Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne auta

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne auta

Post autor: Kutry » wt sie 09, 2011 12:09 pm

Niedawno sięgnąłem na powrót do lektury Auto Świata 4x4 z porównaniem Land Rovera Defendera 110 z Toyotą Land Cruiserem HZJ 76. Autor artykułu zwraca tam dużą uwagę na złe przystosowanie obu aut do jazdy po drogach utwardzonych. Nie chodzi mi tu o rozpatrywanie tego jako wady, tylko o rzeczywistą słuszność takiego określenia i miarodajność liczb z tabelek (np. poziom hałasu). Wiadamo, że auta odbiegają od współczesnych SUV-ów. Rzecz w tym czy na prawdę aż tak bardzo.

Niestety nie miałem okazji jeździć HZJ76, ale za to jeździłem trochę pojazdami serii J6 i J8. Komfort był do zaakceptowania w obu. Ciekawi mnie czy ktoś może wie z własnych doświadczeń czy też opowieści innych jak ma się J7 do J6 i J8 (ewentualnie do sprężynowej J7 i innych aut z typu "prawdziwa terenówka", które są powszechnie spotykane w Europie) pod względem komfortu jazdy po drogach utwardzonych. Chodzi mi tu bardziej o pracę zawieszenia, osiągi i głośność, a nie komfort foteli, bo te łatwo wymienić.

A tak na boku: gdyby ktoś znał jakieś strony internetowe, na których jest dużo ogłoszeń o sprzedaży LC J6/J7, to byłbym wdzięczny za podanie.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: rokfor32 » wt sie 09, 2011 10:34 pm

J7 HD prowadzi się po czarnym podobnie jak J6, natomiast J8 to zupełnie inna półka (jeżeli miałeś okazję jeździć oboma, i nie widzisz różnicy, znaczy że miałeś bardzo wuchuśtany egzemplarz J8 :wink: ).

Przy J7 HD problemem nie sa sztywne oba mosty, a resory, które są po pierwsze bardzo sztywne w kierunku pionowym, ale jednocześnie bardzo miękkie poprzecznie. Dlatego auto mimo sztywności taczek lata po drodze, szczególnie na koleinach. Przy zawieszeniu na sprężynach drążek poprzeczny (panharda) usztywnia poprzecznie auto daleko bardziej niż resor, i auto się zdecydowanie lepiej prowadzi (jest mniej wrażliwe na kształt drogi. Natomiast każdy sztywny most przegrywa z z zawieszeniem niezależnym pod względem masy nieresorowanej - a to ma istotny wpływ na komfort resorowania (tłumienia drgań).

Generalnie - im lżejsze auto (zawieszone na resorach i ze sztywnymi mostami), tym mniej komfortowo się nim jeździ. A z tych trzech wymienionych J7 jest najlżejsze.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: Kutry » śr sie 10, 2011 4:26 pm

Rokfor32 - dzięki!
Nie mówię, że nie ma różnicy między J6 a J8. Chodzi o to, że i jedno i drugie jest dla mnie do zaakceptowania. Więc pewnie J7 też by była.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: Damian » śr sie 10, 2011 7:05 pm

od 99 roku hzj7 ma z przodu sprężyny, co zdecydowanie wpływa na jakość i komfort jazdy
sztywne mosty + wzdłużne wahacze + sprężyny to właśnie jedynie słuszne rozwiązanie dla każdego śmietnika 4x4 :)21

czerp wiedzę z auto świata, to skończysz w jakimś freelanderze czy jeszcze gorzej...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: Kutry » czw sie 11, 2011 10:01 am

Damian,
ale skąd czerpać wiedzę jeżeli nie z prasy motoryzacyjnej. Oczywiście jest jeszcze internet i TV. Internet OK, ale moim zdaniem nie zastąpi nigdy porządnego magazynu. TV raczej nie oglądam. Kupuję na zmianę 2 tytuły "Auto Świat 4x4" i "Off-Road", o ile w danym numerze jest coś co mnie interesuje. Nasza krajowa prasa 4x4 jest na tyle słaba, że w ogóle cieszę się, że napisali o czymś takim jak HZJ76. Szkoda mi np. że od kilku lat nie mogę znaleźć w kioskach ani w empiku katalogów aut terenowych. Kiedyś co roku były wydawane przez Prego "Samochody Świata XXXX". Teraz jest pustka. Szkoda.

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: sebastian2357 » czw sie 11, 2011 2:13 pm

Z forum można się dowiedzieć na prawdę bardzo dużo. I trzeba gadać z ludźmi którzy są w temacie. w AŚ jest sporo błedów w naprawdę podstawowych informacjach technicznych.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: alban » czw sie 11, 2011 8:08 pm

W AŚ błędem sa niekompetentni i oderwani od rzeczywistości ludzie którzy wypowiadają opinie o samochodach...
FON 666 131 133

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: Kutry » pt sie 12, 2011 12:31 pm

alban pisze:W AŚ błędem sa niekompetentni i oderwani od rzeczywistości ludzie którzy wypowiadają opinie o samochodach...
sebastian2357 pisze:Z forum można się dowiedzieć na prawdę bardzo dużo. I trzeba gadać z ludźmi którzy są w temacie. w AŚ jest sporo błedów w naprawdę podstawowych informacjach technicznych.
To opinia tylko o polskim AŚ czy także o niemieckim odpowiedniku? A jak względem tego wypada OFF-Road (mam na myśli przede wszystkim artykuł o J7)?
Jakie błędy albo nadużycia są w artykule o HZJ76 i Defenderze 110?
Moim zdaniem przede wszystkim większość artykułów, zarówno w AŚ4x4, jak i Off-Road, jest zbyt zdawkowa.

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: alban » pt sie 12, 2011 9:52 pm

Nie podam Ci konkretów z konkretnego artykułu, ale jak czytam cokolwiek w tych gazetach to pusty śmiech mnie ogarnia.
Nie jestem żadnym guru w dziedzinie motoryzacji ale kilka aut zajeździłem.
Niektóre teksty są po prostu dla ludzi którzy poza tankowaniem i nalewaniem płynu do spryskiwaczy nie robią nic przy samochodzie, a i czasem wleją płyn do spryskiwaczy akurat niefartem do chłodnicy.... (bo i takie numery widziałem)
Więc jak się taki przysłowiowy doktorek czy inny plastyk naczyta w A Ś że to auto jest zajebiste to powie koledze z pracy że własnie tak jest i że inni uja wiedzą.
A gdyby sam tym autem pojeździł i miał do tego skale porównawczą to by się obśmiał z A Ś...
Takie jest moje zdanie o A Ś i ludziach dla których tego typu czasopisma są pewnym wyznacznikiem czy jedynym źródłem wiedzy o samochodach.
FON 666 131 133

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: Kutry » ndz sie 14, 2011 12:49 pm

alban pisze:Takie jest moje zdanie o A Ś i ludziach dla których tego typu czasopisma są pewnym wyznacznikiem czy jedynym źródłem wiedzy o samochodach.
A są jakieś aktualnie działające tytuły (gazety, czasopisma, katalogi, najlepiej polskie, ale też angielskojęzyczne, ewentualnie niemieckie) opisujące klasyczne terenówki (lata 80. 90. nie starsze), które byś polecał?

Pozwolę sobie przypomnieć jeszcze raz moje pytanie z początku wątku:
(...) gdyby ktoś znał jakieś strony internetowe, na których jest dużo ogłoszeń o sprzedaży LC J6/J7, to byłbym wdzięczny za podanie.

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: alban » ndz sie 14, 2011 1:08 pm

Poczytaj i poszukaj dobrze na forum - dowiesz się więcej niż z gazet.
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
Blues4x4
 
 
Posty: 859
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 8:14 pm

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: Blues4x4 » pn sie 15, 2011 8:15 am

Przede wszystkim masz fora tematyczne i strony sensu stricte poświęcone jednej marce. Wiele tego w necie, kilka naprawde dobrych (poklikaj trochę).
Tam znajdziesz szczegołowe specyfikacje, na forach opinie użytkowników.
Się te boćki nalatają... Elwood

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: kuba500 » pn sie 15, 2011 8:58 am

Kutry pisze:
alban pisze:Takie jest moje zdanie o A Ś i ludziach dla których tego typu czasopisma są pewnym wyznacznikiem czy jedynym źródłem wiedzy o samochodach.
A są jakieś aktualnie działające tytuły (gazety, czasopisma, katalogi, najlepiej polskie, ale też angielskojęzyczne, ewentualnie niemieckie) opisujące klasyczne terenówki (lata 80. 90. nie starsze), które byś polecał?

Pozwolę sobie przypomnieć jeszcze raz moje pytanie z początku wątku:
(...) gdyby ktoś znał jakieś strony internetowe, na których jest dużo ogłoszeń o sprzedaży LC J6/J7, to byłbym wdzięczny za podanie.
w Niemczech dobra gazeta to 4x4action

http://www.4x4action.de/
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: Jerz23 » sob sie 27, 2011 11:17 am

Wczoraj mialem okazje zrobic po czarnym spory dystans cztero letnia FZJ76 i nie odnioslem wrazenia jakby to auto bylo zle dostosowane do jazdy po asfalcie. Fatem jest, ze LC z ifs prowadzi sie wygodniej. Fajne bylo to ze benzynowa siedemdziesiatka na czarnym rozpedza sie spokojnie do 180 km/h :D Wiecej nie probowalem. Auto nie bylo moje. :-)
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Blues4x4
 
 
Posty: 859
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 8:14 pm

Re: Toyota Land Cruiser J7 (heavy duty) a J6 i J8, i inne au

Post autor: Blues4x4 » ndz sie 28, 2011 10:31 am

A tak w temacie tytułu topicu. Były wersje semi duty w serii J6.
Się te boćki nalatają... Elwood

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości