docisk sprzęgła 2LII a 2LT
Moderator: Mroczny
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
docisk sprzęgła 2LII a 2LT
wyszło że są inne dociski
tzn śruby mocujące są te same ale kołki naprowadzające sa przesunięte
czy obciąć kołki i zamocować na srubach czy też przekładać koło zamoachowe od 2LII - jeśłi tak to jak je zablokować żeby odkręcić śruby?
tzn śruby mocujące są te same ale kołki naprowadzające sa przesunięte
czy obciąć kołki i zamocować na srubach czy też przekładać koło zamoachowe od 2LII - jeśłi tak to jak je zablokować żeby odkręcić śruby?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: docisk sprzęgła 2LII a 2LT
Pneumatem potraktowac i po problemiekpeugeot pisze:wyszło że są inne dociski
tzn śruby mocujące są te same ale kołki naprowadzające sa przesunięte
czy obciąć kołki i zamocować na srubach czy też przekładać koło zamoachowe od 2LII - jeśłi tak to jak je zablokować żeby odkręcić śruby?

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Przypomnialo mi sie. Druga osoba do pomocy, lyzka do opon, lyzke pakujesz w otwor w blasze gdzie jest brok i zapierasz o wieniec. Mniej wiecej tak.
Lub....zakladasz porzadny dlugi klucz na srube kola pasowego i zapierasz o cos, a sruby od kola traktujesz udarowo patrz mlotkiem tez porzadnym kluczem.
Lub....zakladasz porzadny dlugi klucz na srube kola pasowego i zapierasz o cos, a sruby od kola traktujesz udarowo patrz mlotkiem tez porzadnym kluczem.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
wsadż dużego srubaka w otwór kołka nastawnego ,oprzyj na nim lyżke do kól i odkręcisz. Pneumatem możesz uszkodzić gwint w zamachu(śruby te nie są przykręcone jakimś ogromnym momentem:) Wygodniej w 2 osoby i zwróć uwagę przy okazji na uszczelniacz wału
spl@vp.pl
4 runner 3.0 v6
4 runner 3.0 v6
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
To akurat żadna oszczędność. Klucz udarowy przydaje się bardzo do odkręcania czegokolwiek, czasami jest wręcz niezastąpiony
Spróbuj odkręcić śrubę z przodu wału (skręcającą koła pasowe) na aucie, to się przekonasz 


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
wiem
ale kupowanie byle jakiego klucza bo się spieszę też nie ma sensu
a co są warte te klucze na allegro po 100-150 zł 1/2cala
np taki
http://www.allegro.pl/item455096462_klu ... mi_fv.html
ale kupowanie byle jakiego klucza bo się spieszę też nie ma sensu
a co są warte te klucze na allegro po 100-150 zł 1/2cala
np taki
http://www.allegro.pl/item455096462_klu ... mi_fv.html
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Z całym szacunkiem klucz udarowy to nie jest dobry pomysł do odkrecania śruby z pasowego .Często tego rodzaju operacja kończy sie napawaniem lub wymiana walu (wyszczerbia sie kolo klina) a do odkrecenia pasowego masz klucze blokujace
spl@vp.pl
4 runner 3.0 v6
4 runner 3.0 v6
Do tego to akurat można rozrusznik wykorzystać. (pod warunkiem że silnik w samochodzie oczywiście)rokfor32 pisze:To akurat żadna oszczędność. Klucz udarowy przydaje się bardzo do odkręcania czegokolwiek, czasami jest wręcz niezastąpionySpróbuj odkręcić śrubę z przodu wału (skręcającą koła pasowe) na aucie, to się przekonasz
kup powyżej 700 Nm http://moto.allegro.pl/item455494914_kl ... _0924.html 310Nm jest za słaby do terenówek
spl@vp.pl
4 runner 3.0 v6
4 runner 3.0 v6
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Teoretycznie specjalne klucze blokujące powinien używać serwis. Ale to teoria, bo nigdy ich tam w użyciu nie spotkałem (może mają gdzieś schowane?
). Natomiast powszechnie stosuje się w warsztatach klucze udarowe.
Wyszczerbiony rowek wpustowy też się zdarzyło widzieć, ale było to spowodowane właśnie przez zbyt słabe dokręcenie koła pasowego po wymianie paska rozrządu.
Ja kiedyś miałem mus ściągnięcia koła pasowego w 4R z 3 litrowym silnikiem, leciwego i mocno zapieczonego, poza warsztatem. To, że zablokować za bardzo nie ma jak to jedno, ale że do zwykłego klucza trzeba było meter przedłużki to drugie. A siły w łapkach to mi nie brakuje

Wyszczerbiony rowek wpustowy też się zdarzyło widzieć, ale było to spowodowane właśnie przez zbyt słabe dokręcenie koła pasowego po wymianie paska rozrządu.
Ja kiedyś miałem mus ściągnięcia koła pasowego w 4R z 3 litrowym silnikiem, leciwego i mocno zapieczonego, poza warsztatem. To, że zablokować za bardzo nie ma jak to jedno, ale że do zwykłego klucza trzeba było meter przedłużki to drugie. A siły w łapkach to mi nie brakuje

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
spl pisze:kup powyżej 700 Nm http://moto.allegro.pl/item455494914_kl ... _0924.html 310Nm jest za słaby do terenówek

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości