LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
Kriss
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: śr lip 16, 2003 12:28 pm
Post
autor: Kriss » śr mar 21, 2007 8:30 pm
Hej witam wszystkich..
Sluchajcie ojciec chce kupic 120 i generalnie ma dylemat czy wybrac w manulau czy automat..
niestety nie da sie poznac auta jadac nim 20km (chodzi mi o jazde testowa)..
czy w automacie nie bedzie zbyt mulasty
Generalnie auto 85% bedzie jezdzilo na czarnym..., ale spotkania z terenem beda i nie koniecznie okazjonalnie.
co o tym sadzicie ?
a jak sie ustosunkujecie do wymiany chipa ? zawsze to jakas zwiekoszenie mocy...
jeszcze jedno pytanie odnosnie zawieszenia chodzi mi o podniesie i opuszczenie czy te operacje mozna robic w czasie jazdy czy tylko na postoju???
-
michusz
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: michusz » czw mar 22, 2007 7:35 pm
automat czy manual? nie odpowiem Ci, zależy co kto lubi.
Tryb HI (podniesienie tyłu samochodu o 3 cm) służy do jazdy w terenie i przeprawy przez wodę. Tryb ten działa do predkości 50km/h. powyżej tej predkości nadwozie opuszcza się do normalnego poziomu.
Tryb LO (obniżenie o 3cm w stosunku do stanu normalnego) ma ułatwiać wsiadanie do samochodu i załadunek. Działa do 12 km/h. Generalnie należy z tej opcji korzystać głównie na postoju.
Pozdrawiam

KZJ90
-
Japan

- Posty: 327
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
- Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK
Post
autor: Japan » czw mar 22, 2007 8:43 pm
Rodzaj skrzyni nie wplywa znaczaco na dynamike jazdy. Jak zalezy Ci na mocy wez silnik 4.0 L i po sprawie. Szkoda czasu "na rozterki mlodego Wertera"...

-
michusz
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: michusz » czw mar 22, 2007 9:02 pm
Japan ma rację. i ten dzwięk widlastej 6-ki

KZJ90
-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » czw mar 22, 2007 9:04 pm
4.0 L? W czym? Jaka widlasta 6?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
Krecik
-

- Posty: 3597
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Krecik » czw mar 22, 2007 9:11 pm
zachar, oni o LC120 mówią...
to nie nasza piaskownica

(też wole wiejta

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » czw mar 22, 2007 9:29 pm
Krecik pisze:zachar, oni o LC120 mówią...
to nie nasza piaskownica

(też wole wiejta

Aaaa... no tak.
ps. jutro z łopatką i wiaderkiem idę do tej piaskownicy i...

Bardzo skrupulatnie w weekend będę testował LC120.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
Japan

- Posty: 327
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
- Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK
Post
autor: Japan » czw mar 22, 2007 9:51 pm
Zachary pisze:Krecik pisze:zachar, oni o LC120 mówią...
to nie nasza piaskownica

(też wole wiejta

Aaaa... no tak.
ps. jutro z łopatką i wiaderkiem idę do tej piaskownicy i...

Bardzo skrupulatnie w weekend będę testował LC120.
zdziwisz sie co potrafi 260 kucy, nie tylko w piaskownicy...

Toyka Prado - autobus wycieczkowy

-
LX450

- Posty: 323
- Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: LX450 » czw mar 22, 2007 9:57 pm
Jeśli jazda po czarnym to tylko automat. Przesiadłem się do automatu parę miesięcy temu i nie wróciłbym za żadne skarby do machania kijkiem w mrowisku.
Najważniejszy w samochodzie (szczególnie dużym, ciężkim) jest moment obrotowy. I niech ci w toyocie nie opowiadają pierdół, że to super rozwiązania i kupa elektroniki daje moment. Wiadomo, że wspomaga, ale najważniejsza jest pojemność. Więc jeśli chcesz mieć prawdziwego kopa na czarnym i sporo mocy w terenie, to po prostu nie schodź poniżej 3.5L dla takiej masy. Nie wiem jakie są silniki w cruiserach 120, ale np w serii 100 był ładny V8 4.7L. Jeśli jest coś koło tego, to nie ma co srać po gaciach. Jak jest kasa na LC120 to nie można oszczędzać na silniku od kosiarki i robić z tego popierdówkę a nie samochód
-
Japan

- Posty: 327
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
- Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK
Post
autor: Japan » czw mar 22, 2007 10:13 pm
LX450 pisze:Jeśli jazda po czarnym to tylko automat. Przesiadłem się do automatu parę miesięcy temu i nie wróciłbym za żadne skarby do machania kijkiem w mrowisku.
w terenie tez automat polecam. Choc znajdzie sie pewnie wielu konserwantow, ktorzy wola wszystko recznie...

Toyka Prado - autobus wycieczkowy

-
Krecik
-

- Posty: 3597
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Krecik » czw mar 22, 2007 10:34 pm
a ja konserwatywny nie jestem bo automaty lubie..
ale zdecydowanie bardziej by mi pasowało mieć LC100 4.2td w manualu niż w automacie... no co ja poradze...
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
-
Japan

- Posty: 327
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
- Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK
Post
autor: Japan » czw mar 22, 2007 10:50 pm
Krecik pisze:a ja konserwatywny nie jestem bo automaty lubie..
ale zdecydowanie bardziej by mi pasowało mieć LC100 4.2td w manualu niż w automacie... no co ja poradze...
dlaczego taki wybor akurat...

Toyka Prado - autobus wycieczkowy

-
Krecik
-

- Posty: 3597
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Krecik » czw mar 22, 2007 11:19 pm
bo mi z tych 200 koni i 400 niutonów połowa pasie sie nie wiem gdzie...
ot, takie odczucie marne
choc, raczej tam są

bo jednak 2.6 tonowe auto do setki pędzą w 13 sekund, no i 190 kmh da sie osiągnąć.
mimo wszystko wiecej frajdy mialem z jazdy 80ką z 4.2TD tylko tym 180km, i manualem

oj , tam sie mozna było wyżyc:)
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
-
Japan

- Posty: 327
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
- Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK
Post
autor: Japan » czw mar 22, 2007 11:48 pm
Krecik pisze:bo mi z tych 200 koni i 400 niutonów połowa pasie sie nie wiem gdzie...
ot, takie odczucie marne
choc, raczej tam są

bo jednak 2.6 tonowe auto do setki pędzą w 13 sekund, no i 190 kmh da sie osiągnąć.
mimo wszystko wiecej frajdy mialem z jazdy 80ką z 4.2TD tylko tym 180km, i manualem

oj , tam sie mozna było wyżyc:)
tak wiec zgodnie z tym co koledzy pisza; Kriss namow Tate na LC120 z silnikiem 4.0 , albo LC100 4.5 (cena w zasadzie ta sama) i bez wzgledu na rodzaj skrzyni mocy raczej nie zbraknie. Pamietaj tylko, ze bedziesz mial dluuuuzsza droge hamowania ..
Krecik,
wedlug zatocznej specyfikacji przy LC100 4.2 tdi producent podaje tylko 135 kucy i 30 N

Czy inne silniki sa wkladane na rynek UE
BTW co oznaczaja skroty G300, G660, G700

Toyka Prado - autobus wycieczkowy

-
Kriss
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: śr lip 16, 2003 12:28 pm
Post
autor: Kriss » pt mar 23, 2007 8:42 am
OK dzieki wszystkim.... Ja mialem okazje jezdzic 100 4.7 przejechalem ok 1k km niestety tylko na czarnym... ale bylem pod wrazeniem

chyba nie bylo osby ktora by nie zjechala z drogi

Dzieki za rade..... jak zawsze czlowiek rozdarty

-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » pt mar 23, 2007 9:11 am
Japan pisze:...wedlug zatocznej specyfikacji przy LC100 4.2 tdi producent podaje tylko 135 kucy i 30 N

Czy inne silniki sa wkladane na rynek UE

...

Eeeee... że co? Chyba Ci się auta mylą lub masz na myśli auta sprzedawane np. w krajach arabskich.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
Krecik
-

- Posty: 3597
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Krecik » pt mar 23, 2007 9:19 am
Japan pisze:
Krecik,
wedlug zatocznej specyfikacji przy LC100 4.2 tdi producent podaje tylko 135 kucy i 30 N

Czy inne silniki sa wkladane na rynek UE
BTW co oznaczaja skroty G300, G660, G700

HDJ 100 - 4.2TD - 204KM/430nM@1200rpm
HZJ 105 - 4.2D (o ile pamietam bez turbiny) - 130KM/285nm@2000rpm
to inne silniki, hzj to taki fajny hardcore, sztywny most z przodu, blokady wszystkiego, i pare innych dupereli, zbędnych w bulwarówce, a przydatnych w terenie
G300 to właściwie WDB460.312
G660 to wlasciwie YFM660FWA
G700 to własciwie YFM700
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
-
michusz
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: michusz » pt mar 23, 2007 3:47 pm
Tyle że "setki" z salonu już nie uświadczysz. Jest już wycofana ze sprzedaży w Polsce od conajmniej pół roku. W listopadzie tego roku ma wejść na rynek jej następca. Bedzie miał oznaczenie "140"
KZJ90
-
boliniak
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: sob kwie 22, 2006 12:10 pm
Post
autor: boliniak » pt mar 23, 2007 6:23 pm
michusz pisze:Tyle że "setki" z salonu już nie uświadczysz. Jest już wycofana ze sprzedaży w Polsce od conajmniej pół roku. W listopadzie tego roku ma wejść na rynek jej następca. Bedzie miał oznaczenie "140"
Ale w Raichu kupisz bez problemu, wspaniały samochód....
Gorąco polecam narazie jestem na etapie zbierania kasy na niego...
-
Japan

- Posty: 327
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
- Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK
Post
autor: Japan » pt mar 23, 2007 10:09 pm
Zachary pisze:Japan pisze:...wedlug zatocznej specyfikacji przy LC100 4.2 tdi producent podaje tylko 135 kucy i 30 N

Czy inne silniki sa wkladane na rynek UE

...

Eeeee... że co? Chyba Ci się auta mylą lub masz na myśli auta sprzedawane np. w krajach arabskich.
dokladnie tak jak piszesz mam dostep tylko do modeli prod. i dost. na bliski wschod.
http://www.toyotauae.com/
Az sprawdzilem dzis dane podane w specyfikacji UAE dla LC100 silnik 1HZ-FE, 4.2L OHC, Diesel, i stoi jak byk:
- 135 HP/3.8 tys obr.,
- 285 Nm/2.2 tys obr.
i jest tak jak pisze Krecik:
HDJ 100 - 4.2TD - 204KM/430nM@1200rpm
HZJ 105 - 4.2D (o ile pamietam bez turbiny) - 130KM/285nm@2000rpm
Tylko na tym rynku jest o wiele prosciej. Na diesla czekasz ca. pol roku. A z rodziny LC mozesz miec: LC Station Wagon, LC Prado i LC Pick Up i to by bylo na tyle...
Ale jakie to ma tak naprawde znaczenie. Najwazniejsze by miec frajde z jazdy
duperele najwyzej same sie zweryfikuja negatywnie poza asfaltem

Toyka Prado - autobus wycieczkowy

-
Kriss
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: śr lip 16, 2003 12:28 pm
Post
autor: Kriss » sob mar 24, 2007 5:23 pm
boliniak pisze:michusz pisze:Tyle że "setki" z salonu już nie uświadczysz. Jest już wycofana ze sprzedaży w Polsce od conajmniej pół roku. W listopadzie tego roku ma wejść na rynek jej następca. Bedzie miał oznaczenie "140"
Ale w Raichu kupisz bez problemu, wspaniały samochód....
Gorąco polecam narazie jestem na etapie zbierania kasy na niego...
A jak to jest z gwarancja jesli kupie np z 06 albo z 05 roku gwarancja bedzie uznana
Dzisiaj jezdzilem 120 D4D i musze powiedziec ze bardzo przyjemnie sie jezdzilo... ale jest cholernie mulaste.... niestety :/
ale zdecydowanie automat... nie ma co machac kijkiem

-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » sob mar 24, 2007 9:40 pm
boliniak pisze:Ale w Raichu kupisz bez problemu, wspaniały samochód....
Gorąco polecam narazie jestem na etapie zbierania kasy na niego...
Ale masz na myśli LC100 bo 140 jest chyba jeszcze nie dostępna. Nawet tam.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
Japan

- Posty: 327
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
- Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK
Post
autor: Japan » sob mar 24, 2007 9:48 pm
Zachary pisze:boliniak pisze:Ale w Raichu kupisz bez problemu, wspaniały samochód....
Gorąco polecam narazie jestem na etapie zbierania kasy na niego...
Ale masz na myśli LC100 bo 140 jest chyba jeszcze nie dostępna. Nawet tam.
Nie wiem jak z dostepnoscia w EU.

Jesli Ci zalezy to daj znac na PW, moge sprawdzic podczas najblizszej wizyty serwisowej kiedy do zatoki przyplynie pierwsza dostawa 140 tek

Toyka Prado - autobus wycieczkowy

-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » sob mar 24, 2007 10:03 pm
...a odnośnie piaskownicy zwanej powyżej 120 to mam za sobą dwa dni zabawy z łopatką i wiaderkiem i...
Bez wodotrysków choć jest to zajefajowe auto. W niektórych kwestiach jednak mnie zawiodło. Jutro "postawię" jeszcze kilka babek piaskowych i zacznę analizować za i przeciw.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
Japan

- Posty: 327
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
- Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK
Post
autor: Japan » sob mar 24, 2007 10:53 pm
Zachary pisze:...a odnośnie piaskownicy zwanej powyżej 120 to mam za sobą dwa dni zabawy z łopatką i wiaderkiem i...
Bez wodotrysków choć jest to zajefajowe auto. W niektórych kwestiach jednak mnie zawiodło. Jutro "postawię" jeszcze kilka babek piaskowych i zacznę analizować za i przeciw.
Zachary masz racje

Wszystko zalezy od przeznaczenia samochodu. Dla mnie mial spelniac dwie funkcje. W tygodniu uzytkowany w miescie i na autostradzie, a w weekend lekki off-road i wyprawy. Jak na razie jestem zadowolony, do tej pory nie musialem recovery wzywac na patelnie, pomimo, ze na luzny piaskek zdaje sie za ciezki...
Fajnie by bylo jakbys tu wrzucil wrazenia po jezdzie w postaci

i
To na pewno nie jest samochod do extremy

. Jesli bede mogl jakos pomoc daj znac
Milej zabawy

Toyka Prado - autobus wycieczkowy

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość