Chyba mam problem - LC9 (napedy i uklad kierowniczy)

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

indyanah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz sie 10, 2008 4:37 pm

Chyba mam problem - LC9 (napedy i uklad kierowniczy)

Post autor: indyanah » ndz sie 10, 2008 5:54 pm

Witam wszystkich uzytkownikow tego forum. Jestem tu nowy wiec wybaczcie jesli watek bedzie nie na miejscu albo moj poziom wiedzy jest nieodpowiedni dla Waszego grona :D

Przejde do rzeczy. Otoz niedawno kupilem LC 90 z 1999 r. Wpierw nie zauwazylem problemow ale dzisiaj zaniepokoily mnie dwie sprawy.

1. Mam problem ze zmiana napedu. Jak wiadomo sa opcje HL/H/N/LL Probl;em polega na tym ze nie moge przelozyc napedu na H. Byc moze zle to robie bo wczesniej nie mialem zadnego doswiadczenia z autami 4x4. (Zatrzymuje auto, prostuje kola i wrzucam na H). Ruszam i po chwili wajcha wskakuje spowrotem w pozycje HL. Kontrolka caly czas sie swieci na zolto tak jakby w ogole nie byla zalaczana zmiana na H

2. Druga sprawa to sytuacja gdy jezdzac na HL nie moge robic pelnych skretow. Tzn gdy biore kierownice na maxa w lewo lub w prawo to samochod tak jakby hamowal i dopiero gdy prostuje zaczyna pracowac noramalnie. Nie wiem czy moze na tym napedzie to normalne czy cos jednak poszlo...

Wybaczcie jesli zwracam sie z banalnymi dla Was pytaniami, jednak jestem laikiem w tych sprawach i dopiero zaczynam.

P.S. Moze znacie godny polecenia serwis badz mechanika w okolicach Szczecinka

Pozdrawiam Wszystkich
Marek

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » pn sie 11, 2008 1:22 pm

Witaj,

1. Dźwignia nie powinna samoczynnie wyskakiwać. W moim J9 nigdy sie to nie zdażyło. Prawdopodobnie masz uszkodzony reduktor. Lampka nie gaśnie bo masz ciagle zblokowany centralny mech. różnicowy.

2. Każdy samochód z napędem 4x4 i zblokowanym centralnym mechanizmem różnicowym będzie się tak zachowywał na przyczepnej nawierzchni np suchym asfalcie. To przełożenie służy do jazdy w terenie (w warunkach ograniczonej przyczepności). Jak będziesz tak dalej jeździł to coś w końcu "pójdzie"...
Postaraj się o instrukcję obsługi i poczytaj kiedy i w jakich warunkach używać blokady i reduktora.

Pozdrawiam
KZJ90

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » pn sie 11, 2008 1:25 pm

Nawiązując jeszcze do tytułu Twojego posta. Układ kierowniczy masz ok. To blokada centralnego mechanizmu tak go "trzyma".
KZJ90

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » pn sie 11, 2008 5:43 pm

Podjedź do dobrego aso toyoty, tutaj wiele się nie dowiesz o reduktorze do tego modelu. Ewentualnie kup używany reduktor. Koszt otwarcia reduktora to ok. 700-1000 zł + części. Używany wyjdzie podobnie.

indyanah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz sie 10, 2008 4:37 pm

Post autor: indyanah » wt sie 12, 2008 9:39 am

Dzieki za odpowiedz. Wczoraj troche sie pokrecilem w terenie i zauwazylem ze reduktor 'lapie' dopiero podczas cofania.. :o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość