Teoretycznie temat prost i nie zawracał bym głowy gdyby.....
Przecież wystarczy wyciągnąć je przewodem powiedzmy paliwowym jak najwyżej a gdzie to już inwencja wykonującego.
Natomiast problem pojawił się gdy usunąłem kapturek z oryginalnego odpowietrznika i wydaje mi się iż to co pozostało jest zdecydowanie za krótkie aby stabilnie dało się zacisnąć na tym przewód paliwowy.
Oryginalny odpowietrznik wykonany jest z aluminium i ma samo uszczelniający gwint stożkowy, tak więc dospawanie lub dorobienie nowego dłuższego będzie problematyczne.
Może ktoś ćwiczył temat coś pod pasował od innego auta???
Za podpowiedzi i przykłady rozwiązań serdecznie dziękuję
Odpowietrzenia mostów 4runner
Moderator: Mroczny
- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
Odpowietrzenia mostów 4runner
4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

Z tego co ja pamiętam 4Runnery (przynajmniej druga generacja) mają odpowietrzniki tak jak ten pod spodem, wygrzebałem go z szuflady z częściami. Jest stalowy, na klucz 14. Takie same są w Nissanach, więc chyba jest to w miarę znormalizowana część.
Ja przedłużałem odpowietrzniki poprzez popsucie starego (rozebranie go, żeby miał dziurę cały czas) potem dołączałem rurkę, a na jej końcu mocowałem nowy, cały odpowietrznik.
Jak ktoś nie chce psuć starego odpowietrznika, to musi mieć krótką śrubę z drobnym gwintem, którą rozwierci w środku i wkręci w obudowę mostu.
Może sam spróbuj tak zakombinować, żeby nie odkręcać go z mostu.

Ja przedłużałem odpowietrzniki poprzez popsucie starego (rozebranie go, żeby miał dziurę cały czas) potem dołączałem rurkę, a na jej końcu mocowałem nowy, cały odpowietrznik.
Jak ktoś nie chce psuć starego odpowietrznika, to musi mieć krótką śrubę z drobnym gwintem, którą rozwierci w środku i wkręci w obudowę mostu.
Może sam spróbuj tak zakombinować, żeby nie odkręcać go z mostu.

- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
Problem w tym iż jak widać na zdjęciu które załączyłeś normalna śruba nie podejdzie z powodu gwintu stożkowego
U mnie oryginalny odpowietrznik jest aluminiowy, a po zdjęciu "grzybka" pozostaje 7mm na których ciężko stabilnie obsadzić rurkę i zacisnąć ją zaciskiem.

U mnie oryginalny odpowietrznik jest aluminiowy, a po zdjęciu "grzybka" pozostaje 7mm na których ciężko stabilnie obsadzić rurkę i zacisnąć ją zaciskiem.
4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

No zmierzyłem i faktycznie. U nasady wymiary to 9,8mm (mierzę najszerszą średnicę, czyli wraz z grzbietem gwintu), natomiast na końcu to 9,5mm. Śruba ma drobny gwint, ale jak znajdziesz taką to ja bym parę razy obkręcił ją ręką w papierze ściernym i zlikwidował te 0,3mm i wkręcił.
Da radę. A jak nie chcesz ryzykować (chociaż nie słyszałem, żeby istnieli off-roadowcy, dla których 'tuning' odpowietrznika to ryzyko) to kup odpowietrznik stalowy (ten co ja mam jest stalowy) i masz problem z głowy, bo spokojnie zamocujesz i zaciśniesz winylową rurkę wokół niego.
Da radę. A jak nie chcesz ryzykować (chociaż nie słyszałem, żeby istnieli off-roadowcy, dla których 'tuning' odpowietrznika to ryzyko) to kup odpowietrznik stalowy (ten co ja mam jest stalowy) i masz problem z głowy, bo spokojnie zamocujesz i zaciśniesz winylową rurkę wokół niego.
- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
Poradziłem sobie zakupując zaworki od spuszczania płynu z chłodnicy od ciężarówki jakowejś 
Wykonane z mosiądzu z takim samym stożkowym gwintem i z zaworem stożkowym.
Teraz nie dość że mogę podłączyć wężyki to jeszcze mogę je zakręcić jakby taka potrzeba zaszła
Pozostały jeszcze tylko odpowietrzenia skrzyni i reduktora ale tam niestety odpowietrzniki są wciskane i troche mało miejsca, ale powalczę

Wykonane z mosiądzu z takim samym stożkowym gwintem i z zaworem stożkowym.
Teraz nie dość że mogę podłączyć wężyki to jeszcze mogę je zakręcić jakby taka potrzeba zaszła

Pozostały jeszcze tylko odpowietrzenia skrzyni i reduktora ale tam niestety odpowietrzniki są wciskane i troche mało miejsca, ale powalczę
4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
Acha..... odpowietrznik mosty tylnego faktycznie jest stalowy natomiast przedniego jak napisałem aluminiowy.
Co z resztą wydaje sie logiczne i inżynierowie od prasowanego ryżu pomyśleli bo stal i aluminium to super ogniwo elektrochemiczne podatne na korozje, a obudowa dyfra przedniego jest wszak aluminiowa
Co z resztą wydaje sie logiczne i inżynierowie od prasowanego ryżu pomyśleli bo stal i aluminium to super ogniwo elektrochemiczne podatne na korozje, a obudowa dyfra przedniego jest wszak aluminiowa

4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość