bj73 13b

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » pn cze 12, 2006 11:14 pm

niby tak..silnik hzj niby lepszy ale cały zespół napędowy cięższy pewnie ze 150 kg...auto strasznie niewyważone (wiem coś o tym bo pickup jeszcze bardziej :wink: ale jak sie szpej na pakę włoży to się balansuje - a w krótkim hzj tak nie zbalansujesz) - i ten i ten zajebisty - hzj cieższy ale mocniejszy, bj lżejszy i słabszy ale w wersji bj71/74 (13BT) to bym brał bj - bo parametry ma porównywalne do hzj a różnica w wadze ogromna...ale to rarytas i ciężko trafić

@suzifan - "klekocze" jak każdy diesel toyoty z tamtych lat czyli chodzi miękko, raczej przyjemnie "cyka" :wink: i nic nie stuka, wprawdzie leniwie wchodzi na obroty ale jak juz wejdzie to - no !! :)2 ... nie jest tak super wyważony jak np 1KZT - na wolnych obrotach rzuca nim mocno - w końcu 3,4 l i tylko cztery cylindry...mój równiutko chodzi a wolne obroty były tak wolne, że można było liczyć suwy poszczególnych cylindrów :)2 ostatnio je podciągnąłem lekko...oczywiście zapala na dotyk, nie bierze grama oleju a ile pali to nie wiem bo jakoś mnie to specjalnie nie interesuje - na oko nie ma różnicy w spalaniu pomiędzy 2L na 33" a 3B na 35"...aha i jeszcze jedno - do normalnej jazdy w terenie nie potrzeba używać gazu - reduktor, dwójka i można wysiaść z auta i sobie obok spacerowac o on na wolnych obrotach (rzędu 500/min) będzie pod górkę sie spokojnie wspinał - typowy traktor :)2
coś będzie....

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » wt cze 13, 2006 8:43 am

Maniek pisze:niby tak..silnik hzj niby lepszy ale cały zespół napędowy cięższy pewnie ze 150 kg...auto strasznie niewyważone (wiem coś o tym bo pickup jeszcze bardziej :wink: ale jak sie szpej na pakę włoży to się balansuje - a w krótkim hzj tak nie zbalansujesz) - i ten i ten zajebisty - hzj cieższy ale mocniejszy, bj lżejszy i słabszy ale w wersji bj71/74 (13BT) to bym brał bj - bo parametry ma porównywalne do hzj a różnica w wadze ogromna...ale to rarytas i ciężko trafić
Mnie to tam rajcuje wieksza moc .... ale zeby placic za nia 2000 euro ?? To mnie troche boli. Roznica w wadze wg katalogu to troche ponad 100 kg. BJ wg katalogu wazy mniej wiecej tyle samo co LJ , a z tego co widzialem to LJ jest dobrze wywazony.

@Kylon Ty jestes najwiekszy spec od land cruiserow - ze mega roznica w silniku to wiem - ale czy warto doplacic te 2000 euro i zanabyc 100 kg wiecej sprzeta ?? Z tego co rozumiem to obydwa te samochodu to ten sam poziom wytrzymalosci prawda ?? Roznica tylko i wylacznie w silniku
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz cze 18, 2006 7:46 am

Tak gwoli ścisłej ścisłości to 13B-T był w BJ71 na Europę, bo już na Australię i Japonię miał oznaczenie 3B-T. W BJ74 tylko 3B-T i wogóle nie był na Europę robiony ten model jak się mi wydaje z tego co przeczytałem w mądrej tabelce.

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz cze 18, 2006 9:15 am

oznaczenie 3B-T (3BT) to oznaczenie wprowadzone w tabelach firm produkujących turbokity do 3B - linka podawałem wcześniej...toyota fabrycznie silnika o takim oznaczeniu nie produkowała - tylko 3B i 13BT (bj71, 74)-faktycznie rarytas w Europie :)2
coś będzie....

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz cze 18, 2006 9:17 am

Yonek pisze:Tak gwoli ścisłej ścisłości to 13B-T był w BJ71 na Europę, bo już na Australię i Japonię miał oznaczenie 3B-T. W BJ74 tylko 3B-T i wogóle nie był na Europę robiony ten model jak się mi wydaje z tego co przeczytałem w mądrej tabelce.
Trezba uwazac na madre tabelki - co tabelka to inne dane :) mi sie czasem wydaje ze sama toyota juz nie wie o co w tym chodzi :)21 .

BTW co do tabelek i informacji na temat land cruisera - ze strony od braiana informacje czesto zawieraja bledy. Co jednak nie zmienia faktu ze strona jest wartsociowa.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz cze 18, 2006 9:21 am

Maniek pisze:oznaczenie 3B-T (3BT) to oznaczenie wprowadzone w tabelach firm produkujących turbokity do 3B - linka podawałem wcześniej...toyota fabrycznie silnika o takim oznaczeniu nie produkowała - tylko 3B i 13BT (bj71, 74)-faktycznie rarytas w Europie :)2
Z ciekawostek dla tych ktorzy byli by chetnie zanabyc tak silnik to pwoiem , ze w ktorejs wersji Dyny wlasnie ten silnik tam goscil - zreszta zarowno 3B jak i 13BT .
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz cze 18, 2006 9:25 am

Zun pisze: Trezba uwazac na madre tabelki - co tabelka to inne dane :) mi sie czasem wydaje ze sama toyota juz nie wie o co w tym chodzi :)21 .
A to jest bardzo prawdopodobne, biorąc pod uwagę problemy przy zamawianiu jakichkolwiek części.
A która to strona Briana? Bo chyba skądś inąd jednak brałem...

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz cze 18, 2006 9:32 am

Yonek pisze:
Zun pisze: Trezba uwazac na madre tabelki - co tabelka to inne dane :) mi sie czasem wydaje ze sama toyota juz nie wie o co w tym chodzi :)21 .
A to jest bardzo prawdopodobne, biorąc pod uwagę problemy przy zamawianiu jakichkolwiek części.
A która to strona Briana? Bo chyba skądś inąd jednak brałem...
http://www.brian894x4.com/

To dosyc znana stronka , ale w sumie glownie dla hiluxowcow , aczkowliek duzo na niej info tez ogolnie o toyotach. Tylko ze jesli chodzi o modele ktore nie byly dostepne w usa to jego dane czesto sa nieprawdziwe. I mozna tam wiele znalesc danych o lc70 , ale jest kupa bledow.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz cze 18, 2006 9:39 am

Aaaaa, to wiem. Kiedyś tam trafiłem, ale nie stamtąd brałem Chyba jednak będę musiał gdzieś oficjalnie ukraść program serwisowy Toyoty... ;)

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » pn lip 31, 2006 5:47 pm

trochę was jeszce pomęczę
porównałem teraz silniki 13b ( jakoby nie istnieje ) i 3 b , tak tylko organoleptycznie , tym organem było oko !
Inna pokrywa silników , inna pompa wtryskowa , to tak na początek !
Aby kiedyś była tam turbina , jest wkluczone czyli nie jest to 13bt , co wy na to?
może w rozszyfrowaniu pomogą roczniki
3b-85
13b 87 czy 86

suzifan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 23, 2003 10:16 pm
Lokalizacja: skierniewice/dessau
Kontaktowanie:

Post autor: suzifan » pn lip 31, 2006 6:20 pm

http://cruisers.bitwalla.com/information/engines.html

Tutaj zeznają że było coś takiego jak 13b na japonie ale jak widac w tabeli silnik mocno zagadkowy jest :roll:

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » pn lip 31, 2006 9:56 pm

dzieki to już coś rozjaśnia czyli generalnie chodzi o pompę

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » pn lip 31, 2006 11:36 pm

tak...w 85-tym zmienili pompę wtryskową z rzędowej na rotacyjną i kilka pomniejszych pierduł (np. pokrywę zaworów) ale nadal ten silnik się nazywa 3B...być może , że na Japonię albo inne "skośne" rynki zmienili wtedy oznaczenie na 13B...w EPC -wersja europejska programu - nie ma takiego silnika jak 13B - jest tylko 3B - do roku 85 z rzędową pompą, a po 85 z rotacyjną...a co ciekawe uturbiony 13BT miał do końca produkcji pompę rzędową - więc moze było na niektóre rynki coś takiego jak 13BT bez turbiny i po 85 nazywali go 13B ??? w każym razie motorek godny polecenia :)2 :)2 - choć mocy wiele nie ma ale daje radę orać w przeprawach
coś będzie....

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » wt sie 01, 2006 6:21 am

no i wszystko jasne , dzięki serdeczne

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » wt sie 01, 2006 10:01 pm

jak widzisz użyłem kilka razy słowa "może" - bo pewny nie jestem - to tylko dywagacje ale "może" coś pomogły :wink: :wink:
coś będzie....

suzifan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 23, 2003 10:16 pm
Lokalizacja: skierniewice/dessau
Kontaktowanie:

Post autor: suzifan » pn sie 21, 2006 11:19 pm

Maniek już wszystko zgadł ale wpadłem na dane w necie więc potwierdzam :)21
13b to poprostu 13bt bez turbiny czyli ma bezpośredni wtrysk i chłodzenie denka tłoka
silnik wychodził głównie w busach dyna itp ale w ameryce środkowej jest popularny też w land cruiserach

przy okazji sie spytam czy 14bt z dyny jest dostępny w europie ktoś widział taki silnik gdzies w polsce?

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » śr sie 30, 2006 10:40 pm

SITH happens...

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr sie 30, 2006 10:43 pm

Na zdjęciu nie wygląda to jak 2LT. W dodatku chyba niedawno był w ogłoszeniach jeszcze przed lakierem.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr sie 30, 2006 10:44 pm

chyba z silnikiem VM


:)21
LJ 70

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr sie 30, 2006 10:48 pm

Ale za to jak głowica piardnie to wymieniasz po jednym cylindrze :)21

Awatar użytkownika
Galloupe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 08, 2003 2:54 pm
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Galloupe » czw sie 31, 2006 1:09 am

A czy te BJ z VM-em to poza silnikiem roznia sie jeszcze czyms? Co ze skrzynia, mostami itd? Mozna do tego wsadzic bez wiekszych problemow silnik toyoty? Probowal ktos kiedys?

I przy okazji - jest na forum jakis uzytkownik toyoty z silnikiem VM i moglby sie wypowiedziec, jak to funkcjonuje. Nie chodzi mi tylko o wybuchowosc ale jak sie ten silnik spisuje w BJ73. Bo teoretycznie to fajny - moc niezla, moment tez duzy i nisko...

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » czw sie 31, 2006 9:23 am

No właśnie za cholerę nie mogłem wydumać co to za dziadostwo pod maską, a nie chciałem walnąć bobka... :D
SITH happens...

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw sie 31, 2006 9:34 am

Galloupe pisze:A czy te BJ z VM-em to poza silnikiem roznia sie jeszcze czyms? Co ze skrzynia, mostami itd? Mozna do tego wsadzic bez wiekszych problemow silnik toyoty? Probowal ktos kiedys?

I przy okazji - jest na forum jakis uzytkownik toyoty z silnikiem VM i moglby sie wypowiedziec, jak to funkcjonuje. Nie chodzi mi tylko o wybuchowosc ale jak sie ten silnik spisuje w BJ73. Bo teoretycznie to fajny - moc niezla, moment tez duzy i nisko...
na pewno inny reduktor, a jak i reduktor to chyba i skrzynia


:)21
LJ 70

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » pt wrz 15, 2006 11:22 am

mam problem , moja bj -ka troszku z rana dymi olejem , i nie wskakuje na 4 cyl. po min jest już wsjo ok , czy może być to wtrysk lub jego końcówka ?
Dodam może ,że sucz stała 4 lata w krzaczorach
Dzięki

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pt wrz 15, 2006 11:27 am

ooooooooo, a co bedzie jak temperatury zbliza sie do zera :(
pomierz cisnienia sprezania we wszystkich wariantach (z zalewaniem olejo do cylindra i bez) - to bedzie juz krok do przodu w diagnostyce przyczyn...

Arek - co z tymi gratami do LR? narobiles paniki i milczysz :lol:
jak chcesz namiary na ludzi to daj znac

seb
robok rzępoli w harapuciu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości