Amortyzatory do LJ70

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr lis 08, 2006 7:54 pm

Zachary pisze:
Kylon pisze:Oddać :)21
Nawet jeśli auto ma być klasycznym "dupowozem"??
Z oddaniem to był żart - sam wyrobisz sobie zdanie po jakims czasie. Swego czasu Paweł robił na amorki do HDJ-ta znak jakosci B w PIMOCIE i wyszły całkiem nieźle.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » śr lis 08, 2006 7:56 pm

Kylon pisze:Swego czasu Paweł robił na amorki do HDJ-ta znak jakosci B w PIMOCIE i wyszły całkiem nieźle.
eeee.... :o chyba nie kumam!!
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr lis 08, 2006 8:07 pm

To taki Polski TUV

McRabbit
 
 
Posty: 240
Rejestracja: ndz maja 16, 2004 2:51 pm
Lokalizacja: Chodzież, wielkopolska

Post autor: McRabbit » śr lis 08, 2006 9:02 pm

z cala odpowiedzialnosci polecam komplet OME
nie wiem czy tez istanieje podzial na zrodla (ja trafilem dobrze)
nawet gumek nie wymienialem jeszcze

po instlacji wincha troche siadla z przodu :-(

pytanie do mastacha Kylona:
czy jest sens wsadzac HD na sam przód ??
czy wymianiac komplet
_______________________
taki sobie landek

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » śr lis 08, 2006 9:02 pm

Kylon, rzuć okiem na ostatniego posta na 2 stronie plissss :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr lis 08, 2006 9:29 pm

OME dobierasz sobie według potrzeb. Jeśli planujesz wyciągarkę, zderzak lub coś jeszcze to warto dobrać spężyny przystosowane do tego cięzaru (50-110 kg) - jest to stały ciężar. Jeśli z tyłu założysz sprężyny do większego ciężaru musisz się liczyć z małym komfortem jazdy na co dzień z pustym bagażnikiem. Jeśli założysz na tył sprężyny komfortowe do jazdy na pusto po załadowaniu szpeju na wyprawę dupsko siądzie. Coś za coś :wink:

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr lis 08, 2006 9:36 pm

Patry pisze:Kylon, rzuć okiem na ostatniego posta na 2 stronie plissss :)21
No i tu kolejna skucha. Koni z wewnętrznymi odbojami to znowu wersja RAID. I jest to system wspomagający odbój a nie jego zamiennik.

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » śr lis 08, 2006 9:53 pm

yyy.... albo ja nie jestem w temacie albo mi fasolka bo bretońsku zaszkodziła... nie zrozumieliśmy się, mi nie chodziło o to że te amory robią jako odboje bo odboje to mam chodziło mi o to że one ograniczją maksymalne opadnięcie mostu wtedy gdy tył auta jest w górze
Co do tych stronek ze springami w USa to znasz jakieściekawe do Toyot ??
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
CzarekN
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: czw mar 06, 2003 8:58 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarekN » śr lis 08, 2006 10:12 pm

Szpej w stanach do wersji Light Duty. To raczej bardzo malo popularne wersje w USA. Seria '4, '6, '8 i wyzsze to juz bardziej. Z siedemki do jedynie HD

Czarek
********************
Traktorek, brum brum, klek klek klek klek klek

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw lis 09, 2006 8:08 am

Amorek działa w dwie strony i jak jest dłuższy o 10 cm to działa jako odbój na dobiciu. Nie wystarczy podnieść samochodu widlakiem ale trza go jeszcze przycisnąć do gleby :wink: Ja próbowałem do swojej Toyki zaadoptować LTR-y OME od Land Rovera i po mojemu ni jak nie pasują. A lift 15 cm mnie nie interesuję - bo po co. Amorek z LR w Toyce postawionej na OME jest prawie wcisnięty do końca, a więc w dół faktycznie wyjdzie duzo a do góry walnie tłoczyskiem.

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lis 09, 2006 10:03 am

Poniżej parę uwag "o wyższości świąt bożegonarodzenia na świętami wielkiejnocy" , jakie znalazłem na jedym z australijskich forów:

"
Snoopy I learned that overall very few manufacturer's make their own kit. The only ones that do are Koni, Rancho, Powerdown and a couple others. Originally I intended to buy Powerdown shock absorbers but my suspension was sagging and getting worse every week and i just couldn't wait until the first batch of Powerdown shocks for my vehicle were produced. Because Powerdown told me that they only produced shocks and not springs i needed to look around for springs anyway.

In my research i narrowed down my choice for [immediate] shocks and springs then to 2 companies Dobinsons and Ironman. What swung it for me was the service and reassurance I got from Kristen in Oz and Jean-Marc in Germany for Ironman. Although one can often read of negative feedback concerning ironman products, these negative comments are never given a true justification as why. So I aksed Ironman why they were getting negative comments and they gave me an answer that i believed was honest. At about the same time I found some positive comments on ironman products from Jeep forums and so.. given all of that and the excellent service i got from ironman i decided to purchase their products.

By comparisson i only came across 2 negative posts regarding dobinson products and both of those negative products i didn't give credence too because i have had positive experiences with de Carbon shocks in the past and because Dobinson shocks are rebadged de Carbon shocks.

On the shocks i felt that a stone mud guard was potentially better than a rubber one and so i felt that the stone guard on the ironman shocks would be better than the rubber ones on Dobinsons, rancho's etc.

I was not happy with main Aussie Rancho dealer for service when enquiring for Rancho products in Oz and so I didn't buy Rancho shocks. However, Rancho make their own shocks and i would be happy to tyr them at some point in the future. On their shocks, through research i learned that Rancho customers were more satisfied with RS9000 jobbies than the RS5000 jobies. More often than not their feedback centered around the RS5000 shocks being more [a bit too] harsh when compared with the RS9000 shocks.

OME are a good quality shock as are TJM XGS however I learned they were just rebadged shocks and so i didn't want to pay for a brand sticker. Ironman were open about their products being made by someone else, in this case Gabriel, who have received numerous awards for quality, particularly from Toyota which is the brand of 4x4 that i use. I took comfort from this openness.

On the subject of springs, various forums will disagree on who makes what springs but all agree that with the exception of buyin a 'dobinson', 'Caroll's' or 'king' all other branded springs tend to be made [in the main] buy one of these two companies. Ironman's springs are made by JSW. From my perspective, so long as the springs are produced using good quality ol' Aussie steel then i didn't care who made them. What was important to me was the fact that I didn't have asian made springs as reports I had come across suggested that the asian steel wasn't as good quality as the Aussie steel.

As for progessive vs. linear springs i most applications would be one or the other. However, so long as you have an application that is right for your vehicle, given your needs, then the advantages of one type over another are really down to markting hype.

I hope this helps for now. If anyone needs any further help or clarification then post a question or send me a PM and i'll go into more detail then. I'm conscious of this email getting too long.
"
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
RadekR
 
 
Posty: 181
Rejestracja: sob sie 20, 2005 2:26 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: RadekR » pn lis 20, 2006 10:09 pm

Jak poradziliście tak zrobiłem i OME założyłem (+2") i po pierwszych testach asfaltowo-terenowych jest :)2 .
Pozdrawiam.
TEAM POMORZE 4x4
TLC KZJ 73

Awatar użytkownika
drzewiasty
 
 
Posty: 242
Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie

Re: Amortyzatory do LJ70

Post autor: drzewiasty » sob cze 04, 2011 3:43 pm

Może to tylko pośrednio związane z tematem, ale mam taki problemik, że moje springi OME na tyle nieco osiadły i do tego nie równo :)11 Gdzieś kiedyś wyczytałem, że można temu zaradzić wkładając poliuretanowe podkładki nad sprężyny, dobrać ich wysokość tak by autko równo stało, na jednej stronie musiałbym podnieść 2-3cm a z drugiej ze 3-4cm... gdzie można takowe podkładki za nabyć, a może ktoś wie czy pasują od Patrola, G czy innego 4x4 ?? a może ktoś ma niepotrzebne to chętnie odkupie :)21
LJ80 HardTop :)
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Amortyzatory do LJ70

Post autor: Lukaszek :) » czw cze 09, 2011 6:06 pm

Witam

wpisz poliuretan, olkusz w googlach
tam maja rozne wysokosci podkladek, ja używam i jestem zadowolony :)

pozdrawiam
Lukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości