LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
Maniek

- Posty: 2107
- Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Maniek » wt sty 24, 2006 9:12 pm
teeee...panie "kalkulator"

gdzie to Pan sie podziewa, że Pana nie widać ani nie słychać

....
...a w temacie :
jak masz z przodu sprężyny a z tego co wnioskuję to tak jest - najprostrzą i najskuteczniejszą metoda niewielkiego liftu są podkładki po springi - zobaczysz czy to jest to i czy Ci wystarcza - moim zdaniem do tego do czego mozesz zastoswać 4runnera tej generacji to w zupełnosci wystarcza - kwestia kosztów w takim rozwiązaniu prawie nie występuje
coś będzie....
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » wt sty 24, 2006 9:13 pm
A przypadkiem nie ma ktoś jakiegoś rysunku z wymiarami na rzeczone podkładki dystanowe
Panie Felix to plan jest taki : robimy podkładeczki , wsadzamy pod
sprężyneczki i montujemy (o ile zakupisz) nowe sztywne amoreczki
Pewien mój znajomy chwalił się dojściem do niedrogich GABRIEL-i,
trzeba by ino dobrać długość.
I pytanie końcowe : czy to rozwiąże problem z Pańskim małym interesikiem

Ostatnio zmieniony wt sty 24, 2006 9:22 pm przez
Prest, łącznie zmieniany 1 raz.
FZJ80
-
Marek Glinka

- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Marek Glinka » wt sty 24, 2006 9:17 pm
Jestem, żyję bo na ...... wiadomo. Od piątku mam porzadne łącze więc troche nadaję
Producenci zalecają nie wiecej jak 2" i tak powinno być. więcej się nie do bo nie ustawisz kątów.
Ostatnio zmieniony wt sty 24, 2006 10:29 pm przez
Marek Glinka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Marek Glinka

- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Marek Glinka » wt sty 24, 2006 9:20 pm
........no poprawileś się

-
Marek Glinka

- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Marek Glinka » wt sty 24, 2006 9:24 pm
Prest pisze:A przypadkiem nie ma ktoś jakiegoś rysunku z wymiarami na rzeczone podkładki dystanowe

To wszystko zależy od samochodu.
Najczęściej jest to kawał puca o grubości żądanego liftu i podtoczeniami na to żeby weszło w gniazdo i sprężynę na obu końcach.
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » wt sty 24, 2006 10:19 pm
Marek Glinka pisze:Prest pisze:A przypadkiem nie ma ktoś jakiegoś rysunku z wymiarami na rzeczone podkładki dystanowe

To wszystko zależy od samochodu.
Najczęściej jest to kawał puca o grubości żądanego liftu i podtoczeniami na to żeby weszło w gniazdo i sprężynę na obu końcach.
To się zgadza bo i swojego pipa tak mam podniesionego , tylko jak bym
miał wymiary to mógłbym się przygotować do ataku , a tak najpierw trzeba będzie rozmontować , pomierzyć i dopiero toczyć

FZJ80
-
Marek Glinka

- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Marek Glinka » wt sty 24, 2006 10:32 pm
Co chcesz podnosić jak masz swój podniesiony?

Sory już łapę
Ten Gabriel to nie jest chyba najlepsze rozwiązanie.
Ta firma nie ma zbyt dobrej opini
Ostatnio zmieniony wt sty 24, 2006 10:39 pm przez
Marek Glinka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » wt sty 24, 2006 10:35 pm
Przeca wam pisałem że pacjent ma 4 sprężyny.
-
Marek Glinka

- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Marek Glinka » wt sty 24, 2006 10:37 pm
Żem siem nie doczytał
Wyszedlem troche z wprawy

-
Glina
-

- Posty: 292
- Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
- Lokalizacja: Szczebra
Post
autor: Glina » śr sty 25, 2006 8:47 am
ale tylko troche

Darz Bór!
-
Marek Glinka

- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Marek Glinka » śr sty 25, 2006 2:45 pm
Prest pisze: jak bym
miał wymiary to mógłbym się przygotować do ataku , a tak najpierw trzeba będzie rozmontować , pomierzyć i dopiero toczyć

Potrzebne Ci będzie: średnica zewnętrzna sprężyny i grubość drutu.
No i jeszcze jeżeli gniazdo tylnej sprężyny jest takie same jak w 4 Runnerze przed 95 r to podkładka musi być trochę bardziej skomplikowana.
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » śr sty 25, 2006 8:18 pm
[quote="Marek Glinka].............No i jeszcze jeżeli gniazdo tylnej sprężyny jest takie same jak w 4 Runnerze przed 95 r to podkładka musi być trochę bardziej skomplikowana.[/quote]
Na czym polega jej skomplikowaność

FZJ80
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » śr sty 25, 2006 9:31 pm
Przód to zawieszenie od J9 - dla ułatwienia

-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » śr sty 25, 2006 9:55 pm
Panowie litości ......... ja mam pipa i jego konstrukcję znam ,
a r4 to widzę raz na jakiś czas jak z Felixem jedziemy się potaplać
W związku z tym prosiłbym o troszkę więcej wiedzy wyłożonej łopatologicznie, bo robota z liftem r4 spadnie na mnie
Także zapewne będę częstszym gościem Waszego działu , tym bardziej
że na jeepowym jakoś tak ostatnio "dziwnie" sie zrobiło

FZJ80
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » śr sty 25, 2006 10:47 pm
To ja już się nie przykładam wiecej bo cały czas uważam, że podkładki to zmota (tzw. półśrodek)
-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » śr sty 25, 2006 10:56 pm
moze cos plącze i myle, ale...
dlaczego podkladka do liftu rzedu 3 cm bedzie zla? (zakladajac dluzsze amory)
przeca poziomuje sie auta podkladkami o grubosci oscylujacej kolo centa (1cm

)...
interesuje mnie, dlaczego to uwazaane jest za kiepski sposob?
-
Marek Glinka

- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Marek Glinka » czw sty 26, 2006 7:53 am
Prest pisze: ......... W związku z tym prosiłbym o troszkę więcej wiedzy wyłożonej łopatologicznie, bo robota z liftem r4 spadnie na mnie ....
W srodku sprężyny 4 Runnera pracuje odbój umocowany na dość długim odwróconym stożku którego średnica podstawy jest niewiele mniejsza niż średnica wewnętrzna sprężyny. Podkładka oprócz tego że wydłuża sprężynę musi zabezpieczyć przed przesuwaniem się sprężyny na boki. Ze względu na ten stożek musi mieć spory otwór żeby można było ją włożyć.
Brakuje miejsca na rant zabezpieczający wewnątrz i w związku z tym ,,trzymanie" sprężyny trzeba przenieść na zewnątrz.
Mogę to w łykend rozrysować i przesłać. Nie umieszczzę tego na stronie bo nie mam takiej możliwości. Jeśli ktoś ma to prześlę i jemu - niech powiesi i będzie spokój. 4 Runnerów jest coraz więcej na forum

-
Marek Glinka

- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Marek Glinka » czw sty 26, 2006 7:55 am
Prest pisze:...Także zapewne będę częstszym gościem Waszego działu , tym bardziej
że na jeepowym jakoś tak ostatnio "dziwnie" sie zrobiło

A było kiedyś inaczej

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość