Witam.
Moze ktos mi podpowie gdzie moge kupic zestaw(y) do przebudowy zawieszenia tylnego i przedniego w 1991 hilux surf?
Przod to IFS a tyl to sprezyny.Planuje wstawic resory na tyl i przod.
Pozdrawiam.
Piotr.
Zmiana mostow na sztywny i resory w hilux
Moderator: Mroczny
- zukmen1981
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
- Lokalizacja: Limerick
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Zmiana mostow na sztywny i resory w hilux
Zanim zepsujesz se auto, może przejedź się taką wersją (resorową). Sztywne to jak taczki, mam takowego 4R (pierwszej generacji, '84), wiem co piszę. Nawet na aftermarketowych resorach jest strasznie twardy, na fabrycznych to już wogóle przechlapane.
Znakomita większość ludzi, którzy zakładają przednią sztywną oś do 4R drugiej generacji używa tej z LC J7, razem ze sprężynami i wahaczami. Nie trzeba wtedy przerabiać kolumny kiery, wystarczy dorobić odpowiednią końcówkę pasującą do kolumny IFS (używa się do tego drążka środkowego systemu IFS). Most ten jest węższy (a dokładniej węższy jest rozstaw kół, odległości zwrotnic są podobne), więc wymaga zastosowania dystansów kół (ok. 3 cm na stronę). Most resorowy zresztą też.
Jeżeli jednak koniecznie się upierasz przy resorach, to dawcą może być hil do '96 roku. Ta opcja wymaga również zastosowania z tegoż modelu przekładni kierowniczej, jest ona zupełnie inna niż przy IFS, i nie ma opcji adaptacji. Taki zestaw jest dosyć trudny do namierzenia w Europie, z gratami do LC znacznie łatwiej.
Znakomita większość ludzi, którzy zakładają przednią sztywną oś do 4R drugiej generacji używa tej z LC J7, razem ze sprężynami i wahaczami. Nie trzeba wtedy przerabiać kolumny kiery, wystarczy dorobić odpowiednią końcówkę pasującą do kolumny IFS (używa się do tego drążka środkowego systemu IFS). Most ten jest węższy (a dokładniej węższy jest rozstaw kół, odległości zwrotnic są podobne), więc wymaga zastosowania dystansów kół (ok. 3 cm na stronę). Most resorowy zresztą też.
Jeżeli jednak koniecznie się upierasz przy resorach, to dawcą może być hil do '96 roku. Ta opcja wymaga również zastosowania z tegoż modelu przekładni kierowniczej, jest ona zupełnie inna niż przy IFS, i nie ma opcji adaptacji. Taki zestaw jest dosyć trudny do namierzenia w Europie, z gratami do LC znacznie łatwiej.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Zmiana mostow na sztywny i resory w hilux
przeróbka sprężyn na resory to głupota.
wszyscy mający resorki marzą o springach, a Ty kombinujesz w złą stronę...
wsadź do przodu most z J7 z wahaczami, masz od razu gniazda na sprężyny, do tego sprężyny od J7 z odpowiednim liftem na przód i dedykowane do liftu na tył do Hila..
wszyscy mający resorki marzą o springach, a Ty kombinujesz w złą stronę...
wsadź do przodu most z J7 z wahaczami, masz od razu gniazda na sprężyny, do tego sprężyny od J7 z odpowiednim liftem na przód i dedykowane do liftu na tył do Hila..

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości