skrzynie biegow

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

skrzynie biegow

Post autor: piotrek_uaz » wt mar 01, 2011 4:00 pm

Instaluje do zmoty zestaw napedowy z toyoty, konkretnie KZJta ze skrzynia i reduktorem.

I mam pare pytan:
Mam dwa zestawy skrzyni z reduktorem, jedna od 3.0 druga od 2.4. Skrzynia od 2.4 jest naocznie mniejsza i dzwon od KZjta nie pasuje do tej skrzyni.

1. Czy reduktory beda takie same - na pierwszy rzut oka sa takie same - czy sa wymienne i czy wytrzymalosc bebechow jest taka sama ? Jest z tego co widzialem oznaczenie na reduktorze wybite - bodajze 5d i 7d - o ile to oznaczenie reduktora :)

2. Czy istnieja dzwony do tej malej skrzyni od 2.4 - pozwalajace na polaczenie z KZJtem, czy takie kompletacje nie wystepowaly w przyrodzie? Zastanawiam sie czy zostawiac to skrzynie jako zapasowa, czy zupelnie jest dla mnie nieprzydatna ?

3. Czy jak chce zdjac reduktor - rozdzielic go go skrzyni biegow (tak zeby zostal sam krotki reduktor), musze odkrecic cos wiecej niz sruby z tylu reduktora ?

4. Czy dlugosc skrzyni automatycznej od KZJta jest taka sama jak manuala ? Chodiz mi o to - czy jakbym chcial wlozyc kiedys automata - to czy wszystko musze przestawic w aucie.

Z gory dzieki za info
Piotrek
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: skrzynie biegow

Post autor: rokfor32 » wt mar 01, 2011 8:11 pm

1. Reduktory są tego samego typu - ale trochę się różnią. Głównie wałkiem wejściowym i jego wielowypustem - 26 i 23 ząbki. Może też być różnica w ułożyskowaniu wałka pośredniego, w późniejszych wersjach (a więc w KZJ) był on większy - łatwo to zmierzysz, bo ten wałek wystaje na zewnątrz skrzyni, z tyłu. Bywały też dwa różne przełożenia redukcyjne, ale nie pamiętam z głowy jaki model miał jakie.
2. Nie istnieje taki dzwon. Miałeś niesamowitego pecha, bo trafiłeś na skrzynkę z pierwszego roku produkcji LJ70 - skrzynka typu G52. Następne LJ (od '87 wzwyż) miały już identyczną skrzynkę jak KZJ - typu R151F. Skrzynka G52 była natomiast długo stosowana w modelu benzynowym, RJ70. I do benzynowego silnika (22R) da się ją założyć, i dzwon sprzęgła będzie pasował (nie ten co masz, od 2L - dzwon od 22R da się dokręcić do skrzyni którą masz). Da się ją też spiąć z innymi benzynowymi, występującymi w naturze ze skrzyniami typu G lub W.
3. Nie da się zdjąć reduktora w jednym kawałku - trzeba go rozebrać do śrubki praktycznie, bo dwie ze śrub mocujących go do skrzyni są w środku, pod kołami zębatymi.
4. Nigdy nie spotkałem (nawet nie słyszałem) J7 z automatem. Ale może się mylę. Ale jeżeli masz na myśli skrzynkę automatyczną z KZJ ale 90, to nie da się jej spiąć z reduktorem J7. Wielowypust co prawda spasi, ale tylko tyle, bo musiałbyś dorobić adapter spinający oba elementy (skrzynię i reduktor) do kupy. Już lepszym pomysłem jest zastosowanie napędu z J100 - wersje benzynowe na Europę (i tylko te) miały skrzynię "lekką", taką samą jak w J9 - typ A343F. Do niej da się podłączyć dzwon z J9 łączący taki napęd z silnikiem 1KZ-T. Reduktor z J100 ma podobny układ ja z J7, jak chodzi o rozmieszczenie wyjść napędów, ale jest typu "full time 4x4", i jest znacznie masywniejszy. Minusem jest to, że bardzo ciężko znaleźć wersję przygotowaną pod PTO - praktycznie nie występowały na Europę w J100. Zdarzały się w J8, no i sporo w krajach GCC, ale tam była inna skrzynia automatyczna - A440F lub A443F - sporo większa i cięższa. Musiałbyś więc szukać tych gratów osobno (w J100 reduktor już da się odkręcić w jednym kawałku).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: skrzynie biegow

Post autor: piotrek_uaz » śr mar 02, 2011 10:36 am

rokfor32 pisze:1. Reduktory są tego samego typu - ale trochę się różnią. Głównie wałkiem wejściowym i jego wielowypustem - 26 i 23 ząbki. Może też być różnica w ułożyskowaniu wałka pośredniego, w późniejszych wersjach (a więc w KZJ) był on większy - łatwo to zmierzysz, bo ten wałek wystaje na zewnątrz skrzyni, z tyłu. Bywały też dwa różne przełożenia redukcyjne, ale nie pamiętam z głowy jaki model miał jakie.
2. Nie istnieje taki dzwon. Miałeś niesamowitego pecha, bo trafiłeś na skrzynkę z pierwszego roku produkcji LJ70 - skrzynka typu G52. Następne LJ (od '87 wzwyż) miały już identyczną skrzynkę jak KZJ - typu R151F. Skrzynka G52 była natomiast długo stosowana w modelu benzynowym, RJ70. I do benzynowego silnika (22R) da się ją założyć, i dzwon sprzęgła będzie pasował (nie ten co masz, od 2L - dzwon od 22R da się dokręcić do skrzyni którą masz). Da się ją też spiąć z innymi benzynowymi, występującymi w naturze ze skrzyniami typu G lub W.
3. Nie da się zdjąć reduktora w jednym kawałku - trzeba go rozebrać do śrubki praktycznie, bo dwie ze śrub mocujących go do skrzyni są w środku, pod kołami zębatymi.
4. Nigdy nie spotkałem (nawet nie słyszałem) J7 z automatem. Ale może się mylę. Ale jeżeli masz na myśli skrzynkę automatyczną z KZJ ale 90, to nie da się jej spiąć z reduktorem J7. Wielowypust co prawda spasi, ale tylko tyle, bo musiałbyś dorobić adapter spinający oba elementy (skrzynię i reduktor) do kupy. Już lepszym pomysłem jest zastosowanie napędu z J100 - wersje benzynowe na Europę (i tylko te) miały skrzynię "lekką", taką samą jak w J9 - typ A343F. Do niej da się podłączyć dzwon z J9 łączący taki napęd z silnikiem 1KZ-T. Reduktor z J100 ma podobny układ ja z J7, jak chodzi o rozmieszczenie wyjść napędów, ale jest typu "full time 4x4", i jest znacznie masywniejszy. Minusem jest to, że bardzo ciężko znaleźć wersję przygotowaną pod PTO - praktycznie nie występowały na Europę w J100. Zdarzały się w J8, no i sporo w krajach GCC, ale tam była inna skrzynia automatyczna - A440F lub A443F - sporo większa i cięższa. Musiałbyś więc szukać tych gratów osobno (w J100 reduktor już da się odkręcić w jednym kawałku).
No to chyba wszystko juz wiem :)
Dzieki wielkie za info - do bolu i wyczerpujaco. :)

Pozdrawiam
Piotrek
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Re: skrzynie biegow

Post autor: Kylon » ndz mar 06, 2011 10:02 pm

W uzupełnieniu J7 miało skrzynie automatyczne w wersji Prado. Głównie Japonia i Wielka Brytania ze względu na tą samą stronę kierownicy. Sporo automatów teraz trafia na rynek polski z rozbiórek albo po przekładkach. LJ78 w automacie to dość popularna ostatnio wersja. Nie wspomnę o rodzynku, który wypłynął ostatnimi czasy czyli BJ74 w automacie.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość