Blokada tylnego mostu w J70

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob lip 19, 2008 9:59 am

Tylko byłem ciekaw opinii kogoś, kto ma.

A dyfer z LSD na przód - też uważam, że to nienajlepszy pomysł. Szczególnie, jeżeli blokada będzie w pełni sprawna, może być bardzo niebezpieczna na sliskiej nawierzchni. (jazda na wprost na zakrętach) :)3

U mnie LSD z tyłu jest prawie zdechnięte, ale i tak szarpie napędem przy ciasnym manewrowaniu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » sob lip 19, 2008 10:03 am

rokfor, dzialaj z tym torsenem, czekamy na wyniki :)2
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn lip 21, 2008 10:29 pm

Torsen zamontowany. Przekładnia z Yucon Gear też.

I dupa. Do obejścia, ale nie mam już czasu przed maramureszem, muszę więc powrucić do poprzedniej wersji, na czas jakiś. Jutro jeszcze zrobię parę testów zachowania się torsena w terenie, ale generalnie jest do zdjęcia. A to dlatego, że przeoczyłem jedną drobną żecz, zanim ustrojstwo założyłem. chodzi o to, że ślimacznice w tym torsenie (odpowiednik kół koronowych) nie mają własnego osiowania w korpusie, i wykożystywane są do tego końcówki półosi (które w LC są za cienkie), i teraz to wszystko lata wewnątrz mechanizmu różnicowego. Znaczy tak podejżewam, bo koła mają duży luz (zrobiły się jakby skrętne), i nie jest to na łożysku przy kole.

Lekarstwem na to będzie wprasowanie na końcówki półosi odpowiednich tulejek.

Reszta natomiast pasi normalnie, choć przy poprawnym wyregulowaniu zazębienia korpus mechanizmu różnicowego jest nieco bardziej przesunięty niż oryginalny, ale mieści się w regulacji. (oryginał też nie był na środku).

Przekładnia z Yukona pasowała idealnie, zazębienie wyszło na tej samej podkładce, co było poprzednio (czyli 1,86 mm)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » wt lip 22, 2008 6:13 am

Podaj proszę oznaczenie Yukona przekładni które kupiłeś i pasują do LJ7 :wink: :)2
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt lip 22, 2008 8:44 am

Oznaczenie konkretnej przekładni nie jest takie istotne, zreszt nie znam na pamięć. Tył to przekładnia z 4R, ale koniecznie V6 lub 4 cyl. tyrbo, przód to przekładnia z fj/fzj80, wersja hi pinion, reverse.

Ja kupowałem tam http://www.justdifferentials.com/
Wybór spory, i firm i przełożeń :)2
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

elmex
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 01, 2008 6:05 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: elmex » pn kwie 13, 2009 8:18 pm

A czy ktoś próbował zaspawać tylny dyfer czyli tzw. Bester Locked
Używam LJ 70 tylko do jazdy w terenie i tak mnie korci
Zastanawiam się też nad LockRightem
naczytałem się o tych blokadach tyle że już sam nie wiem
a mam 2 kosz do tylnego dyfra więc naszło mnie żeby spróbować
choć obawiam się że ukręcę półośkę której nie mam
co Wy na to ?
Jimnyota

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: Damian » pn kwie 13, 2009 8:31 pm

tak tak, spawaj spawaj :)23 twórczość ludowa nadal na fali :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: AdAm » pn kwie 13, 2009 9:23 pm

elmex pisze:A czy ktoś próbował zaspawać tylny dyfer czyli tzw. Bester Locked
Używam LJ 70 tylko do jazdy w terenie i tak mnie korci
Zastanawiam się też nad LockRightem
naczytałem się o tych blokadach tyle że już sam nie wiem
a mam 2 kosz do tylnego dyfra więc naszło mnie żeby spróbować
choć obawiam się że ukręcę półośkę której nie mam
co Wy na to ?
Jak masz 31" i słaby motor to dasz radę ;-)

elmex
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 01, 2008 6:05 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: elmex » pn kwie 13, 2009 9:33 pm

opony to Simexopodobne 285 75 16
auto po kuracji odchudzającej
Jimnyota

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: rokfor32 » pn kwie 13, 2009 9:39 pm

Jazda na zablokowanym dyferencjale to nie jest panaceum na wszystkie przeszkody terenowe. :wink: Bywają sytuacje, kiedy blokada jest niewskazana, czy nawet niebezpieczna w użyciu, i nie chodzi o bezpieczeństwo mechanizmów.

Mechanizmy różnicowe wywala się lub blokuje na stałe w autach do driftingu, dla przykładu. Albo w wehikułach z islandzkiej formuły OR, czy amerykańskiej baja 1000. Czyli w pojazdach ze sporym nadmiarem mocy, gdzie koła i tak stale na poślizgu jadą. Sporym poślizgu ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: Damian » pn kwie 13, 2009 9:41 pm

34 cale, nie takie wąskie, agresywny bieżnik
do tego dyfer i półosie pewnie co najmniej 20-letnie

do terenu trzeba jeszcze dojechać, chyba że śmigasz po własnej posesji tylko, lub do każdej PP i OS będziesz dojeżdżał na lawecie :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

elmex
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 01, 2008 6:05 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: elmex » pn kwie 13, 2009 9:45 pm

A jaka jest opinia na temat Lock Righta do tego zestawu
Jimnyota

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: Damian » pn kwie 13, 2009 9:46 pm

jest pełno opinii, chociażby w tym temacie i kilku innych
są zwolennicy i przeciwnicy
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

elmex
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 01, 2008 6:05 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: elmex » pn kwie 13, 2009 9:48 pm

Czy będzie lepszy niż LSD?
w terenie oszywiście
Jimnyota

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: rokfor32 » pn kwie 13, 2009 9:50 pm

Coś mi się widzi, że na temat Lock right'a to nie opinia jest potrzebna, ale solidne info i wyjaśnienie, jak to działa ... :roll:

Ale na taki wykład to nie mam dzisiaj siły ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

elmex
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 01, 2008 6:05 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: elmex » pn kwie 13, 2009 9:53 pm

Mimo wszystko dzięki za dobre chęci
Jimnyota

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: Damian » pn kwie 13, 2009 9:58 pm

to ja zrobię w skrócie

działa-nie działa
:)21

rozwinięcie: działa przy jeździe na wprost, prawidłowo założona nie strzela podczas pokonywania łuków na asfalcie, w terenie nie zawsze zapina się tam kiedy trzeba i odwrotnie

and the winner is...ARB
:)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: bigos » pn kwie 13, 2009 10:02 pm

Damian pisze:to ja zrobię w skrócie

działa-nie działa
:)21

rozwinięcie: działa przy jeździe na wprost, prawidłowo założona nie strzela podczas pokonywania łuków na asfalcie, w terenie nie zawsze zapina się tam kiedy trzeba i odwrotnie

and the winner is...ARB
:)21
zapina sie kiedy dodaje sie gazu
luzuje sie kiedy sie puszcza gaz
:)21
Jimny :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: rokfor32 » pn kwie 13, 2009 10:18 pm

Niedokładnie. Zapięta jest w zasadzie stale. Powinna sie rozpiąć, jak pod niewielkim obciążeniem wystąpi obrót jednej półosi względem drugiej, czyli normalna jazda w łuku po asfalcie.

Ale:
- zwiększenie obciążenia, podczas jazdy w tymże łuku, może spowodować zapięcie blokady - np. przy zmianie biegu na niższy jadąc w łuku pod górkę. Bywa to całkiem zaskakujące, szczególnie w zimie.
- przy dynamicznym ruszaniu ze skrzyżowania, skręcając, blokada się nie zluzuje. To też daje na śliskim ciekawy efekt :wink:
- przy robieniu śliskich trawersów blokada jest niewskazana, lepiej jak przynajmniej jedno koło na osi nie zrywa przyczepności. Niestety LR się wtedy załącza, powodując, że auto "pływa".
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: MaxLux » wt kwie 14, 2009 9:07 am

elmex pisze:A czy ktoś próbował zaspawać tylny dyfer czyli tzw. Bester Locked
Używam LJ 70 tylko do jazdy w terenie i tak mnie korci
Zastanawiam się też nad LockRightem
naczytałem się o tych blokadach tyle że już sam nie wiem
a mam 2 kosz do tylnego dyfra więc naszło mnie żeby spróbować
choć obawiam się że ukręcę półośkę której nie mam
co Wy na to ?
Spawaj spokojnie - Lolek tak jezdzi Troopkiem juz pare lat (na 35" simex)

I jeszcze sie chwali ze ma najtansza blokade na rynku za...6zl :)21

Ale jak juz Damian pare razy napisal - najbesciejszy jest ARB ...
przy blokadzie na tyl auto chce jechac tylko prosto wiec czsem mozna sie zdziwic :)9

Chojnaś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 15, 2008 1:31 pm
Lokalizacja: Konin

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: Chojnaś » wt lut 09, 2010 12:11 am

Tyle tego a nikt nie opisał czy możliwe jest zregenerowanie blokady LSD i ile to kosztuje.
Czy wystarczy dać podkładki, czy trzeba wymieniac tarczki?
Może ktoś opisze taką operację. Ja do tyłu dam ARB a tylne LSD chcę dać do przodu. Myślę, że troche to pomoże a przegubów nie powinno urywać.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: Mag69 » wt lut 09, 2010 12:35 am

LSD da się zregenerować,nowe tarczki i podkładki (koszt ok 800zł kupując w ASO)

LSD do przodu to niezbyt dobry pomysł ,ja bym dał ARB do przodu a LSD zostawił na tyle

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: Piter69A » wt lut 09, 2010 9:29 am

Magu, a poskładałes to swoje LSD z nowymi czesciami??
Bede musiał chyba tez zrobic LSD w GAZiku bo nie trzyma już :cry:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Blokada tylnego mostu w J70

Post autor: Mag69 » wt lut 09, 2010 9:58 am

Piter69A pisze:Magu, a poskładałes to swoje LSD z nowymi czesciami??
Bede musiał chyba tez zrobic LSD w GAZiku bo nie trzyma już :cry:
Jeszcze nie robiłem, czekam na ocieplenie

:)21
LJ 70

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość