TURBO

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » śr lis 01, 2006 7:17 pm

Nikos pisze: szczerze pol niewiem.... modelu jej jeszcze nieznam ale widzialem ja na oczy i zeby bylo smieszniej to ci powiem ze niema ona chlodzenia wodnego i montowana jest na 3 nie 4 sruby
to tylko powierdza fakt, ze oszczezdzaja gdzie moga i generalnie auta sa coraz bardziej plastikowe
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr lis 01, 2006 8:15 pm

pol pisze:
Nikos pisze: szczerze pol niewiem.... modelu jej jeszcze nieznam ale widzialem ja na oczy i zeby bylo smieszniej to ci powiem ze niema ona chlodzenia wodnego i montowana jest na 3 nie 4 sruby
to tylko powierdza fakt, ze oszczezdzaja gdzie moga i generalnie auta sa coraz bardziej plastikowe
To tylko potwierdza fakt ze turbina tloczy stosunkowo nie wielkie cisnienie i nie wymagane jest bynajmniej chlodzenie (tak samo jak np. w ct26 w suprze przy silnik 7mgte.

Co do ih8mud - znam ta strone - jak mam ochote z nimi pogadac to robie to poprze brata - jest czlonkiem klubu TLC i uzytkownikiem czynnym tego forum . Czasami poruszamy tam temat silnika V8 chevy w toyotach (u mnie jest twardy plan zamontowania takowego - prawdopodbnie zostanie wdrozony w zyice przez zime)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » śr lis 01, 2006 8:32 pm

Zun pisze:
pol pisze:
Nikos pisze: szczerze pol niewiem.... modelu jej jeszcze nieznam ale widzialem ja na oczy i zeby bylo smieszniej to ci powiem ze niema ona chlodzenia wodnego i montowana jest na 3 nie 4 sruby
to tylko powierdza fakt, ze oszczezdzaja gdzie moga i generalnie auta sa coraz bardziej plastikowe
To tylko potwierdza fakt ze turbina tloczy stosunkowo nie wielkie cisnienie i nie wymagane jest bynajmniej chlodzenie (tak samo jak np. w ct26 w suprze przy silnik 7mgte.
1. po pierwsze primo podaj cisnienie jakie ona wytwarza, bo "stosunkowo niewielkie" to moze onzaczac od 0 do nieskonczonosci"
2. po drugie primo , chlodzenie wodne turbo nie chlodzi powietrza
tylko nazwijmy to "lozysko" turbiny
3 po trzecie chlodzenie wymagane nie jest, ale jego istienie znacznie wydluza zywotnosc turbiny.
4. a po czwarte primo radze sie zapoznac z literatura, np "Maximum Boost" by Corky Bell, Chapter 4 o Cooked-Up Bearing
Gelenda Cabrio 300TD

CARODZIEJ
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr cze 15, 2005 9:24 pm
Lokalizacja: BIałystok -Zaścianki

Post autor: CARODZIEJ » śr lis 01, 2006 10:09 pm

montując załużmy hybrydę i ile moja wiedza jest poprawna
czyli koło sprężania większe od przypuśćmy ct26
uzyskamy większą wydajność od niskiego zakresu obrotów tym bardziej
że mam tam założyć IC
czyli teoretycznie momęt powinien się wypłaszczyć i startować od niższych obrotów ale to teorja do sprawdzenia
powinien skończyc się problem z wyborem czy jeden drogowe czy dwa redukcja
chyba?

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » śr lis 01, 2006 10:15 pm

Zun pisze:
pol pisze:
Nikos pisze: szczerze pol niewiem.... modelu jej jeszcze nieznam ale widzialem ja na oczy i zeby bylo smieszniej to ci powiem ze niema ona chlodzenia wodnego i montowana jest na 3 nie 4 sruby
to tylko powierdza fakt, ze oszczezdzaja gdzie moga i generalnie auta sa coraz bardziej plastikowe
Czasami poruszamy tam temat silnika V8 chevy w toyotach (u mnie jest twardy plan zamontowania takowego - prawdopodbnie zostanie wdrozony w zyice przez zime)

Piekne slowa.........
Ja mojej 80-dziesiatki nie ruszam..... ale do innego Lc wloze tez V8 tylko ze z innej stajni

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » śr lis 01, 2006 10:25 pm

Nikos pisze:
pol pisze:
Zun pisze: Na cale szczescie nie ma . I podpsiuje sie pod tym co pisze Nikos - oprocz tego kawalaka ze cala australia wstawia ta turbine - to jest oczywiscie nie prawda - a jutro jak bede w firmie to podrzuce wam mail ktory dostalem od jednego z producentow turbokitow do silnikow serii L z Australii
to jaki model tubiny siedzi w tym hilu D4D? zaraz porownamy dane katalogowe z Ct20 :)21
szczerze pol niewiem.... modelu jej jeszcze nieznam ale widzialem ja na oczy i zeby bylo smieszniej to ci powiem ze niema ona chlodzenia wodnego i montowana jest na 3 nie 4 sruby
No właśnie niech ktoś mi powie jakie ona daje ciśnienie, cały czas zbieram się do wkładania jej do 2ltII, ale nie jestem pewien czy nie jest słabsza. Jest mniejsza, ale ma więcej łopatek, pochodzi z mocniejszego silnika, nigdzie nie znalazłem jej parametrów.
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » czw lis 02, 2006 1:13 pm

Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw lis 02, 2006 2:01 pm

pol pisze:
Zun pisze:
pol pisze: to tylko powierdza fakt, ze oszczezdzaja gdzie moga i generalnie auta sa coraz bardziej plastikowe
To tylko potwierdza fakt ze turbina tloczy stosunkowo nie wielkie cisnienie i nie wymagane jest bynajmniej chlodzenie (tak samo jak np. w ct26 w suprze przy silnik 7mgte.
1. po pierwsze primo podaj cisnienie jakie ona wytwarza, bo "stosunkowo niewielkie" to moze onzaczac od 0 do nieskonczonosci"
2. po drugie primo , chlodzenie wodne turbo nie chlodzi powietrza
tylko nazwijmy to "lozysko" turbiny
3 po trzecie chlodzenie wymagane nie jest, ale jego istienie znacznie wydluza zywotnosc turbiny.
4. a po czwarte primo radze sie zapoznac z literatura, np "Maximum Boost" by Corky Bell, Chapter 4 o Cooked-Up Bearing
O ile dobrze pamietam to jest tam nie cale 0,7 bara . Co do chldozenia - mylisz sie . Im wieksza turbina tloczaca wieksze cisnienie tym bardziej prawdopodobne ze ma chlodzenie . Wieksozsc turbin ktora tloczy cisnienie pod 1 bar lub wieej ma chlodzenie woda. Czasem turbiny o wiele mneijszym cisnieniu maja chlodzenie - po to wlasnie zeby wydluzyc jej zywot. A tak na marginesie - ta turbina nie ma lozysk ;)



@Nikos - silnik ze stajni GM tylko dlatego ze jest poprostu tani - mazyl by mi sie toyotowski v8 z lexusa , kurcze tylko ze drogi jest :(
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lis 02, 2006 2:12 pm

Zun pisze: O ile dobrze pamietam to jest tam nie cale 0,7 bara . Co do chldozenia - mylisz sie . Im wieksza turbina tloczaca wieksze cisnienie tym bardziej prawdopodobne ze ma chlodzenie . Wieksozsc turbin ktora tloczy cisnienie pod 1 bar lub wieej ma chlodzenie woda. Czasem turbiny o wiele mneijszym cisnieniu maja chlodzenie - po to wlasnie zeby wydluzyc jej zywot. A tak na marginesie - ta turbina nie ma lozysk ;)
Ja sie nie myle, ja wiem ze trubina rozgrzewa sie do czerwonosci przede wszsytkim od spalin, bez wzgledu na to jakie tloczy cisnienie. To ze jakas niema chlodzenie, to tylko gorzej dla niej. w HDJ80 jest 0.65 bara i ma chlodzenie i bardzo sie ciesze ze ma bo kupujac takie auto po 300tys moge miec nadzieje ze ona jeszcze zyje, a nie jest upieczona.
A na marginesie jak zauwazyles lozyska wzialem w cudzyslowia bo niechce juz wchodzi w szczegoly czy turbina jest BB, czy na plastikowych rolkach czy na slomie.
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt lis 03, 2006 8:21 am

pol pisze:
Zun pisze: O ile dobrze pamietam to jest tam nie cale 0,7 bara . Co do chldozenia - mylisz sie . Im wieksza turbina tloczaca wieksze cisnienie tym bardziej prawdopodobne ze ma chlodzenie . Wieksozsc turbin ktora tloczy cisnienie pod 1 bar lub wieej ma chlodzenie woda. Czasem turbiny o wiele mneijszym cisnieniu maja chlodzenie - po to wlasnie zeby wydluzyc jej zywot. A tak na marginesie - ta turbina nie ma lozysk ;)
Ja sie nie myle, ja wiem ze trubina rozgrzewa sie do czerwonosci przede wszsytkim od spalin, bez wzgledu na to jakie tloczy cisnienie. To ze jakas niema chlodzenie, to tylko gorzej dla niej. w HDJ80 jest 0.65 bara i ma chlodzenie i bardzo sie ciesze ze ma bo kupujac takie auto po 300tys moge miec nadzieje ze ona jeszcze zyje, a nie jest upieczona.
A na marginesie jak zauwazyles lozyska wzialem w cudzyslowia bo niechce juz wchodzi w szczegoly czy turbina jest BB, czy na plastikowych rolkach czy na slomie.
Alez sie mylisz :D . Im wieksze cisnienie tloczy tym bardziej sie rozgrzewa - nagrzewa sie a jakze od spalin , ale rowniez powstaje tarcie przy coraz to wiekszych predkosciach wirnikow :) . Jakiez to proste prawda ? A jak wiemy z prostych praw fizyki tqarcie wzrasta wraz z predkoscia obracania sie wirnika.


Ja bym nie liczyl na to , ze po 300.000 km turbina jest zdrowa i rześka. Raczej małoprawdopodobne.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt lis 03, 2006 9:05 am

Zun pisze:
pol pisze:
Zun pisze: O ile dobrze pamietam to jest tam nie cale 0,7 bara . Co do chldozenia - mylisz sie . Im wieksza turbina tloczaca wieksze cisnienie tym bardziej prawdopodobne ze ma chlodzenie . Wieksozsc turbin ktora tloczy cisnienie pod 1 bar lub wieej ma chlodzenie woda. Czasem turbiny o wiele mneijszym cisnieniu maja chlodzenie - po to wlasnie zeby wydluzyc jej zywot. A tak na marginesie - ta turbina nie ma lozysk ;)
Ja sie nie myle, ja wiem ze trubina rozgrzewa sie do czerwonosci przede wszsytkim od spalin, bez wzgledu na to jakie tloczy cisnienie. To ze jakas niema chlodzenie, to tylko gorzej dla niej. w HDJ80 jest 0.65 bara i ma chlodzenie i bardzo sie ciesze ze ma bo kupujac takie auto po 300tys moge miec nadzieje ze ona jeszcze zyje, a nie jest upieczona.
A na marginesie jak zauwazyles lozyska wzialem w cudzyslowia bo niechce juz wchodzi w szczegoly czy turbina jest BB, czy na plastikowych rolkach czy na slomie.
Alez sie mylisz :D . Im wieksze cisnienie tloczy tym bardziej sie rozgrzewa - nagrzewa sie a jakze od spalin , ale rowniez powstaje tarcie przy coraz to wiekszych predkosciach wirnikow :) . Jakiez to proste prawda ? A jak wiemy z prostych praw fizyki tqarcie wzrasta wraz z predkoscia obracania sie wirnika.


Ja bym nie liczyl na to , ze po 300.000 km turbina jest zdrowa i rześka. Raczej małoprawdopodobne.

te fizyk

a od kiedy tarcie zależy od prędkości????

tarcie zależy od siły nacisku oraz współczynnika tarcia co ma niewiele wspólnego z prędkoscią
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pt lis 03, 2006 9:23 am

kpeugeot pisze:
te fizyk

a od kiedy tarcie zale¿y od prêdko¶ci????

tarcie zale¿y od si³y nacisku oraz wspó³czynnika tarcia co ma niewiele wspólnego z prêdkosci±
On ma jakies tajne wyniki badan ktorymi niechce sie podzielic ze turbo przy 0.7 bara nie potrzebuje chlodzenia, a przy "wiekszym cisnieniu" potrzebuje, wiec dyskusja w stylu potrzebuje -nie potrzebuje - a wlasnie ze potrzebuje , jest bez sensu :)21
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt lis 03, 2006 9:26 am

No wlasnie :)21 wiec sie tu prosze ze mna nie klocic :)21

A wiadomo ze wspolczynnik tarcia sie nei zwikesza wraz z predksocia - czy ja cos takiego napisalem ? To byl skrot myslowy - chodzi o to ze temperatura wzratsa wraz z predkoscia i tyle :P
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

wiesław kalicki
 
 
Posty: 157
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 9:09 pm
Lokalizacja: siedlce

Post autor: wiesław kalicki » ndz lis 12, 2006 10:41 pm

może ktoś wie czy da się założyć turbinę do silnika 3B
z dostępnych u nas
wolę jeździć land cruiserem niż naprawiać
land rovera

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn lis 13, 2006 9:33 am

wiesław kalicki pisze:może ktoś wie czy da się założyć turbinę do silnika 3B
z dostępnych u nas
A czemu mialoby sie nie dac ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

wiesław kalicki
 
 
Posty: 157
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 9:09 pm
Lokalizacja: siedlce

Post autor: wiesław kalicki » śr lis 15, 2006 7:25 am

może znasz fachmana ktury umiał by to zrobić
wolę jeździć land cruiserem niż naprawiać
land rovera

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr lis 15, 2006 11:55 am

wiesław kalicki pisze:może znasz fachmana ktury umiał by to zrobić
Podjedz do dobrego mechanika od diesli , naswietl mu sprawe - powinien sie tym zajac . W zasadzie jedyny powazny problem przy czyms takim do kolektor wydechowy - trzeba bedzie taki wyprodukowac , bo watpie zeby mozna bylo latwo i tani kupic kolektor do 13BT. Reszta to raczej nic trudnego.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość