Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różnice

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Mieciu1 » śr kwie 10, 2013 11:00 am

Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » śr kwie 10, 2013 1:22 pm

Przełożenia będziesz sobie mógł przełożyć ze swojej - są kompatybilne i dla lsd, i dla torsenów. Głowkę mostu pod lsd czy torsena możesz pozyskać równie dobrze z J7, J9, hila, 4r ... nie sa problematyczne. Pozyskać musisz jedynie odpowiednią pochwę mostu z półosiami i hamplami z j12. Ostatecznie może być i taka z blokadą - tyle że trzeba wtedy zaspawać podcięcie pod przesuwkę, bo to okno zachodzi na dwie szpilki w przypadku dyfra bez blokady, i zrobić cztery nowe otworki pod szpilki.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » śr kwie 10, 2013 1:27 pm

Dzięki - miałem na myśli to co Szarbia wstawił także w tym wątku, wynika z tego że:

J120 krotki 4.0B 2007 – 3.73
J120 dlugi 4.0B 2004 – 4.3
J120 dlugi 3.0D 2010 – 3.91
J120 3.0D 2002 man. – 4.1 autom. – 4.3
J120 4.0B 2002 autom. – 3.909


z tego wynika że jakbym chciał to samo przełożenie to musiałbym szukać mostu z krótkiej 120-tki z benzyną i do tego wersji z LSD... coś czuje że może być ciężko :)21

Albo tak kombinuje czy może most z długiego diesla z przełożeniem 4.3 i przełożyć od razu przedni dyfer od tego samego samochodu - i tu znowu pytanie - @Rokfor - czy będzie pasować? bo mam już dłuższe i wzmacniane półosie na półce do przedniego IFSa - tylko dydykowane oczywiście do Taco.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Szarbia » śr kwie 10, 2013 2:03 pm

Janusz - kombinujesz strasznie.
W Parchu masz latwo dostepne przelozenia
3.9
4.11
4.37
4.6
Jest sld, jest diff lock
Jest w czym wybierac.
9.2 calowy dyfer - spokojnie zniesie doladowany silnik.
Czterolink i tak trzeba robic.
Reczny to chyba nie jakis mega problem.

Po co kombinowac.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » śr kwie 10, 2013 4:15 pm

Taco drugiej generacji ma kompatybilny przedni dyfer z J12. Przynajmniej co do przekładni, bo w taco montowane były dyfry z ADD, natomiast w J12 zwykłe.

Co do mostu z parcha - też jest to jakaś opcja. Ino pytanie - na ile różnią się one masą w stosunku do toyotowych LD? Bo przy szybkościówkach lekka paka i zbyt ciężki most - to takie se zestawienie ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Szarbia » śr kwie 10, 2013 4:55 pm

Rokfor - co do masy to dwie strony temu wstawilem foty dakarowki:

Obrazek

To to chyba lekie nie nie jest.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » śr kwie 10, 2013 6:29 pm

A sądzisz tak dlaczemu?

Ten most na focie ma co prawda dołożone wzmocnienie - ale ażurowe, więc nie sądzę że mega ciężkie, ale za to ma wyeliminowane radiusy, które ważą całkiem sporo, i chyba alu zaciski hampli. Tarcze też wyglądają na nie - żeliwne ... :wink: . Poza tym - na przedniej osi siedzi jednak silnik, więc proporcja masy nieresorowanej do resorowanej nie jest aż taka tragiczna. Natomiast na tylnej w taco - siedzi paka, którą od biedy samemu można podnieść (w taco jest częściowo plasticzana, jak się nie mylę).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » czw kwie 11, 2013 3:13 pm

Mi też się wydaje że z tą masą to im mniejsza niereserowana tym lepiej nawet zakładając że każdy sztywny most będzie ciężki to jest różnica czy będzie bardzo ciężki czy bardzo bardzo ciężki :)21 - i wydaje mi się że w Dakarowym Hilu - sama pochwa mostu jest ori z Toyoty.

a kombinuje bo budowy nie przyśpiesze wieć mam na to czas :)21 i popatrz na to jeszcze tak:

W Parchu masz latwo dostepne przelozenia
3.9
4.11
4.37
4.6

a w Toyocie:
J120 krotki 4.0B 2007 – 3.73
J120 dlugi 4.0B 2004 – 4.3
J120 dlugi 3.0D 2010 – 3.91
J120 3.0D 2002 man. – 4.1 autom. – 4.3
J120 4.0B 2002 autom. – 3.909

- czyli jak dobrać przełożenie mostu Parcha do przedniego Dyfra IFS Toyoty? Da się pewnie przy aftermarekotwych przełożeniach - ale to znowu kombinacja - tylko w innym kierunku. :)


i jeszcze pytanie co to są dyfry z ADD? :oops:
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: KamiL200 » czw kwie 11, 2013 3:58 pm

Janusz2000 pisze:czyli jak dobrać przełożenie mostu Parcha do przedniego Dyfra IFS Toyoty? Da się pewnie przy aftermarekotwych przełożeniach - ale to znowu kombinacja - tylko w innym kierunku. :)
Aftermarket 4,88 dostępny dla Toytoya z przodu i Parcha z tyłu :)23
Przy okazji optymalizuje to trochę prędkość samochodu
ADD- http://www.off-road.com/trucks-4x4/tech ... 19259.html
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » czw kwie 11, 2013 4:29 pm

KamiL200 pisze:
Janusz2000 pisze:czyli jak dobrać przełożenie mostu Parcha do przedniego Dyfra IFS Toyoty? Da się pewnie przy aftermarekotwych przełożeniach - ale to znowu kombinacja - tylko w innym kierunku. :)
ADD- http://www.off-road.com/trucks-4x4/tech ... 19259.html
aaa to ten patent! :)2 - nawet się zastanawiałem kiedyś jak to teraz działa, nie moge co prawda powiedzieć do końca że teraz wiem... bo nie do końca wszystko rozumiem z artykułu (i nie chodzi tu o barierę jezykową :lol: ) - ale w jakimś kościele mi dzwoni :)21


A w przełożeniu 4,88 w przypadku Toyoty 8" obawiam sie o jego wytrzymałość... zastanawiam się więc aby prędkości poprawić konkretnie to czy by nie zrobić sobie prostej przekładni planetarnej zwalniającej przełożenie główne o np 20%-30%.. Mój pilot Tomek jest juz po dwóch kursach projektowania w CADzie i się odgraża się że zaprojektuje :)23 potem zostaje zlecić wykonanie tego - a Kamil w jakimś innym wątku już znalazłem firmę którą polecałeś komuś i która wydaje sie jest w stanie zrobić coś takiego - przy gotowym projekcie spodziewam się nawet niezbym dużych kosztów.

W Sobotę jedziemy do Pawła z kolejną dostawą gratów, także będziemy jeszcze z nim omawiać różne rozwiązania - bo on przy swoim LR-Corveccie-T1 też ma kilka ciekawych zagwostek do rozwiązania :)
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: KamiL200 » czw kwie 11, 2013 4:39 pm

Właśnie w ten sposób czyli "zwalniając" obroty w dodatkowej przekładni przed skrzynią rozdzielczą można osiągnąć optymalną prędkość i obroty silnika prawie niezależnie od przełożeń w mostach.
Jest też opcja zastosowania nowej przekładni planetarnej w reduktorze która by redukowała np 1:1,5 a nie jak w oryginale 1:2,5 ale to też wiąże się z projektowaniem i zrobieniem nowego elementu.
Opcja trzecia to zastosować mocniejszy przedni dyfer 9" z J200/Tundra przełożeniem aftermarket 4,88 8)
I tak potrzebujesz do zestawu TC dłuższe półosie- można zrobić taką która połączy przegub J200 z przegubem J120/Taco :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Kabal » czw kwie 11, 2013 5:01 pm

Janusz2000 pisze:
i jeszcze pytanie co to są dyfry z ADD? :oops:
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem cytowany artykuł, ale wygląda mi to do rozwiązania bliźniaczego z pajero z SS - zamiast sprzęgiełek są stałe zabieraki a przy moście jest siłownik sterowany podciśnieniowo, który uruchamia siłownik odpinający jedną półoś przy zmianie na 2WD i dopinający przy 4WD.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » czw kwie 11, 2013 8:07 pm

Ino w przeciwieństwie do SS miśka toyota nie stosuje jednocześnie tego rozwiązania i stałego 4x4. ADD jest tylko dla reduktorów part time.

Chociaż ... :roll: Gdyby to połączyć z reduktorem full time - to faktycznie było by (prawie) jak w miśku z SS ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Kabal » czw kwie 11, 2013 8:19 pm

rokfor32 pisze:Ino w przeciwieństwie do SS miśka toyota nie stosuje jednocześnie tego rozwiązania i stałego 4x4. ADD jest tylko dla reduktorów part time.

Chociaż ... :roll: Gdyby to połączyć z reduktorem full time - to faktycznie było by (prawie) jak w miśku z SS ... :wink:
Dla zasady działania samego dołączania nie ma różnicy czy part time czy full time 4wd... Jest to wygodne, bo automatyczne i trwałe, a zabieraki raczej trudno zerwać. W miśku usterki dotyczą chyba jedynie wężyków podciśnienia i elektrozaworów, ale jest to tak zmyślnie zrobione, że przy braku podciśnienia (np. przy wyłączonym zapłonie) półośka jest w pozycji zapiętej :wink:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Szarbia » czw kwie 11, 2013 8:55 pm

Troche sie ogubilem.
Janusz - jakie chcesz miec w koncu przelozenia w mostach ??
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » pt kwie 12, 2013 10:07 am

KamiL200 pisze: Opcja trzecia to zastosować mocniejszy przedni dyfer 9" z J200/Tundra przełożeniem aftermarket 4,88 8)
I tak potrzebujesz do zestawu TC dłuższe półosie- można zrobić taką która połączy przegub J200 z przegubem J120/Taco :)21
no jest to jakaś opcja, może i od razu tył od J200 albo J100 bo i tu i tu jest chyba 9.5" z tyłu... tyle że dłuższe półosie już mam do Taco, bo zamówiłem od razu w Total Chaos wraz z zawiasem. Czy do J200 będzie inna grubość półosi czy tylko zakończenie?
Szarbia pisze:Troche sie ogubilem.
Janusz - jakie chcesz miec w koncu przelozenia w mostach
no sam się w tym pogubiłem :lol: - ale na dzień dzisiejszy widze to tak:

najwolniejsze przełożenie jakie moge dostać do tego co mam to 4,88 które poprawia sytuacje ale nie jest wciąż optymalne (jeśli dobrze pamiętam to na kołach 34" v-maks wciąż wychodzi grubo ponad 200km/h) a jednocześnie słabsze - także na razie albo: zostawiam to co jest 3.73 - tyle że zakombinuje z dołożeniem samych tarcz albo zmienie oba mosty na od 120-tki o przełożeniu 4.3 wtedy bede miał od razu tarcze i szerszy most z tyłu. Jedno czy drugie podmienie też reduktor na od 120-tki - żeby mieć stały napęd na Torsenie i spróbuje dorobić przekładnie redukujące przełożenie główne redukujące gdzieś między 1.3-1.5 - to jeszcze policzę. Jak wyjądę się gdzieś pościgać i zmiele jakiś most to będe kombinował co mocniejszego - czy zmieniać na Patrola - czy od J200 czy na jakieś połączenie. A jak te mosty co są będą wytrzymywać do do tylnego sobie dołoże TrueTracka... oczywiście zakładając, że gdzieś po drodze na tym wszystkim nie zbankrutujemy :)21 bo się zanosi że samochodu , którego z takim mozołem ciągneliśmy ze stanów zostanie mi tylko silnik, skrzynia i kawałek ramy... :-o
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Szarbia » pt kwie 12, 2013 3:53 pm

No dobra :)21 posta widzialem ale go jeszcze raz przeczytam potem w spokoju :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » sob kwie 13, 2013 8:58 pm

rokfor32 pisze:Można - ale na reduktorach LC J6/J7 lub J8/J10. W nich nie ma znaczenia, czy przełożenie jest szybkie czy wolne, sposób przeniesienia napędu jest taki sam. Natomiast J12, taco czy inne z łańcuchem - przełożenie redukcyjne idzie przez przekładnię planetarną. I faktycznie mikre tam sa kółeczka ... :wink:
Moge prosic o rozwiniecie tego tematu. Czy taki typ reduktora z przekladnia planetarna nie wytrzyma jednorazowego duzego przeciazenia, czy dlugotrwalej eksloatacji na biegu redukcyjnym? Zawsze mi sie wydawalo ze przekladnia planetarna jest w stanie przeniesc wieksze przeciazenia niz zwykla..
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » ndz kwie 14, 2013 10:55 am

To zależy od budowy - w przekładni planetarnej pracuje jednocześnie kilka kółek satelitarnych, więc siła się rozkłada po trochę na każde z nich. Ale istotne też jest rozwiązanie smarowania, czy masywność jażma satelitów. Reduktor w J12 nie został zaprojektowany do pracy ciągłej, trudno więc powiedzieć jak się zachowa traktowany w taki sposób (w sensie żywotności). Nie wiem też jak by na dłuższą metę było z hałasem - to mimo wszystko przekładnia na zębach prostych, więc niezbyt cichobieżna (co w normalnym użyciu reduktora w aucie w niczym nie przeszkadza, ale przy napędzie na stałe już może).
O wytrzymałość mechaniczną bym się raczej nie martwił, to rozwiązanie jest stosowane od dosyć dawna, i się nie spotkałem z rozwalonym przeciążeniowo.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Szarbia » ndz kwie 14, 2013 1:20 pm

Szarbia pisze:No dobra :)21 posta widzialem ale go jeszcze raz przeczytam potem w spokoju :)21
Aaa, juz zrozumialem :)21
Janusz2000 pisze:(...) Jak wyjądę się gdzieś pościgać i zmiele jakiś most to będe kombinował co mocniejszego - czy zmieniać na Patrola (...)
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » pn kwie 15, 2013 4:57 pm

rokfor32 pisze:To zależy od budowy - w przekładni planetarnej pracuje jednocześnie kilka kółek satelitarnych, więc siła się rozkłada po trochę na każde z nich. Ale istotne też jest rozwiązanie smarowania, czy masywność jażma satelitów. Reduktor w J12 nie został zaprojektowany do pracy ciągłej, trudno więc powiedzieć jak się zachowa traktowany w taki sposób (w sensie żywotności). Nie wiem też jak by na dłuższą metę było z hałasem - to mimo wszystko przekładnia na zębach prostych, więc niezbyt cichobieżna (co w normalnym użyciu reduktora w aucie w niczym nie przeszkadza, ale przy napędzie na stałe już może).
O wytrzymałość mechaniczną bym się raczej nie martwił, to rozwiązanie jest stosowane od dosyć dawna, i się nie spotkałem z rozwalonym przeciążeniowo.
Pytałem bo po zajrzeniu do wnętrza takiego reduktora Paweł O. widzi sposób na przerobienie go tak aby przyśpieszyć przełożenie redukcyjne - wtedy można by idealnie dobrać prędkość bez wydłużania całego zespołu skrzyń (jak w przypadku dorabiania dodatkowej przekładni). Hałas mi jakoś specjalnie nie przeszkadza - w końcu to ma być samochód rajdowy w którym wszystko i tak dzwoni, hałasuje i napierd..la - w osobowych rajdówkach gdzie są skrzynie kłowe też to strasznei wyje i świszczy, bardziej się martwie o to smarowanie i temperature, jak sie będzie jechało 140 na reduktorze to te małe kółeczka będa tam niemiłosiernie popitalać :)21
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: Janusz2000 » pn kwie 15, 2013 5:00 pm

Szarbia pisze:
Szarbia pisze:No dobra :)21 posta widzialem ale go jeszcze raz przeczytam potem w spokoju :)21
Aaa, juz zrozumialem :)21
Janusz2000 pisze:(...) Jak wyjądę się gdzieś pościgać i zmiele jakiś most to będe kombinował co mocniejszego - czy zmieniać na Patrola (...)
No bez takich :)21 mocno licze że do tego nie dojdzie - w końcu T2 przejeżdżają Dakar na fabrycznym mostach, w chipowanych dieslach, ale tak samo amatorzy jeżdzą na Dakar i upalją tam Tacomy i FJ Cruisery benzynowe na podobnych mostach. W overdrivowym Hilu tez mi to wyglada na oryginalny most Toyoty tylko konkretnie obspawany.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: KamiL200 » pn kwie 15, 2013 5:22 pm

Janusz2000 pisze: W overdrivowym Hilu tez mi to wyglada na oryginalny most Toyoty tylko konkretnie obspawany.
Tyle, że jest to most HD z główką 9,5" :)19
:)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: rokfor32 » pn kwie 15, 2013 6:04 pm

Pewny jesteś? Bo z foty nie wygląda na asymetryczny. Chyba że most jest całkiem customowy, zbudowany od podstaw, dla symetrycznych półosi hila ... :roll: Ale to akurat zawsze można zrobić (zapodać centralną część pochwy w wersji 9,5") do mostu taco.

Janusz - żeby zmienić przełożenie redukcyjne na szybsze trzeba w tym typie reduktora jeszcze bardziej zmniejszyć kółeczka satelitarne, i wykonać na nowo koło centralne oraz jażmo. Niby da się to zrobić, ale raczej nie tanio, a i z wytrzymałością też może być różnie - to w końcu nie to samo co kółka do betoniarki ... :wink:

Dwa - szału też nie będzie. Przy tym typie przełożenie to (Z1+Z3)/Z3, gdzie Z1 to koło zewnętrzne, a z3 koło centralne. Z1 musi zostać jakie jest, a Z3 można jedynie minimalnie zwiększyć (o dwa, może trzy zęby), więc przełożenie rzędu 1,5 i tak będzie niemożliwe do osiągnięcia (to wynika z tego wzoru - takki układ, z nieruchomym kołem zewnętrznym, nie może mieć przełożenia mniejszego niż 2) .
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni

Post autor: KamiL200 » pn kwie 15, 2013 6:52 pm

rokfor32 pisze:Pewny jesteś? Bo z foty nie wygląda na asymetryczny.
Rokforze, ja wiem ,że ty wiesz ,że ja wiem co to za most :wink:
Most ten to jest asymetryczny HD 9.5" z LSD tylko że odwrócony- ma główkę( nie tak jak ori po prawej ) tylko po lewej stronie ze względu ma użycie skrzyni i transferu Sadev które to prowadzą wały po lewej stronie auta :)25
Oglądałem sobie takiego Hila Overdrive na Baja Poland bo Overdrive miał swoje stanowisko serwisowe naprzeciwko naszej bazy rajdowej RMF4RT, nawet szpiegowskie zdjęcia przedniego zawiasu sobie zrobiłem i słówko zamieniłem z JMF :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości