przedni dyferencjał LJ7
Moderator: Mroczny
- Lukaszek :)
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
przedni dyferencjał LJ7
Witam
Niestety połamałem zęby już w trzecim dyferencjale z przodu w mojej zmocie w 3 lata. Statystyki mnie niepokoją...
Mam pytanie czy można by zastąpić go tylnym dyferencjałem (problem zmiany drążków kierowniczych to nie problem). Wydaje mi się że tylny powinien być mocniejszy niż przedni z racji innego zazębienia. Chodzi mi i to czy przypadkiem nie będzie się kręcił w odwrotną stronę.
Taka opcja była by fajna bo jeden zapasowy dyferencjał (tylny) by wystarczył w razie "w" na rajdzie.
Jeśli to nie możliwe to proszę poradzić które aftermarketingowe zestawy talerz atak będą dobre do mojego przedniego mostu. Most ori przekładnia 4.88.
Dziękuję i pozdrawiam.
Niestety połamałem zęby już w trzecim dyferencjale z przodu w mojej zmocie w 3 lata. Statystyki mnie niepokoją...
Mam pytanie czy można by zastąpić go tylnym dyferencjałem (problem zmiany drążków kierowniczych to nie problem). Wydaje mi się że tylny powinien być mocniejszy niż przedni z racji innego zazębienia. Chodzi mi i to czy przypadkiem nie będzie się kręcił w odwrotną stronę.
Taka opcja była by fajna bo jeden zapasowy dyferencjał (tylny) by wystarczył w razie "w" na rajdzie.
Jeśli to nie możliwe to proszę poradzić które aftermarketingowe zestawy talerz atak będą dobre do mojego przedniego mostu. Most ori przekładnia 4.88.
Dziękuję i pozdrawiam.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przedni dyferencjał LJ7
Możesz zastąpić tylnym, ale cała główka oczywiście. Sama przekładnia jest niekompatybilna. Kierunek obrotów będzie prawidłowy.
Jeżeli chcesz stosować aftermarket (tylna przekładnię 4,88 aftermarketową) - to do kompletu potrzebujesz również główkę ze standardowym ofsetem - czyli jakąkolwiek inną, niż oryginalną (współpracującą w oryginale z przekładniami 3,72 do 4,56).
A tak ogólnie - jeżeli masz problemy z wytrzymałością - to po pierwsze: przekładnia musi być idealnie poskładana. Wyluzowana używka traci wytrzymałość, i to bardzo znacznie. Dwa - im szybsza przekładnia - tym większa jej wytrzymałość. Wynika to z ilości zębów na ataku, więc i jego średnicy podziałowej - i ze współczynnika krotności zazębienia. Przekładnia 4,88 ma atak na 8 zębów. Kolejna, czyli 4,56 - 9 zębów, 4,30 i 4,10 - 10 zębów, i 3,72 - 11 zębów.
Jeżeli chcesz stosować aftermarket (tylna przekładnię 4,88 aftermarketową) - to do kompletu potrzebujesz również główkę ze standardowym ofsetem - czyli jakąkolwiek inną, niż oryginalną (współpracującą w oryginale z przekładniami 3,72 do 4,56).
A tak ogólnie - jeżeli masz problemy z wytrzymałością - to po pierwsze: przekładnia musi być idealnie poskładana. Wyluzowana używka traci wytrzymałość, i to bardzo znacznie. Dwa - im szybsza przekładnia - tym większa jej wytrzymałość. Wynika to z ilości zębów na ataku, więc i jego średnicy podziałowej - i ze współczynnika krotności zazębienia. Przekładnia 4,88 ma atak na 8 zębów. Kolejna, czyli 4,56 - 9 zębów, 4,30 i 4,10 - 10 zębów, i 3,72 - 11 zębów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Lukaszek :)
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: przedni dyferencjał LJ7
To dobra wiadomość że pasuje, a czy dobrze myślę że tylny dyf będzie mocniejszy od przedniego?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przedni dyferencjał LJ7
I tak, i nie
Przedni jest optymalizowany pod kątem jazdy do przodu, tylny zresztą też. proporcja wytrzymałości wychodzi jakieś 7:3. Oznacza to, że przedni dyfer uwalasz gwałtownym hamowaniem (np. skok, i kontakt z glebą na wystopowanym napędzie).
W przypadku zapodania dyfra tylnego do przodu będzie odwrotnie - jego wzmocniony kierunek wyjdzie na hamowaniu, natomiast osłabiony na ciągnięciu do przodu.
Tak dla rozjaśnienia - przednia i tylna przekładnia mają IDENTYCZNĄ geometrię zębów. Ale zęby są w przekroju trapezem niesymetrycznym - stąd kierunkowość rotacji.
Jak chcesz problem załatwić na dłużej - to przekładnia z patrola Y60, z aftermarketowym przełożeniem 4,88. Cały most jest szerszy - ale jest opcja połączenia tego z półosiami toyoty. Acz - nie jest to zbyt łatwe. Raz, że trzeba od podstaw zbudować pochwę mostu (środek nissana, reszta toyoty), to jeszcze trzeba dopasować odpowiednie koła koronowe mechanizmu różnicowego (i nie są to koła z LJ70). Dodatkowo, efektem ubocznym będzie to, że zaczniesz kolekcjonować rozwalone przeguby, a po ich wzmocnieniu - również półośki
Innymi słowy, taki na bogato wzmocniony most z rozstawem kół jak dla LJ70 (czyli WB 1400mm) to główka patrola z aftermaketową przekładnią 4,88, wraz z dopasowanymi kołami koronowymi pod półosie toyoty, plus zestaw crawlingowy półosi z przegubami z chromomolibdenu.
Będzie wystarczająco wytrzymałe, żeby ukręcić wał napędowy - ale koszt takiego zestawu, wraz z nowymi łożyskami podejdzie pod około 15 tysi złociszy
Opcja budżetowa, czyli cały most z patrola, to zmiana koncepcji auta, bo most z Y60 jest szerszy od LJ70 o około 15 cm.

Przedni jest optymalizowany pod kątem jazdy do przodu, tylny zresztą też. proporcja wytrzymałości wychodzi jakieś 7:3. Oznacza to, że przedni dyfer uwalasz gwałtownym hamowaniem (np. skok, i kontakt z glebą na wystopowanym napędzie).
W przypadku zapodania dyfra tylnego do przodu będzie odwrotnie - jego wzmocniony kierunek wyjdzie na hamowaniu, natomiast osłabiony na ciągnięciu do przodu.
Tak dla rozjaśnienia - przednia i tylna przekładnia mają IDENTYCZNĄ geometrię zębów. Ale zęby są w przekroju trapezem niesymetrycznym - stąd kierunkowość rotacji.
Jak chcesz problem załatwić na dłużej - to przekładnia z patrola Y60, z aftermarketowym przełożeniem 4,88. Cały most jest szerszy - ale jest opcja połączenia tego z półosiami toyoty. Acz - nie jest to zbyt łatwe. Raz, że trzeba od podstaw zbudować pochwę mostu (środek nissana, reszta toyoty), to jeszcze trzeba dopasować odpowiednie koła koronowe mechanizmu różnicowego (i nie są to koła z LJ70). Dodatkowo, efektem ubocznym będzie to, że zaczniesz kolekcjonować rozwalone przeguby, a po ich wzmocnieniu - również półośki

Innymi słowy, taki na bogato wzmocniony most z rozstawem kół jak dla LJ70 (czyli WB 1400mm) to główka patrola z aftermaketową przekładnią 4,88, wraz z dopasowanymi kołami koronowymi pod półosie toyoty, plus zestaw crawlingowy półosi z przegubami z chromomolibdenu.
Będzie wystarczająco wytrzymałe, żeby ukręcić wał napędowy - ale koszt takiego zestawu, wraz z nowymi łożyskami podejdzie pod około 15 tysi złociszy

Opcja budżetowa, czyli cały most z patrola, to zmiana koncepcji auta, bo most z Y60 jest szerszy od LJ70 o około 15 cm.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Lukaszek :)
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: przedni dyferencjał LJ7
Dzięki za obszerne wyjaśnienia.
Jak zawsze szacun za wiedzę Rokwor32.
Skończy się na używanym przednim dyfrze znowu. Jak tak postawiłeś sprawę to nie będe próbował porawiać inżynierów z Japonji.
Może teraz będę pamiętał żeby szybciej podpinać line i nie szarpać tak napędem...
Pozdrawiam
Łukasz
Jak zawsze szacun za wiedzę Rokwor32.
Skończy się na używanym przednim dyfrze znowu. Jak tak postawiłeś sprawę to nie będe próbował porawiać inżynierów z Japonji.
Może teraz będę pamiętał żeby szybciej podpinać line i nie szarpać tak napędem...

Pozdrawiam
Łukasz
Re: przedni dyferencjał LJ7
wlasnie te przednie mosty....
poskladalem swoja popierdolke i jedzie to fajnie,ba zapierdala
ale obawiam sie o ten przedni most,ciezko zaadoptowac parchowe mosty do LJ ?
poskladalem swoja popierdolke i jedzie to fajnie,ba zapierdala
ale obawiam sie o ten przedni most,ciezko zaadoptowac parchowe mosty do LJ ?
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przedni dyferencjał LJ7
Są mniej więcej 15 cm szersze. Plus inny system wahaczy, i gniazd sprężyn. Plus inne przełożenia - przynajmniej z opcji dostępnych u nas od ręki.
Da się, ale ani łatwo, ani zbyt tanio nie wyjdzie.
Da się, ale ani łatwo, ani zbyt tanio nie wyjdzie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przedni dyferencjał LJ7
Podstawa to porządne poskładanie (wyregulowanie) przekładni. W mojej J73 jest przekładnia 5,29 - czyli teoretycznie najsłabsza. Auto waży koło 2 ton, stoi na 35" maxxisach, bo to nie rajdówka, a przeprawówka użytkowa, ale napędzane jest silnikiem supry dłubniętym nieco na turbinie. Tak pod 300 kucy.
I jakoś przedni dyfer nie odlatuje ...
Tylny zresztą też, mimo że ten motor bez problemu potrafi zamielić tymi kapciami na czarnym 
I jakoś przedni dyfer nie odlatuje ...


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przedni dyferencjał LJ7
Zalozylem kilka tylnych przekladni na przod i maja sie calkiem niezle, pomimo 35 simexow i uzytkowania w amokurokfor32 pisze:Podstawa to porządne poskładanie (wyregulowanie) przekładni. W mojej J73 jest przekładnia 5,29 - czyli teoretycznie najsłabsza. Auto waży koło 2 ton, stoi na 35" maxxisach, bo to nie rajdówka, a przeprawówka użytkowa, ale napędzane jest silnikiem supry dłubniętym nieco na turbinie. Tak pod 300 kucy.
I jakoś przedni dyfer nie odlatuje ...Tylny zresztą też, mimo że ten motor bez problemu potrafi zamielić tymi kapciami na czarnym


sj 425 606468554
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przedni dyferencjał LJ7
Tylna przekładnia na przodzie to jest fabryczne rozwiązanie z J4, J6, i hilów ze sztywnym przednim mostem. natomiast to co piszesz o przekładniach J9/J12 vs J7 - różnica jest w wielkości wielowypustu wałka ataku. Bo przekładnia jest taka sama, jak chodzi o parametry: czyli 8", i ten sam moduł zębów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przedni dyferencjał LJ7
A grubosc talerza tez taka samarokfor32 pisze:Tylna przekładnia na przodzie to jest fabryczne rozwiązanie z J4, J6, i hilów ze sztywnym przednim mostem. natomiast to co piszesz o przekładniach J9/J12 vs J7 - różnica jest w wielkości wielowypustu wałka ataku. Bo przekładnia jest taka sama, jak chodzi o parametry: czyli 8", i ten sam moduł zębów.

sj 425 606468554
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przedni dyferencjał LJ7
Grubość talerza jest wynikiem przełożenia, czyli upraszczając - ilości zębów na wałku ataku. Temu przekładnie wolne maja grube talerze, a te szybkie - cienkie.
Wyjątkiem jest fabryczna tylna 4,88, która ma cienki talerz - ale dla niej jest przez to spec obudowa, niepasująca do innych przełożeń. Obudowa dla fabrycznego tyłu 4,88 ma przesuniętą oś wałka ataku, o około 10 mm.
Tak samo jest z przekładniami poniżej 3,72. Też maja przesuniętą oś główki - tyle że w odwrotną stronę, bo talerz przy ataku większym niż 11 zębów wychodzi za cienki.
Tak na marginesie - są też fabryczne przekładnie tylne 8" z przełożeniem 4,88, i grubym talerzem (czyli dokładnie takie, jak robi aftermarket). Fabrycznie takie szły do LJ78 z fabryczną blokadą tyłu.
Wyjątkiem jest fabryczna tylna 4,88, która ma cienki talerz - ale dla niej jest przez to spec obudowa, niepasująca do innych przełożeń. Obudowa dla fabrycznego tyłu 4,88 ma przesuniętą oś wałka ataku, o około 10 mm.
Tak samo jest z przekładniami poniżej 3,72. Też maja przesuniętą oś główki - tyle że w odwrotną stronę, bo talerz przy ataku większym niż 11 zębów wychodzi za cienki.
Tak na marginesie - są też fabryczne przekładnie tylne 8" z przełożeniem 4,88, i grubym talerzem (czyli dokładnie takie, jak robi aftermarket). Fabrycznie takie szły do LJ78 z fabryczną blokadą tyłu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przedni dyferencjał LJ7
Forum zjadlo moje wypocinyrokfor32 pisze:Grubość talerza jest wynikiem przełożenia, czyli upraszczając - ilości zębów na wałku ataku. Temu przekładnie wolne maja grube talerze, a te szybkie - cienkie.
Wyjątkiem jest fabryczna tylna 4,88, która ma cienki talerz - ale dla niej jest przez to spec obudowa, niepasująca do innych przełożeń. Obudowa dla fabrycznego tyłu 4,88 ma przesuniętą oś wałka ataku, o około 10 mm.
Tak samo jest z przekładniami poniżej 3,72. Też maja przesuniętą oś główki - tyle że w odwrotną stronę, bo talerz przy ataku większym niż 11 zębów wychodzi za cienki.
Tak na marginesie - są też fabryczne przekładnie tylne 8" z przełożeniem 4,88, i grubym talerzem (czyli dokładnie takie, jak robi aftermarket). Fabrycznie takie szły do LJ78 z fabryczną blokadą tyłu.

Pozdro
sj 425 606468554
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przedni dyferencjał LJ7
Masa pojazdu jest jednym z głównych czynników decydującym o trwałości tego podzespołu. W J7 (takim seryjnym) przedni dyfer uchodzi za sensownie trwały. Ale już HDJ80, gdzie jest ten sam typ przekładni, w dodatku wytrzymalszy ze względu na szybsze przełożenie - ma opinię bardzo delikatnego i wybuchowego 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: przedni dyferencjał LJ7
Mi jak na razie dziala dobrze z IS +35". Tak jak piszecie poskladany fachowo u traska.
Korzystajac z okazji. Macie jakies doswiadczenie ze sterowaniem hydraulicznym. Lj przed 90. Prosze o info na prv
Korzystajac z okazji. Macie jakies doswiadczenie ze sterowaniem hydraulicznym. Lj przed 90. Prosze o info na prv
wildcat F50 w wersji rurka z IS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości