Post
autor: rokfor32 » wt mar 01, 2011 8:11 pm
1. Reduktory są tego samego typu - ale trochę się różnią. Głównie wałkiem wejściowym i jego wielowypustem - 26 i 23 ząbki. Może też być różnica w ułożyskowaniu wałka pośredniego, w późniejszych wersjach (a więc w KZJ) był on większy - łatwo to zmierzysz, bo ten wałek wystaje na zewnątrz skrzyni, z tyłu. Bywały też dwa różne przełożenia redukcyjne, ale nie pamiętam z głowy jaki model miał jakie.
2. Nie istnieje taki dzwon. Miałeś niesamowitego pecha, bo trafiłeś na skrzynkę z pierwszego roku produkcji LJ70 - skrzynka typu G52. Następne LJ (od '87 wzwyż) miały już identyczną skrzynkę jak KZJ - typu R151F. Skrzynka G52 była natomiast długo stosowana w modelu benzynowym, RJ70. I do benzynowego silnika (22R) da się ją założyć, i dzwon sprzęgła będzie pasował (nie ten co masz, od 2L - dzwon od 22R da się dokręcić do skrzyni którą masz). Da się ją też spiąć z innymi benzynowymi, występującymi w naturze ze skrzyniami typu G lub W.
3. Nie da się zdjąć reduktora w jednym kawałku - trzeba go rozebrać do śrubki praktycznie, bo dwie ze śrub mocujących go do skrzyni są w środku, pod kołami zębatymi.
4. Nigdy nie spotkałem (nawet nie słyszałem) J7 z automatem. Ale może się mylę. Ale jeżeli masz na myśli skrzynkę automatyczną z KZJ ale 90, to nie da się jej spiąć z reduktorem J7. Wielowypust co prawda spasi, ale tylko tyle, bo musiałbyś dorobić adapter spinający oba elementy (skrzynię i reduktor) do kupy. Już lepszym pomysłem jest zastosowanie napędu z J100 - wersje benzynowe na Europę (i tylko te) miały skrzynię "lekką", taką samą jak w J9 - typ A343F. Do niej da się podłączyć dzwon z J9 łączący taki napęd z silnikiem 1KZ-T. Reduktor z J100 ma podobny układ ja z J7, jak chodzi o rozmieszczenie wyjść napędów, ale jest typu "full time 4x4", i jest znacznie masywniejszy. Minusem jest to, że bardzo ciężko znaleźć wersję przygotowaną pod PTO - praktycznie nie występowały na Europę w J100. Zdarzały się w J8, no i sporo w krajach GCC, ale tam była inna skrzynia automatyczna - A440F lub A443F - sporo większa i cięższa. Musiałbyś więc szukać tych gratów osobno (w J100 reduktor już da się odkręcić w jednym kawałku).