Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różnice

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » pt gru 28, 2012 9:51 am

Dokładniej będzie tak: powyżej to był setup do RWD, poniżej jest do 4WD

Obrazek

Obrazek
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: KamiL200 » pt gru 28, 2012 12:20 pm

Janusz2000 pisze:@Kamil, zobaczyłem na FB nowe auto - Patrol 4Raid :)21 silnik to LS1 czy LS6?
Wkładamy LS1 :)23. Projekt roboczo nazwany "Corvettroll" :)25
A tak niewiele brakło do Hiluxa V8... :cry:
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » pt gru 28, 2012 1:02 pm

Tak się zapytam z ciekawości - te kulowe przeguby na focie wyżej - to tak programowo mają by gołe, czy jednak przychodzi tam jaka osłona?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Szarbia » pt gru 28, 2012 1:19 pm

Gołe.
Jak drazylem temat to firmy je produkujace maja dla motoryzacji wykonania specjalne odporne na "piaskowanie" (i dokładniejsze) i ze 4 razy droższe. Ale mozna dokupic gumowe oslony dedykowane - tez drogie.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » pt gru 28, 2012 1:34 pm

Sobie pozwole nie uwierzyc w tę odpornośc na piaskowanie. Kulę, i owszem, można wykonac z bardzo twardą powłoką. Ale ona współpracuje z miękką, samosmarowną panewką - i ta odporna na piach nie będzie. Chyba ze sama panewka zostanie zamknięta dodatkową osłoną zgarniającą (to na focie jest gołe całkiem).

Są wprawdzie takie elementy parowane jako stal - stal, ale stosuje się je przy małych prędkościach względnych, bo maja tendencję do zacierania się - i bezwzględnie wymagają smarowania. Tak są wykonywane końcówki siłowników hydraulicznych na przykład.

Te zawiasy są robione pod kątem amerykańskich warunków - i zabawy w raczej suchych, pustynnych warunkach. Więc może i faktycznie tam takie rozwiązanie wytrzymuje sensownie długo. Nasze cross country chyba jednak bardziej "mokre" bywają, a błotko tak łatwo odpadac nie chce ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » pt gru 28, 2012 1:43 pm

Temat takich przegubów i uniballi to temat rzeka na amerykańskich forach. Te z górnej półki - dobrej jakości (te z droższych ale jeszcze nie te naj-naj-droższe) wytrzymują według użytkowników cały sezon amatroskiego ścigania się albo nawet i dłużej. Inna sprawa, że amerykanie jeżdzą głównie po suchym piachu - zobaczymy co będzie u nas w błocie.. :-?
Bo u mnie takich i podobnych przegubów będzie mnogo oj mnogo - cały przedni zawias opiera się na przegubach, nawet mocowania prowadzące ten górny wahacz, nie będą tak jak na zdjęciu na tulejach poliuretanowych ale na przegubach, do tego tylny zawias 4 lub 3-link też musi być częściowo na przegubach kulowych - w połaczeniu z z amorami na uniballach zwłaszczna na zimnych by-passach będzie wszystko fajnie napierdalać, stukać i pukać :)21

Do tylnego zawiasu będę używał FK race bearings - lepsze są tylko jakieś NHHB czy jakoś tak ale ceny już mają kosmiczne.

Obrazek
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » pt gru 28, 2012 1:52 pm

Ci goście na podobnym zestawie który zamierzam włożyć jeżdzą w Dakarze, także wierze że mimo wszystko u nas się sprawdzi.
http://www.jorgelatrach.cl/auto.html


Rocfor pamietaj, że taki samochód jak mój ma zaliczać 3-4 imprezy w roku - nawet jeśli to są długie imprezy po kilkaset km każda - to w roku robi zaledwie parę tysięcy km. Z czego nie każda jest nawet błotna - bo te w lecie są często suche jak pieprz. Jeśli te kule wytrzymają mi cały sezon to damy rade, jak wytrzymają 2 sezony to będzie fajnie.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8


Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » pt gru 28, 2012 2:26 pm

Michał, a wiesz może skąd w Dakarowym Hilu jest pobór powietrza? Na zdjeciach widac że dolot do kolektora zawraca w stronę grodzi, ale jeśli dobrze pamietam to według FIA nie może być pobierane z wnętrzna kabiny.. snorkla żadnego tez nie widać..
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » pt gru 28, 2012 4:53 pm

Zdaję se sprawę, że rajdowe zastosowanie właśnie tak ma - nie musi byc element bardzo żywotny - ma by odporny na silne przeciążenia.

Tyle, że nasze warunki pod jeszcze jednym względem różnią się od amerykańskich - ilośc kasy jaką userzy są skłonni wpompowywac w auto jest jednak "nieco" niższa. Dobry sponsor to skarb, ale taka hossa niekoniecznie bywa rozciągła w czasie, i wóz drogi w eksploatacji może odbic się czkawką ... :wink:

Trochę to tak, jak zakup merca S klasy, i brak kasy na paliwo i obsługę serwisową, więc auto stoi na podjeździe ku zazdrości sąsiadów ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » pt gru 28, 2012 5:03 pm

A tu akurat dokładnie wiem o co chodzi..

Dlatego pisze, że u nas to 3-4 rajdy w sezonie, a nie 13-14 jak u niektórych szczęśliwców którzy sobie mogą pozwolić na takie zabawy 2 razy w miesiącu i posiadanie drugiego auta w częściach na zmianę..

jesteśmy dokładnie takimi gośćmi którzy kupują taką S-klase tyle, że nam jeszcze styka na podjechanie na stacje i zatankowanie za 20zł żeby się przejechać w niedziele pod supermarket :)21

motywacja jest tylko inna - bo nie robimy tego dla wzbudzenia zazdrości sąsiadów tylko my to po prostu kochamy! :)22 nawet gdyby taki samochód miał tylko stać to będzie stać dla naszej i tylko naszej własnej satysfakcji :D
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Szarbia » pt gru 28, 2012 6:01 pm

Janusz2000 pisze:Michał, a wiesz może skąd w Dakarowym Hilu jest pobór powietrza? Na zdjeciach widac że dolot do kolektora zawraca w stronę grodzi, ale jeśli dobrze pamietam to według FIA nie może być pobierane z wnętrzna kabiny.. snorkla żadnego tez nie widać..
Nie wiem, moze leci gdzies tunelem do wlotu na dachu z tylu gdzie chlodnica?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: KamiL200 » pt gru 28, 2012 10:19 pm

Janusz2000 pisze: No i my ze względu na zwiększony skok tylnego zawieszenia oraz mocowanie amortyzatorów na wahaczu - amortyzator z bypassami będzie będzie 3,5".
Kupujesz gotowy tylny wahacz czy rzeźbisz własny zestaw ??
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » sob gru 29, 2012 12:12 am

Szkoda targać taki kawał żelastwa zza oceanu, tym bardziej że jak na ich ceny takie gotowe wahacze sobie strasznie wysoko cenią - rzeźbie na miejscu, ale według gotowego projektu "made in USA".
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » śr sty 02, 2013 2:23 pm

Tak to robi w Dakarowej 120-tce - tylko pewnie z ograniczonym skokiem z przodu do 25cm.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... E3W1cxmqtU
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: czaya » ndz sty 20, 2013 10:17 pm

Jakieś nowości ? 8)

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » pn sty 21, 2013 11:01 am

Samochód dzisiaj powinnień dopłynać do portu w Niemczech, zawias Total Chaos już powinnień czekać w firmie spedycjnej w New Jersey do wysyłki do Poslki - także powoli ale wszystko się posuwa do przodu :)

Strasznie chciałbym zdążyć i pojechać na Baje Gothice w Tunezji w tym roku, ale patrząc realistyczne to nie bedzie to realne :-/
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: czaya » wt sty 22, 2013 9:48 pm

Czyli czas, czas, czas :(
Będę tu zaglądał bo fajną ścieżkę obraliście.
Trzymam kciuki za poskładanie, bo za wyniki to już na żywo potrzymam przy najbliższej okazji :wink:

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » pn kwie 08, 2013 2:55 pm

Panowie (zapewne Kamil albo Rokfor :wink: ) pytanie - bo odkryłem, że niestety w Tacomie są bębny z tyłu na moście. Konswersja na tarcze ze 120- będzie prosta? Nie będzie hisotrii jak w Nissanie, że most na bębnach ma inną grubość pochwy niż na tarczach?
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » wt kwie 09, 2013 11:35 am

Zanim zaczniesz przeróbkę, to se zmierz najpierw rozstaw kół (na piastach, się znaczy, bo chyba J12 ma parę centów szerzej, więc i półośki sa dłuższe).

Najmniej inwazyjna opcja to chyba ogołocenie mostu J12 z 4linka, i dospawania baz resorów. No chyba że masz dyfer 8,4" i chcesz go zostawić - wtedy najłatwiej to przespawanie węzłów łożyskowych kompletnych.

Co do grubości rur - nie mam danych, ale może być że w J12 będą ciut grubsze. Zmierz swoją, i porównaj z tymi co wiszą na allegro z J12.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » wt kwie 09, 2013 1:24 pm

Mam niestety most z 8" (mam wersje TRD Off-Road z blokadą) 8.4" był w wersji TRD Sport i był z LSD - wolałbym ten drugi, ale jest to co jest.
Resorów i tak nie będe przekładał bo zawias będzie z tyły na długich wahaczach i 4 albo 3 linku. Także może najprościej by był przełożyć most od 120tki? 120 tka ma też 8"? będe mógł przełożyć sobie dyfer z mojego bez problemu?
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » wt kwie 09, 2013 2:29 pm

120 ma 8", i w naszych warunkach jest to lepsza opcja - w razie umielenia masz tego na pęczki. 8,4" są może ze dwa w Polsce, z czego jeden u Ciebie ... :wink:

Jak ma być i tak 4link - to most z J9 lub z J12 (oba są 8") masz po prostu gotowy - ale skontroluj sobie szerokość (whell base), wtedy będziesz wiedział dokładnie który potrzebujesz. A - i w obu modelach są wersje pod blokadę - lub zwykłe. więc jeżeli bardziej Ci pasi np. torsen (detroit truetrack - są tylko do wersji 8" dla toyoty - moim zdaniem do szybkościówek daleko lepsza opcja niż lsd) do tyłu - to szukaj mostu w wersji bez blokady. Do 8" masz też na tony układów lsd.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » wt kwie 09, 2013 3:12 pm

źle mnie zrozumiałeś - ja mam właśnie 8", także kupie sobie goły most (byle z tarczami) - od 120tki a dyfer przełoże od mojego - rozstaw mnie nie interesuje tak bardzo im szerszy tym lepszy - i tak będe musiał kombinowac z dystansami i felgami - bo z przodu bede miał dłuższe o 8 cm wachacze.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » wt kwie 09, 2013 6:13 pm

Dobrze zrozumiałem - ino może niedokładnie to na ekran przelałem ... :wink:

W takim razie - bierz ze 120, bo to najszersze co może być. Ale sprawa z blokadą pozostaje aktualna - bo pochwa mostu pod blokadę mechaniczną i pod lsd jet inna, więc jak bardziej Ci pasi do zastosowania lsd lub torsen - to bierz most w wersji lsd (wtedy cały, bo potrzebujesz również główkę). Da się go w razie czego łatwo przerobić pod główkę z blokadą (jest dosyć miejsca żeby wyciąć okno przesuwki i zrobić cztery nowe otwory na szpilki) - ale odwrotnie, czyli do mostu z blokadą zapodać główkę z lsd - już nie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » śr kwie 10, 2013 10:17 am

No bardziej mi pasi Torsen/LSD :) - tylko to więcej kombinacji się robi - bo po pierwsze nie będzie pasował dyfer od mojej Tacomy, a jak kupie cały most (co też nie będzie takie proste bo z tego co patrzyłem na alledrogo to wiekszość mostów od 120 jest z blokadą) ale nawet jak go znajdę zostaje kwestia przełożeń, które na pewno będą inne - przy okazji nie mogę znaleść na forum rozpiski, ze wszystkimi przełożeniami Toyoty - gdzieś jest na pewno bo ostatnio na nią wpadłem przy okaji, a teraz jak potrzebuje to nie mogę za cholere znaleść.. :-?
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość