HI-LUX - jakie njwieksze

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

wojtasM461
Posty: 468
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
Lokalizacja: ZIELENIEC

HI-LUX - jakie njwieksze

Post autor: wojtasM461 » pn paź 30, 2006 7:48 pm

Nie wiem czy był temat bo ni znalazłem wiec pisze.
Jezeli gdzies był temat to prosze o podanie nie bede d.py zawracał.

jakie największe koła do Hi-luxa wejda bez motania zawieszenia.
Felgi są 16 cali.
prosze o konkrety bo czas nagli
dzieki
Muscel M 461-230 + Suza 93
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pn paź 30, 2006 8:01 pm

245/75 r16 winny pasic bez problemu
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Marq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:14 am

Post autor: Marq » pn paź 30, 2006 10:21 pm

w 4-R zmieściłem 33x12,5 i chula -bezpieczne przeguby na skrętach :P -ogranicznik sam się zrobił.

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » pn paź 30, 2006 10:33 pm

Ja mam 235/80 r16
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 380
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kudlaty » wt paź 31, 2006 10:28 am

Marq pisze:w 4-R zmieściłem 33x12,5 i chula -bezpieczne przeguby na skrętach :P -ogranicznik sam się zrobił.
Nie wiem jak żeś to zrobił bez motania.

Do mojego bez podniesienia budy i zawiecha weszły tylko 31", a żeby weszły 33 to budę podnosiłem. No ale może masz już coś pozmieniane.

Osobiście twierdzę, że najlepiej jest wsadzić 31"x10,5"x16"
a na 31"x10,5"x15" wygląda to tak:
http://www.rzezba4x4.torun.pl/album/200 ... &show=full

Przy większych kołach nie wytrzymuje przedni most, sam zmieliłem już bebechy trzy razy i znudziło mi się.

Teraz to mam to już gdzieś:
http://www.rzezba4x4.torun.pl/album/200 ... &show=full
http://www.rzezba4x4.torun.pl/album/200 ... &show=full

Pozdrawiam.

Kudlaty
4Runner SZTYWNY MOST
http://www.rzezba4x4.torun.pl

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » wt paź 31, 2006 11:27 am

Mich pisze:Ja mam 235/80 r16
Pomyliłem się, mam 235/85 r 16, czyli 32 cale
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

jaba-1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr paź 18, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: jaba-1 » wt paź 31, 2006 11:47 am

najbezpieczniej 235x85x16 nic nie obciera,nie obciąża napędu (łożyska i cała reszta jest w miarę bezpieczna) uzyskasz spory lift. przy większych tracisz prędkość na szosie i paliwo przy wadze tego auta to najlepszy rozmiar, pamiętaj o amortyzatorach masa koła ma wpływ na zawieszenie - chyba że bawisz się w extrem to wtedy felgi 15 i zakładaj 32 mocne resory i amory kyórych skok uwzględni całą resztę itd.itp :wink:

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt paź 31, 2006 4:40 pm

Na fabrycznych felgach 6Jx16 możesz założyć max 245 szerokie, szersze bądą obcierały z przodu o stabilizator. Np. 245/75R16 (31") lub 235/85R16 (32"). Na felgach z większym odsadzeniem wchodzą podobno 265/75R16
same starocie

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr lis 01, 2006 11:04 am

Zaraz mnie tu pewnie zjedza :)21 zalozylem 33x12,5 bez pdonoszenia - trza bylo tylko przyslzifowac przy progach - na asfalcie chula , ale zeby ropbil w terenie trezba bylo pdniesc buude - ja podnioslem o 5 cm i starczylo. no jeszcze trzeba bylo wykrecic troche ogranicznik skretu , bo przy skrecie tralo o resory felga 15 cali et -20
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » śr lis 01, 2006 12:38 pm

Nie, no spoko, ale miało być bez przeróbek :wink:
same starocie

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr lis 01, 2006 4:44 pm

Miras M pisze:Nie, no spoko, ale miało być bez przeróbek :wink:
Szlifowanie przy progach to zadna przerobka :)21 trwalo 15 minut . A bez przerobek mialem 31x10,5 , i mysle ze 32 powinno tez wejsc.


Aha - i o jakim hiluxiw mowimy ? Ja mam sztywnomostowca , a one sa troche inne od tych z niezaleznym zawieszeniem.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
nowicjusz
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz mar 21, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: nowicjusz » śr lis 01, 2006 8:22 pm

proszę powiedzieć jak podkręcić drążki skrętne w hiluxe, --brak mi sił ,
takich syfiastych śrób nie miałem dotej pory w żadnym aucie ,
pot leci z czoła a one nic nie chcą się ruszać !! polałem jakims syfem( bo i auto syfiaste) i nic,

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » śr lis 01, 2006 10:19 pm

nowicjusz pisze:proszę powiedzieć jak podkręcić drążki skrętne w hiluxe, --brak mi sił ,
takich syfiastych śrób nie miałem dotej pory w żadnym aucie ,
pot leci z czoła a one nic nie chcą się ruszać !! polałem jakims syfem( bo i auto syfiaste) i nic,
Nie wiem jak robiłeś, ale na pewno podnieś auto na lewarku, śruby idą ciężko to prawda-dobry klucz, rurka, WD 40, albo inny penetrator i dużo siły :wink:
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Kudlaty
Posty: 380
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kudlaty » czw lis 02, 2006 7:08 am

Mich pisze:
nowicjusz pisze:proszę powiedzieć jak podkręcić drążki skrętne w hiluxe, --brak mi sił ,
takich syfiastych śrób nie miałem dotej pory w żadnym aucie ,
pot leci z czoła a one nic nie chcą się ruszać !! polałem jakims syfem( bo i auto syfiaste) i nic,
Nie wiem jak robiłeś, ale na pewno podnieś auto na lewarku, śruby idą ciężko to prawda-dobry klucz, rurka, WD 40, albo inny penetrator i dużo siły :wink:
Witam.

Dokładnie tak, podnięść aby drążki nie były napięte i dawaj :D :)2 .

Pozdrawiam.

Kudlaty
4Runner SZTYWNY MOST
http://www.rzezba4x4.torun.pl

Awatar użytkownika
nowicjusz
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz mar 21, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: nowicjusz » czw lis 02, 2006 7:30 am

podniesione auto było, klucz taki sobie,
boję się o to by nie zerwać gwintu,
przykładowa w pajero czy terrano szł wszystko leciutko,

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw lis 02, 2006 7:40 am

nowicjusz pisze:podniesione auto było, klucz taki sobie,
boję się o to by nie zerwać gwintu,
przykładowa w pajero czy terrano szł wszystko leciutko,
1. No prosze was czy zakup śrub za czterdzieści kilka złotych to jest problem. Idziesz do ASO i masz problem z głowy. Teraz sie męczysz i może tylko Ci strzelić w niekontrolowany sposób.

2. Jak drążki są stare to możesz sobie kręcić do Świąt Bożego Narodzenia i nic nie zyskasz.

3. Kręcisz porządnym kluczem nasadowym z przedłużką czy starym zardzewiałym płaskim, który już kilka razy się powyginał?

4. Popsikałeś gwint od góry czy łeb srubki od dołu?

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Re: HI-LUX - jakie njwieksze

Post autor: Kylon » czw lis 02, 2006 7:43 am

wojtasM461 pisze:Nie wiem czy był temat bo ni znalazłem wiec pisze.
Jezeli gdzies był temat to prosze o podanie nie bede d.py zawracał.

jakie największe koła do Hi-luxa wejda bez motania zawieszenia.
Felgi są 16 cali.
prosze o konkrety bo czas nagli
dzieki
235/85R16 - na oryginalnych felgach
265/75R16 na lefgach 7 cali z większym odsadzeniem .
Ustalcie tylko jeszcze z jakim ten Hil zawieszeniem i z którego roku. Hil Hilowi nie równy :wink:

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » czw lis 02, 2006 11:29 am

nowicjusz pisze:podniesione auto było, klucz taki sobie,
boję się o to by nie zerwać gwintu
Odpusć sobie :wink:

U mnie wyglądało to tak że nalałem wszędzie WD40, podniosłem przód, mocny nasadowy z dłuuugą przedłużką + nasadowy na góre co by sie zaparł o rame, zaparłem sie nogami o belke reduktora i zacząłem wiosłować. Jedna szła nawet, ale druga zaczęła przeraźliwie kwiczeć i stwierdziłem że nie mam ochoty na wyprawe do ASO po nowe śruby i dałem sobie narazie spokój.

Spróbuj je najpierw wykręcić i wyjąć wyczyścić, nasmarować... chyba że dużo gwintu w drugą strone. Jak nie masz dobrego klucza to moge Ci podrzucić mój.
nowicjusz pisze: przykładowo w pajero czy terrano szło wszystko leciutko
Bo hilux to auto dla twardzieli :lol: :lol:
same starocie

wojtasM461
Posty: 468
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
Lokalizacja: ZIELENIEC

Post autor: wojtasM461 » czw lis 02, 2006 7:10 pm

dzieki za odpowiedzi, teraz zobaczymy co sie załozy.

pozdro.
Muscel M 461-230 + Suza 93
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO

jaba-1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr paź 18, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: jaba-1 » pn lis 06, 2006 2:48 pm

ja ciąłem śruby,i drugi raz zrobiłbym to samo. Radzę kupić nowe nakrętki (są dość długie) i nowe śruby dać dobry smar najlepiej z miedzią i ustawiasz jak chcesz,pamiętaj oskoku amortyzatorów.przy przecinańiu góra śruby walnie w podłogę weż to pod uwagę :wink:

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » pt lut 09, 2007 11:42 pm

a ja mam gumy takie 265/70/16 bez podnoszenia i kombinerki tylko w przodku mam dystanse tak nabyłem toczydełko
hilux 2,4D. DC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość