Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne auta
Moderator: Mroczny
Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne auta
Niedawno sięgnąłem na powrót do lektury Auto Świata 4x4 z porównaniem Land Rovera Defendera 110 z Toyotą Land Cruiserem HZJ 76. Autor artykułu zwraca tam dużą uwagę na złe przystosowanie obu aut do jazdy po drogach utwardzonych. Nie chodzi mi tu o rozpatrywanie tego jako wady, tylko o rzeczywistą słuszność takiego określenia i miarodajność liczb z tabelek (np. poziom hałasu). Wiadamo, że auta odbiegają od współczesnych SUV-ów. Rzecz w tym czy na prawdę aż tak bardzo.
Niestety nie miałem okazji jeździć HZJ76, ale za to jeździłem trochę pojazdami serii J6 i J8. Komfort był do zaakceptowania w obu. Ciekawi mnie czy ktoś może wie z własnych doświadczeń czy też opowieści innych jak ma się J7 do J6 i J8 (ewentualnie do sprężynowej J7 i innych aut z typu "prawdziwa terenówka", które są powszechnie spotykane w Europie) pod względem komfortu jazdy po drogach utwardzonych. Chodzi mi tu bardziej o pracę zawieszenia, osiągi i głośność, a nie komfort foteli, bo te łatwo wymienić.
A tak na boku: gdyby ktoś znał jakieś strony internetowe, na których jest dużo ogłoszeń o sprzedaży LC J6/J7, to byłbym wdzięczny za podanie.
Niestety nie miałem okazji jeździć HZJ76, ale za to jeździłem trochę pojazdami serii J6 i J8. Komfort był do zaakceptowania w obu. Ciekawi mnie czy ktoś może wie z własnych doświadczeń czy też opowieści innych jak ma się J7 do J6 i J8 (ewentualnie do sprężynowej J7 i innych aut z typu "prawdziwa terenówka", które są powszechnie spotykane w Europie) pod względem komfortu jazdy po drogach utwardzonych. Chodzi mi tu bardziej o pracę zawieszenia, osiągi i głośność, a nie komfort foteli, bo te łatwo wymienić.
A tak na boku: gdyby ktoś znał jakieś strony internetowe, na których jest dużo ogłoszeń o sprzedaży LC J6/J7, to byłbym wdzięczny za podanie.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
J7 HD prowadzi się po czarnym podobnie jak J6, natomiast J8 to zupełnie inna półka (jeżeli miałeś okazję jeździć oboma, i nie widzisz różnicy, znaczy że miałeś bardzo wuchuśtany egzemplarz J8
).
Przy J7 HD problemem nie sa sztywne oba mosty, a resory, które są po pierwsze bardzo sztywne w kierunku pionowym, ale jednocześnie bardzo miękkie poprzecznie. Dlatego auto mimo sztywności taczek lata po drodze, szczególnie na koleinach. Przy zawieszeniu na sprężynach drążek poprzeczny (panharda) usztywnia poprzecznie auto daleko bardziej niż resor, i auto się zdecydowanie lepiej prowadzi (jest mniej wrażliwe na kształt drogi. Natomiast każdy sztywny most przegrywa z z zawieszeniem niezależnym pod względem masy nieresorowanej - a to ma istotny wpływ na komfort resorowania (tłumienia drgań).
Generalnie - im lżejsze auto (zawieszone na resorach i ze sztywnymi mostami), tym mniej komfortowo się nim jeździ. A z tych trzech wymienionych J7 jest najlżejsze.

Przy J7 HD problemem nie sa sztywne oba mosty, a resory, które są po pierwsze bardzo sztywne w kierunku pionowym, ale jednocześnie bardzo miękkie poprzecznie. Dlatego auto mimo sztywności taczek lata po drodze, szczególnie na koleinach. Przy zawieszeniu na sprężynach drążek poprzeczny (panharda) usztywnia poprzecznie auto daleko bardziej niż resor, i auto się zdecydowanie lepiej prowadzi (jest mniej wrażliwe na kształt drogi. Natomiast każdy sztywny most przegrywa z z zawieszeniem niezależnym pod względem masy nieresorowanej - a to ma istotny wpływ na komfort resorowania (tłumienia drgań).
Generalnie - im lżejsze auto (zawieszone na resorach i ze sztywnymi mostami), tym mniej komfortowo się nim jeździ. A z tych trzech wymienionych J7 jest najlżejsze.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
Rokfor32 - dzięki!
Nie mówię, że nie ma różnicy między J6 a J8. Chodzi o to, że i jedno i drugie jest dla mnie do zaakceptowania. Więc pewnie J7 też by była.
Nie mówię, że nie ma różnicy między J6 a J8. Chodzi o to, że i jedno i drugie jest dla mnie do zaakceptowania. Więc pewnie J7 też by była.
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
od 99 roku hzj7 ma z przodu sprężyny, co zdecydowanie wpływa na jakość i komfort jazdy
sztywne mosty + wzdłużne wahacze + sprężyny to właśnie jedynie słuszne rozwiązanie dla każdego śmietnika 4x4
czerp wiedzę z auto świata, to skończysz w jakimś freelanderze czy jeszcze gorzej...
sztywne mosty + wzdłużne wahacze + sprężyny to właśnie jedynie słuszne rozwiązanie dla każdego śmietnika 4x4

czerp wiedzę z auto świata, to skończysz w jakimś freelanderze czy jeszcze gorzej...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
Damian,
ale skąd czerpać wiedzę jeżeli nie z prasy motoryzacyjnej. Oczywiście jest jeszcze internet i TV. Internet OK, ale moim zdaniem nie zastąpi nigdy porządnego magazynu. TV raczej nie oglądam. Kupuję na zmianę 2 tytuły "Auto Świat 4x4" i "Off-Road", o ile w danym numerze jest coś co mnie interesuje. Nasza krajowa prasa 4x4 jest na tyle słaba, że w ogóle cieszę się, że napisali o czymś takim jak HZJ76. Szkoda mi np. że od kilku lat nie mogę znaleźć w kioskach ani w empiku katalogów aut terenowych. Kiedyś co roku były wydawane przez Prego "Samochody Świata XXXX". Teraz jest pustka. Szkoda.
ale skąd czerpać wiedzę jeżeli nie z prasy motoryzacyjnej. Oczywiście jest jeszcze internet i TV. Internet OK, ale moim zdaniem nie zastąpi nigdy porządnego magazynu. TV raczej nie oglądam. Kupuję na zmianę 2 tytuły "Auto Świat 4x4" i "Off-Road", o ile w danym numerze jest coś co mnie interesuje. Nasza krajowa prasa 4x4 jest na tyle słaba, że w ogóle cieszę się, że napisali o czymś takim jak HZJ76. Szkoda mi np. że od kilku lat nie mogę znaleźć w kioskach ani w empiku katalogów aut terenowych. Kiedyś co roku były wydawane przez Prego "Samochody Świata XXXX". Teraz jest pustka. Szkoda.
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
Z forum można się dowiedzieć na prawdę bardzo dużo. I trzeba gadać z ludźmi którzy są w temacie. w AŚ jest sporo błedów w naprawdę podstawowych informacjach technicznych.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
W AŚ błędem sa niekompetentni i oderwani od rzeczywistości ludzie którzy wypowiadają opinie o samochodach...
FON 666 131 133
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
alban pisze:W AŚ błędem sa niekompetentni i oderwani od rzeczywistości ludzie którzy wypowiadają opinie o samochodach...
To opinia tylko o polskim AŚ czy także o niemieckim odpowiedniku? A jak względem tego wypada OFF-Road (mam na myśli przede wszystkim artykuł o J7)?sebastian2357 pisze:Z forum można się dowiedzieć na prawdę bardzo dużo. I trzeba gadać z ludźmi którzy są w temacie. w AŚ jest sporo błedów w naprawdę podstawowych informacjach technicznych.
Jakie błędy albo nadużycia są w artykule o HZJ76 i Defenderze 110?
Moim zdaniem przede wszystkim większość artykułów, zarówno w AŚ4x4, jak i Off-Road, jest zbyt zdawkowa.
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
Nie podam Ci konkretów z konkretnego artykułu, ale jak czytam cokolwiek w tych gazetach to pusty śmiech mnie ogarnia.
Nie jestem żadnym guru w dziedzinie motoryzacji ale kilka aut zajeździłem.
Niektóre teksty są po prostu dla ludzi którzy poza tankowaniem i nalewaniem płynu do spryskiwaczy nie robią nic przy samochodzie, a i czasem wleją płyn do spryskiwaczy akurat niefartem do chłodnicy.... (bo i takie numery widziałem)
Więc jak się taki przysłowiowy doktorek czy inny plastyk naczyta w A Ś że to auto jest zajebiste to powie koledze z pracy że własnie tak jest i że inni uja wiedzą.
A gdyby sam tym autem pojeździł i miał do tego skale porównawczą to by się obśmiał z A Ś...
Takie jest moje zdanie o A Ś i ludziach dla których tego typu czasopisma są pewnym wyznacznikiem czy jedynym źródłem wiedzy o samochodach.
Nie jestem żadnym guru w dziedzinie motoryzacji ale kilka aut zajeździłem.
Niektóre teksty są po prostu dla ludzi którzy poza tankowaniem i nalewaniem płynu do spryskiwaczy nie robią nic przy samochodzie, a i czasem wleją płyn do spryskiwaczy akurat niefartem do chłodnicy.... (bo i takie numery widziałem)
Więc jak się taki przysłowiowy doktorek czy inny plastyk naczyta w A Ś że to auto jest zajebiste to powie koledze z pracy że własnie tak jest i że inni uja wiedzą.
A gdyby sam tym autem pojeździł i miał do tego skale porównawczą to by się obśmiał z A Ś...
Takie jest moje zdanie o A Ś i ludziach dla których tego typu czasopisma są pewnym wyznacznikiem czy jedynym źródłem wiedzy o samochodach.
FON 666 131 133
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
A są jakieś aktualnie działające tytuły (gazety, czasopisma, katalogi, najlepiej polskie, ale też angielskojęzyczne, ewentualnie niemieckie) opisujące klasyczne terenówki (lata 80. 90. nie starsze), które byś polecał?alban pisze:Takie jest moje zdanie o A Ś i ludziach dla których tego typu czasopisma są pewnym wyznacznikiem czy jedynym źródłem wiedzy o samochodach.
Pozwolę sobie przypomnieć jeszcze raz moje pytanie z początku wątku:
(...) gdyby ktoś znał jakieś strony internetowe, na których jest dużo ogłoszeń o sprzedaży LC J6/J7, to byłbym wdzięczny za podanie.
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
Poczytaj i poszukaj dobrze na forum - dowiesz się więcej niż z gazet.
FON 666 131 133
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
Przede wszystkim masz fora tematyczne i strony sensu stricte poświęcone jednej marce. Wiele tego w necie, kilka naprawde dobrych (poklikaj trochę).
Tam znajdziesz szczegołowe specyfikacje, na forach opinie użytkowników.
Tam znajdziesz szczegołowe specyfikacje, na forach opinie użytkowników.
Się te boćki nalatają... Elwood
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
w Niemczech dobra gazeta to 4x4actionKutry pisze:A są jakieś aktualnie działające tytuły (gazety, czasopisma, katalogi, najlepiej polskie, ale też angielskojęzyczne, ewentualnie niemieckie) opisujące klasyczne terenówki (lata 80. 90. nie starsze), które byś polecał?alban pisze:Takie jest moje zdanie o A Ś i ludziach dla których tego typu czasopisma są pewnym wyznacznikiem czy jedynym źródłem wiedzy o samochodach.
Pozwolę sobie przypomnieć jeszcze raz moje pytanie z początku wątku:
(...) gdyby ktoś znał jakieś strony internetowe, na których jest dużo ogłoszeń o sprzedaży LC J6/J7, to byłbym wdzięczny za podanie.
http://www.4x4action.de/
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
Wczoraj mialem okazje zrobic po czarnym spory dystans cztero letnia FZJ76 i nie odnioslem wrazenia jakby to auto bylo zle dostosowane do jazdy po asfalcie. Fatem jest, ze LC z ifs prowadzi sie wygodniej. Fajne bylo to ze benzynowa siedemdziesiatka na czarnym rozpedza sie spokojnie do 180 km/h
Wiecej nie probowalem. Auto nie bylo moje. 


HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au
A tak w temacie tytułu topicu. Były wersje semi duty w serii J6.
Się te boćki nalatają... Elwood
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości