KJ95 - głupie pytania

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

JarekS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: sob sie 14, 2004 8:02 pm
Lokalizacja: Ornontowice

KJ95 - głupie pytania

Post autor: JarekS » wt sty 02, 2007 9:53 pm

Koledzy
chcę kupić auto, zadałem w forum "Inne" pytanie czy jest takie auto http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
(bdw - jak wstawia się linka?)

Polecono mi Toyotę LC 95. Zakładam że KJ95 to to samo.
Niestety na tym forum jest mało tematów gdzie występowałyby symbole LC95, J9,KJ95, stąd moje głupie pytania:
1. gdzie znaleźć dobrą stronę gdzie dobrze opisywane by były modele LC (w grę wchodzi też HDJ 80)
2. Jaki napęd ma KJ95 - (przód, tył, pernamentny 4x4 z blokadą, co z blokadami tył, przód)- ewentualnie od którego roku jakie były zmiany
3. Jakie przełożenie ma reduktor
4. Ile może wytrzymać to autko w miarę bezawaryjnie (konkretnie 400-450 kkm da radę? - disel)
5. Jakie są słabe strony tegoż autka, na co przy kupnie zwrócić uwagę.
6. Jakie wymiary ma bagażnik, a konkretnie czy wejdzie wózek dziecięcy (60 cm szer)
7. Czy części są dostępne i ludzkich cenach?

Bedę wdzieczny za odpowiedzi.
Jarek

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt sty 02, 2007 9:59 pm

http://www.off-road.pl/index.php?option ... 1&Itemid=2

niezaleznie od tego co tu wyczytasz,to za 9 piątka masz to dosc dobrze opisane :wink:
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

JarekS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: sob sie 14, 2004 8:02 pm
Lokalizacja: Ornontowice

Post autor: JarekS » wt sty 02, 2007 10:06 pm

selim
thx
zaraz zamawiam.

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt sty 02, 2007 10:39 pm

na stronie wyprawa4x4 w dziale pojazdy masz opis toyki

i odpowiedzi na Twoje pytania

wózek się zmieści , chyba że jakiś nietypowy

jesli nie wszystkie odpowiedzi znajdziesz to oczywiście zapytaj
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

JarekS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: sob sie 14, 2004 8:02 pm
Lokalizacja: Ornontowice

Post autor: JarekS » śr sty 03, 2007 8:58 am

Na stronce tej napisano, że ma blokadę tyłu. Czy wiecie moze jaką?
czy z tego można wysnuć wniosek że ma też blokadę miedzyosiowego m.r.?

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » śr sty 03, 2007 9:10 am

Cześć
tu parę słów http://tlc.org.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=41
tu parę opinii użytkowników
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
tu trochę porównań (szukaj "j95" zadziałało)
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
Zawsze J9 europejskie miały stały napęd na 4 z centralnym dyfrem oczywiście wajchą blokowanym (ups nowsze po 2001 mają tez guziczkiem :-), a cuda z dołączanym przodem to podobno gdzieś w Afryce niektórzy widzieli
Blokada na tył występowała fabryczna 100% elektrycznie załączana, ale najczęściej LSD, są też przypadki specjalne :-( jak mój z otwartym dyfrem.
KJ - to tak trochę skracają co niektórzy i dalej nie wiadomo czy:
KDJ - diesel D4D common rail
KZJ - diesel 3.0 TD
Wózek raz wiozłem ;-) tak wstawiłem normaly wózek (bez składania czegokolwiek i jeszcze miejejsce na drugi było, jedyny problem z nim to było zablokowanie coby mi po bagażniku nie jeździł :-) bo miał jeszcze ze 30cm luzu.

Dalej jakieś szczegóły to pytaj :-)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » śr sty 03, 2007 9:25 am

Witam!

Blokada tylnego mechanizmu różnicowego jest załączana elektrycznie, tylko przy załączonym reduktorze.

Blokada centralnego mechanizmu różnicowego i reduktor są załączane dżwigieką na tunelu.

Wózek dziecięcy, nawet bardzo duży (x-lander x1), wchodzi bez najmniejszego problemu. Bez składania :D .

Słabą stroną jest przekładnia kierownicza; zarówno silentbloki, których nie można kupić w serwisie (jest na to rada - "opcja szukaj czyni cuda") jak i sama przekładnia w której pojawiają się luzy (do pewnego momentu możliwe do skasowania).
Autko polecam. Zwłaszcza KDJ95 - czyli z silnikiem common rail. Dobrze jeździ mało pali.

Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

JarekS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: sob sie 14, 2004 8:02 pm
Lokalizacja: Ornontowice

Post autor: JarekS » śr sty 03, 2007 9:36 am

Dzięki
niestety D4D jest poza zasięgiem.
Przy okazji - podobno pozmieniały się przepisy przywozowe, zna ktoś szczególy, po prostu kupuje autko za 10000 euro - ile musze nazbierać jszcze. Podobno już się nie opłaca kupować auta po "100 E".

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr sty 03, 2007 11:08 am

jak można kasować luzy przekładni?

ja już je mam - tzn. w serwisie mówią że mam, w czasie jazdy po drobnych nierównościach słychać stuki kiedy kółka wybierają te nierówności [czyli jak sądzą myszkują nieco na boki, zwłaszcza w zakrętach] ale na drodze ich nie czuję - auto precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą, nie myszkuje w koleinach itp.
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » śr sty 03, 2007 12:47 pm

Witam ponownie!

U mnie luz na przekładni skasowali w serwisie. Nawet trochę za bardzo, bo z początku nie bardzo chciało samo prostować po wyjściu z łuku, ale już się dotarło.
Nie trudno się domyślić, że moja opinia o serwisie jest już bardzo niska. Depresyjna :)3 .

Ponoć jest jakaś śruba regulacyjna (coś zluzować, dociągnąć imbusem i dokręcić). Sam tego nie testowałem i już nie przetestuję, bo jeśli coś się w przekladni pogorszy to pójdzie do wymiany.
Na razie jest bardzo dobrze.

Pozdr
Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr sty 03, 2007 2:07 pm

hmmm w moim serwisie chcieli tylko wymieniać, muszę zapytać w innym ...

a duże miałeś te luzy? jakieś negatywne wrażenia z jazdy czy może tez tylko w serwisie wykryli i w serwisie skasowali?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » śr sty 03, 2007 6:40 pm

tam jest przekładnia listwowa że takie problemy macie?
same starocie

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » śr sty 03, 2007 7:20 pm

bingo, trafiłeś :-) niestety ją też szybko trafia po używania autka w cięższym terenie, kolejny słaby punkt wychodzący przy takim używaniu to pompa wspomagania (tak na mojej sprawdzone ale potwierdzone kilkoma innymi przypadakami), dodatkowo w starszych niż 99r przedni dwusatelitowy dyfer lubi się "zmęczyć" i ostatni urok tu już wszystkich drążko-wachaczowców, co jakiś czas gięte lub klapnięte drążki :-)
Wszystkie tematy z doświadczenia własnego + info z serwisów + info z forów internetowych tak europejskich jako i australijskich. Inne przypadłości to już tylko amok userów ;-)
Ups, 96-97r miał jeszcze podobno problemy z głowicami, ale to raczej podpada pod kategorie głupoty użytkowników i legend o patrolach :-)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » czw sty 04, 2007 10:47 am

gkozi pisze:a duże miałeś te luzy? jakieś negatywne wrażenia z jazdy czy może tez tylko w serwisie wykryli i w serwisie skasowali?
Na ostrych nierównościach czuć było lekkie uderzenie w kierownicę. Trudno to opisać bo nie był to stuk. Poza tym żadnych innych objawów w całym zakresie prędkości.
Jestem trochę przewrażliwiony (moje autko MUSI być całkowicie sprawne 8) ) więc kto inny mógłby w ogóle tego nie zauważyć.

Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw sty 04, 2007 11:16 am

ok, dzięki

ja też cośtam zacząłem czuć (na nierównym podłożu w zakręcie i do tego delikatne stuki) ale dopiero po wymiamie gumek przy przekładni kierowniczej :D wcześniej widocznie jakoś to tłumiły


zapytam w innym serwisie czy można kasować te luzy


dodano - faktycznie można kasować luzy


(wrrrr chyba zmienię serwis)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości