Kontrolka cisnienia oleju 4R
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: pn gru 04, 2006 8:29 pm
- Lokalizacja: Mazowsze / Radzymin
Kontrolka cisnienia oleju 4R
Witam. W zakresie temperatur 60-80 stopni zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju ( silnik 3,0 TD), po osiągnięciu wyższej temperatury gaśnie. Wskaźnik w lewym górnym rogu cały czas pokazuje ciśnienie min. na 1/3 skali. Gdzie szukać problemu ?
meteor9
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Na pewno ta kontrolka olej silnikowy pokazuje? Ja mam i w LC, i w 4R wskaźnik, kontrolki brak. Brak też dodatkowego czujnika ciśnienia oleju na silniku.
Mam też zresztą deskę do 4R z kontrolką, ale bez wskaźnika. Kontrolka zasilana jest z tego samego złącza co wskaźnik w aktualnej wersji. Żeby działało, muszę na silniku wymienić czujnik z pojemnościowego na stykowy.
No, ale w młodszych wersjach może było inaczej ...
Tak czy owak, oglądnij silnik w okolicach filtra oleju. Czujnik do wskaźnika to taka puszka o średnicy ok. 5 cm i wysokości 3 cm, fabrycznie kryta gumowym kołpakiem. Czujnik do kontrolki jest zdecydowanie mniejszy, średnica 2, wys. 1,5cm. Powinny być oba. Jeżeli tego małego nie będzie, to znaczy, że na desce świeći co innego niż ciśnienie minimalne oleju.
A co może świecić - patrz instrukcja obsługi auta
Mam też zresztą deskę do 4R z kontrolką, ale bez wskaźnika. Kontrolka zasilana jest z tego samego złącza co wskaźnik w aktualnej wersji. Żeby działało, muszę na silniku wymienić czujnik z pojemnościowego na stykowy.
No, ale w młodszych wersjach może było inaczej ...

Tak czy owak, oglądnij silnik w okolicach filtra oleju. Czujnik do wskaźnika to taka puszka o średnicy ok. 5 cm i wysokości 3 cm, fabrycznie kryta gumowym kołpakiem. Czujnik do kontrolki jest zdecydowanie mniejszy, średnica 2, wys. 1,5cm. Powinny być oba. Jeżeli tego małego nie będzie, to znaczy, że na desce świeći co innego niż ciśnienie minimalne oleju.
A co może świecić - patrz instrukcja obsługi auta

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Jeżeli te zjazdy są bardzo strome i bardzo długie, to tak będzie się działo. Taka konstrukcja misy olejowej. Może to doprowadzić do zatarcia silnika, niestety.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Bo do takich zastosowań konstruuje sie układy z suchą misą olejową. Wtedy nie ma problemu, nawet jak auto do góry kołami. 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Ta kontrolka o ktorej mowice to czujnik poziomu a nie cisnienia oleju ...
Trzeba trzymac poziom oleum w gornej granicy tolerancji znaczek "max" na bagnecie i wszystko gra
a od zapalenie kontrolki do braku smarowania jeszcze jest ladnych pare stopni przechylu
Trzeba trzymac poziom oleum w gornej granicy tolerancji znaczek "max" na bagnecie i wszystko gra

a od zapalenie kontrolki do braku smarowania jeszcze jest ladnych pare stopni przechylu

LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Nie wszystkie typy silników mają kontrolę poziomu oleju, pojawia się ona chyba z wiekiem. W starszych, przed 90 rokiem jej nie było. Po 96 była już chyba we wszystkich. Co pomiędzy - nie wiem. Ale łatwo można sprawdzić na aucie, czy takowy czujnik jest, to takie graniaste coś z kabelkiem, ok. 5x5 cm, przykręcone czterema śrubkami z boku miski olejowej tam, gdzie jest ona głęboka 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości