Nowe? Toyoty z cruiser-connection

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: macieqsz » pt maja 14, 2010 6:24 pm

Czesc,

WILF-ujac po Internecie natknalem sie na taki adres:

http://www.cruiser-connection.de

Czy ktos sie orientuje, czy te Toyoty sa nowe? Sadzilem, ze serii 7x juz sie nie produkuje...

Moj niemiecki juz nie jest taki jak kiedys, a wtedy tez byl slaby :)
Maciek

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: Igor V8 » pt maja 14, 2010 6:56 pm

Nowe ...
Przymierzałem się do Toyoty od nich , mają nawet wersje ciężarowe :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: wojtek_kom » pt maja 14, 2010 6:58 pm

macieqsz pisze:Czesc,

WILF-ujac po Internecie natknalem sie na taki adres:

http://www.cruiser-connection.de

Czy ktos sie orientuje, czy te Toyoty sa nowe? Sadzilem, ze serii 7x juz sie nie produkuje...

Moj niemiecki juz nie jest taki jak kiedys, a wtedy tez byl slaby :)
Są dalej produkowane ... oficjalnie dostępne poza EU.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: Damian » pt maja 14, 2010 6:59 pm

się produkuje i się będzie produkować jeszcze długo, to najpopularniejsze 4x4 do zadań cywilnych na świecie

te są dostosowane do norm unijnych i są w wersjach z klasycznym dieslem 4,2 (HZJ), a są jeszcze VDJ z 200-konnym dieslem V8 i z dużą benzyną
jest jeszcze kilka innych firm w UE, które tym frymarczą

auto idealne jak dla mnie, tylko te ceny nowych... :x koszmar, zdecydowanie za drogo - w takiej australii czy azji to są auta dla farmerów i kosztują rozsądne pieniądze, w UE to auta dla "koneserów" i się buli jak za wielkiego luksusowego SUVa :o
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: macieqsz » pt maja 14, 2010 7:06 pm

Jezeli dobrze zrozumialem ze strony, to te Toyoty sa dostepne z silnikami spelniajacymi norme Euro 3, 4 lub 5, z czego ten pierwszy rodzaj to silniki calkowicie bez elektroniki, tak?

Ale ceny zaporowe :/
Maciek

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: Damian » pt maja 14, 2010 7:15 pm

HZJ76 to R6 4,2 bez turbo 130KM (można zamówić uturbioną)
zero elektroniki i na zwykłej pompie

oczywiście gwarancja ASO Toyota na terenie UE nie obowiązuje :)21 za to już w afryce, azji, australii tak :)21

a co do cen...na rynkach dedykowanych HZJ76 podstawowy model kosztuje równowartość około 100-120 tysięcy złotych
w UE dwa razy drożej, a szkoda, bo byłaby piękna alternatywa dla defa ze swoją smutną elektroniczną kontrolą trakcji i silnikiem od transita
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: rokfor32 » pt maja 14, 2010 7:58 pm

Ja tam nie wiem, czy nie wolałbym nowej HZJ76 od któregoś J100 czy J200. W tym kontekście, jeżeli mialoby to być wozidło na lata, i to wozidło do dalekich podróży, szczególnie w te mniej cywilizowane rejony świata, to chyba nie jest to najgłupszy wybór (znaczy przepłacenie względem rynków dedykowanych). Nowe to jednak nowe. Nawet chyba najsolidniej zbudowany w historii (po mojemu) HJ61 to już leciwe maszyny, i przywrócenie do stanu jak nowe to naprawdę spory wydatek (nie licząc kosztów zakupu).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: Jerz23 » pt maja 14, 2010 8:11 pm

w GCC rekordowa sprzedarz notuje FZJ79 czyli pick-up z 4,5 litrowym benzyniakiem. Jest ich wiecej niz 100 i 200 razem wzietych. W interiorze FZJ79 stanowia blisko 70% wszytskich pojazdow. Sa tez stare wersje z benzynowym silnikiem 4 litrowym, 3F o ile sie nie myle..

Wystepuje tez HZJ74 Troop carier, ale poza rynkiem cywilnym. Mozna tez nierzadko trafic FZJ76 czyli 5 dzwiowy hard top. Ceny za 2 letnia z przebiegiem realnym okolo 50 tys. okolo 14 tys Euro :)21

W ciagu kazdego tygodnia w Muscacie na lawetach lokalnego dealera Toyoty widze wiecej LC7 niz wszystkich razem w Polsce...

Ciekawostka jest, ze wszystkie wersje 70-tki z wyjatkiem FZJ76 i FZJ70 sa oferowane na 16,5 calowych felgach. Opony to Dunlopy 225/95/16.5

Wersja z normalna buda jest na standardowych felgach 16 cali ...

piekne auto :)2
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: macieqsz » pt maja 14, 2010 9:53 pm

Mieszkasz w Omanie, tak? Stamtad daloby sie od biedy przyjechac na kolach :) Czy sa jakies restrykcje dotyczace zakupu i wywozu samochodow przez niewiernych ? :)
Maciek

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: Damian » pt maja 14, 2010 9:54 pm

ciekawe rzeczy prawisz z tą felgą 16,5 cala, do zwyklaków uzytkowych idzie typowy rozmiar 7,50R16, a do wersji GLX alus 16 cali i 265/75R16...

a patrzyłeś jakie mają deski rodzielcze? te na na emiraty powinny mieć nową deskę rodzielczą (te homologowane na EU to wersje na afrykę z 1HZ i starą deską):

Obrazek

i po 25 latach tradycję szlag trafił, choć jak już się napatrzyłem to myślę że mógłbym ją polubić ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: Damian » pt maja 14, 2010 10:03 pm

macieqsz pisze:Mieszkasz w Omanie, tak? Stamtad daloby sie od biedy przyjechac na kolach :) Czy sa jakies restrykcje dotyczace zakupu i wywozu samochodow przez niewiernych ? :)
beduini jak im zapłacisz to jeszcze ochoczo pomachają Ci na drogę, problemy zaczną się w UE, bo zasadniczo nie jesteś w stanie uzyskać świadectwa homologacji wymaganego do 1. rejestracji na terenie UE
jednak...podobno jest furtka: słowo klucz to "import jednostkowy", nie znam jednak osobiście osoby, która taki manewr skutecznie (lub nieskutecznie) przeprowadziła

wiem też, że min. infrastruktury robiło jakieś zakusy na tą furtkę, nie wiem czy nowelizacja weszła już w życie czy zarzucono ją...
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 10:43 pm przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: rokfor32 » pt maja 14, 2010 10:37 pm

W moim przypadku "import jednostkowy" uskuteczniam już któryś raz. Ale zawsze jest to stare auto, którego żadne normy euro ileśtam się nie imają ... :)21

Jest po prostu problem (albo wręcz odwrotnie) w interpretacji przepisów - formalnie auto pierwszy raz rejestrowane w obszarze UE powinno spełniać obowiązując normy. Ale te importowane, z datą produkcji przed 2000 raczej nie spełniają. Więc urzędasy odpuścili, jak się zdaje.

W przypadku importu jednostkowego w sumie nowych J7 też nie będzie to import "nowych", bo nie importuje fabryka czy diler, ale osoba prywatna, więc przez urzędasów jest to traktowane jak auto używane (i tak jest opisywane na deklaracjach celnych).

Warto się jednak dowiedzieć w konkretnym urzędzie celnym, bo różnie to bywa ... :)21
Natomiast w wydziale komunikacji przy rejestracji nikt nigdy nie pytał o cokolwiek poza dokumentami z cła.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: Jerz23 » sob maja 15, 2010 8:44 am

Zgadza sie jestem w Omanie. Import nowych odpada. Ale mozna trafic 2-3 letnie FZJ76 z realnym przebiegiem ponizej 100 tys. Wowczas jest mozliwosc wyslania tych aut do Europy. Sporo ludzi tak robi. Szczegolnie holendrow. Problem w tym, ze wersje 1-HZ sa niemalze unikalne i w gre wchodzi tylko paliwozerna wersja z silnikiem 1 Fz-FE.

jak ktos koniecznie chce mulowatego diesla to w gre wchodza tanie hzj80 i hzj105 ale w sporo gorszym stanie niz 2-3 letnie J7.

Wersja GLX to tylko 80, 100 i 200. J7 na rynku omanskim ma oznaczenie LX

Przyjechac z Omanu do UE byloby trudno, Arabia saudyjska nie lubi wystawinia wiz i trwa to sporo czasu. Sa inne sposoby :)21
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: tybero » sob maja 15, 2010 9:10 am

ja uslyszlem od dilera, ze raz w roku, prywatnie mozna zarejestrowac takie auto - bylo to na przykladzie nowego defa 300tdi.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: Damian » sob maja 15, 2010 11:57 am

Jerz23 pisze:Problem w tym, ze wersje 1-HZ sa niemalze unikalne i w gre wchodzi tylko paliwozerna wersja z silnikiem 1 Fz-FE.
Dlatego można uskutecznić import z Senegalu, Kamerunu i okolic. Mają kierownicę po właściwej stronie i silniki 1HZ. Niestety przy okazji wersje najuboższe wyposażeniowo.
Diesle sprzedają sie też w ZEA, w wersji z nowym dieslem V8 i wyposażeniem GLX.
Jerz23 pisze: Wersja GLX to tylko 80, 100 i 200. J7 na rynku omanskim ma oznaczenie LX
Aż trudno uwierzyć. Przecież Oman nie jest biednym państwem i powinien mieć dostępne te same wersje wyposażeniowe co np. rynek australijski czy arabski.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: Jerz23 » sob maja 15, 2010 4:04 pm

Wyposarzenie J70 na rynek omanski jest na maksa spartanski, tu 70-tka to tylko auto robocze. Nie ma wersji innych niz LX. W srodku plastik, jedna klima, manualna skrzynia i generalnie wrazenie jakbym siedzial w 60-tce a nie w samochodzie produkowanym w XXI wieku. :)21

UAE (ZEA) jest sporo bogatszym panstwem, moze tam znajduja sie klienci na bardziej doposarzone wrsje J70.

Co do HZ w Omanie to tylko w wersji 74 troop carier.

Wersji VDJ76. choc istnieje, nie widzialem nigdy na oczy :)21

Tu jak ktos szuka V8 to albo kupuje 200, albo szuka na rynku wtornym UZJ100
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: macieqsz » sob maja 15, 2010 5:43 pm

Jerz23 pisze: Przyjechac z Omanu do UE byloby trudno, Arabia saudyjska nie lubi wystawinia wiz i trwa to sporo czasu. Sa inne sposoby :)21
Wiem ze nie lubia... :( Jakie to sposoby? Droga morska musi sporo kosztowac.
Maciek

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: rokfor32 » ndz maja 16, 2010 9:27 am

Cena wynajmu kontenera jest mniej więcej podobna na całym (cywilizowanym) świecie, i wynosi ok. 1000 ojro, za krótki kontener. W zasadzie bez znaczenia jest, gdzie on ma płynąć.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nowe? Toyoty z cruiser-connection

Post autor: Janusz2000 » pt lip 23, 2010 1:46 pm

rokfor32 pisze:Ja tam nie wiem, czy nie wolałbym nowej HZJ76 od któregoś J100 czy J200. W tym kontekście, jeżeli mialoby to być wozidło na lata, i to wozidło do dalekich podróży, szczególnie w te mniej cywilizowane rejony świata, to chyba nie jest to najgłupszy wybór (znaczy przepłacenie względem rynków dedykowanych). Nowe to jednak nowe. Nawet chyba najsolidniej zbudowany w historii (po mojemu) HJ61 to już leciwe maszyny, i przywrócenie do stanu jak nowe to naprawdę spory wydatek (nie licząc kosztów zakupu).
Nowe też może być dobre, w ostatnim Auto Świecie 4x4 jest test długodystansowy J200. Jest to przedruk z niemieckiej wersji, która jest dużo obszerniejsza i którą czytałem już kilka miesięcy wcześniej. Wynik testu jest taki, że J200 okazał się najbardziej bezawaryjnym samochodem w całej redakcyjnej historii testów na 100tyś. Zawsze w tych testach lecą im jakieś duperele a czesto samochody wracają na naprawy gwarancyjny, w J200 nie stało się absolutnie ale to absolutnie nic, nawet żadna żarówka sie nie przepaliła. Można było wyczytać że redakcja była pod wrażeniem. Wiem że to auto bild i że używali tego samochodu inaczej niż większa cześć z nas by używała, ale i tak do dobrze świadczy o samochodzie :)2

Z ciekawostek z niemieckiego wydania (a co zostało pominiete w Polskim przedruku) samochód jak odebrali był oczywiście fabrycznie nowy, silnik się docierał i brał olej. Nie pamietam już ile, ale całkiem sporo, w normie przewidzianej przez producenta ale naprawdę sporo. Jak się dotarł przestał zupełnie i później między przeglądami nie musieli dolewać ani kropli... nic w tym nadzwyczajnego by nie było gdyby nie fakt że silnik się dotarł przy 50,000km :)21
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość