-6tysi ojro (czyli ulamek kwoty glownej) kupujesz np: Toye HiAce lub podobnego blaszaka,posrodku montujesz tanie stoliki na monytory wrzucasz pare skladanych krzesel, wpuszczasz artystow bocznymi drzwiami,sadzasz pupami do kabiny, a jeszcze reszta towarzystwa ktora sie nie miesci moze wsadzic leb do srodka.Kable wyrzucasz przez tylne drzwi (latwo zwijac i rozwijac) i co najwazniejsze ,nie wygryzie cie z roboty kolega, ktory przyjedzie starym kombi, polozy monitory w bagazniku, ale za to postawi bazarowy namiot nad glowka rezysera, ktory to namiot bedzie conajmniej dwa razy wiekszy od campa w srodku.
I tak na marginesie zeby taki offowy camper zarobil na siebie, to musialbys robic Mode Na Sukces, a to nam chyba w Polsce nie grozi.
Alle sie rozpisalem POZDRAWIAM i powodzenia w trudnych zakupach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości