
Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różnice
Moderator: Mroczny
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Dokładniej będzie tak: powyżej to był setup do RWD, poniżej jest do 4WD



Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Wkładamy LS1Janusz2000 pisze:@Kamil, zobaczyłem na FB nowe auto - Patrol 4Raidsilnik to LS1 czy LS6?


A tak niewiele brakło do Hiluxa V8...

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Tak się zapytam z ciekawości - te kulowe przeguby na focie wyżej - to tak programowo mają by gołe, czy jednak przychodzi tam jaka osłona?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Gołe.
Jak drazylem temat to firmy je produkujace maja dla motoryzacji wykonania specjalne odporne na "piaskowanie" (i dokładniejsze) i ze 4 razy droższe. Ale mozna dokupic gumowe oslony dedykowane - tez drogie.
Jak drazylem temat to firmy je produkujace maja dla motoryzacji wykonania specjalne odporne na "piaskowanie" (i dokładniejsze) i ze 4 razy droższe. Ale mozna dokupic gumowe oslony dedykowane - tez drogie.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Sobie pozwole nie uwierzyc w tę odpornośc na piaskowanie. Kulę, i owszem, można wykonac z bardzo twardą powłoką. Ale ona współpracuje z miękką, samosmarowną panewką - i ta odporna na piach nie będzie. Chyba ze sama panewka zostanie zamknięta dodatkową osłoną zgarniającą (to na focie jest gołe całkiem).
Są wprawdzie takie elementy parowane jako stal - stal, ale stosuje się je przy małych prędkościach względnych, bo maja tendencję do zacierania się - i bezwzględnie wymagają smarowania. Tak są wykonywane końcówki siłowników hydraulicznych na przykład.
Te zawiasy są robione pod kątem amerykańskich warunków - i zabawy w raczej suchych, pustynnych warunkach. Więc może i faktycznie tam takie rozwiązanie wytrzymuje sensownie długo. Nasze cross country chyba jednak bardziej "mokre" bywają, a błotko tak łatwo odpadac nie chce ...
Są wprawdzie takie elementy parowane jako stal - stal, ale stosuje się je przy małych prędkościach względnych, bo maja tendencję do zacierania się - i bezwzględnie wymagają smarowania. Tak są wykonywane końcówki siłowników hydraulicznych na przykład.
Te zawiasy są robione pod kątem amerykańskich warunków - i zabawy w raczej suchych, pustynnych warunkach. Więc może i faktycznie tam takie rozwiązanie wytrzymuje sensownie długo. Nasze cross country chyba jednak bardziej "mokre" bywają, a błotko tak łatwo odpadac nie chce ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Temat takich przegubów i uniballi to temat rzeka na amerykańskich forach. Te z górnej półki - dobrej jakości (te z droższych ale jeszcze nie te naj-naj-droższe) wytrzymują według użytkowników cały sezon amatroskiego ścigania się albo nawet i dłużej. Inna sprawa, że amerykanie jeżdzą głównie po suchym piachu - zobaczymy co będzie u nas w błocie..
Bo u mnie takich i podobnych przegubów będzie mnogo oj mnogo - cały przedni zawias opiera się na przegubach, nawet mocowania prowadzące ten górny wahacz, nie będą tak jak na zdjęciu na tulejach poliuretanowych ale na przegubach, do tego tylny zawias 4 lub 3-link też musi być częściowo na przegubach kulowych - w połaczeniu z z amorami na uniballach zwłaszczna na zimnych by-passach będzie wszystko fajnie napierdalać, stukać i pukać
Do tylnego zawiasu będę używał FK race bearings - lepsze są tylko jakieś NHHB czy jakoś tak ale ceny już mają kosmiczne.


Bo u mnie takich i podobnych przegubów będzie mnogo oj mnogo - cały przedni zawias opiera się na przegubach, nawet mocowania prowadzące ten górny wahacz, nie będą tak jak na zdjęciu na tulejach poliuretanowych ale na przegubach, do tego tylny zawias 4 lub 3-link też musi być częściowo na przegubach kulowych - w połaczeniu z z amorami na uniballach zwłaszczna na zimnych by-passach będzie wszystko fajnie napierdalać, stukać i pukać

Do tylnego zawiasu będę używał FK race bearings - lepsze są tylko jakieś NHHB czy jakoś tak ale ceny już mają kosmiczne.

- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Ci goście na podobnym zestawie który zamierzam włożyć jeżdzą w Dakarze, także wierze że mimo wszystko u nas się sprawdzi.
http://www.jorgelatrach.cl/auto.html
Rocfor pamietaj, że taki samochód jak mój ma zaliczać 3-4 imprezy w roku - nawet jeśli to są długie imprezy po kilkaset km każda - to w roku robi zaledwie parę tysięcy km. Z czego nie każda jest nawet błotna - bo te w lecie są często suche jak pieprz. Jeśli te kule wytrzymają mi cały sezon to damy rade, jak wytrzymają 2 sezony to będzie fajnie.
http://www.jorgelatrach.cl/auto.html
Rocfor pamietaj, że taki samochód jak mój ma zaliczać 3-4 imprezy w roku - nawet jeśli to są długie imprezy po kilkaset km każda - to w roku robi zaledwie parę tysięcy km. Z czego nie każda jest nawet błotna - bo te w lecie są często suche jak pieprz. Jeśli te kule wytrzymają mi cały sezon to damy rade, jak wytrzymają 2 sezony to będzie fajnie.
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Michał, a wiesz może skąd w Dakarowym Hilu jest pobór powietrza? Na zdjeciach widac że dolot do kolektora zawraca w stronę grodzi, ale jeśli dobrze pamietam to według FIA nie może być pobierane z wnętrzna kabiny.. snorkla żadnego tez nie widać..
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Zdaję se sprawę, że rajdowe zastosowanie właśnie tak ma - nie musi byc element bardzo żywotny - ma by odporny na silne przeciążenia.
Tyle, że nasze warunki pod jeszcze jednym względem różnią się od amerykańskich - ilośc kasy jaką userzy są skłonni wpompowywac w auto jest jednak "nieco" niższa. Dobry sponsor to skarb, ale taka hossa niekoniecznie bywa rozciągła w czasie, i wóz drogi w eksploatacji może odbic się czkawką ...
Trochę to tak, jak zakup merca S klasy, i brak kasy na paliwo i obsługę serwisową, więc auto stoi na podjeździe ku zazdrości sąsiadów ...
Tyle, że nasze warunki pod jeszcze jednym względem różnią się od amerykańskich - ilośc kasy jaką userzy są skłonni wpompowywac w auto jest jednak "nieco" niższa. Dobry sponsor to skarb, ale taka hossa niekoniecznie bywa rozciągła w czasie, i wóz drogi w eksploatacji może odbic się czkawką ...

Trochę to tak, jak zakup merca S klasy, i brak kasy na paliwo i obsługę serwisową, więc auto stoi na podjeździe ku zazdrości sąsiadów ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
A tu akurat dokładnie wiem o co chodzi..
Dlatego pisze, że u nas to 3-4 rajdy w sezonie, a nie 13-14 jak u niektórych szczęśliwców którzy sobie mogą pozwolić na takie zabawy 2 razy w miesiącu i posiadanie drugiego auta w częściach na zmianę..
jesteśmy dokładnie takimi gośćmi którzy kupują taką S-klase tyle, że nam jeszcze styka na podjechanie na stacje i zatankowanie za 20zł żeby się przejechać w niedziele pod supermarket
motywacja jest tylko inna - bo nie robimy tego dla wzbudzenia zazdrości sąsiadów tylko my to po prostu kochamy!
nawet gdyby taki samochód miał tylko stać to będzie stać dla naszej i tylko naszej własnej satysfakcji 
Dlatego pisze, że u nas to 3-4 rajdy w sezonie, a nie 13-14 jak u niektórych szczęśliwców którzy sobie mogą pozwolić na takie zabawy 2 razy w miesiącu i posiadanie drugiego auta w częściach na zmianę..
jesteśmy dokładnie takimi gośćmi którzy kupują taką S-klase tyle, że nam jeszcze styka na podjechanie na stacje i zatankowanie za 20zł żeby się przejechać w niedziele pod supermarket

motywacja jest tylko inna - bo nie robimy tego dla wzbudzenia zazdrości sąsiadów tylko my to po prostu kochamy!


- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Nie wiem, moze leci gdzies tunelem do wlotu na dachu z tylu gdzie chlodnica?Janusz2000 pisze:Michał, a wiesz może skąd w Dakarowym Hilu jest pobór powietrza? Na zdjeciach widac że dolot do kolektora zawraca w stronę grodzi, ale jeśli dobrze pamietam to według FIA nie może być pobierane z wnętrzna kabiny.. snorkla żadnego tez nie widać..
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Kupujesz gotowy tylny wahacz czy rzeźbisz własny zestawJanusz2000 pisze: No i my ze względu na zwiększony skok tylnego zawieszenia oraz mocowanie amortyzatorów na wahaczu - amortyzator z bypassami będzie będzie 3,5".

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Szkoda targać taki kawał żelastwa zza oceanu, tym bardziej że jak na ich ceny takie gotowe wahacze sobie strasznie wysoko cenią - rzeźbie na miejscu, ale według gotowego projektu "made in USA".
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Tak to robi w Dakarowej 120-tce - tylko pewnie z ograniczonym skokiem z przodu do 25cm.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... E3W1cxmqtU
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... E3W1cxmqtU
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Samochód dzisiaj powinnień dopłynać do portu w Niemczech, zawias Total Chaos już powinnień czekać w firmie spedycjnej w New Jersey do wysyłki do Poslki - także powoli ale wszystko się posuwa do przodu 
Strasznie chciałbym zdążyć i pojechać na Baje Gothice w Tunezji w tym roku, ale patrząc realistyczne to nie bedzie to realne :-/

Strasznie chciałbym zdążyć i pojechać na Baje Gothice w Tunezji w tym roku, ale patrząc realistyczne to nie bedzie to realne :-/
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Czyli czas, czas, czas 
Będę tu zaglądał bo fajną ścieżkę obraliście.
Trzymam kciuki za poskładanie, bo za wyniki to już na żywo potrzymam przy najbliższej okazji

Będę tu zaglądał bo fajną ścieżkę obraliście.
Trzymam kciuki za poskładanie, bo za wyniki to już na żywo potrzymam przy najbliższej okazji

- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Panowie (zapewne Kamil albo Rokfor
) pytanie - bo odkryłem, że niestety w Tacomie są bębny z tyłu na moście. Konswersja na tarcze ze 120- będzie prosta? Nie będzie hisotrii jak w Nissanie, że most na bębnach ma inną grubość pochwy niż na tarczach?

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Zanim zaczniesz przeróbkę, to se zmierz najpierw rozstaw kół (na piastach, się znaczy, bo chyba J12 ma parę centów szerzej, więc i półośki sa dłuższe).
Najmniej inwazyjna opcja to chyba ogołocenie mostu J12 z 4linka, i dospawania baz resorów. No chyba że masz dyfer 8,4" i chcesz go zostawić - wtedy najłatwiej to przespawanie węzłów łożyskowych kompletnych.
Co do grubości rur - nie mam danych, ale może być że w J12 będą ciut grubsze. Zmierz swoją, i porównaj z tymi co wiszą na allegro z J12.
Najmniej inwazyjna opcja to chyba ogołocenie mostu J12 z 4linka, i dospawania baz resorów. No chyba że masz dyfer 8,4" i chcesz go zostawić - wtedy najłatwiej to przespawanie węzłów łożyskowych kompletnych.
Co do grubości rur - nie mam danych, ale może być że w J12 będą ciut grubsze. Zmierz swoją, i porównaj z tymi co wiszą na allegro z J12.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Mam niestety most z 8" (mam wersje TRD Off-Road z blokadą) 8.4" był w wersji TRD Sport i był z LSD - wolałbym ten drugi, ale jest to co jest.
Resorów i tak nie będe przekładał bo zawias będzie z tyły na długich wahaczach i 4 albo 3 linku. Także może najprościej by był przełożyć most od 120tki? 120 tka ma też 8"? będe mógł przełożyć sobie dyfer z mojego bez problemu?
Resorów i tak nie będe przekładał bo zawias będzie z tyły na długich wahaczach i 4 albo 3 linku. Także może najprościej by był przełożyć most od 120tki? 120 tka ma też 8"? będe mógł przełożyć sobie dyfer z mojego bez problemu?
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
120 ma 8", i w naszych warunkach jest to lepsza opcja - w razie umielenia masz tego na pęczki. 8,4" są może ze dwa w Polsce, z czego jeden u Ciebie ...
Jak ma być i tak 4link - to most z J9 lub z J12 (oba są 8") masz po prostu gotowy - ale skontroluj sobie szerokość (whell base), wtedy będziesz wiedział dokładnie który potrzebujesz. A - i w obu modelach są wersje pod blokadę - lub zwykłe. więc jeżeli bardziej Ci pasi np. torsen (detroit truetrack - są tylko do wersji 8" dla toyoty - moim zdaniem do szybkościówek daleko lepsza opcja niż lsd) do tyłu - to szukaj mostu w wersji bez blokady. Do 8" masz też na tony układów lsd.

Jak ma być i tak 4link - to most z J9 lub z J12 (oba są 8") masz po prostu gotowy - ale skontroluj sobie szerokość (whell base), wtedy będziesz wiedział dokładnie który potrzebujesz. A - i w obu modelach są wersje pod blokadę - lub zwykłe. więc jeżeli bardziej Ci pasi np. torsen (detroit truetrack - są tylko do wersji 8" dla toyoty - moim zdaniem do szybkościówek daleko lepsza opcja niż lsd) do tyłu - to szukaj mostu w wersji bez blokady. Do 8" masz też na tony układów lsd.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
źle mnie zrozumiałeś - ja mam właśnie 8", także kupie sobie goły most (byle z tarczami) - od 120tki a dyfer przełoże od mojego - rozstaw mnie nie interesuje tak bardzo im szerszy tym lepszy - i tak będe musiał kombinowac z dystansami i felgami - bo z przodu bede miał dłuższe o 8 cm wachacze.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Dobrze zrozumiałem - ino może niedokładnie to na ekran przelałem ...
W takim razie - bierz ze 120, bo to najszersze co może być. Ale sprawa z blokadą pozostaje aktualna - bo pochwa mostu pod blokadę mechaniczną i pod lsd jet inna, więc jak bardziej Ci pasi do zastosowania lsd lub torsen - to bierz most w wersji lsd (wtedy cały, bo potrzebujesz również główkę). Da się go w razie czego łatwo przerobić pod główkę z blokadą (jest dosyć miejsca żeby wyciąć okno przesuwki i zrobić cztery nowe otwory na szpilki) - ale odwrotnie, czyli do mostu z blokadą zapodać główkę z lsd - już nie.

W takim razie - bierz ze 120, bo to najszersze co może być. Ale sprawa z blokadą pozostaje aktualna - bo pochwa mostu pod blokadę mechaniczną i pod lsd jet inna, więc jak bardziej Ci pasi do zastosowania lsd lub torsen - to bierz most w wersji lsd (wtedy cały, bo potrzebujesz również główkę). Da się go w razie czego łatwo przerobić pod główkę z blokadą (jest dosyć miejsca żeby wyciąć okno przesuwki i zrobić cztery nowe otwory na szpilki) - ale odwrotnie, czyli do mostu z blokadą zapodać główkę z lsd - już nie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
No bardziej mi pasi Torsen/LSD
- tylko to więcej kombinacji się robi - bo po pierwsze nie będzie pasował dyfer od mojej Tacomy, a jak kupie cały most (co też nie będzie takie proste bo z tego co patrzyłem na alledrogo to wiekszość mostów od 120 jest z blokadą) ale nawet jak go znajdę zostaje kwestia przełożeń, które na pewno będą inne - przy okazji nie mogę znaleść na forum rozpiski, ze wszystkimi przełożeniami Toyoty - gdzieś jest na pewno bo ostatnio na nią wpadłem przy okaji, a teraz jak potrzebuje to nie mogę za cholere znaleść.. 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość