silnik 1FZ-FE i 1HZ

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
bann
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: pt sie 19, 2005 5:29 pm
Lokalizacja: MiddleEast

silnik 1FZ-FE i 1HZ

Post autor: bann » wt cze 01, 2010 9:59 am

Witam wszystkich

Przegladam sobie oferte Toyoty na bliskim wschodzie i znalazlem te dwa silniki:
4.5L benzyna i 4.2 diesel. Ktos moze mi napisac, jakie sa glowne usterki w tych silnikach? Glownie o benzynowy mi chodzi, chociaz o dieselu tez chetnie poczytam.

Ktos ma z nimi doswiadczenie w kraju? (benzynka)

z gory dzieki
Bartek

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ

Post autor: KamiL200 » wt cze 01, 2010 6:31 pm

Jeśli koszty paliwa są dla ciebie do pominięcia to bierz benzynowy 1FZ-FE.
1HZ to bardzo spokojny odporny diesel :)21
1FZ-FE na większy zakres obrotów i dużo większy moment obrotowy.
1FZ-FE>1HZ
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ

Post autor: Damian » wt cze 01, 2010 8:33 pm

1HZ się toczy
1FZ-FE zap....la :)21

jeszcze jest (nie na wszystkich rynkach) 1VD, czyli nowy diesel V8 z J200, tylko pozbawiony jednej turbiny
podobno zapitala jak wściekły (w sumie w relatywnie lekkim aucie jest)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
bann
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: pt sie 19, 2005 5:29 pm
Lokalizacja: MiddleEast

Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ

Post autor: bann » śr cze 02, 2010 9:24 am

a jakie usterki sa najczestsze w tych silnikach? (benzynowe)

koszty paliwa to nie problem

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ

Post autor: Damian » śr cze 02, 2010 11:58 am

silnik nie ma typowych wad
w egzemplarzach z I połowy lat 90-tych były problemy z doborem właściwego stopu na głowicę i były przegrzania
niemniej o sprawny układ chłodzenia nadal należy dbać

poza tym silnik mocny, trwały i z ogromnym zapasem mocy (np. australijczycy zmieniają w nim wałki, uturbiają i osiągają moce po 400KM letką ręką)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ

Post autor: Jerz23 » czw cze 03, 2010 5:48 pm

1-HZ to mul, ale praktycznie nie idzie go zalatwic nawet przy dosc brutalnym traktowaniu. Ostatnio jechalem 80-tka z przebiegiem 680 tys. i silnik nadal pracowal bardzo dobrze.. Wiekszosc aut jest tu zajezdzana, bez okresowych wymian oleju itd..

1FZ-FE to pozeracz paliwa!! Jednak jazda na codzien jest sporo przyjemniejsza niz dieslem. :)21

W Obu silnikach po okolo 10 latach wystepuja dosc typowe usterki. W wiekszosci sa problemy przeciekajacymi chlodnicami, zdarza sie wyciek oleju z przekladni kierowniczej itd. Niema wiekszych problemow.
Po 98 roku problem z przegrzewaniem chyba wyeliminowano :)21 Nie widzialem zadnego z wywalona glowica ... :)21

Za oknem mam 47 C` i ostatnim problemem jakim sie przejmuje to tem. silnika. Nawet jak auto dosc dlugo stoi na odpalonym silniku z odpalona na maksa klimie !!!

Co ciekawe 8 cylindrowy 2UZ-FE o pojemnosci 4,7 L jest minimalnie tylko dynamiczniejszy niz prosty 6 cylindrowy FZ-FE
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: silnik 1FZ-FE i 1HZ

Post autor: Nikos » pt cze 04, 2010 12:12 pm

Damian pisze:silnik nie ma typowych wad
w egzemplarzach z I połowy lat 90-tych były problemy z doborem właściwego stopu na głowicę i były przegrzania
niemniej o sprawny układ chłodzenia nadal należy dbać

poza tym silnik mocny, trwały i z ogromnym zapasem mocy (np. australijczycy zmieniają w nim wałki, uturbiają i osiągają moce po 400KM letką ręką)

Nie stopu na głowice tylko materiału uszczelki pod glowica z racji tego iz w latach 90 producenci mieli nakazane aby nie stosowac azbestu w uszczelkach pod glowice

I dlatego tez 1fz mialy tendencje do wywalania uszczlek pod glowicami z reszta nie tylko ten silnik toyoty mial ten problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości