Land Cruiser 90

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Land Cruiser 90

Post autor: MaxLux » wt lut 24, 2009 3:17 pm

avan1 pisze:
Damian pisze:
avan1 pisze:Reasumijąc, jakie sztywne mosty goście pakują do 4r IIgen?
Od 4R I-wszej generacji lub...zmieniają na Dany :)21

konwersja 4R na sztywny most jest b. popularna w stanach i nie z tym żadnej filozofii, jest mnóstwo firm robiących gotowe zestawy do takich przeróbek
ten mod ogólnie nazywa się Solid Axle Swap (w skrócie SAS) i wg tego klucza szukaj w google, a znajdziesz wszystko co Ci potrzebne do szczęscia
Koledzy, wielkie dzięki za info ale znając moje realia głównie z brakiem wolnego czasu na takie zabawy nie wykonam tego w własnym zakresie tylko pewnie zlece robote fachowcą. Możecie polecić fachowca od toyek w krakowie?
Aczkolwiek ostatnio coraz częściej rozmyślam nad hdjotem w dieslu lub bezyną :)21 I być może 4r zostawie żonie a zakupie land cruisera w benzynie najlepiej po 95 czy 96roku podobno po tym roczniku posiadają mocniejsze mosty.

Chodzi mi jeszcze jedno po głowie, mitsu lancer evo X :)21
Tak jak Ci juz pisali ZOSTAW 4R w spokoju i kup '70tke
za zaoszczedzona kase kupisz se szpeja do 70...

a przerobka IFS->SA konczy sie ... kurnikiem :)21

Awatar użytkownika
Wezyr
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 1:57 pm
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Re: Land Cruiser 90

Post autor: Wezyr » wt lut 24, 2009 4:50 pm

DamnIt! pisze:
Wezyr pisze:Albo kup patrola :)23
źle mu życzysz... :)21

zależy czy woli babrac się s przekładnią i przednim zawieszeniem, czy z tłokami w 3.0 w patrolu, czy co tam sie pieprzy :)21

A tak serio to coraz więcej na naszym forum i kangurowatym słyszy się, że te silniki po 2002 roku w patrolach już są, no może nie zajebiste ale bardziej znormalizowane :)23
Cool jest :D

avan1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 9:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Land Cruiser 90

Post autor: avan1 » śr lut 25, 2009 9:03 pm

Tak jak Ci juz pisali ZOSTAW 4R w spokoju i kup '70tke
za zaoszczedzona kase kupisz se szpeja do 70...

a przerobka IFS->SA konczy sie ... kurnikiem :)21[/quote]

Kurnikiem powiadasz :)21 hmmmm...... może masz racje. Silnik jest po remoncie więc zamierzam nim jeszcze chwile pojezdzić, może wystarczy podnieść go tak z 5-6centów, wywalić chromowe zderzaki, wsadzić trochę większe gumy tak 32cale i cieszyć sie jazdą :D A nie kombinować !!
Gdzieś wyczytałem że jak gośc wsadził zawias bodajże ironman 2cale to auto wiele sie nie podniosło ale za to nie siadło po załadunku, czy to tak często jest przy małym lifcie? Pytam ponieważ może wejdą gumy 32cale bez liftu? Jeszcze jedno, ze względu na długi zwis tylny 4R mozna podnieśc dupe auta troche wyżej niż przód tak aby kąt zejscia był jak największy?
4R 3.0V6

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Land Cruiser 90

Post autor: rokfor32 » śr lut 25, 2009 10:00 pm

Głupio wtedy wygląda :wink:

Ale da się bez większego kłopotu. Tyle, że uzysk kąta rampowego i tak będzie prawie żaden.

Koła 32" wchodzą bez kłopotu, na standardowym zawieszeniu.

Lift na drążkach skrętnych słabo wychodzi. Da się je trochę podkręcić na regulatorach, ale w sprawie większych kół i tak to niewiele zmieni. W miarę rozsądna opcja (czasochłonna, ale niedroga jak potrafisz zrobić sam) to lift nadwozia.

Ale sens takiej zabawy zaczyna się przy kołach 35" i większych. Przy mniejszych na obcieranie kół o nadkola lekarstwem jest szlifierka kątowa i duży młotek :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

avan1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 9:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Land Cruiser 90

Post autor: avan1 » czw lut 26, 2009 10:43 am

rokfor32 pisze:Głupio wtedy wygląda :wink:
Kolego a przypadkiem bez liftu przy jezdzie terenowej koła nie obcierają o nad kola? Przecież opona troche wystaje na zewnątrz. Obecnie pry kl71 31 cali(powiedzmy ze to jest 31) koło całe miesci sie w nad kolu i nic nie obciera nawet przy ostrej jezdzie. Martwie sie ze jak założe 32 cale bez liftu to opony beda tarły o górna część zewnętrzna nadkola.

Ale da się bez większego kłopotu. Tyle, że uzysk kąta rampowego i tak będzie prawie żaden.

Koła 32" wchodzą bez kłopotu, na standardowym zawieszeniu.

Lift na drążkach skrętnych słabo wychodzi. Da się je trochę podkręcić na regulatorach, ale w sprawie większych kół i tak to niewiele zmieni. W miarę rozsądna opcja (czasochłonna, ale niedroga jak potrafisz zrobić sam) to lift nadwozia.

Ale sens takiej zabawy zaczyna się przy kołach 35" i większych. Przy mniejszych na obcieranie kół o nadkola lekarstwem jest szlifierka kątowa i duży młotek :)21
4R 3.0V6

Awatar użytkownika
Wezyr
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 1:57 pm
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Re: Land Cruiser 90

Post autor: Wezyr » czw lut 26, 2009 2:59 pm

??
Cool jest :D

avan1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 9:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Land Cruiser 90

Post autor: avan1 » czw lut 26, 2009 4:03 pm

Tia.... Panowie jak wsadze 32 cale bez liftu to czy opona nie będzie ocierać o górną cześc nadkola? Wiadomo że opona o szerokosci 11.5 cala bedzie wystawać poza obrys auta.
Druga sprawa, trzeba wymienic felgi z ujemnym ofsetem czy wystarczy założyc dystansy?
4R 3.0V6

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Land Cruiser 90

Post autor: rokfor32 » czw lut 26, 2009 9:51 pm

Mam pod oknem auto tak postawione, znaczy na 32x11,5", ale nie pamiętam na jakich felgach, sprawdzę jutro. Wystają poza obrys ok 2 cm, ale jak się nie mylę skok wahacza jest za mały, żeby obcierało o górę błotnika. Z tego, co pamiętam to kumpel wspominał coś o delikatnym przycieraniu przy skręcie o jakiś plastik, ale chyba już się dotarło ... :)21

Co do felg - Dla szerokości 11,5 producenci opon zalecają 8 - 9 cali. I przy takiej wystawać będzie na pewno. Na 7" powinno być w sam raz, 6" to moim zdaniem zbyt wąska felga do tego rozmiaru.

ps. W niedzielę będę u siebie robił przymiarkę do kół 33/12,5" na feldze 10" z ET -45, to zrobię parę fotek, jak to wygląda. No chyba że znowu sztorm będzie ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

avan1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 9:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Land Cruiser 90

Post autor: avan1 » pt lut 27, 2009 7:22 pm

Felgi mam orginalne toyoty (więc chyba 7cali), dzięki za odpowiedz i zapodaj kilka fotek :D
Odnosnie ocierania, mi na zaniżonych 31calach (kl71) minimalnie obcierają wewnetrzną krawedzią przy max skrecie ale przez to że obciałem ograniczniki skrętu, wk...y mnie zgrzyty przy skretach.
4R 3.0V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości