Land Cruiser 90
Moderator: Mroczny
Re: Land Cruiser 90
Kolego wiem ze samuraj w trudnym terenie objedzie mojego runnera i pewnie wiele innych patrolowatych ale jezdze nim ze 3lata i mam do niego sentyment tym bardziej ze nie dawno miał generalny remont silnika. Może kiedyś jak mnie bagno bardziej wciągnie i bede miał więcej czasu to zakupie jakąś fadamakeextrima i bedzie gitDamnIt! pisze:Porządnie wykonany SAS do 4Runnera to mniej więcej koszt zakupu Samuraja. Tyle, że Samiego dozbroisz znacznie taniej niż Toyotę.avan1 pisze:Panowie, duza jest różnica w jezdzie na czarnym pomiedzy ifsem a sztywnym mostem? Zastanawiam sie czy ``psuć ``4runnera, wsadzić sztywny most i troche szpeju czy lepiej odpuscic i zakupić inny pojazd? Jaki jest mniej więcej koszt wymiany przedniejo zawiasu na sztywny w 4R IIgen?


4R 3.0V6
Re: Land Cruiser 90
......i zaczyna się wyscig zbrojeńrokfor32 pisze:Zakładając, że oba typy zawieszenia są w idealnym stanie, to nie czuje się jakiejś drastycznej różnicy na czarnym gładkim. Czuje się natomiast na czarnym dziurawym, sztywny most to jednak spora masa nieresorowana, więc i przychodzą twardsze amory, ogólnie całe auto jest bardziej twarde i sztywne. Lepiej to czy gorzej - kwestia gustu.
Natomiast spora różnica jest w terenie, szczególnie grząskim, gdzie auto się głęboko zapada. Upraszczając i nie wdając się w szczegóły, auto ze sztywnymi mostami z reguły wtapia później, i łatwiej go w razie czego wydobyć![]()
Orientacyjny koszt przeróbki z materiałem i robotą to okolice 10k zeta. Zależy od zdolności handlowych nabywcy części

Pytanie czy jest sens pakowac kase w 4r? Czy nie lepiej zakupić np 70 i przystosować w teren? hmmmm...
4R 3.0V6
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Można różne rzeczy. Zależy, do czego w efekcie to auto ma służyć.
Co do dzielności w terenie - mam bezpośrednie porównanie RJ70 i 4Runnera, oba na sztywnym zawieszeniu, oba na takiej samej wielkości kołach, i oba o podobnej masie.
I wygląda to tak: jak chodzi o zdolność pokonywania głębokiego lagru, to 4R jest lepszy (nieco). Ma większy prześwit i większy rozstaw osi, bardzo trudno powiesić go na czymś innym niż mosty.
Natomiast na skałkach i twardym terenie lepszy jest LC, ma większy wykrzyż, krótki rozstaw osi, generalnie w takim terenie może jechać znacznie szybciej niż 4R. Ale w głębokim g*nie łatwiej go na podłodze powiesić.
Mam też porównanie do aut z IFS, bo często razem jeździmy. Dla przykładu Terrano na 35" kołach nie daje rady tam, gdzie mój na 33" (czsem z trudem) jedzie. I jeszcze to Terrano ciągnie na linie ...
Co do dzielności w terenie - mam bezpośrednie porównanie RJ70 i 4Runnera, oba na sztywnym zawieszeniu, oba na takiej samej wielkości kołach, i oba o podobnej masie.
I wygląda to tak: jak chodzi o zdolność pokonywania głębokiego lagru, to 4R jest lepszy (nieco). Ma większy prześwit i większy rozstaw osi, bardzo trudno powiesić go na czymś innym niż mosty.
Natomiast na skałkach i twardym terenie lepszy jest LC, ma większy wykrzyż, krótki rozstaw osi, generalnie w takim terenie może jechać znacznie szybciej niż 4R. Ale w głębokim g*nie łatwiej go na podłodze powiesić.
Mam też porównanie do aut z IFS, bo często razem jeździmy. Dla przykładu Terrano na 35" kołach nie daje rady tam, gdzie mój na 33" (czsem z trudem) jedzie. I jeszcze to Terrano ciągnie na linie ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
No kolego troszeczke mnie podbudowałeś
Bo już myślałem ze 4r nadaje sie tylko na bulwar
Rokfor obecnie siedzisz w kraju czy na wyspie? Bo chętnie wybrałbym sie do ciebie i podglądnął co nie co
Pozdrawiam.



Pozdrawiam.
4R 3.0V6
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Na wyspie. Ale wybrać się możesz
ps. Mowa była o 4R pierwszej generacji, na resorach z przodu. Generacja druga, już na IFS, już tak dzielna nie jest. Znaczy w standardzie, bo widziałem w akcji takiego ze sztywną przednią osią (z J7), na kołach 38". I byłem pod wrażeniem

ps. Mowa była o 4R pierwszej generacji, na resorach z przodu. Generacja druga, już na IFS, już tak dzielna nie jest. Znaczy w standardzie, bo widziałem w akcji takiego ze sztywną przednią osią (z J7), na kołach 38". I byłem pod wrażeniem

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Kiedyś pewnie wpadne do ciebie
A odnosnie 4r to pewnie w lecie wezme sie za niego i wymienie na początek przedni zawias. Powiadasz ze z 70 podchodzi most a czy ewentualnie z innego modelu nie koniecznie toyoty też podchodzi?

4R 3.0V6
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Zapewne da się zaadoptować dowolny, byle grucha była przesunięta na prawo. Tyle że przy użyciu toyotowkich pasują bez ceregieli choćby krzyżaki i przełożenia (ich wartość).
Jest też kwestia szerokości. Ostatnio jeden z islandczyków twierdził, że robił taką przekładkę, i że mosty w J7 i starych hilach mają inną szerokość. Jak, znajdę chwilę to sprawdzę dokładnie co i jak.
Jest też kwestia szerokości. Ostatnio jeden z islandczyków twierdził, że robił taką przekładkę, i że mosty w J7 i starych hilach mają inną szerokość. Jak, znajdę chwilę to sprawdzę dokładnie co i jak.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: wt paź 09, 2007 1:00 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Land Cruiser 90
a do LC 9 coś podchodzi?
chodzi mi o przedni sztywny
chodzi mi o przedni sztywny

Re: Land Cruiser 90
Słusznie prawił, hil/4r z IFS ma szerszy most i "most" w porównaniu do mostów hila resorowego.rokfor32 pisze:Ostatnio jeden z islandczyków twierdził, że robił taką przekładkę, i że mosty w J7 i starych hilach mają inną szerokość.
same starocie
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Mowa była o porównaniu obu mostów sztywnych, z resoraka (starego hila) i sprężynowca (LJ70).
Nowsze hile, po '96 mają szersze mosty (tylne) o ok. 7 cm od poprzedniego modelu, więc i sporo szerszy rozstaw kół z przodu niż w J7. Ale ciągle za mało, żeby wstawić most z HDJ80, ten z kolei jest szerszy od J7 o ok. 12 cm ...
Najlepsza opcja, jak się wydaje, to dorwać hila po '96 ze sztywnym przednim mostem, i resory zastąpić sprężynami.
Natomiast co do J9 - w tym modelu wyjście przedniego napędu z reduktora jest po lewej stronie, więc i most musi mieć gruchę przesuniętą na lewo. Nie wiem, czy toyota na takie mosty, możliwe, że w Tacomach były. Ale to muszę sprawdzić. No i jak się nie mylę tak mają Nissany.
Ale można też założyć reduktor od Hila, i sztywny most też z Hila. Wada takiego rozwiązania to taka, że sztywnego hila po '96 strasznie ciężko ustrzelić ...
No i nie będzie wtedy 4x4 full time.
Jak będę miał chwilę czasu w robocie to spróbuje zrobić takie zestawienie szerokości różnych mostów, coby te informacje jakoś do kupy zebrać.
Nowsze hile, po '96 mają szersze mosty (tylne) o ok. 7 cm od poprzedniego modelu, więc i sporo szerszy rozstaw kół z przodu niż w J7. Ale ciągle za mało, żeby wstawić most z HDJ80, ten z kolei jest szerszy od J7 o ok. 12 cm ...

Najlepsza opcja, jak się wydaje, to dorwać hila po '96 ze sztywnym przednim mostem, i resory zastąpić sprężynami.
Natomiast co do J9 - w tym modelu wyjście przedniego napędu z reduktora jest po lewej stronie, więc i most musi mieć gruchę przesuniętą na lewo. Nie wiem, czy toyota na takie mosty, możliwe, że w Tacomach były. Ale to muszę sprawdzić. No i jak się nie mylę tak mają Nissany.
Ale można też założyć reduktor od Hila, i sztywny most też z Hila. Wada takiego rozwiązania to taka, że sztywnego hila po '96 strasznie ciężko ustrzelić ...

Jak będę miał chwilę czasu w robocie to spróbuje zrobić takie zestawienie szerokości różnych mostów, coby te informacje jakoś do kupy zebrać.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Mnie mechanior proponował montaż mostów z GRa 4,2 Y60.Zyzol pisze:a do LC 9 coś podchodzi?
chodzi mi o przedni sztywny
GG 2626465
Re: Land Cruiser 90
anglika
bo ma takie do pogonienia


bo ma takie do pogonienia

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Land Cruiser 90
zmiana mostów nie zamieni J9 w żelazo
za to na pewno stworzy pomnik
za to na pewno stworzy pomnik
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Land Cruiser 90
Zapewne też o nim wiele dobrego słyszałeś, bo PR ma dobry... Ja się nie zdecydowałem.Mroczny pisze:anglika
![]()
bo ma takie do pogonienia
GG 2626465
Re: Land Cruiser 90
i sprowadzi wartosc rynkową do 1 zł / kgDamian pisze:zmiana mostów nie zamieni J9 w żelazo
za to na pewno stworzy pomnik

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Land Cruiser 90
Od 4R I-wszej generacji lub...zmieniają na Danyavan1 pisze:Reasumijąc, jakie sztywne mosty goście pakują do 4r IIgen?

konwersja 4R na sztywny most jest b. popularna w stanach i nie z tym żadnej filozofii, jest mnóstwo firm robiących gotowe zestawy do takich przeróbek
ten mod ogólnie nazywa się Solid Axle Swap (w skrócie SAS) i wg tego klucza szukaj w google, a znajdziesz wszystko co Ci potrzebne do szczęscia
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Land Cruiser 90
Reasumując to mam napisane, że:avan1 pisze:Reasumijąc, jakie sztywne mosty goście pakują do 4r IIgen?
Szerokości przednich osi Toyek:
79-85 Toyota Hilux i 4Runner - 141 cm(resory piórowe)
86-95 Toyota Hilux i 4Runner - 149 cm(IFS)
90-97 Landcruiser FJ80/HDJ80/FZJ80 - 161cm(sprężyny śrubowe)
Osie tylne:
79-85 Toyota Hilux i 4Runner - 140 cm(resory piórowe)
86-95 Toyota Hilux i 4Runner - 148 cm(IFS)
95.5-> Tacomy i 4Runner - 154 cm
Graty potrzebne do założenia sztywnego mostu wyglądają mniej więcej tak(na resorach piórowych):

A potrzebował będziesz jeszcze spory lift tylnej osi. Dla porządku tylko wspomnę o zmianie przełożeń w mostach na "wolniejsze".
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Jak porównywałem przednią oś w HDJ80 i LJ 70, to wyszło mi, że ta pierwsza jest szersza o 12 cm. Z tego by wychodziło, że oś z LJ 70 powinna mieć 148 cm, czyli idealnie pasować do 4R II gen z IFS.
Sprawdzę
Sprawdzę

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Land Cruiser 90
Koledzy, wielkie dzięki za info ale znając moje realia głównie z brakiem wolnego czasu na takie zabawy nie wykonam tego w własnym zakresie tylko pewnie zlece robote fachowcą. Możecie polecić fachowca od toyek w krakowie?Damian pisze:Od 4R I-wszej generacji lub...zmieniają na Danyavan1 pisze:Reasumijąc, jakie sztywne mosty goście pakują do 4r IIgen?
konwersja 4R na sztywny most jest b. popularna w stanach i nie z tym żadnej filozofii, jest mnóstwo firm robiących gotowe zestawy do takich przeróbek
ten mod ogólnie nazywa się Solid Axle Swap (w skrócie SAS) i wg tego klucza szukaj w google, a znajdziesz wszystko co Ci potrzebne do szczęscia
Aczkolwiek ostatnio coraz częściej rozmyślam nad hdjotem w dieslu lub bezyną

Chodzi mi jeszcze jedno po głowie, mitsu lancer evo X

4R 3.0V6
Re: Land Cruiser 90
Każdy misiek jest dobry od urodzenia.
A tak poważniej: masz już toykę z IFSem - dokup do niej taką ze sztywnym mostem i będzie lux.

A tak poważniej: masz już toykę z IFSem - dokup do niej taką ze sztywnym mostem i będzie lux.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Land Cruiser 90
źle mu życzysz...Wezyr pisze:Albo kup patrola

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość