silnik 1FZ-FE i 1HZ
Moderator: Mroczny
silnik 1FZ-FE i 1HZ
Witam wszystkich
Przegladam sobie oferte Toyoty na bliskim wschodzie i znalazlem te dwa silniki:
4.5L benzyna i 4.2 diesel. Ktos moze mi napisac, jakie sa glowne usterki w tych silnikach? Glownie o benzynowy mi chodzi, chociaz o dieselu tez chetnie poczytam.
Ktos ma z nimi doswiadczenie w kraju? (benzynka)
z gory dzieki
Bartek
Przegladam sobie oferte Toyoty na bliskim wschodzie i znalazlem te dwa silniki:
4.5L benzyna i 4.2 diesel. Ktos moze mi napisac, jakie sa glowne usterki w tych silnikach? Glownie o benzynowy mi chodzi, chociaz o dieselu tez chetnie poczytam.
Ktos ma z nimi doswiadczenie w kraju? (benzynka)
z gory dzieki
Bartek
Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ
Jeśli koszty paliwa są dla ciebie do pominięcia to bierz benzynowy 1FZ-FE.
1HZ to bardzo spokojny odporny diesel
1FZ-FE na większy zakres obrotów i dużo większy moment obrotowy.
1FZ-FE>1HZ
1HZ to bardzo spokojny odporny diesel

1FZ-FE na większy zakres obrotów i dużo większy moment obrotowy.
1FZ-FE>1HZ
Patrol LS1 "Czarna Mamba"
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ
1HZ się toczy
1FZ-FE zap....la
jeszcze jest (nie na wszystkich rynkach) 1VD, czyli nowy diesel V8 z J200, tylko pozbawiony jednej turbiny
podobno zapitala jak wściekły (w sumie w relatywnie lekkim aucie jest)
1FZ-FE zap....la

jeszcze jest (nie na wszystkich rynkach) 1VD, czyli nowy diesel V8 z J200, tylko pozbawiony jednej turbiny
podobno zapitala jak wściekły (w sumie w relatywnie lekkim aucie jest)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ
a jakie usterki sa najczestsze w tych silnikach? (benzynowe)
koszty paliwa to nie problem
koszty paliwa to nie problem
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ
silnik nie ma typowych wad
w egzemplarzach z I połowy lat 90-tych były problemy z doborem właściwego stopu na głowicę i były przegrzania
niemniej o sprawny układ chłodzenia nadal należy dbać
poza tym silnik mocny, trwały i z ogromnym zapasem mocy (np. australijczycy zmieniają w nim wałki, uturbiają i osiągają moce po 400KM letką ręką)
w egzemplarzach z I połowy lat 90-tych były problemy z doborem właściwego stopu na głowicę i były przegrzania
niemniej o sprawny układ chłodzenia nadal należy dbać
poza tym silnik mocny, trwały i z ogromnym zapasem mocy (np. australijczycy zmieniają w nim wałki, uturbiają i osiągają moce po 400KM letką ręką)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ
1-HZ to mul, ale praktycznie nie idzie go zalatwic nawet przy dosc brutalnym traktowaniu. Ostatnio jechalem 80-tka z przebiegiem 680 tys. i silnik nadal pracowal bardzo dobrze.. Wiekszosc aut jest tu zajezdzana, bez okresowych wymian oleju itd..
1FZ-FE to pozeracz paliwa!! Jednak jazda na codzien jest sporo przyjemniejsza niz dieslem.
W Obu silnikach po okolo 10 latach wystepuja dosc typowe usterki. W wiekszosci sa problemy przeciekajacymi chlodnicami, zdarza sie wyciek oleju z przekladni kierowniczej itd. Niema wiekszych problemow.
Po 98 roku problem z przegrzewaniem chyba wyeliminowano
Nie widzialem zadnego z wywalona glowica ...
Za oknem mam 47 C` i ostatnim problemem jakim sie przejmuje to tem. silnika. Nawet jak auto dosc dlugo stoi na odpalonym silniku z odpalona na maksa klimie
!
Co ciekawe 8 cylindrowy 2UZ-FE o pojemnosci 4,7 L jest minimalnie tylko dynamiczniejszy niz prosty 6 cylindrowy FZ-FE
1FZ-FE to pozeracz paliwa!! Jednak jazda na codzien jest sporo przyjemniejsza niz dieslem.

W Obu silnikach po okolo 10 latach wystepuja dosc typowe usterki. W wiekszosci sa problemy przeciekajacymi chlodnicami, zdarza sie wyciek oleju z przekladni kierowniczej itd. Niema wiekszych problemow.
Po 98 roku problem z przegrzewaniem chyba wyeliminowano


Za oknem mam 47 C` i ostatnim problemem jakim sie przejmuje to tem. silnika. Nawet jak auto dosc dlugo stoi na odpalonym silniku z odpalona na maksa klimie

Co ciekawe 8 cylindrowy 2UZ-FE o pojemnosci 4,7 L jest minimalnie tylko dynamiczniejszy niz prosty 6 cylindrowy FZ-FE
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ
Damian pisze:silnik nie ma typowych wad
w egzemplarzach z I połowy lat 90-tych były problemy z doborem właściwego stopu na głowicę i były przegrzania
niemniej o sprawny układ chłodzenia nadal należy dbać
poza tym silnik mocny, trwały i z ogromnym zapasem mocy (np. australijczycy zmieniają w nim wałki, uturbiają i osiągają moce po 400KM letką ręką)
Nie stopu na głowice tylko materiału uszczelki pod glowica z racji tego iz w latach 90 producenci mieli nakazane aby nie stosowac azbestu w uszczelkach pod glowice
I dlatego tez 1fz mialy tendencje do wywalania uszczlek pod glowicami z reszta nie tylko ten silnik toyoty mial ten problem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości