Lc120

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Kriss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr lip 16, 2003 12:28 pm

Lc120

Post autor: Kriss » śr mar 21, 2007 8:30 pm

Hej witam wszystkich..
Sluchajcie ojciec chce kupic 120 i generalnie ma dylemat czy wybrac w manulau czy automat..
niestety nie da sie poznac auta jadac nim 20km (chodzi mi o jazde testowa)..
czy w automacie nie bedzie zbyt mulasty ??
Generalnie auto 85% bedzie jezdzilo na czarnym..., ale spotkania z terenem beda i nie koniecznie okazjonalnie.
co o tym sadzicie ?
a jak sie ustosunkujecie do wymiany chipa ? zawsze to jakas zwiekoszenie mocy...
jeszcze jedno pytanie odnosnie zawieszenia chodzi mi o podniesie i opuszczenie czy te operacje mozna robic w czasie jazdy czy tylko na postoju???

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » czw mar 22, 2007 7:35 pm

automat czy manual? nie odpowiem Ci, zależy co kto lubi.
Tryb HI (podniesienie tyłu samochodu o 3 cm) służy do jazdy w terenie i przeprawy przez wodę. Tryb ten działa do predkości 50km/h. powyżej tej predkości nadwozie opuszcza się do normalnego poziomu.
Tryb LO (obniżenie o 3cm w stosunku do stanu normalnego) ma ułatwiać wsiadanie do samochodu i załadunek. Działa do 12 km/h. Generalnie należy z tej opcji korzystać głównie na postoju.
Pozdrawiam

:D
KZJ90

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » czw mar 22, 2007 8:43 pm

Rodzaj skrzyni nie wplywa znaczaco na dynamike jazdy. Jak zalezy Ci na mocy wez silnik 4.0 L i po sprawie. Szkoda czasu "na rozterki mlodego Wertera"... :D

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » czw mar 22, 2007 9:02 pm

Japan ma rację. i ten dzwięk widlastej 6-ki :D
KZJ90

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » czw mar 22, 2007 9:04 pm

4.0 L? W czym? Jaka widlasta 6?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw mar 22, 2007 9:11 pm

zachar, oni o LC120 mówią...

to nie nasza piaskownica ;)
(też wole wiejta ;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » czw mar 22, 2007 9:29 pm

Krecik pisze:zachar, oni o LC120 mówią...

to nie nasza piaskownica ;)
(też wole wiejta ;)

Aaaa... no tak.


ps. jutro z łopatką i wiaderkiem idę do tej piaskownicy i... :wink: Bardzo skrupulatnie w weekend będę testował LC120.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » czw mar 22, 2007 9:51 pm

Zachary pisze:
Krecik pisze:zachar, oni o LC120 mówią...

to nie nasza piaskownica ;)
(też wole wiejta ;)

Aaaa... no tak.


ps. jutro z łopatką i wiaderkiem idę do tej piaskownicy i... :wink: Bardzo skrupulatnie w weekend będę testował LC120.
zdziwisz sie co potrafi 260 kucy, nie tylko w piaskownicy... :P
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » czw mar 22, 2007 9:57 pm

Jeśli jazda po czarnym to tylko automat. Przesiadłem się do automatu parę miesięcy temu i nie wróciłbym za żadne skarby do machania kijkiem w mrowisku.

Najważniejszy w samochodzie (szczególnie dużym, ciężkim) jest moment obrotowy. I niech ci w toyocie nie opowiadają pierdół, że to super rozwiązania i kupa elektroniki daje moment. Wiadomo, że wspomaga, ale najważniejsza jest pojemność. Więc jeśli chcesz mieć prawdziwego kopa na czarnym i sporo mocy w terenie, to po prostu nie schodź poniżej 3.5L dla takiej masy. Nie wiem jakie są silniki w cruiserach 120, ale np w serii 100 był ładny V8 4.7L. Jeśli jest coś koło tego, to nie ma co srać po gaciach. Jak jest kasa na LC120 to nie można oszczędzać na silniku od kosiarki i robić z tego popierdówkę a nie samochód

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » czw mar 22, 2007 10:13 pm

LX450 pisze:Jeśli jazda po czarnym to tylko automat. Przesiadłem się do automatu parę miesięcy temu i nie wróciłbym za żadne skarby do machania kijkiem w mrowisku.
w terenie tez automat polecam. Choc znajdzie sie pewnie wielu konserwantow, ktorzy wola wszystko recznie... :)
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw mar 22, 2007 10:34 pm

a ja konserwatywny nie jestem bo automaty lubie..

ale zdecydowanie bardziej by mi pasowało mieć LC100 4.2td w manualu niż w automacie... no co ja poradze...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » czw mar 22, 2007 10:50 pm

Krecik pisze:a ja konserwatywny nie jestem bo automaty lubie..

ale zdecydowanie bardziej by mi pasowało mieć LC100 4.2td w manualu niż w automacie... no co ja poradze...
dlaczego taki wybor akurat... ?? :o
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw mar 22, 2007 11:19 pm

bo mi z tych 200 koni i 400 niutonów połowa pasie sie nie wiem gdzie...

ot, takie odczucie marne

choc, raczej tam są ;) bo jednak 2.6 tonowe auto do setki pędzą w 13 sekund, no i 190 kmh da sie osiągnąć.

mimo wszystko wiecej frajdy mialem z jazdy 80ką z 4.2TD tylko tym 180km, i manualem :) oj , tam sie mozna było wyżyc:)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » czw mar 22, 2007 11:48 pm

Krecik pisze:bo mi z tych 200 koni i 400 niutonów połowa pasie sie nie wiem gdzie...

ot, takie odczucie marne

choc, raczej tam są ;) bo jednak 2.6 tonowe auto do setki pędzą w 13 sekund, no i 190 kmh da sie osiągnąć.

mimo wszystko wiecej frajdy mialem z jazdy 80ką z 4.2TD tylko tym 180km, i manualem :) oj , tam sie mozna było wyżyc:)
tak wiec zgodnie z tym co koledzy pisza; Kriss namow Tate na LC120 z silnikiem 4.0 , albo LC100 4.5 (cena w zasadzie ta sama) i bez wzgledu na rodzaj skrzyni mocy raczej nie zbraknie. Pamietaj tylko, ze bedziesz mial dluuuuzsza droge hamowania .. :wink:

Krecik,
wedlug zatocznej specyfikacji przy LC100 4.2 tdi producent podaje tylko 135 kucy i 30 N :-? Czy inne silniki sa wkladane na rynek UE ??

BTW co oznaczaja skroty G300, G660, G700 ??
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Kriss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr lip 16, 2003 12:28 pm

Post autor: Kriss » pt mar 23, 2007 8:42 am

OK dzieki wszystkim.... Ja mialem okazje jezdzic 100 4.7 przejechalem ok 1k km niestety tylko na czarnym... ale bylem pod wrazeniem :) chyba nie bylo osby ktora by nie zjechala z drogi :D
Dzieki za rade..... jak zawsze czlowiek rozdarty :)

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt mar 23, 2007 9:11 am

Japan pisze:...wedlug zatocznej specyfikacji przy LC100 4.2 tdi producent podaje tylko 135 kucy i 30 N :-? Czy inne silniki sa wkladane na rynek UE ??...
:o Eeeee... że co? Chyba Ci się auta mylą lub masz na myśli auta sprzedawane np. w krajach arabskich.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt mar 23, 2007 9:19 am

Japan pisze: Krecik,
wedlug zatocznej specyfikacji przy LC100 4.2 tdi producent podaje tylko 135 kucy i 30 N :-? Czy inne silniki sa wkladane na rynek UE ??

BTW co oznaczaja skroty G300, G660, G700 ??
HDJ 100 - 4.2TD - 204KM/430nM@1200rpm
HZJ 105 - 4.2D (o ile pamietam bez turbiny) - 130KM/285nm@2000rpm

to inne silniki, hzj to taki fajny hardcore, sztywny most z przodu, blokady wszystkiego, i pare innych dupereli, zbędnych w bulwarówce, a przydatnych w terenie :)


G300 to właściwie WDB460.312
G660 to wlasciwie YFM660FWA
G700 to własciwie YFM700
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

michusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:39 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: michusz » pt mar 23, 2007 3:47 pm

Tyle że "setki" z salonu już nie uświadczysz. Jest już wycofana ze sprzedaży w Polsce od conajmniej pół roku. W listopadzie tego roku ma wejść na rynek jej następca. Bedzie miał oznaczenie "140"
KZJ90

boliniak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 12:10 pm

Post autor: boliniak » pt mar 23, 2007 6:23 pm

michusz pisze:Tyle że "setki" z salonu już nie uświadczysz. Jest już wycofana ze sprzedaży w Polsce od conajmniej pół roku. W listopadzie tego roku ma wejść na rynek jej następca. Bedzie miał oznaczenie "140"
Ale w Raichu kupisz bez problemu, wspaniały samochód....
Gorąco polecam narazie jestem na etapie zbierania kasy na niego...

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » pt mar 23, 2007 10:09 pm

Zachary pisze:
Japan pisze:...wedlug zatocznej specyfikacji przy LC100 4.2 tdi producent podaje tylko 135 kucy i 30 N :-? Czy inne silniki sa wkladane na rynek UE ??...
:o Eeeee... że co? Chyba Ci się auta mylą lub masz na myśli auta sprzedawane np. w krajach arabskich.
dokladnie tak jak piszesz mam dostep tylko do modeli prod. i dost. na bliski wschod. http://www.toyotauae.com/

Az sprawdzilem dzis dane podane w specyfikacji UAE dla LC100 silnik 1HZ-FE, 4.2L OHC, Diesel, i stoi jak byk:
- 135 HP/3.8 tys obr.,
- 285 Nm/2.2 tys obr.

i jest tak jak pisze Krecik:
HDJ 100 - 4.2TD - 204KM/430nM@1200rpm
HZJ 105 - 4.2D (o ile pamietam bez turbiny) - 130KM/285nm@2000rpm
Tylko na tym rynku jest o wiele prosciej. Na diesla czekasz ca. pol roku. A z rodziny LC mozesz miec: LC Station Wagon, LC Prado i LC Pick Up i to by bylo na tyle... :wink:

Ale jakie to ma tak naprawde znaczenie. Najwazniejsze by miec frajde z jazdy :lol:

duperele najwyzej same sie zweryfikuja negatywnie poza asfaltem :P
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Kriss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr lip 16, 2003 12:28 pm

Post autor: Kriss » sob mar 24, 2007 5:23 pm

boliniak pisze:
michusz pisze:Tyle że "setki" z salonu już nie uświadczysz. Jest już wycofana ze sprzedaży w Polsce od conajmniej pół roku. W listopadzie tego roku ma wejść na rynek jej następca. Bedzie miał oznaczenie "140"
Ale w Raichu kupisz bez problemu, wspaniały samochód....
Gorąco polecam narazie jestem na etapie zbierania kasy na niego...
A jak to jest z gwarancja jesli kupie np z 06 albo z 05 roku gwarancja bedzie uznana ??
Dzisiaj jezdzilem 120 D4D i musze powiedziec ze bardzo przyjemnie sie jezdzilo... ale jest cholernie mulaste.... niestety :/
ale zdecydowanie automat... nie ma co machac kijkiem :D

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » sob mar 24, 2007 9:40 pm

boliniak pisze:Ale w Raichu kupisz bez problemu, wspaniały samochód....
Gorąco polecam narazie jestem na etapie zbierania kasy na niego...
Ale masz na myśli LC100 bo 140 jest chyba jeszcze nie dostępna. Nawet tam.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » sob mar 24, 2007 9:48 pm

Zachary pisze:
boliniak pisze:Ale w Raichu kupisz bez problemu, wspaniały samochód....
Gorąco polecam narazie jestem na etapie zbierania kasy na niego...
Ale masz na myśli LC100 bo 140 jest chyba jeszcze nie dostępna. Nawet tam.
Nie wiem jak z dostepnoscia w EU. :-? Jesli Ci zalezy to daj znac na PW, moge sprawdzic podczas najblizszej wizyty serwisowej kiedy do zatoki przyplynie pierwsza dostawa 140 tek :wink:
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » sob mar 24, 2007 10:03 pm

...a odnośnie piaskownicy zwanej powyżej 120 to mam za sobą dwa dni zabawy z łopatką i wiaderkiem i...
Bez wodotrysków choć jest to zajefajowe auto. W niektórych kwestiach jednak mnie zawiodło. Jutro "postawię" jeszcze kilka babek piaskowych i zacznę analizować za i przeciw.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 327
Rejestracja: pn mar 05, 2007 5:27 am
Lokalizacja: KBR - DXB - bedzie KRK

Post autor: Japan » sob mar 24, 2007 10:53 pm

Zachary pisze:...a odnośnie piaskownicy zwanej powyżej 120 to mam za sobą dwa dni zabawy z łopatką i wiaderkiem i...
Bez wodotrysków choć jest to zajefajowe auto. W niektórych kwestiach jednak mnie zawiodło. Jutro "postawię" jeszcze kilka babek piaskowych i zacznę analizować za i przeciw.
Zachary masz racje !! Wszystko zalezy od przeznaczenia samochodu. Dla mnie mial spelniac dwie funkcje. W tygodniu uzytkowany w miescie i na autostradzie, a w weekend lekki off-road i wyprawy. Jak na razie jestem zadowolony, do tej pory nie musialem recovery wzywac na patelnie, pomimo, ze na luzny piaskek zdaje sie za ciezki... :wink:

Fajnie by bylo jakbys tu wrzucil wrazenia po jezdzie w postaci :)2 i :)3

To na pewno nie jest samochod do extremy :)3 . Jesli bede mogl jakos pomoc daj znac :)2

Milej zabawy :D
Toyka Prado - autobus wycieczkowy :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość