
Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różnice
Moderator: Mroczny
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=17&t ... +w+mostach może ten pomoże 

Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Przełożenia będziesz sobie mógł przełożyć ze swojej - są kompatybilne i dla lsd, i dla torsenów. Głowkę mostu pod lsd czy torsena możesz pozyskać równie dobrze z J7, J9, hila, 4r ... nie sa problematyczne. Pozyskać musisz jedynie odpowiednią pochwę mostu z półosiami i hamplami z j12. Ostatecznie może być i taka z blokadą - tyle że trzeba wtedy zaspawać podcięcie pod przesuwkę, bo to okno zachodzi na dwie szpilki w przypadku dyfra bez blokady, i zrobić cztery nowe otworki pod szpilki.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Dzięki - miałem na myśli to co Szarbia wstawił także w tym wątku, wynika z tego że:
J120 krotki 4.0B 2007 – 3.73
J120 dlugi 4.0B 2004 – 4.3
J120 dlugi 3.0D 2010 – 3.91
J120 3.0D 2002 man. – 4.1 autom. – 4.3
J120 4.0B 2002 autom. – 3.909
z tego wynika że jakbym chciał to samo przełożenie to musiałbym szukać mostu z krótkiej 120-tki z benzyną i do tego wersji z LSD... coś czuje że może być ciężko
Albo tak kombinuje czy może most z długiego diesla z przełożeniem 4.3 i przełożyć od razu przedni dyfer od tego samego samochodu - i tu znowu pytanie - @Rokfor - czy będzie pasować? bo mam już dłuższe i wzmacniane półosie na półce do przedniego IFSa - tylko dydykowane oczywiście do Taco.
J120 krotki 4.0B 2007 – 3.73
J120 dlugi 4.0B 2004 – 4.3
J120 dlugi 3.0D 2010 – 3.91
J120 3.0D 2002 man. – 4.1 autom. – 4.3
J120 4.0B 2002 autom. – 3.909
z tego wynika że jakbym chciał to samo przełożenie to musiałbym szukać mostu z krótkiej 120-tki z benzyną i do tego wersji z LSD... coś czuje że może być ciężko

Albo tak kombinuje czy może most z długiego diesla z przełożeniem 4.3 i przełożyć od razu przedni dyfer od tego samego samochodu - i tu znowu pytanie - @Rokfor - czy będzie pasować? bo mam już dłuższe i wzmacniane półosie na półce do przedniego IFSa - tylko dydykowane oczywiście do Taco.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Janusz - kombinujesz strasznie.
W Parchu masz latwo dostepne przelozenia
3.9
4.11
4.37
4.6
Jest sld, jest diff lock
Jest w czym wybierac.
9.2 calowy dyfer - spokojnie zniesie doladowany silnik.
Czterolink i tak trzeba robic.
Reczny to chyba nie jakis mega problem.
Po co kombinowac.
W Parchu masz latwo dostepne przelozenia
3.9
4.11
4.37
4.6
Jest sld, jest diff lock
Jest w czym wybierac.
9.2 calowy dyfer - spokojnie zniesie doladowany silnik.
Czterolink i tak trzeba robic.
Reczny to chyba nie jakis mega problem.
Po co kombinowac.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Taco drugiej generacji ma kompatybilny przedni dyfer z J12. Przynajmniej co do przekładni, bo w taco montowane były dyfry z ADD, natomiast w J12 zwykłe.
Co do mostu z parcha - też jest to jakaś opcja. Ino pytanie - na ile różnią się one masą w stosunku do toyotowych LD? Bo przy szybkościówkach lekka paka i zbyt ciężki most - to takie se zestawienie ...
Co do mostu z parcha - też jest to jakaś opcja. Ino pytanie - na ile różnią się one masą w stosunku do toyotowych LD? Bo przy szybkościówkach lekka paka i zbyt ciężki most - to takie se zestawienie ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Rokfor - co do masy to dwie strony temu wstawilem foty dakarowki:

To to chyba lekie nie nie jest.

To to chyba lekie nie nie jest.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
A sądzisz tak dlaczemu?
Ten most na focie ma co prawda dołożone wzmocnienie - ale ażurowe, więc nie sądzę że mega ciężkie, ale za to ma wyeliminowane radiusy, które ważą całkiem sporo, i chyba alu zaciski hampli. Tarcze też wyglądają na nie - żeliwne ...
. Poza tym - na przedniej osi siedzi jednak silnik, więc proporcja masy nieresorowanej do resorowanej nie jest aż taka tragiczna. Natomiast na tylnej w taco - siedzi paka, którą od biedy samemu można podnieść (w taco jest częściowo plasticzana, jak się nie mylę).
Ten most na focie ma co prawda dołożone wzmocnienie - ale ażurowe, więc nie sądzę że mega ciężkie, ale za to ma wyeliminowane radiusy, które ważą całkiem sporo, i chyba alu zaciski hampli. Tarcze też wyglądają na nie - żeliwne ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Mi też się wydaje że z tą masą to im mniejsza niereserowana tym lepiej nawet zakładając że każdy sztywny most będzie ciężki to jest różnica czy będzie bardzo ciężki czy bardzo bardzo ciężki
- i wydaje mi się że w Dakarowym Hilu - sama pochwa mostu jest ori z Toyoty.
a kombinuje bo budowy nie przyśpiesze wieć mam na to czas
i popatrz na to jeszcze tak:
W Parchu masz latwo dostepne przelozenia
3.9
4.11
4.37
4.6
a w Toyocie:
J120 krotki 4.0B 2007 – 3.73
J120 dlugi 4.0B 2004 – 4.3
J120 dlugi 3.0D 2010 – 3.91
J120 3.0D 2002 man. – 4.1 autom. – 4.3
J120 4.0B 2002 autom. – 3.909
- czyli jak dobrać przełożenie mostu Parcha do przedniego Dyfra IFS Toyoty? Da się pewnie przy aftermarekotwych przełożeniach - ale to znowu kombinacja - tylko w innym kierunku.
i jeszcze pytanie co to są dyfry z ADD?

a kombinuje bo budowy nie przyśpiesze wieć mam na to czas

W Parchu masz latwo dostepne przelozenia
3.9
4.11
4.37
4.6
a w Toyocie:
J120 krotki 4.0B 2007 – 3.73
J120 dlugi 4.0B 2004 – 4.3
J120 dlugi 3.0D 2010 – 3.91
J120 3.0D 2002 man. – 4.1 autom. – 4.3
J120 4.0B 2002 autom. – 3.909
- czyli jak dobrać przełożenie mostu Parcha do przedniego Dyfra IFS Toyoty? Da się pewnie przy aftermarekotwych przełożeniach - ale to znowu kombinacja - tylko w innym kierunku.

i jeszcze pytanie co to są dyfry z ADD?

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Aftermarket 4,88 dostępny dla Toytoya z przodu i Parcha z tyłuJanusz2000 pisze:czyli jak dobrać przełożenie mostu Parcha do przedniego Dyfra IFS Toyoty? Da się pewnie przy aftermarekotwych przełożeniach - ale to znowu kombinacja - tylko w innym kierunku.![]()

Przy okazji optymalizuje to trochę prędkość samochodu
ADD- http://www.off-road.com/trucks-4x4/tech ... 19259.html
Patrol LS1 "Czarna Mamba"
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
aaa to ten patent!KamiL200 pisze:ADD- http://www.off-road.com/trucks-4x4/tech ... 19259.htmlJanusz2000 pisze:czyli jak dobrać przełożenie mostu Parcha do przedniego Dyfra IFS Toyoty? Da się pewnie przy aftermarekotwych przełożeniach - ale to znowu kombinacja - tylko w innym kierunku.![]()



A w przełożeniu 4,88 w przypadku Toyoty 8" obawiam sie o jego wytrzymałość... zastanawiam się więc aby prędkości poprawić konkretnie to czy by nie zrobić sobie prostej przekładni planetarnej zwalniającej przełożenie główne o np 20%-30%.. Mój pilot Tomek jest juz po dwóch kursach projektowania w CADzie i się odgraża się że zaprojektuje

W Sobotę jedziemy do Pawła z kolejną dostawą gratów, także będziemy jeszcze z nim omawiać różne rozwiązania - bo on przy swoim LR-Corveccie-T1 też ma kilka ciekawych zagwostek do rozwiązania

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Właśnie w ten sposób czyli "zwalniając" obroty w dodatkowej przekładni przed skrzynią rozdzielczą można osiągnąć optymalną prędkość i obroty silnika prawie niezależnie od przełożeń w mostach.
Jest też opcja zastosowania nowej przekładni planetarnej w reduktorze która by redukowała np 1:1,5 a nie jak w oryginale 1:2,5 ale to też wiąże się z projektowaniem i zrobieniem nowego elementu.
Opcja trzecia to zastosować mocniejszy przedni dyfer 9" z J200/Tundra przełożeniem aftermarket 4,88
I tak potrzebujesz do zestawu TC dłuższe półosie- można zrobić taką która połączy przegub J200 z przegubem J120/Taco
Jest też opcja zastosowania nowej przekładni planetarnej w reduktorze która by redukowała np 1:1,5 a nie jak w oryginale 1:2,5 ale to też wiąże się z projektowaniem i zrobieniem nowego elementu.
Opcja trzecia to zastosować mocniejszy przedni dyfer 9" z J200/Tundra przełożeniem aftermarket 4,88

I tak potrzebujesz do zestawu TC dłuższe półosie- można zrobić taką która połączy przegub J200 z przegubem J120/Taco

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem cytowany artykuł, ale wygląda mi to do rozwiązania bliźniaczego z pajero z SS - zamiast sprzęgiełek są stałe zabieraki a przy moście jest siłownik sterowany podciśnieniowo, który uruchamia siłownik odpinający jedną półoś przy zmianie na 2WD i dopinający przy 4WD.Janusz2000 pisze:
i jeszcze pytanie co to są dyfry z ADD?
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Ino w przeciwieństwie do SS miśka toyota nie stosuje jednocześnie tego rozwiązania i stałego 4x4. ADD jest tylko dla reduktorów part time.
Chociaż ...
Gdyby to połączyć z reduktorem full time - to faktycznie było by (prawie) jak w miśku z SS ... 
Chociaż ...


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Dla zasady działania samego dołączania nie ma różnicy czy part time czy full time 4wd... Jest to wygodne, bo automatyczne i trwałe, a zabieraki raczej trudno zerwać. W miśku usterki dotyczą chyba jedynie wężyków podciśnienia i elektrozaworów, ale jest to tak zmyślnie zrobione, że przy braku podciśnienia (np. przy wyłączonym zapłonie) półośka jest w pozycji zapiętejrokfor32 pisze:Ino w przeciwieństwie do SS miśka toyota nie stosuje jednocześnie tego rozwiązania i stałego 4x4. ADD jest tylko dla reduktorów part time.
Chociaż ...Gdyby to połączyć z reduktorem full time - to faktycznie było by (prawie) jak w miśku z SS ...

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Troche sie ogubilem.
Janusz - jakie chcesz miec w koncu przelozenia w mostach
Janusz - jakie chcesz miec w koncu przelozenia w mostach

- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
no jest to jakaś opcja, może i od razu tył od J200 albo J100 bo i tu i tu jest chyba 9.5" z tyłu... tyle że dłuższe półosie już mam do Taco, bo zamówiłem od razu w Total Chaos wraz z zawiasem. Czy do J200 będzie inna grubość półosi czy tylko zakończenie?KamiL200 pisze: Opcja trzecia to zastosować mocniejszy przedni dyfer 9" z J200/Tundra przełożeniem aftermarket 4,88![]()
I tak potrzebujesz do zestawu TC dłuższe półosie- można zrobić taką która połączy przegub J200 z przegubem J120/Taco
no sam się w tym pogubiłemSzarbia pisze:Troche sie ogubilem.
Janusz - jakie chcesz miec w koncu przelozenia w mostach

najwolniejsze przełożenie jakie moge dostać do tego co mam to 4,88 które poprawia sytuacje ale nie jest wciąż optymalne (jeśli dobrze pamiętam to na kołach 34" v-maks wciąż wychodzi grubo ponad 200km/h) a jednocześnie słabsze - także na razie albo: zostawiam to co jest 3.73 - tyle że zakombinuje z dołożeniem samych tarcz albo zmienie oba mosty na od 120-tki o przełożeniu 4.3 wtedy bede miał od razu tarcze i szerszy most z tyłu. Jedno czy drugie podmienie też reduktor na od 120-tki - żeby mieć stały napęd na Torsenie i spróbuje dorobić przekładnie redukujące przełożenie główne redukujące gdzieś między 1.3-1.5 - to jeszcze policzę. Jak wyjądę się gdzieś pościgać i zmiele jakiś most to będe kombinował co mocniejszego - czy zmieniać na Patrola - czy od J200 czy na jakieś połączenie. A jak te mosty co są będą wytrzymywać do do tylnego sobie dołoże TrueTracka... oczywiście zakładając, że gdzieś po drodze na tym wszystkim nie zbankrutujemy


- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
No dobra
posta widzialem ale go jeszcze raz przeczytam potem w spokoju 


- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Moge prosic o rozwiniecie tego tematu. Czy taki typ reduktora z przekladnia planetarna nie wytrzyma jednorazowego duzego przeciazenia, czy dlugotrwalej eksloatacji na biegu redukcyjnym? Zawsze mi sie wydawalo ze przekladnia planetarna jest w stanie przeniesc wieksze przeciazenia niz zwykla..rokfor32 pisze:Można - ale na reduktorach LC J6/J7 lub J8/J10. W nich nie ma znaczenia, czy przełożenie jest szybkie czy wolne, sposób przeniesienia napędu jest taki sam. Natomiast J12, taco czy inne z łańcuchem - przełożenie redukcyjne idzie przez przekładnię planetarną. I faktycznie mikre tam sa kółeczka ...
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
To zależy od budowy - w przekładni planetarnej pracuje jednocześnie kilka kółek satelitarnych, więc siła się rozkłada po trochę na każde z nich. Ale istotne też jest rozwiązanie smarowania, czy masywność jażma satelitów. Reduktor w J12 nie został zaprojektowany do pracy ciągłej, trudno więc powiedzieć jak się zachowa traktowany w taki sposób (w sensie żywotności). Nie wiem też jak by na dłuższą metę było z hałasem - to mimo wszystko przekładnia na zębach prostych, więc niezbyt cichobieżna (co w normalnym użyciu reduktora w aucie w niczym nie przeszkadza, ale przy napędzie na stałe już może).
O wytrzymałość mechaniczną bym się raczej nie martwił, to rozwiązanie jest stosowane od dosyć dawna, i się nie spotkałem z rozwalonym przeciążeniowo.
O wytrzymałość mechaniczną bym się raczej nie martwił, to rozwiązanie jest stosowane od dosyć dawna, i się nie spotkałem z rozwalonym przeciążeniowo.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Aaa, juz zrozumialemSzarbia pisze:No dobraposta widzialem ale go jeszcze raz przeczytam potem w spokoju

Janusz2000 pisze:(...) Jak wyjądę się gdzieś pościgać i zmiele jakiś most to będe kombinował co mocniejszego - czy zmieniać na Patrola (...)
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Pytałem bo po zajrzeniu do wnętrza takiego reduktora Paweł O. widzi sposób na przerobienie go tak aby przyśpieszyć przełożenie redukcyjne - wtedy można by idealnie dobrać prędkość bez wydłużania całego zespołu skrzyń (jak w przypadku dorabiania dodatkowej przekładni). Hałas mi jakoś specjalnie nie przeszkadza - w końcu to ma być samochód rajdowy w którym wszystko i tak dzwoni, hałasuje i napierd..la - w osobowych rajdówkach gdzie są skrzynie kłowe też to strasznei wyje i świszczy, bardziej się martwie o to smarowanie i temperature, jak sie będzie jechało 140 na reduktorze to te małe kółeczka będa tam niemiłosiernie popitalaćrokfor32 pisze:To zależy od budowy - w przekładni planetarnej pracuje jednocześnie kilka kółek satelitarnych, więc siła się rozkłada po trochę na każde z nich. Ale istotne też jest rozwiązanie smarowania, czy masywność jażma satelitów. Reduktor w J12 nie został zaprojektowany do pracy ciągłej, trudno więc powiedzieć jak się zachowa traktowany w taki sposób (w sensie żywotności). Nie wiem też jak by na dłuższą metę było z hałasem - to mimo wszystko przekładnia na zębach prostych, więc niezbyt cichobieżna (co w normalnym użyciu reduktora w aucie w niczym nie przeszkadza, ale przy napędzie na stałe już może).
O wytrzymałość mechaniczną bym się raczej nie martwił, to rozwiązanie jest stosowane od dosyć dawna, i się nie spotkałem z rozwalonym przeciążeniowo.

- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
No bez takichSzarbia pisze:Aaa, juz zrozumialemSzarbia pisze:No dobraposta widzialem ale go jeszcze raz przeczytam potem w spokoju
Janusz2000 pisze:(...) Jak wyjądę się gdzieś pościgać i zmiele jakiś most to będe kombinował co mocniejszego - czy zmieniać na Patrola (...)

Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Tyle, że jest to most HD z główką 9,5"Janusz2000 pisze: W overdrivowym Hilu tez mi to wyglada na oryginalny most Toyoty tylko konkretnie obspawany.


Patrol LS1 "Czarna Mamba"
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Pewny jesteś? Bo z foty nie wygląda na asymetryczny. Chyba że most jest całkiem customowy, zbudowany od podstaw, dla symetrycznych półosi hila ...
Ale to akurat zawsze można zrobić (zapodać centralną część pochwy w wersji 9,5") do mostu taco.
Janusz - żeby zmienić przełożenie redukcyjne na szybsze trzeba w tym typie reduktora jeszcze bardziej zmniejszyć kółeczka satelitarne, i wykonać na nowo koło centralne oraz jażmo. Niby da się to zrobić, ale raczej nie tanio, a i z wytrzymałością też może być różnie - to w końcu nie to samo co kółka do betoniarki ...
Dwa - szału też nie będzie. Przy tym typie przełożenie to (Z1+Z3)/Z3, gdzie Z1 to koło zewnętrzne, a z3 koło centralne. Z1 musi zostać jakie jest, a Z3 można jedynie minimalnie zwiększyć (o dwa, może trzy zęby), więc przełożenie rzędu 1,5 i tak będzie niemożliwe do osiągnięcia (to wynika z tego wzoru - takki układ, z nieruchomym kołem zewnętrznym, nie może mieć przełożenia mniejszego niż 2) .

Janusz - żeby zmienić przełożenie redukcyjne na szybsze trzeba w tym typie reduktora jeszcze bardziej zmniejszyć kółeczka satelitarne, i wykonać na nowo koło centralne oraz jażmo. Niby da się to zrobić, ale raczej nie tanio, a i z wytrzymałością też może być różnie - to w końcu nie to samo co kółka do betoniarki ...

Dwa - szału też nie będzie. Przy tym typie przełożenie to (Z1+Z3)/Z3, gdzie Z1 to koło zewnętrzne, a z3 koło centralne. Z1 musi zostać jakie jest, a Z3 można jedynie minimalnie zwiększyć (o dwa, może trzy zęby), więc przełożenie rzędu 1,5 i tak będzie niemożliwe do osiągnięcia (to wynika z tego wzoru - takki układ, z nieruchomym kołem zewnętrznym, nie może mieć przełożenia mniejszego niż 2) .
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Tacoma a Hilux i inne europejskie - podobieństwa i różni
Rokforze, ja wiem ,że ty wiesz ,że ja wiem co to za mostrokfor32 pisze:Pewny jesteś? Bo z foty nie wygląda na asymetryczny.

Most ten to jest asymetryczny HD 9.5" z LSD tylko że odwrócony- ma główkę( nie tak jak ori po prawej ) tylko po lewej stronie ze względu ma użycie skrzyni i transferu Sadev które to prowadzą wały po lewej stronie auta

Oglądałem sobie takiego Hila Overdrive na Baja Poland bo Overdrive miał swoje stanowisko serwisowe naprzeciwko naszej bazy rajdowej RMF4RT, nawet szpiegowskie zdjęcia przedniego zawiasu sobie zrobiłem i słówko zamieniłem z JMF

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości