
4R 3 pytania
Moderator: Mroczny
Mój kolega ma taką (z milami na zegarze) i ma kontrolkę.rokfor32 pisze:Z moich za to obserwacji wynika że wersje na Amerykę (z licznikami w milach ) nie mają kotrolki rezerwy, sam wkaźnik. Te z licznikami w km - nie jestem pewien.
Tak naprawdę to ta kontrolka jest dość trudna do zlokalizowania w momencie nieświecenia. Ja byłem długo nieświadomy że istnieje tym bardziej że poprzedni właściciel powiedział mi że jej nie ma. Zobaczyłem u sąsiada i zacząłem szukać a po ostatniej wizycie w warsztacie udało się blać odpalić czego efektem jest większa częstotliwość świadomego wkurwu przy mizernych 55l w baku.

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Jak nie ma żarówki to nie świeci. Jak nie ma czujnika w zbiorniku - też raczej nie będzie....mariusx pisze:Hm, może ta kontrolka to jest zwiazana z czujnikiem w baku?, jak nie ma czujnika to nie świeci

Najwyraźniej były wersje z i bez kontrolki. Co do czujnika - łatwo sprawdzić, czy jest. Podnosisz tylne fotele, i tam jest taka pokrywa montowana na kilku wkrętach (pod prawym fotelem). Jak zdejmiesz, to masz dostęp do czujnika poziomu paliwa i pompy paliwa (w benzynowych). Czujnik jest ten bardziej z tyłu. Jak wychodzą z niego trzy kabelki, to jest czujnik rezerwy, jak dwa, to nie ma.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
Uaktualnienie po rumunii dotyczące Q.......skiej tylnej szyby 
Przed wyjazdem wszystko rozebrałem....zweryfikowałem, oczyściłem, przesmarowałem i przez chwilę działało jak nówka sztuka....przez chwilę
Zesrał się sterownik i szyba postanawiała się sama zamykać i do tego nawet jak się zamknęła, to nadal się zamykała do tego stopnia iż silniczek mógł robić za źródło ciepła leprze a niżeli czajniczek waeco na 12 V
W efekcie zafundowała mi ćwiczenia z jogi polegające na przeczołgiwaniu się nad bagażami za każdym gdy razem potrzebowałem do przewodów silniczka wychodzących od sterowania zwierając je na krótko.
Zapadła decyzja po powrocie o zmianie usytuowania sterownika z lewego tylnego narożnika w bardziej przyjazne użytkownikowi miejsce gdzieś przy tylnych drzwiach i zrobienie awaryjnego otwierania tylnej szyby
Powinno pomóc przynajmniej do momentu gdy silnik się nie zesra

Przed wyjazdem wszystko rozebrałem....zweryfikowałem, oczyściłem, przesmarowałem i przez chwilę działało jak nówka sztuka....przez chwilę
Zesrał się sterownik i szyba postanawiała się sama zamykać i do tego nawet jak się zamknęła, to nadal się zamykała do tego stopnia iż silniczek mógł robić za źródło ciepła leprze a niżeli czajniczek waeco na 12 V

W efekcie zafundowała mi ćwiczenia z jogi polegające na przeczołgiwaniu się nad bagażami za każdym gdy razem potrzebowałem do przewodów silniczka wychodzących od sterowania zwierając je na krótko.
Zapadła decyzja po powrocie o zmianie usytuowania sterownika z lewego tylnego narożnika w bardziej przyjazne użytkownikowi miejsce gdzieś przy tylnych drzwiach i zrobienie awaryjnego otwierania tylnej szyby

Powinno pomóc przynajmniej do momentu gdy silnik się nie zesra

Ostatnio zmieniony pt paź 17, 2008 7:55 pm przez Romeo, łącznie zmieniany 1 raz.
4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
Też o tym myślałem ale .... :
- po pierwsze jak otworzyć szybę gdy cały kufer pełen
- po drugie ze względu na konstrukcje przekładni silnika oba rozwiązania raczej nie możliwe jednocześnie ewentualnie jak zrobić sprzęgło pozwalające na ich działanie razem
?
- było by też możliwe opuszczenie szyby ręcznie gdyby dało się sprzęgać i rozprzęgać silnik z mechanizmem, ale jak to zmotać w sposób bardzo prosty
- po pierwsze jak otworzyć szybę gdy cały kufer pełen

- po drugie ze względu na konstrukcje przekładni silnika oba rozwiązania raczej nie możliwe jednocześnie ewentualnie jak zrobić sprzęgło pozwalające na ich działanie razem

- było by też możliwe opuszczenie szyby ręcznie gdyby dało się sprzęgać i rozprzęgać silnik z mechanizmem, ale jak to zmotać w sposób bardzo prosty

4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Najprostszy może nie, ale najbardziej skuteczny sposób to do domajstrować zupełnie inną szybę otwieraną na zasadzie klapy, tak jak w nakładkach do hila albo innych pickupów. Ze szkłem to będzie trochę problemów, ale jak ktoś nie ma życzenia co do przezroczystości, to sprawa jest dosyć prosta.
Korbkę do otwierania awaryjnego możnaby spróbować dorobić przez obracanie wirnikiem silnika. Z wykorzystaniem jakiegoś wałka giętkiego, na przykład.
Korbkę do otwierania awaryjnego możnaby spróbować dorobić przez obracanie wirnikiem silnika. Z wykorzystaniem jakiegoś wałka giętkiego, na przykład.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
Z tym wałkiem giętkim w jakimś pancerzu to może byłby i pomysł....
Zastanawiam się czy w jakimś samochodzie nie było podobnych rozwiązań.
Głównie chodzi tu o zaadoptowanie mechanizmu korbki....
potem już tylko wymyślić jak to połączyć w sposób pewny z osią wirnika silniczka.....
Co do zamykania na zawiasach nie jest to już tak proste zakładając szczelność zamknięcia choćby z powodu przedostawania się spalin do wnętrza pojazdu
Wymagało by to gruntownego przerobienia całej uszczelki, bo istniejąca raczej by się do tego celu nie dała zaadoptować.
Zastanawiam się czy w jakimś samochodzie nie było podobnych rozwiązań.
Głównie chodzi tu o zaadoptowanie mechanizmu korbki....
potem już tylko wymyślić jak to połączyć w sposób pewny z osią wirnika silniczka.....
Co do zamykania na zawiasach nie jest to już tak proste zakładając szczelność zamknięcia choćby z powodu przedostawania się spalin do wnętrza pojazdu
Wymagało by to gruntownego przerobienia całej uszczelki, bo istniejąca raczej by się do tego celu nie dała zaadoptować.
4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Połączenie z wirnikiem można bardzo prosto zrobić.
Co do szczelności - oczywiście racja.
Nie mniej, ja tak miałem przez rok (klapa ze sklejki), bo nie mogłem znaleźć szyby, a szukałem oryginału. Wygoda znacznie większa, a szczelność załatwia się włączonym wentylatorem
Co do szczelności - oczywiście racja.
Nie mniej, ja tak miałem przez rok (klapa ze sklejki), bo nie mogłem znaleźć szyby, a szukałem oryginału. Wygoda znacznie większa, a szczelność załatwia się włączonym wentylatorem

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
starsze merce beczki mialy szyberdach awaryjnie zamykany korbka - w bagazniku bylo gniazdo, mocowalo sie korbke z podnosnika i krecac zamykalo dach (np przy awarii pradu) - linka o kwadratowym przekroju moze zalatwila by sprawe.
Osobiscie tez mysle nad zawiasem i pleksa podnoszona do gory+gazowy silowniczek...
Osobiscie tez mysle nad zawiasem i pleksa podnoszona do gory+gazowy silowniczek...
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
4runner 1st gen. '88
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Można do tego użyć oryginalnej szyby. Załatwia to sprawę kształtu. Jest jednak "ale" w postaci wiercenia otworów w hartowanym szkle, sprawa dosyć trudna. Można to ominąć i zmajstrować klejone zawiasy i punkty mocowania sprężyn gazowych. Najlepsze byłoby aluminium, ma niezłą adhezję do większości klejów. Można też kupić gotowe zawiasy z tego materiału w dosyć szerokiej gamie kształtów, wysokiej jakości. Jak sobie przypomnę producenta to napiszę.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
pod warunkiem ze ma sie oryginalna szybe - moja niebardzo jest 
jak mi dzis kolega (od szkla specjalista) wyjasnil - z wierceniem szyby hartowanej jest jak z pudelkiem czekolady
- czasem na 10 otworow 10 sie uda a czasem przy ostatnim szyba peknie w drobny mak - odradzil wiercenie.

jak mi dzis kolega (od szkla specjalista) wyjasnil - z wierceniem szyby hartowanej jest jak z pudelkiem czekolady

no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
4runner 1st gen. '88
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
He he, ja do tego grona nie należę. U mnie działa zupełnie normalnie 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Eee, zazwyczaj po prostu zużyte rolki na końcówkach ramion, jak szyba ma za duże opory to wyskakują z prowadnic. Jak tylko silnik i przekładnia działa, to taka awaria to duperel. 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości