Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: Ingrid » wt lut 18, 2014 3:51 pm

Nie znalazłem. Jaka jest różnica w przełożeniach między BJ a HZJ 73 po 91 roku ? Mogę przełożyć cały most czy są jakieś różnice ?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: rokfor32 » wt lut 18, 2014 10:05 pm

Całe OBA - to w ciemno. natomiast w detalach - mogą być różnice.

Nie ma reguły, bo na naszym rynku trafiają się wersje ze wszystkich stron świata. Pisałem Ci na pw o przełożeniach - oprócz tego możesz mieć jeszcze wersje (tylny most) full lub semi float, mogą też być fabryczne blokady.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: Ingrid » wt lut 18, 2014 11:28 pm

chodzi o przedni most... póki co... Auto to hzj 73 91r. Blokady ARB w obu mostach. Według poprzedniego właściciela wszystko gut, po zakupie i rewizji... Ech... mam mosty od BJ 73, i nadzieja w tym, żeby to pogodzić.. Oczywiście zestawy naprawcze, łożyska itd kupiłem, ma być porządnie, bo auto na 35tkach maxissach, i wogóle jak robić to raz a dobrze, ale główki nowej nie kupię... :-?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: rokfor32 » śr lut 19, 2014 7:38 am

A jakie potrzebujesz przełożenie?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: Ingrid » śr lut 19, 2014 9:39 am

Poszło łożysko na ataku, także zostanie stara główka. Tylko trzeba poczekać na łóżysko. Dzięki za pomoc.

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: Ingrid » śr lut 19, 2014 7:58 pm

Wyszło na to że BJ 73 z 86r ma większą główkę mostu z przodu niż hzj 73 z 91........ Tą z bj mam w stanie idealnym, a ta z hz podjeżdzona... ale ma blokadę ARB w tej małej główce... nie przełoże jej do dużej... Pozostaje wrzucić 4 tys zł w most na małej głowie, który i tak nie podoła na przestrzeni czasu 35 calowym kołom, a takie są na aucie, albo wyrzucić ARB :-? .. Super... Toyota Heave Duty z małą główeczką...

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: rokfor32 » śr lut 19, 2014 8:39 pm

Tak samo jak w J8.

Ja mam J7 LD, na obu ośmoicalowych dyfrach. I maxxisy cc 35". I ani trochę się nie obawiam o trwałość. Ale też i nie jeżdżę tak, jak się jeździ parchem .... :)21 A i przekładnie sa dokładnie ustawione.

Most przedni z 9,5" przekładnią możesz spokojnie zapodać - ale nie bolt on. Adaptacja wymaga paru przeróbek. Ale się da.

Tak przerabiałem auto w ostatnim projekcie - czyli J4. oba mosty sa postawione na sprężynach, oba są HD, i na fabrycznych blokadach. Ale silnik ma 260 kucy ... :)21

Mosty przednie HD współpracowały oryginalnie wyłącznie z resorem.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: Ingrid » śr lut 19, 2014 9:07 pm

Czyli występowały HZj niby wersja HD na małych główkach seryjnie ? Jako dawce mam zdrowiutkie mosty z BJ 73 i mimo słabszego motoru ma dużą głowę z przodu... przełożyłbym bez mrugnięcia okiem całe mosty (oczywiście zapodając nowe uszczlniacze i łożyska na zwrotnicach) ale... w tej HZJ 73 którą robię jest ARB x 2, i trochę szkoda tych blokad, nie pasują przecież do 9.5 calowych główek. A znowu zamawiać nowe przełożenie, albo nawest same łożyska do dyfra w toyocie, i uszczelniacze do arb-a byłby sens, ale nie w tak małe główki... patowa sytuacja trochę... głupota moim zdaniem poprzedniego właściciela, lub jego doradców że ładował worek kasy w takie mosty... Nie chce mi się już nawet mówić kto.. zacne persony warszawskiego off światka :)2 Auto od dawna właćnie ma maxissach cc 35.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: rokfor32 » czw lut 20, 2014 8:53 am

Aż se zerknąłem do epc.

Faktycznie w HZJ po '90 zapakowali mniejszą przekładnie przednią - ale został resor, i został system drążków przed osią - bez panharda. A to oznacza - że możesz bez problemu zapodać most 9,5". Normalnie, bolt on. No - prawie, bo do wymiany będziesz też miał przedni wał, włącznie z flanszą reduktora (inny rozstaw śrub) - jeżeli chcesz mieć pełne HD.

Silnik 1HZ to dychawiczny osiołek. Nie dziw sie za bardzo, że poszła przekładnia z wersji lekkiej ... :wink:

A - i nie napinał bym się jakoś specjalnie na przednia blokadę. Owszem, nie zaszkodzi - ale w praktyce, jak nie jeździsz stricte przeprawowo - to używa się jej raz do roku, albo i rzadziej ...
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: Ingrid » czw lut 20, 2014 10:29 am

Trochę się dziwie oznaczeniu HD z taką przekładnią, silnik jest 1HZ, to nie oznacza że mosty mają być słabe, parch czy gela też ma słabe silniki, a mosty mocniejsze. Co do blokad to też nie jestem fanatykiem przedniej, ale trochę szkoda jak już jest.. No chyba że ktoś chce kupić :D
Ostatnio zmieniony sob lut 22, 2014 1:11 pm przez Ingrid, łącznie zmieniany 1 raz.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: rokfor32 » czw lut 20, 2014 12:28 pm

Ja jestem zwolennikiem blokad fabrycznych - arb widziałem już kilka razy rozsypane mechanicznie. ori jeszcze nie ... :wink: Szczytem to był kosz arb, z otworkami mocującymi wieniec przeciągniętymi w fasole ... :wink:

A most 8" pozwala Ci na bezproblemowy montaż główki z z fabryczna blokadą. Przy 9,5" trzeba do takiego swapu dokupić ekstra półośkę - bo przy 9.5" przesówka blokady jeździ właśnie po wydłużonym frezie półosi. Przy 8" półosie zostają ori, a adaptacja polega na przestawieniu czterech otworków w pochwie, i zrobienia podcięcia na ramie przesuwki.

tak na marginesie - most 8" w J7 to nie jest taka znowu lichota. Ważne - żeby był poprawnie wyregulowany. W moim mój tatusiek był łaskaw załatwić przedni napęd - szarpiąc się na stalówce jak na kinetyku. Szarpiąc do tyłu. Obciązenia były na tyle duże - że eksplodował przegub (dosłownie - rozerwało kielich na drobne kawałki. A nie był to gównolitowy zmiennik). Przekładni natomiast zupełnie nic się nie stało.

Bardziej wrażliwy od samej przekładni jest mechanizm różnicowy - jeżeli jest w wersji dwusatelitowej. Są oczywiście również czterosatelitowe mechanizmy - w wersji otwartej, lub LSD (dla spokoju sumienia można lds tak ustawić - żeby nie spinało wogule).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: Ingrid » czw lut 20, 2014 1:59 pm

Dobrze rozumuję że blokady ARB z "małej" główki do "dużej" nie przełożę ?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: rokfor32 » czw lut 20, 2014 3:37 pm

Oczywiście że nie. ARB to po prostu cały kosz satelitów - z mechanizmem blokującym.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: Kylon » pt lut 21, 2014 8:57 pm

Jak to auto trafiło do Polski to HZJ-otów było jak na lekarstwo (chyba 2006 lub 2007). Podobnie z częściami. Wtedy to było coś. Nieliczni mogli cieszyć się takim autem. Ostatni raz było u nas na watsztacie z 5-6 lat temu chyba. Jeszcze na Szczęsnej. Zatem od tamtej pory mogło się wiele zmienić zwłaszcza, że gdzieś przeszło odbudowę z wykorzystaniem BJ-ota na części. Teraz i części multum do zmian i przekładek, a HZJ otów jak mrówków głównie w tragicznym stanie. Stojące auto sypie się najbardziej :cry:
Nie ma się co oszukiwać że Toyota zawsze będzie droga w stawianiu na nogi.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: Ingrid » sob lut 22, 2014 12:19 am

Stawia to się pomniki.. :)2

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Re: Przełożenia mostów J7 - różnica BJ a HZJ ?

Post autor: Kylon » sob lut 22, 2014 3:35 pm

Coś w tym jest :wink:
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości