to tylko powierdza fakt, ze oszczezdzaja gdzie moga i generalnie auta sa coraz bardziej plastikoweNikos pisze: szczerze pol niewiem.... modelu jej jeszcze nieznam ale widzialem ja na oczy i zeby bylo smieszniej to ci powiem ze niema ona chlodzenia wodnego i montowana jest na 3 nie 4 sruby
TURBO
Moderator: Mroczny
Gelenda Cabrio 300TD
To tylko potwierdza fakt ze turbina tloczy stosunkowo nie wielkie cisnienie i nie wymagane jest bynajmniej chlodzenie (tak samo jak np. w ct26 w suprze przy silnik 7mgte.pol pisze:to tylko powierdza fakt, ze oszczezdzaja gdzie moga i generalnie auta sa coraz bardziej plastikoweNikos pisze: szczerze pol niewiem.... modelu jej jeszcze nieznam ale widzialem ja na oczy i zeby bylo smieszniej to ci powiem ze niema ona chlodzenia wodnego i montowana jest na 3 nie 4 sruby
Co do ih8mud - znam ta strone - jak mam ochote z nimi pogadac to robie to poprze brata - jest czlonkiem klubu TLC i uzytkownikiem czynnym tego forum . Czasami poruszamy tam temat silnika V8 chevy w toyotach (u mnie jest twardy plan zamontowania takowego - prawdopodbnie zostanie wdrozony w zyice przez zime)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

1. po pierwsze primo podaj cisnienie jakie ona wytwarza, bo "stosunkowo niewielkie" to moze onzaczac od 0 do nieskonczonosci"Zun pisze:To tylko potwierdza fakt ze turbina tloczy stosunkowo nie wielkie cisnienie i nie wymagane jest bynajmniej chlodzenie (tak samo jak np. w ct26 w suprze przy silnik 7mgte.pol pisze:to tylko powierdza fakt, ze oszczezdzaja gdzie moga i generalnie auta sa coraz bardziej plastikoweNikos pisze: szczerze pol niewiem.... modelu jej jeszcze nieznam ale widzialem ja na oczy i zeby bylo smieszniej to ci powiem ze niema ona chlodzenia wodnego i montowana jest na 3 nie 4 sruby
2. po drugie primo , chlodzenie wodne turbo nie chlodzi powietrza
tylko nazwijmy to "lozysko" turbiny
3 po trzecie chlodzenie wymagane nie jest, ale jego istienie znacznie wydluza zywotnosc turbiny.
4. a po czwarte primo radze sie zapoznac z literatura, np "Maximum Boost" by Corky Bell, Chapter 4 o Cooked-Up Bearing
Gelenda Cabrio 300TD
montując załużmy hybrydę i ile moja wiedza jest poprawna
czyli koło sprężania większe od przypuśćmy ct26
uzyskamy większą wydajność od niskiego zakresu obrotów tym bardziej
że mam tam założyć IC
czyli teoretycznie momęt powinien się wypłaszczyć i startować od niższych obrotów ale to teorja do sprawdzenia
powinien skończyc się problem z wyborem czy jeden drogowe czy dwa redukcja
chyba?
czyli koło sprężania większe od przypuśćmy ct26
uzyskamy większą wydajność od niskiego zakresu obrotów tym bardziej
że mam tam założyć IC
czyli teoretycznie momęt powinien się wypłaszczyć i startować od niższych obrotów ale to teorja do sprawdzenia
powinien skończyc się problem z wyborem czy jeden drogowe czy dwa redukcja
chyba?
Zun pisze:Czasami poruszamy tam temat silnika V8 chevy w toyotach (u mnie jest twardy plan zamontowania takowego - prawdopodbnie zostanie wdrozony w zyice przez zime)pol pisze:to tylko powierdza fakt, ze oszczezdzaja gdzie moga i generalnie auta sa coraz bardziej plastikoweNikos pisze: szczerze pol niewiem.... modelu jej jeszcze nieznam ale widzialem ja na oczy i zeby bylo smieszniej to ci powiem ze niema ona chlodzenia wodnego i montowana jest na 3 nie 4 sruby
Piekne slowa.........
Ja mojej 80-dziesiatki nie ruszam..... ale do innego Lc wloze tez V8 tylko ze z innej stajni
No właśnie niech ktoś mi powie jakie ona daje ciśnienie, cały czas zbieram się do wkładania jej do 2ltII, ale nie jestem pewien czy nie jest słabsza. Jest mniejsza, ale ma więcej łopatek, pochodzi z mocniejszego silnika, nigdzie nie znalazłem jej parametrów.Nikos pisze:szczerze pol niewiem.... modelu jej jeszcze nieznam ale widzialem ja na oczy i zeby bylo smieszniej to ci powiem ze niema ona chlodzenia wodnego i montowana jest na 3 nie 4 srubypol pisze:to jaki model tubiny siedzi w tym hilu D4D? zaraz porownamy dane katalogowe z Ct20Zun pisze: Na cale szczescie nie ma . I podpsiuje sie pod tym co pisze Nikos - oprocz tego kawalaka ze cala australia wstawia ta turbine - to jest oczywiscie nie prawda - a jutro jak bede w firmie to podrzuce wam mail ktory dostalem od jednego z producentow turbokitow do silnikow serii L z Australii
tak wygląda ta turbinka z D4Dhttp://img85.imageshack.us/my.php?image=turbo1fn1.jpg
O ile dobrze pamietam to jest tam nie cale 0,7 bara . Co do chldozenia - mylisz sie . Im wieksza turbina tloczaca wieksze cisnienie tym bardziej prawdopodobne ze ma chlodzenie . Wieksozsc turbin ktora tloczy cisnienie pod 1 bar lub wieej ma chlodzenie woda. Czasem turbiny o wiele mneijszym cisnieniu maja chlodzenie - po to wlasnie zeby wydluzyc jej zywot. A tak na marginesie - ta turbina nie ma lozyskpol pisze:1. po pierwsze primo podaj cisnienie jakie ona wytwarza, bo "stosunkowo niewielkie" to moze onzaczac od 0 do nieskonczonosci"Zun pisze:To tylko potwierdza fakt ze turbina tloczy stosunkowo nie wielkie cisnienie i nie wymagane jest bynajmniej chlodzenie (tak samo jak np. w ct26 w suprze przy silnik 7mgte.pol pisze: to tylko powierdza fakt, ze oszczezdzaja gdzie moga i generalnie auta sa coraz bardziej plastikowe
2. po drugie primo , chlodzenie wodne turbo nie chlodzi powietrza
tylko nazwijmy to "lozysko" turbiny
3 po trzecie chlodzenie wymagane nie jest, ale jego istienie znacznie wydluza zywotnosc turbiny.
4. a po czwarte primo radze sie zapoznac z literatura, np "Maximum Boost" by Corky Bell, Chapter 4 o Cooked-Up Bearing

@Nikos - silnik ze stajni GM tylko dlatego ze jest poprostu tani - mazyl by mi sie toyotowski v8 z lexusa , kurcze tylko ze drogi jest

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Ja sie nie myle, ja wiem ze trubina rozgrzewa sie do czerwonosci przede wszsytkim od spalin, bez wzgledu na to jakie tloczy cisnienie. To ze jakas niema chlodzenie, to tylko gorzej dla niej. w HDJ80 jest 0.65 bara i ma chlodzenie i bardzo sie ciesze ze ma bo kupujac takie auto po 300tys moge miec nadzieje ze ona jeszcze zyje, a nie jest upieczona.Zun pisze: O ile dobrze pamietam to jest tam nie cale 0,7 bara . Co do chldozenia - mylisz sie . Im wieksza turbina tloczaca wieksze cisnienie tym bardziej prawdopodobne ze ma chlodzenie . Wieksozsc turbin ktora tloczy cisnienie pod 1 bar lub wieej ma chlodzenie woda. Czasem turbiny o wiele mneijszym cisnieniu maja chlodzenie - po to wlasnie zeby wydluzyc jej zywot. A tak na marginesie - ta turbina nie ma lozysk![]()
A na marginesie jak zauwazyles lozyska wzialem w cudzyslowia bo niechce juz wchodzi w szczegoly czy turbina jest BB, czy na plastikowych rolkach czy na slomie.
Gelenda Cabrio 300TD
Alez sie myliszpol pisze:Ja sie nie myle, ja wiem ze trubina rozgrzewa sie do czerwonosci przede wszsytkim od spalin, bez wzgledu na to jakie tloczy cisnienie. To ze jakas niema chlodzenie, to tylko gorzej dla niej. w HDJ80 jest 0.65 bara i ma chlodzenie i bardzo sie ciesze ze ma bo kupujac takie auto po 300tys moge miec nadzieje ze ona jeszcze zyje, a nie jest upieczona.Zun pisze: O ile dobrze pamietam to jest tam nie cale 0,7 bara . Co do chldozenia - mylisz sie . Im wieksza turbina tloczaca wieksze cisnienie tym bardziej prawdopodobne ze ma chlodzenie . Wieksozsc turbin ktora tloczy cisnienie pod 1 bar lub wieej ma chlodzenie woda. Czasem turbiny o wiele mneijszym cisnieniu maja chlodzenie - po to wlasnie zeby wydluzyc jej zywot. A tak na marginesie - ta turbina nie ma lozysk![]()
A na marginesie jak zauwazyles lozyska wzialem w cudzyslowia bo niechce juz wchodzi w szczegoly czy turbina jest BB, czy na plastikowych rolkach czy na slomie.


Ja bym nie liczyl na to , ze po 300.000 km turbina jest zdrowa i rześka. Raczej małoprawdopodobne.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

- kpeugeot
-
- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Zun pisze:Alez sie myliszpol pisze:Ja sie nie myle, ja wiem ze trubina rozgrzewa sie do czerwonosci przede wszsytkim od spalin, bez wzgledu na to jakie tloczy cisnienie. To ze jakas niema chlodzenie, to tylko gorzej dla niej. w HDJ80 jest 0.65 bara i ma chlodzenie i bardzo sie ciesze ze ma bo kupujac takie auto po 300tys moge miec nadzieje ze ona jeszcze zyje, a nie jest upieczona.Zun pisze: O ile dobrze pamietam to jest tam nie cale 0,7 bara . Co do chldozenia - mylisz sie . Im wieksza turbina tloczaca wieksze cisnienie tym bardziej prawdopodobne ze ma chlodzenie . Wieksozsc turbin ktora tloczy cisnienie pod 1 bar lub wieej ma chlodzenie woda. Czasem turbiny o wiele mneijszym cisnieniu maja chlodzenie - po to wlasnie zeby wydluzyc jej zywot. A tak na marginesie - ta turbina nie ma lozysk![]()
A na marginesie jak zauwazyles lozyska wzialem w cudzyslowia bo niechce juz wchodzi w szczegoly czy turbina jest BB, czy na plastikowych rolkach czy na slomie.. Im wieksze cisnienie tloczy tym bardziej sie rozgrzewa - nagrzewa sie a jakze od spalin , ale rowniez powstaje tarcie przy coraz to wiekszych predkosciach wirnikow
. Jakiez to proste prawda ? A jak wiemy z prostych praw fizyki tqarcie wzrasta wraz z predkoscia obracania sie wirnika.
Ja bym nie liczyl na to , ze po 300.000 km turbina jest zdrowa i rześka. Raczej małoprawdopodobne.
te fizyk
a od kiedy tarcie zależy od prędkości????
tarcie zależy od siły nacisku oraz współczynnika tarcia co ma niewiele wspólnego z prędkoscią
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
On ma jakies tajne wyniki badan ktorymi niechce sie podzielic ze turbo przy 0.7 bara nie potrzebuje chlodzenia, a przy "wiekszym cisnieniu" potrzebuje, wiec dyskusja w stylu potrzebuje -nie potrzebuje - a wlasnie ze potrzebuje , jest bez sensukpeugeot pisze:
te fizyk
a od kiedy tarcie zale¿y od prêdko¶ci????
tarcie zale¿y od si³y nacisku oraz wspó³czynnika tarcia co ma niewiele wspólnego z prêdkosci±

Gelenda Cabrio 300TD
No wlasnie
wiec sie tu prosze ze mna nie klocic 
A wiadomo ze wspolczynnik tarcia sie nei zwikesza wraz z predksocia - czy ja cos takiego napisalem ? To byl skrot myslowy - chodzi o to ze temperatura wzratsa wraz z predkoscia i tyle


A wiadomo ze wspolczynnik tarcia sie nei zwikesza wraz z predksocia - czy ja cos takiego napisalem ? To byl skrot myslowy - chodzi o to ze temperatura wzratsa wraz z predkoscia i tyle

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
-
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz lis 12, 2006 9:09 pm
- Lokalizacja: siedlce
-
-
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz lis 12, 2006 9:09 pm
- Lokalizacja: siedlce
Podjedz do dobrego mechanika od diesli , naswietl mu sprawe - powinien sie tym zajac . W zasadzie jedyny powazny problem przy czyms takim do kolektor wydechowy - trzeba bedzie taki wyprodukowac , bo watpie zeby mozna bylo latwo i tani kupic kolektor do 13BT. Reszta to raczej nic trudnego.wiesław kalicki pisze:może znasz fachmana ktury umiał by to zrobić
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość