Automat w HDJ80
Moderator: Mroczny
Automat w HDJ80
Witam!
Mam pytanko następujące; jak się sprawują automaty w HDJ80 4.2 (myślę o autku przeznaczonym na dłuższe wyprawy), przejrzałem forum i niewiele jest w tym temacie.
Pozdrawiam
Mam pytanko następujące; jak się sprawują automaty w HDJ80 4.2 (myślę o autku przeznaczonym na dłuższe wyprawy), przejrzałem forum i niewiele jest w tym temacie.
Pozdrawiam
Re: Automat w HDJ80
Poszukaj wersji manualnej z part time 4WD skrzynia H150F. Z tego co obserwuje po warsztatach to automaty czesciej wymagaja napraw. Zwlaszcza, ze szukasz wersji 80, ktora juz do najmlodszych nie nalezy. Na wyprawy, szczegolnie te dalekie, manual bedzie znacznie pewniejszym rozwiazaniem.


HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Automat w HDJ80
Takiej wersji HDJ80 nie znajdzie bo to zestaw z HZJ80 spec GCC które obaj posiadamyJerz23 pisze:Poszukaj wersji manualnej z part time 4WD skrzynia H150F

Automaty w HDJ80 to Aisin A440 sterowana hydraulicznie lub nowsza wersja A442 sterowana elektronicznie.Obie skrzynie są bardzo mocne i odporne pod warunkiem dobrego traktowania przez właściciela

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
Re: Automat w HDJ80
Kamil chcesz powiedziec, ze HDJ80 wystepowala tylko w automacie?
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Automat w HDJ80
80 występowała zarówno w automacie jak i manualu
automaty
A440F- sterowany czysto hydraulicznie, żadnej elektroniki
A442F- sterowanie elektroniczne
obie zajebiste i trudne do zakatowania- sprawdzone
bez oleju już mniejszą chęć mają jechać, ale i tak to czynią
manuale były dla diesla
H150F
H151F- nie jestem pewien
dla benzyny
R151F

automaty
A440F- sterowany czysto hydraulicznie, żadnej elektroniki
A442F- sterowanie elektroniczne
obie zajebiste i trudne do zakatowania- sprawdzone
bez oleju już mniejszą chęć mają jechać, ale i tak to czynią

manuale były dla diesla
H150F
H151F- nie jestem pewien
dla benzyny
R151F

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: Automat w HDJ80
W GCC jezdzi troche benzynowych 80-tek z manualna skrzynia. Tam jest wlasnie H151F.
Miedzy H150F a H151F jest jedna istotna roznica. Przelozenie pierwszego biegu. W H150F zasadniczo 1-ka to wylacznie do wyjezdzania z natrudniejszego terenu. Na asfalcie startuje sie z 2-ego biegu. H151F ma normalny pierwszy bieg.
ja mam H151F w FZJ100
Miedzy H150F a H151F jest jedna istotna roznica. Przelozenie pierwszego biegu. W H150F zasadniczo 1-ka to wylacznie do wyjezdzania z natrudniejszego terenu. Na asfalcie startuje sie z 2-ego biegu. H151F ma normalny pierwszy bieg.
ja mam H151F w FZJ100
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Automat w HDJ80
Pytanie dotyczyło automatu w HDJ80 to odpisałem o automatachJerz23 pisze:Kamil chcesz powiedziec, ze HDJ80 wystepowala tylko w automacie?

Była też skrzynia automatyczna A343F w ostatnich modelach FZJ80/LX450
W J8 były też skrzynie manualne H150F dla silnika 1HZ i H151F dla silników 1HD-T/FT i 1FZ-F/FE
Nie było skrzyni R151F
Różnica przełożeń pomiędzy H150F i H151F dotyczy pierwszego i drugiego biegu które są krótsze w H150F

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
Re: Automat w HDJ80
A343F była też stosowana w pierwszych wypustach J100, później zastąpiona została pięciobiegową A750F
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: Automat w HDJ80
Mam hdj-kę w automacie i nie chciałbym manuala, jest super!
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4
Re: Automat w HDJ80
eeee, nie bardzoPatry pisze:A343F była też stosowana w pierwszych wypustach J100, później zastąpiona została pięciobiegową A750F
ja mam `98 - czyli z poczatku produkcji - i mam A442F
w skrócie to było z grubsza tak;
w dieslach od poczatku wsadzali A442F - czterobiegowy automat z lokapem, sterowany elektronicznie
od 2003 bodajze poszła pieciobiegowa A750F - lokap zapinany do kazdego biegu od jedynki w góre, nie znam bo nie jezdzilem

w benzynach (UZJ) od początku A343F - czterobiegowa, ponoć o delikatniejszym shiftingu, mniejsza gabarytowo i sterownik zintegrowany z kompem auta (potencjalnie gorzej w razie awarii, choć sterowniki psują sie rzadko)
A442F nie bac sie, skrzynia mocarna i - jak kapral w wojsku - odporna na wiedze i trudna do za.jebania

ogromny kawal zelaza, ogromna srednica konwertera - dosc powiedziec, ze w ameryce skrzynia byla z powodzeniem uzywana w malych autobusikach
obrazek poglądowy:

http://img5.imageshack.us/img5/5028/transmissions1.jpg
skrzyni sie nie bac, jakby co to posiadam jakąś tam wiedze na jej temat bo się trochę z nią zmagałem

robok rzępoli w harapuciu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości