KJ95 - głupie pytania
Moderator: Mroczny
KJ95 - głupie pytania
Koledzy
chcę kupić auto, zadałem w forum "Inne" pytanie czy jest takie auto http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
(bdw - jak wstawia się linka?)
Polecono mi Toyotę LC 95. Zakładam że KJ95 to to samo.
Niestety na tym forum jest mało tematów gdzie występowałyby symbole LC95, J9,KJ95, stąd moje głupie pytania:
1. gdzie znaleźć dobrą stronę gdzie dobrze opisywane by były modele LC (w grę wchodzi też HDJ 80)
2. Jaki napęd ma KJ95 - (przód, tył, pernamentny 4x4 z blokadą, co z blokadami tył, przód)- ewentualnie od którego roku jakie były zmiany
3. Jakie przełożenie ma reduktor
4. Ile może wytrzymać to autko w miarę bezawaryjnie (konkretnie 400-450 kkm da radę? - disel)
5. Jakie są słabe strony tegoż autka, na co przy kupnie zwrócić uwagę.
6. Jakie wymiary ma bagażnik, a konkretnie czy wejdzie wózek dziecięcy (60 cm szer)
7. Czy części są dostępne i ludzkich cenach?
Bedę wdzieczny za odpowiedzi.
Jarek
chcę kupić auto, zadałem w forum "Inne" pytanie czy jest takie auto http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
(bdw - jak wstawia się linka?)
Polecono mi Toyotę LC 95. Zakładam że KJ95 to to samo.
Niestety na tym forum jest mało tematów gdzie występowałyby symbole LC95, J9,KJ95, stąd moje głupie pytania:
1. gdzie znaleźć dobrą stronę gdzie dobrze opisywane by były modele LC (w grę wchodzi też HDJ 80)
2. Jaki napęd ma KJ95 - (przód, tył, pernamentny 4x4 z blokadą, co z blokadami tył, przód)- ewentualnie od którego roku jakie były zmiany
3. Jakie przełożenie ma reduktor
4. Ile może wytrzymać to autko w miarę bezawaryjnie (konkretnie 400-450 kkm da radę? - disel)
5. Jakie są słabe strony tegoż autka, na co przy kupnie zwrócić uwagę.
6. Jakie wymiary ma bagażnik, a konkretnie czy wejdzie wózek dziecięcy (60 cm szer)
7. Czy części są dostępne i ludzkich cenach?
Bedę wdzieczny za odpowiedzi.
Jarek
http://www.off-road.pl/index.php?option ... 1&Itemid=2
niezaleznie od tego co tu wyczytasz,to za 9 piątka masz to dosc dobrze opisane
niezaleznie od tego co tu wyczytasz,to za 9 piątka masz to dosc dobrze opisane
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Cześć
tu parę słów http://tlc.org.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=41
tu parę opinii użytkowników
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
tu trochę porównań (szukaj "j95" zadziałało)
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
Zawsze J9 europejskie miały stały napęd na 4 z centralnym dyfrem oczywiście wajchą blokowanym (ups nowsze po 2001 mają tez guziczkiem
, a cuda z dołączanym przodem to podobno gdzieś w Afryce niektórzy widzieli
Blokada na tył występowała fabryczna 100% elektrycznie załączana, ale najczęściej LSD, są też przypadki specjalne
jak mój z otwartym dyfrem.
KJ - to tak trochę skracają co niektórzy i dalej nie wiadomo czy:
KDJ - diesel D4D common rail
KZJ - diesel 3.0 TD
Wózek raz wiozłem
tak wstawiłem normaly wózek (bez składania czegokolwiek i jeszcze miejejsce na drugi było, jedyny problem z nim to było zablokowanie coby mi po bagażniku nie jeździł
bo miał jeszcze ze 30cm luzu.
Dalej jakieś szczegóły to pytaj
tu parę słów http://tlc.org.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=41
tu parę opinii użytkowników
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
tu trochę porównań (szukaj "j95" zadziałało)
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... hlight=j95
Zawsze J9 europejskie miały stały napęd na 4 z centralnym dyfrem oczywiście wajchą blokowanym (ups nowsze po 2001 mają tez guziczkiem
Blokada na tył występowała fabryczna 100% elektrycznie załączana, ale najczęściej LSD, są też przypadki specjalne
KJ - to tak trochę skracają co niektórzy i dalej nie wiadomo czy:
KDJ - diesel D4D common rail
KZJ - diesel 3.0 TD
Wózek raz wiozłem
Dalej jakieś szczegóły to pytaj
Witam!
Blokada tylnego mechanizmu różnicowego jest załączana elektrycznie, tylko przy załączonym reduktorze.
Blokada centralnego mechanizmu różnicowego i reduktor są załączane dżwigieką na tunelu.
Wózek dziecięcy, nawet bardzo duży (x-lander x1), wchodzi bez najmniejszego problemu. Bez składania
.
Słabą stroną jest przekładnia kierownicza; zarówno silentbloki, których nie można kupić w serwisie (jest na to rada - "opcja szukaj czyni cuda") jak i sama przekładnia w której pojawiają się luzy (do pewnego momentu możliwe do skasowania).
Autko polecam. Zwłaszcza KDJ95 - czyli z silnikiem common rail. Dobrze jeździ mało pali.
Marcin
Blokada tylnego mechanizmu różnicowego jest załączana elektrycznie, tylko przy załączonym reduktorze.
Blokada centralnego mechanizmu różnicowego i reduktor są załączane dżwigieką na tunelu.
Wózek dziecięcy, nawet bardzo duży (x-lander x1), wchodzi bez najmniejszego problemu. Bez składania
Słabą stroną jest przekładnia kierownicza; zarówno silentbloki, których nie można kupić w serwisie (jest na to rada - "opcja szukaj czyni cuda") jak i sama przekładnia w której pojawiają się luzy (do pewnego momentu możliwe do skasowania).
Autko polecam. Zwłaszcza KDJ95 - czyli z silnikiem common rail. Dobrze jeździ mało pali.
Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!
BŁOTO WCIĄGA!
jak można kasować luzy przekładni?
ja już je mam - tzn. w serwisie mówią że mam, w czasie jazdy po drobnych nierównościach słychać stuki kiedy kółka wybierają te nierówności [czyli jak sądzą myszkują nieco na boki, zwłaszcza w zakrętach] ale na drodze ich nie czuję - auto precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą, nie myszkuje w koleinach itp.
ja już je mam - tzn. w serwisie mówią że mam, w czasie jazdy po drobnych nierównościach słychać stuki kiedy kółka wybierają te nierówności [czyli jak sądzą myszkują nieco na boki, zwłaszcza w zakrętach] ale na drodze ich nie czuję - auto precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą, nie myszkuje w koleinach itp.
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Witam ponownie!
U mnie luz na przekładni skasowali w serwisie. Nawet trochę za bardzo, bo z początku nie bardzo chciało samo prostować po wyjściu z łuku, ale już się dotarło.
Nie trudno się domyślić, że moja opinia o serwisie jest już bardzo niska. Depresyjna
.
Ponoć jest jakaś śruba regulacyjna (coś zluzować, dociągnąć imbusem i dokręcić). Sam tego nie testowałem i już nie przetestuję, bo jeśli coś się w przekladni pogorszy to pójdzie do wymiany.
Na razie jest bardzo dobrze.
Pozdr
Marcin
U mnie luz na przekładni skasowali w serwisie. Nawet trochę za bardzo, bo z początku nie bardzo chciało samo prostować po wyjściu z łuku, ale już się dotarło.
Nie trudno się domyślić, że moja opinia o serwisie jest już bardzo niska. Depresyjna
Ponoć jest jakaś śruba regulacyjna (coś zluzować, dociągnąć imbusem i dokręcić). Sam tego nie testowałem i już nie przetestuję, bo jeśli coś się w przekladni pogorszy to pójdzie do wymiany.
Na razie jest bardzo dobrze.
Pozdr
Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!
BŁOTO WCIĄGA!
bingo, trafiłeś
niestety ją też szybko trafia po używania autka w cięższym terenie, kolejny słaby punkt wychodzący przy takim używaniu to pompa wspomagania (tak na mojej sprawdzone ale potwierdzone kilkoma innymi przypadakami), dodatkowo w starszych niż 99r przedni dwusatelitowy dyfer lubi się "zmęczyć" i ostatni urok tu już wszystkich drążko-wachaczowców, co jakiś czas gięte lub klapnięte drążki 
Wszystkie tematy z doświadczenia własnego + info z serwisów + info z forów internetowych tak europejskich jako i australijskich. Inne przypadłości to już tylko amok userów
Ups, 96-97r miał jeszcze podobno problemy z głowicami, ale to raczej podpada pod kategorie głupoty użytkowników i legend o patrolach
Wszystkie tematy z doświadczenia własnego + info z serwisów + info z forów internetowych tak europejskich jako i australijskich. Inne przypadłości to już tylko amok userów
Ups, 96-97r miał jeszcze podobno problemy z głowicami, ale to raczej podpada pod kategorie głupoty użytkowników i legend o patrolach
Na ostrych nierównościach czuć było lekkie uderzenie w kierownicę. Trudno to opisać bo nie był to stuk. Poza tym żadnych innych objawów w całym zakresie prędkości.gkozi pisze:a duże miałeś te luzy? jakieś negatywne wrażenia z jazdy czy może tez tylko w serwisie wykryli i w serwisie skasowali?
Jestem trochę przewrażliwiony (moje autko MUSI być całkowicie sprawne
Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!
BŁOTO WCIĄGA!
ok, dzięki
ja też cośtam zacząłem czuć (na nierównym podłożu w zakręcie i do tego delikatne stuki) ale dopiero po wymiamie gumek przy przekładni kierowniczej
wcześniej widocznie jakoś to tłumiły
zapytam w innym serwisie czy można kasować te luzy
dodano - faktycznie można kasować luzy
(wrrrr chyba zmienię serwis)
ja też cośtam zacząłem czuć (na nierównym podłożu w zakręcie i do tego delikatne stuki) ale dopiero po wymiamie gumek przy przekładni kierowniczej
zapytam w innym serwisie czy można kasować te luzy
dodano - faktycznie można kasować luzy
(wrrrr chyba zmienię serwis)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości




