docisk sprzęgła 2LII a 2LT

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

docisk sprzęgła 2LII a 2LT

Post autor: kpeugeot » wt paź 21, 2008 1:05 pm

wyszło że są inne dociski

tzn śruby mocujące są te same ale kołki naprowadzające sa przesunięte

czy obciąć kołki i zamocować na srubach czy też przekładać koło zamoachowe od 2LII - jeśłi tak to jak je zablokować żeby odkręcić śruby?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: docisk sprzęgła 2LII a 2LT

Post autor: Qbartx » wt paź 21, 2008 1:09 pm

kpeugeot pisze:wyszło że są inne dociski

tzn śruby mocujące są te same ale kołki naprowadzające sa przesunięte

czy obciąć kołki i zamocować na srubach czy też przekładać koło zamoachowe od 2LII - jeśłi tak to jak je zablokować żeby odkręcić śruby?
Pneumatem potraktowac i po problemie :) Ew mozna zablokowac czyms plaskim o ta blache w ktorej jest otwor na rozrusznik.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » wt paź 21, 2008 4:08 pm

to se chyba będę musiał pneumata kupić
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » wt paź 21, 2008 4:13 pm

Przypomnialo mi sie. Druga osoba do pomocy, lyzka do opon, lyzke pakujesz w otwor w blasze gdzie jest brok i zapierasz o wieniec. Mniej wiecej tak.
Lub....zakladasz porzadny dlugi klucz na srube kola pasowego i zapierasz o cos, a sruby od kola traktujesz udarowo patrz mlotkiem tez porzadnym kluczem.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
spl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: podkowa lesna

Post autor: spl » wt paź 21, 2008 5:29 pm

wsadż dużego srubaka w otwór kołka nastawnego ,oprzyj na nim lyżke do kól i odkręcisz. Pneumatem możesz uszkodzić gwint w zamachu(śruby te nie są przykręcone jakimś ogromnym momentem:) Wygodniej w 2 osoby i zwróć uwagę przy okazji na uszczelniacz wału
spl@vp.pl
4 runner 3.0 v6

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » wt paź 21, 2008 6:57 pm

dzięki pomogło

oszczędziłem 100 zł na klucz :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt paź 21, 2008 8:26 pm

To akurat żadna oszczędność. Klucz udarowy przydaje się bardzo do odkręcania czegokolwiek, czasami jest wręcz niezastąpiony :wink: Spróbuj odkręcić śrubę z przodu wału (skręcającą koła pasowe) na aucie, to się przekonasz :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » wt paź 21, 2008 8:42 pm

wiem

ale kupowanie byle jakiego klucza bo się spieszę też nie ma sensu

a co są warte te klucze na allegro po 100-150 zł 1/2cala

np taki
http://www.allegro.pl/item455096462_klu ... mi_fv.html
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
spl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: podkowa lesna

Post autor: spl » wt paź 21, 2008 10:56 pm

Z całym szacunkiem klucz udarowy to nie jest dobry pomysł do odkrecania śruby z pasowego .Często tego rodzaju operacja kończy sie napawaniem lub wymiana walu (wyszczerbia sie kolo klina) a do odkrecenia pasowego masz klucze blokujace
spl@vp.pl
4 runner 3.0 v6

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » wt paź 21, 2008 11:00 pm

rokfor32 pisze:To akurat żadna oszczędność. Klucz udarowy przydaje się bardzo do odkręcania czegokolwiek, czasami jest wręcz niezastąpiony :wink: Spróbuj odkręcić śrubę z przodu wału (skręcającą koła pasowe) na aucie, to się przekonasz :)21
Do tego to akurat można rozrusznik wykorzystać. (pod warunkiem że silnik w samochodzie oczywiście)

Awatar użytkownika
spl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: podkowa lesna

Post autor: spl » wt paź 21, 2008 11:06 pm

kup powyżej 700 Nm http://moto.allegro.pl/item455494914_kl ... _0924.html 310Nm jest za słaby do terenówek
spl@vp.pl
4 runner 3.0 v6

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt paź 21, 2008 11:30 pm

Teoretycznie specjalne klucze blokujące powinien używać serwis. Ale to teoria, bo nigdy ich tam w użyciu nie spotkałem (może mają gdzieś schowane? :wink: ). Natomiast powszechnie stosuje się w warsztatach klucze udarowe.

Wyszczerbiony rowek wpustowy też się zdarzyło widzieć, ale było to spowodowane właśnie przez zbyt słabe dokręcenie koła pasowego po wymianie paska rozrządu.

Ja kiedyś miałem mus ściągnięcia koła pasowego w 4R z 3 litrowym silnikiem, leciwego i mocno zapieczonego, poza warsztatem. To, że zablokować za bardzo nie ma jak to jedno, ale że do zwykłego klucza trzeba było meter przedłużki to drugie. A siły w łapkach to mi nie brakuje :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt paź 21, 2008 11:33 pm

spl pisze:kup powyżej 700 Nm http://moto.allegro.pl/item455494914_kl ... _0924.html 310Nm jest za słaby do terenówek
:)2
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr paź 22, 2008 6:44 am

troszkę to za drogie jak na moje potrzeby :(
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości