1KZ-T dysponuje większym momentem obrotowym niż 2H. I to sporo. A ja widziałem eksplodowany przegub w 12H-T, i widziałem również okoliczności zdarzenia. I turystyczne toczenie się to raczej nie było ...
Nigdy natomiast się nie spotkałem ani nawet e słyszałem o umieleniu przekładni 9,5", takiej jak w J6. Ale też i te auta w Isla nie są do wariackiej jazdy. I faktycznie, jak się te mosty porówna do patrolowych, to:
- rura mostu w nissanie jest sporo grubsza. tak z 1,5 raza, na oko licząc. Co na pewno poprawia odporność na zgięcie, ale też i podnosi masę.
- sama przekładnia jest na oko identycznej wielkości.
- kosz satelitów - ten z parcha w porównaniu do toyotowskiego HD wygląda jak zabawka ...
- w parchu nie zetknąłem się z osiami typu full float. Ale i nie mam za bardzo do czynienia z tą marką, więc nie wiem na pewno. Są? Bo w toytoyach HD są dosyć częste. A zaleta tego rozwiązania jest dosyć oczywista.
- i podstawa - do toyot nie ma problemu z przełożeniami. Są od ręki, i niezbytnio drogo. I to w szerokim zakresie przełożeń. Podobnie z koszami satelitów i blokadami (nie każdy ma życzenie na sterowanego ARB. Ja na przykład planuję do jednego z aut mechanizmy typu true tack).
Poza tym, jak się ostatnio przyglądam cenom części na rynku wtórnym - cóż, może ja już skrzywiony jestem, ale jak widzę cenę za skrzynkę z reduktorem (do J7) na poziomie 1000 - 1700 pln,, a kompletną główkę mostu do hila za 500 pln to sie zaczynam zastanawiać, co to znaczy "drogo" ...
