Skrzynia W58 a W56
Moderator: Mroczny
- zukmen1981
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
- Lokalizacja: Limerick
Skrzynia W58 a W56
Witam.
Takie szybkie pytanko.
Czy skrzynia hiluxa W58 i W56 maja te same mocowanie(rozstaw srub) pomiedzy skrzynia a obudowa sprzegla i walek sprzeglowy?
Pozdrawiam i dzieki.
Takie szybkie pytanko.
Czy skrzynia hiluxa W58 i W56 maja te same mocowanie(rozstaw srub) pomiedzy skrzynia a obudowa sprzegla i walek sprzeglowy?
Pozdrawiam i dzieki.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Skrzynia W58 a W56
Wszystko na zewnątrz jest takie samo. Różnice są w bebechach.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- zukmen1981
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
- Lokalizacja: Limerick
Re: Skrzynia W58 a W56
Dzieki.
A ktora jest mocniejsza?
A ktora jest mocniejsza?
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Skrzynia W58 a W56
Nie tego typu różnice. Są różnice w przełożeniach pierwszego i drugiego biegu, mogą też być różnice w ułożyskowaniu. Ale generalnie jest to ten sam typ - te same średnice wałków, moduły zębów, ogólnie - ta sama konstrukcja.
Są jeszcze skrynie typu G (np, G52, stosowana w RJ70), i typu R (najbardziej popularna to R151F, montowana w większości LC light duty). Skrzynka typu G jest wielkościowo podobna jak typu W, ale ma inaczej ułożone wałki wewnątrz. I obie te skrzynie są współzamienne na płaszczyźnie dzwonu sprzęgła. Skrzynki te były po prostu stosowane w innych modelach - typu G w LC i Hiace, typu R w Hiluxach.
Ostatnia, typu R, nazywana jest czasem skrzynią HD. Jest znacząco większa od tamtych dwóch (większe moduły zębów), i standardowo była montowana z turbodieslami (do 3.0 litra) w LC i dużymi benzynami. Ta skrzynia nie jest współzamienna dwonem sprzęgła z pozostałymi. Acz w toyocie bywały różne kombinacje silnik/skrzynia w różnych modelach i rynkach zbytu, i tą skrzynię można też dopasować do mniejszych silników.
Te trzy typy skrzyń mają taki sam wałek sprzęgła.
Największe skrzynki w toyoach to skrzynie typu H, montowane w ciężkich LC. Tych skrzyń nie da się łączyć z małymi silnikami (byłoby zresztą bez sensu, to bydlę jest wielkości takiej jak w małych ciężarówkach). Standardowo montowane z silnikami 4,2TD, lub 4,5 i 4,7 benzyna.
Są jeszcze skrynie typu G (np, G52, stosowana w RJ70), i typu R (najbardziej popularna to R151F, montowana w większości LC light duty). Skrzynka typu G jest wielkościowo podobna jak typu W, ale ma inaczej ułożone wałki wewnątrz. I obie te skrzynie są współzamienne na płaszczyźnie dzwonu sprzęgła. Skrzynki te były po prostu stosowane w innych modelach - typu G w LC i Hiace, typu R w Hiluxach.
Ostatnia, typu R, nazywana jest czasem skrzynią HD. Jest znacząco większa od tamtych dwóch (większe moduły zębów), i standardowo była montowana z turbodieslami (do 3.0 litra) w LC i dużymi benzynami. Ta skrzynia nie jest współzamienna dwonem sprzęgła z pozostałymi. Acz w toyocie bywały różne kombinacje silnik/skrzynia w różnych modelach i rynkach zbytu, i tą skrzynię można też dopasować do mniejszych silników.
Te trzy typy skrzyń mają taki sam wałek sprzęgła.
Największe skrzynki w toyoach to skrzynie typu H, montowane w ciężkich LC. Tych skrzyń nie da się łączyć z małymi silnikami (byłoby zresztą bez sensu, to bydlę jest wielkości takiej jak w małych ciężarówkach). Standardowo montowane z silnikami 4,2TD, lub 4,5 i 4,7 benzyna.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- zukmen1981
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
- Lokalizacja: Limerick
Re: Skrzynia W58 a W56
Dzieki.Na Ciebie zawsze mozna liczyc.
Pytam sie gdyz montuje silnik od supry 3.0 2turbinki ok 280 koni.
Po wszystkim kiedy skoncze powinno to dosc fajnie chodzic.


Pytam sie gdyz montuje silnik od supry 3.0 2turbinki ok 280 koni.
Po wszystkim kiedy skoncze powinno to dosc fajnie chodzic.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Skrzynia W58 a W56
A do czego to montujesz?
Bo w oryginale W58 jest z napędem tylko na tył (podobnie jak R154, też z Supry). Da się to spiąć z reduktorem 4x4, ale trza mieć do tego inną skrzynię tej samej linii w wersji 4x4. Bo do wymiany jest wałek zdawczy skrzyni i adapter reduktora - te dwa elementy kupowane w ASO czynią całą operację nieopłacalną - ale skrzynie (4x4 i zwykłą) można zmiksować. Wydaje sie to być bezsensowne (bo różnica będzie tylko w zestopniowaniu), ale nie do końca. Skrzynki W58 i R154 mają, nazwijmy to sportową charakterystykę przełożeń - ciaśniej zestopniowane, z długą jedynką, i piątka jest pełnoprawnym przełożeniem a nie czymś w rodzaju 4,5 jak w typowych skrzyniach z toyotowych 4x4. Czyli są fajniejsze w zestawieniu z wysokoobrotowymi benzynami.
No i jest kilka ograniczeń - skrzynki typu W nie da się spiąć z reduktorem LC (zarówno J7 jak i młodszych prado). Są współzamienne z typem G na sprzęgle, ale na reduktorze już nie. Typ G zresztą był tylko w RJ7 i początkowych wersjach LJ7, reszta LC to albo skrzynki R albo H.
Inaczej jest z reduktorem łańcuchowym, jak w młodszych hilach czy 4R - z tym reduktorem współpracowały wszystkie trzy typy skrzyń. Natomiast z reduktorem walcowym ze starszych hilów nie współpracował typ G, wyłącznie W, i jedna wersja auta ze skrzynią R (4Runner 22RET).
Generalnie - jak chcesz spiąć silnik supry z napędem 4x4, i masz dzwon sprzęgła do skrzynki W, to musisz sobie znaleźć napęd ze skrzynią typu W lub G - zależy co Cię interesuje (układ wałów napędowych, rodzaj przeniesienia napędu na przód). Nie da się tego dzwonu zaadoptować do skrzyni typu R - no chyba że metodą cięcia i spawania.
Inna opcja to aftermarketowe dzwony łączące ten silnik ze skrzynkami R - koszt w samego dzwonu to ok 500$. Można też sprubowac znaleźć oryginalny toyotowski, ale łatwiej chyba szustkę w totka ustrzelić ...
Bo w oryginale W58 jest z napędem tylko na tył (podobnie jak R154, też z Supry). Da się to spiąć z reduktorem 4x4, ale trza mieć do tego inną skrzynię tej samej linii w wersji 4x4. Bo do wymiany jest wałek zdawczy skrzyni i adapter reduktora - te dwa elementy kupowane w ASO czynią całą operację nieopłacalną - ale skrzynie (4x4 i zwykłą) można zmiksować. Wydaje sie to być bezsensowne (bo różnica będzie tylko w zestopniowaniu), ale nie do końca. Skrzynki W58 i R154 mają, nazwijmy to sportową charakterystykę przełożeń - ciaśniej zestopniowane, z długą jedynką, i piątka jest pełnoprawnym przełożeniem a nie czymś w rodzaju 4,5 jak w typowych skrzyniach z toyotowych 4x4. Czyli są fajniejsze w zestawieniu z wysokoobrotowymi benzynami.
No i jest kilka ograniczeń - skrzynki typu W nie da się spiąć z reduktorem LC (zarówno J7 jak i młodszych prado). Są współzamienne z typem G na sprzęgle, ale na reduktorze już nie. Typ G zresztą był tylko w RJ7 i początkowych wersjach LJ7, reszta LC to albo skrzynki R albo H.
Inaczej jest z reduktorem łańcuchowym, jak w młodszych hilach czy 4R - z tym reduktorem współpracowały wszystkie trzy typy skrzyń. Natomiast z reduktorem walcowym ze starszych hilów nie współpracował typ G, wyłącznie W, i jedna wersja auta ze skrzynią R (4Runner 22RET).
Generalnie - jak chcesz spiąć silnik supry z napędem 4x4, i masz dzwon sprzęgła do skrzynki W, to musisz sobie znaleźć napęd ze skrzynią typu W lub G - zależy co Cię interesuje (układ wałów napędowych, rodzaj przeniesienia napędu na przód). Nie da się tego dzwonu zaadoptować do skrzyni typu R - no chyba że metodą cięcia i spawania.
Inna opcja to aftermarketowe dzwony łączące ten silnik ze skrzynkami R - koszt w samego dzwonu to ok 500$. Można też sprubowac znaleźć oryginalny toyotowski, ale łatwiej chyba szustkę w totka ustrzelić ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Skrzynia W58 a W56
przepraszam ze troche odbiegam od tematu Jako ze temat supry jest mi bliski
Tylko ze zadna z tych skrzyn nie byla spieta z 2Jzgte (3.0 turbo z supry ) bo w58 wystepowala w wolnossakach supra mk4 i mk3(inny dzwon) w turbo gertrag v160 lub v161 a w mk3 r154 byla zpieta z 7mgte i w wersi japonskiej supry z blizniaczym silnikiem 1jzgte 2,5l turbo
Do czego montujesz?
Widzialem hiluxa z 1jzgte 2,5l i r154 ale nie byl to 4x4 tylko tyl naped
Bo zw58 jest jeden problem wytrzyma kolo 300koni (choc slyszalem ze po jakis modach kolo 400)
Powodzenia zycze

Do czego montujesz?
Widzialem hiluxa z 1jzgte 2,5l i r154 ale nie byl to 4x4 tylko tyl naped
Bo zw58 jest jeden problem wytrzyma kolo 300koni (choc slyszalem ze po jakis modach kolo 400)
Powodzenia zycze

- zukmen1981
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
- Lokalizacja: Limerick
Re: Skrzynia W58 a W56
Silnik supry mozna spiac ze skrzynia w56 w58 z hila4x4(np hilux 00) trzeba tylko wymienic obudowe sprzegla.
W stanach to koszt okolo 300-350 dolcow.
Do tago kolo zamachowe i sprzeglo od supry.
W stanach to koszt okolo 300-350 dolcow.
Do tago kolo zamachowe i sprzeglo od supry.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Skrzynia W58 a W56
Weź tylko pod uwagę obciążenie napędu. Limitem nie jest moc oddawana prze silnik, tylko przyczepność kół do gleby. W suprze po prostu nadmiar momentu spali gumy. W 4x4 znacznie słabsze silniki ukręcają wał napędowy czy wysyłają w kosmos przekładnię główną. A to wszystko jest spięte w szereg, ze skrzynią na początku sznureczka. Całość efektu potęguje jeszcze masa pojazdu.
W56 była stosowana w starych hilach, z lat '80 i do roku '97. W modelach '98 - '05 była W59 - inne przełożenia i wałek zdawczy (inny frez, skrzynia niekompatybilna z reduktorami walcowymi), ale tylko w modelach z silnikami 22R i 2L-T. W wersjach z 2KD-FTE była już R151F, podobnie jak w 4Runnerach drugiej generacji, dla silników 3VZ-E i 1KZ-T były skrzynki typu R. A żaden z tych silników nie przekracza 150 HP. W ramach ciekawostki - w dostawczym Hiace (które samo w sobie lekkie nie jest, a ładowności ma trochę) skrzynki typu R były montowane ze wszystkimi typami silników, jeżeli auto było 4x4. Typ W lub G był tylko przy napędzie na jedną oś.
Wiem, że są adaptery sprzęgła do skrzyń W58 dla silników 2JZ-GTE czy 1UZ-FE - ale jest to właśnie pod kątem aplikacji w plaskatych (bo np. lexy SC400 bywały tylko z automatami, a ktoś może se chcieć inaczej).
Ale do 4x4 ja bym nie polecał - nie przypominam sobie zresztą żadnego modelu z silnikiem o mocy powyżej 150Hp i skrzynią W lub G.
W56 była stosowana w starych hilach, z lat '80 i do roku '97. W modelach '98 - '05 była W59 - inne przełożenia i wałek zdawczy (inny frez, skrzynia niekompatybilna z reduktorami walcowymi), ale tylko w modelach z silnikami 22R i 2L-T. W wersjach z 2KD-FTE była już R151F, podobnie jak w 4Runnerach drugiej generacji, dla silników 3VZ-E i 1KZ-T były skrzynki typu R. A żaden z tych silników nie przekracza 150 HP. W ramach ciekawostki - w dostawczym Hiace (które samo w sobie lekkie nie jest, a ładowności ma trochę) skrzynki typu R były montowane ze wszystkimi typami silników, jeżeli auto było 4x4. Typ W lub G był tylko przy napędzie na jedną oś.
Wiem, że są adaptery sprzęgła do skrzyń W58 dla silników 2JZ-GTE czy 1UZ-FE - ale jest to właśnie pod kątem aplikacji w plaskatych (bo np. lexy SC400 bywały tylko z automatami, a ktoś może se chcieć inaczej).
Ale do 4x4 ja bym nie polecał - nie przypominam sobie zresztą żadnego modelu z silnikiem o mocy powyżej 150Hp i skrzynią W lub G.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- zukmen1981
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
- Lokalizacja: Limerick
Re: Skrzynia W58 a W56
Ehhh....
Musze to zmontowac bo mocy brak na 2.4td.
Musze miec ta sama poj silnika bo podatek drogowy powyzej 2.5 to juz dwa razy wiecej.
Poza tym ostatnio bylem we Francji i Hiszpani w pelni obladowany i pod gorke to tak sobie
no i na autostradzie to tak do 100.
No i mam go jak narazie na automacie wiec silnik wyje a to sie nie rozpedza:)
Na nadchodzace wakacje planuje dluzszy wyjazd i moze jeszcze przyczepke doczepie na klamoty
wiec moje 2.4td sie podda i padnie.
Musze to zmontowac bo mocy brak na 2.4td.
Musze miec ta sama poj silnika bo podatek drogowy powyzej 2.5 to juz dwa razy wiecej.
Poza tym ostatnio bylem we Francji i Hiszpani w pelni obladowany i pod gorke to tak sobie
no i na autostradzie to tak do 100.
No i mam go jak narazie na automacie wiec silnik wyje a to sie nie rozpedza:)
Na nadchodzace wakacje planuje dluzszy wyjazd i moze jeszcze przyczepke doczepie na klamoty
wiec moje 2.4td sie podda i padnie.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Skrzynia W58 a W56
Znaczy chcesz przejść z ok. 80 HP od razu na prawie 300?
W dodatku - sępisz na podatku drogowym, a podwojenie spalanie Ci nie przeszkadza?
Stare dobre amerykańskie przysłowie mówi, że od dużego silnika lepszy jest tylko jeszcze większy silnik. Mały silnik i silne turbo wymaga jazdy na dosyć wysokich obrotach, żeby turbina sie odpowiednio wydajnie kręciła. No i, przy przyduszeniu silnika jest klapa, bo spadek mocy jest bardzo gwałtowny, znacznie bardziej odczuwalny niż w wolnossakach.
Z mniejszych benzyn toyoty bardo fajnie jeździ się 3RZ-FE. Całkiem fajna charakterystyka pracy, z mocnym dołem, i brak odczuwalnego spadku momentu obrotowego aż do obcinki. Kup se taki, oklej jako 2RZ-FE, wtedy w papiurach będzie nadal 2,4 ...
Te silniki można podłączyć do skrzynek G, W, i R. A, i ten silnik można doładować. Były do niego dostępne zestawy TRD supercharger, ale można i zwykłe turbo. Bez odprężania przyjmuje ok. 7 psi, zakłada się nieco mocniejsze wtryskiwacze i cieszy z 220 HP ... 



Stare dobre amerykańskie przysłowie mówi, że od dużego silnika lepszy jest tylko jeszcze większy silnik. Mały silnik i silne turbo wymaga jazdy na dosyć wysokich obrotach, żeby turbina sie odpowiednio wydajnie kręciła. No i, przy przyduszeniu silnika jest klapa, bo spadek mocy jest bardzo gwałtowny, znacznie bardziej odczuwalny niż w wolnossakach.
Z mniejszych benzyn toyoty bardo fajnie jeździ się 3RZ-FE. Całkiem fajna charakterystyka pracy, z mocnym dołem, i brak odczuwalnego spadku momentu obrotowego aż do obcinki. Kup se taki, oklej jako 2RZ-FE, wtedy w papiurach będzie nadal 2,4 ...


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- zukmen1981
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
- Lokalizacja: Limerick
Re: Skrzynia W58 a W56
Spalanie to ja mam teraz na trasie ok.20 a na miescie to 30.
Rekord w cyklu mieszanym to bylo 250km na pelnym zbiorniku
Rekord w cyklu mieszanym to bylo 250km na pelnym zbiorniku

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Skrzynia W58 a W56
To tylko znaczy że silnik szczeźnięty albo skrzynka zdechła.
Rekord u znajomego w hilu z silnikiem 2L-T to ponad 700 km na zbiorniku (65L). Hil na 36/14,5", jazda była niemal w całości po szutrach, wolnym leszczem, bo to było szwędanie się za zwierzem w ramach polowania na lisy śnieżne.
Rekord u znajomego w hilu z silnikiem 2L-T to ponad 700 km na zbiorniku (65L). Hil na 36/14,5", jazda była niemal w całości po szutrach, wolnym leszczem, bo to było szwędanie się za zwierzem w ramach polowania na lisy śnieżne.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Skrzynia W58 a W56
Ja hiluxem na pelnym baku w cyklu mieszanym zrobilem 600km (bak 60l ) kola 265x70r16
- zukmen1981
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
- Lokalizacja: Limerick
Re: Skrzynia W58 a W56
Witam.
Znalazlem dzis skrzynie z 00 D4D 2.4td hilux crewcab model 165.
Frezow na walku ma 21.
Pytanie czy to taka sama skrzynia jak w modelach z lat 90-97?
Rokfor-pisales ze od 98 jest inna (w59) ale na tabliczce jest W56.
Musze miec pewnosc zeby ja kupic.
Pozdrawiam.
Znalazlem dzis skrzynie z 00 D4D 2.4td hilux crewcab model 165.
Frezow na walku ma 21.
Pytanie czy to taka sama skrzynia jak w modelach z lat 90-97?
Rokfor-pisales ze od 98 jest inna (w59) ale na tabliczce jest W56.
Musze miec pewnosc zeby ja kupic.
Pozdrawiam.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Skrzynia W58 a W56
Z tym frezem chodzi o drugą stronę skrzyni (wałek zdawczy). Wszystkie skrzynki light duty (czyli W,G i R) mają na na wałku sprzęgłowym 21 ząbków.
Skrzynki W56 stosowane w hilach do '97 miały na wyjściu frez 21 ząbków, i współpracowały z reduktorem walcowym (ma on oznaczenie RF1A). Od '98 w hilach zastosowano reduktor łańcuchowy (typ VF1A), i współpracująca z nim skrzynka W59 miała na wyjściu frez z 26 ząbkami.
Te skrzynki różnią sie (oprócz ilości ząbków na wałku zdawczym) przede wszystkim adapterem reduktora - i dlatego nie da sie ich zamienić bolt on. Da się natomiast przełożyć bebechy, bo to ciągle ten sam typ skrzyni.
Żeby była jasność - różnica nie wynika z typu (W56 vs. W59), a z rodzaju reduktora stosowanego przed i po '97.
Czyli, jeżeli szukasz skrzynki typu W do modelu przed '97, to taka z modeli '00, mimo że też typ W, nie spasuje, a przynajmniej bolt on. Można bowiem przełożyć ze starej wałek zdawczy i adapter reduktora, i przemienić skrzynkę z modeli '00 na pasująca do modeli sprzed '97
Skrzynki W56 stosowane w hilach do '97 miały na wyjściu frez 21 ząbków, i współpracowały z reduktorem walcowym (ma on oznaczenie RF1A). Od '98 w hilach zastosowano reduktor łańcuchowy (typ VF1A), i współpracująca z nim skrzynka W59 miała na wyjściu frez z 26 ząbkami.
Te skrzynki różnią sie (oprócz ilości ząbków na wałku zdawczym) przede wszystkim adapterem reduktora - i dlatego nie da sie ich zamienić bolt on. Da się natomiast przełożyć bebechy, bo to ciągle ten sam typ skrzyni.
Żeby była jasność - różnica nie wynika z typu (W56 vs. W59), a z rodzaju reduktora stosowanego przed i po '97.
Czyli, jeżeli szukasz skrzynki typu W do modelu przed '97, to taka z modeli '00, mimo że też typ W, nie spasuje, a przynajmniej bolt on. Można bowiem przełożyć ze starej wałek zdawczy i adapter reduktora, i przemienić skrzynkę z modeli '00 na pasująca do modeli sprzed '97
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- zukmen1981
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:17 pm
- Lokalizacja: Limerick
Re: Skrzynia W58 a W56
Czyli wynika ze sie nada.
Bo jest to kompletna skrzynia z reduktorem....czyli gotowa do montarzu.
Wiec obudowa sprzegla i walek sprzeglowy sa takie same.
No to jutro jade ja odebrac.
Bo jest to kompletna skrzynia z reduktorem....czyli gotowa do montarzu.
Wiec obudowa sprzegla i walek sprzeglowy sa takie same.
No to jutro jade ja odebrac.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Skrzynia W58 a W56
Nie pamiętam, czy oba typy reduktorów mają identyczną długość. Jeżeli nie, to będą do korekty długości wałów napędowych. Zaopatrz też się od razu w poduchę pod reduktor - jest inna, i nie jestem pewien ale belka na której ona siedzi chyba też. Jeżeli w obu przypadkach napęd jest z diesla, to ustawienie wybieraków (biegów i reduktora) powinny pasić w otwór w podłodze.
A, i zerknij sobie na napęd licznika. Nie są one współzamienne między tymi typami, a dodatkowo w rocznikach '00 prawdopodobnie licznik jest elektroniczny. Bedziesz więc potrzebował napęd linki np. z 4runnera V6 z roczników '90 - '97.
A, i zerknij sobie na napęd licznika. Nie są one współzamienne między tymi typami, a dodatkowo w rocznikach '00 prawdopodobnie licznik jest elektroniczny. Bedziesz więc potrzebował napęd linki np. z 4runnera V6 z roczników '90 - '97.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość