LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » pn lut 05, 2007 11:30 am
wiesław kalicki pisze: bo przy 35 to szybko sprzęgło dorobisz
a to niby dlaczemu
robok rzępoli w harapuciu
-
HZJ71
Post
autor: HZJ71 » pn lut 05, 2007 11:41 am
Opony wlazły ale budę na 3 cm zliftowałem z przodu , bo robiłem to przed wyjazdem , a teraz jeszcze tył podniese , bo nie chciałem ruszać zawieszenia , zbyt miło chodzi . Nic nie nadcinałem . A tak po mojemu , to Sebciu kochany trochę uparłeś na te 35 , myślę że do tego Bj-kowego silnika to za duże,cała reszta to i tak to samo co w 4,2 , hzj , daje radę , ale 5 -ka , to już tylko na trasę i się buja . Twój wybór .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/106 ... 9c56b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/574 ... 91ea4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b7 ... d4897.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e9 ... ca4e5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d92 ... 36032.html[/quote]
do czego on zamontowal drabinke i tyl bagaznika

???
-
kmachacz
-

- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kmachacz » pn lut 05, 2007 1:32 pm
Jak to do czego

Zapytaj bezpośrednio samego konstruktora

-
arekg
-

- Posty: 247
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
- Lokalizacja: pomorze
Post
autor: arekg » pn lut 05, 2007 2:45 pm
do drzwi - drabinkę
a tył do blachy zaraz pod hard topem
-
galka
- jestem tu nowy...

- Posty: 77
- Rejestracja: pn paź 23, 2006 3:08 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: galka » pn lut 05, 2007 9:55 pm
Mag69 pisze:galka pisze:poradźcie jak zdjąc tapicerkę z przednich drzw w HZJ73 z 91r. Korbki szyb udało się ściągnąć ale stanąłem na klamce drzwi. Nie widać żadnych zaślepek w obudowie. rączka jest duża, masywna i jakby klejona wzdłuż.
czy ma podobne spinki do tych od szyb? Nie chcę majstrować na siłę.
może jest tak jak w 70 , na zaczepach ...
spróbuj nacisnąć i przesunąc równolegle , przód albo tył

No i wszystko wiadomo z tymi uchwytami; nie było zaślepek na śruby bo jakiś du..k poprzykęcał nieoryginalne drewniane uchwyty od środka drzwi na wkręty z podkładką z klucza Yale. Nikt nie przewidział Takiego pomysłu i stąd brak prawidłowej podpowiedzi.
-
kmachacz
-

- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kmachacz » czw lut 15, 2007 10:55 am
Kurna
Dzisiaj niestety okazało się, że to dymienie nie jest spowodowane ani pompą, ani wtryskami tylko niestety winny jest tutaj silnik. We wszystkich cylindrach sprężanie jest na poziomie 30 atm, a w jednym 15 atm. Trzeba ściągnąć głowicę. Powiedzcie, ale tak rzeczowo, czego pilnować przy takiej operacji

-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » czw lut 15, 2007 12:28 pm
Wszystkiego
Lepiej obejrzeć dokładnie cały silnik niż za dwa miesiące robić np. panewki bo teraz tylko ktoś pierścienie na jednym cylindrze wymieni.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » czw lut 15, 2007 12:40 pm
ale to swoja droga dziwne, ze taka roznica duza na jednym tylko cylindrze...

a nie jest to czasem sprawka rozrządu/uszczelniaczy zaworów

robok rzępoli w harapuciu
-
galka
- jestem tu nowy...

- Posty: 77
- Rejestracja: pn paź 23, 2006 3:08 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: galka » czw lut 15, 2007 12:44 pm
a jakie powinno być ( poza tym, że równe we wszytkich cylindrach ) cisnienie w średnio eksploatowanym silniku po 200-300.000 km?
-
zgenty
-

- Posty: 297
- Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
- Lokalizacja: Rybienko Leśne
Post
autor: zgenty » czw lut 15, 2007 12:45 pm
kmachacz pisze:Kurna
Dzisiaj niestety okazało się, że to dymienie nie jest spowodowane ani pompą, ani wtryskami tylko niestety winny jest tutaj silnik. We wszystkich cylindrach sprężanie jest na poziomie 30 atm, a w jednym 15 atm. Trzeba ściągnąć głowicę. Powiedzcie, ale tak rzeczowo, czego pilnować przy takiej operacji

Robiłeś próbę olejową sprawdzając ciśnienie?
-
kmachacz
-

- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kmachacz » czw lut 15, 2007 3:13 pm
zgenty pisze:kmachacz pisze:Kurna
Dzisiaj niestety okazało się, że to dymienie nie jest spowodowane ani pompą, ani wtryskami tylko niestety winny jest tutaj silnik. We wszystkich cylindrach sprężanie jest na poziomie 30 atm, a w jednym 15 atm. Trzeba ściągnąć głowicę. Powiedzcie, ale tak rzeczowo, czego pilnować przy takiej operacji

Robiłeś próbę olejową sprawdzając ciśnienie?
Tak, tzn robił to mój mechanik.
-
kmachacz
-

- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kmachacz » czw lut 15, 2007 3:26 pm
galka pisze:a jakie powinno być ( poza tym, że równe we wszytkich cylindrach ) cisnienie w średnio eksploatowanym silniku po 200-300.000 km?
Z tego co wiem to właśnie chyba 30 atm. A tu tak na marginesie jak się żołądkowali znawcy, że auto po 200.000 to trzeba zezłomować. Auto ma 400.000 km, przypadki takie jak widzicie, wtryski wykazują podobno około 70 proc. sprawności no i inne takie tam duperele (nic więcej jak na razie poważnego).
-
zgenty
-

- Posty: 297
- Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
- Lokalizacja: Rybienko Leśne
Post
autor: zgenty » pt lut 16, 2007 10:42 am
kmachacz pisze:
Tak, tzn robił to mój mechanik.
I jaka była różnica ciśnień o ile była.
-
kmachacz
-

- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kmachacz » pt lut 16, 2007 11:55 am
zgenty pisze:kmachacz pisze:
Tak, tzn robił to mój mechanik.
I jaka była różnica ciśnień o ile była.
Nawszystkich było po 30 atm, a na ostatnim czyli tym od strony podszybia było 15 atm.
-
zgenty
-

- Posty: 297
- Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
- Lokalizacja: Rybienko Leśne
Post
autor: zgenty » pt lut 16, 2007 12:00 pm
kmachacz pisze:
Nawszystkich było po 30 atm, a na ostatnim czyli tym od strony podszybia było 15 atm.
Mam na myśli różnicę ciśnień:
- bdając z olejem
- badając bez oleju
Oczywiście tylko tego jednego cylindra.
-
kacperekk
-

- Posty: 877
- Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: kacperekk » pt lut 16, 2007 12:00 pm
kmachacz pisze:zgenty pisze:kmachacz pisze:
Tak, tzn robił to mój mechanik.
I jaka była różnica ciśnień o ile była.
Nawszystkich było po 30 atm, a na ostatnim czyli tym od strony podszybia było 15 atm.
Ale to był pomiar ciśnienia, a nie próba olejowa - w próbie olejowej porównujesz sprężanie na pustym cylindrze (bez paliwa!) a potem nalewasz tam około 6-7ml oleju (dla 1HZ tyle gdzieś będzie) i znowu lookasz na sprężanie. Jeśli różnica jest mała to znaczy że masz jakąś nieszczelnośc na zaworach, albo wywaloną nad tym garkiem uszczelkę.
-
zgenty
-

- Posty: 297
- Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
- Lokalizacja: Rybienko Leśne
Post
autor: zgenty » pt lut 16, 2007 12:05 pm
kacperekk pisze:
Ale to był pomiar ciśnienia, a nie próba olejowa - w próbie olejowej porównujesz sprężanie na pustym cylindrze (bez paliwa!) a potem nalewasz tam około 6-7ml oleju (dla 1HZ tyle gdzieś będzie) i znowu lookasz na sprężanie. Jeśli różnica jest mała to znaczy że masz jakąś nieszczelnośc na zaworach, albo wywaloną nad tym garkiem uszczelkę.
Dokładnie.
-
kmachacz
-

- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kmachacz » pt lut 16, 2007 12:24 pm
Tzn to było dokładnie chyba tak jak mówicie. Wybaczcie, ale dla mnie to czarna magia. Natomiast osoba, która zajmuje się samochodem jest mi znana. Powiedział tak, że mierzyli chyba sprężanie normalnie i było mniej więcej ok. Ale samochó przy zimnym silniku strasznie kopcił. I potem robili tą próbę olejową, tak jak powiedziałeś z użyciem właśnie 6-7 ml oleju i wyszło na niej, że różnica jest taka, że 30 na wszystkim i 15 na ostatnim

Czyli to coś groźnego czy też nie bardzo
O ile oczywiście czegoś nie zapomniałem dodać o czym on mówił. Powiedział mi też, że właśnie pewnie jest to wina zaworów. Ale zobaczą do końca jak zdejmą głowicę.
-
zgenty
-

- Posty: 297
- Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
- Lokalizacja: Rybienko Leśne
Post
autor: zgenty » pt lut 16, 2007 12:38 pm
kmachacz pisze:Tzn to było dokładnie chyba tak jak mówicie. Wybaczcie, ale dla mnie to czarna magia. Natomiast osoba, która zajmuje się samochodem jest mi znana. Powiedział tak, że mierzyli chyba sprężanie normalnie i było mniej więcej ok. Ale samochó przy zimnym silniku strasznie kopcił. I potem robili tą próbę olejową, tak jak powiedziałeś z użyciem właśnie 6-7 ml oleju i wyszło na niej, że różnica jest taka, że 30 na wszystkim i 15 na ostatnim

Czyli to coś groźnego czy też nie bardzo
O ile oczywiście czegoś nie zapomniałem dodać o czym on mówił. Powiedział mi też, że właśnie pewnie jest to wina zaworów. Ale zobaczą do końca jak zdejmą głowicę.
Zabij nie pojme tego
Anyway,relax nie masz wyjścia jak zaufać mechanikowi

-
Romeo

- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Romeo » pt lut 16, 2007 5:22 pm
Też tego nie pojmę.....zadziwiające zjawisko przeczące prawom fizyki
ale cóż ponoć cuda się zdażają

-
kacperekk
-

- Posty: 877
- Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: kacperekk » pt lut 16, 2007 7:01 pm
<ciach>
Ostatnio zmieniony pn lut 19, 2007 8:46 am przez
kacperekk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
grzybek
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: pn mar 06, 2006 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: grzybek » pt lut 16, 2007 7:59 pm
szkoda że w wawie nie mieszkasz

wesoło byśmy tu z tobą mieli

-
kmachacz
-

- Posty: 932
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 1:30 pm
- Lokalizacja: Krakow-Dobczyce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kmachacz » pt lut 16, 2007 8:16 pm
zgenty pisze:kmachacz pisze:Tzn to było dokładnie chyba tak jak mówicie. Wybaczcie, ale dla mnie to czarna magia. Natomiast osoba, która zajmuje się samochodem jest mi znana. Powiedział tak, że mierzyli chyba sprężanie normalnie i było mniej więcej ok. Ale samochó przy zimnym silniku strasznie kopcił. I potem robili tą próbę olejową, tak jak powiedziałeś z użyciem właśnie 6-7 ml oleju i wyszło na niej, że różnica jest taka, że 30 na wszystkim i 15 na ostatnim

Czyli to coś groźnego czy też nie bardzo
O ile oczywiście czegoś nie zapomniałem dodać o czym on mówił. Powiedział mi też, że właśnie pewnie jest to wina zaworów. Ale zobaczą do końca jak zdejmą głowicę.
Zabij nie pojme tego
Anyway,relax nie masz wyjścia jak zaufać mechanikowi

Dokładnie dopytam jak to jest i napiszę. Musicie wybaczyć moją ignorancję w tym temacie i to, że coś pokręciłem.
-
zgenty
-

- Posty: 297
- Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
- Lokalizacja: Rybienko Leśne
Post
autor: zgenty » pt lut 16, 2007 9:51 pm
kmachacz pisze:
Dokładnie dopytam jak to jest i napiszę. Musicie wybaczyć moją ignorancję w tym temacie i to, że coś pokręciłem.
Nie stresuj się tym pokręceniem
Ale dla potomnych napisz co było
-
reeb

- Posty: 1800
- Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
- Lokalizacja: pYrlandia
Post
autor: reeb » pt lut 16, 2007 10:39 pm
grzybek pisze:
szkoda że w wawie nie mieszkasz

wesoło byśmy tu z tobą mieli

dajcie mu juz spox, gosc zaliczyl faulstart i tyle
mysle, ze wsjo bedzie OKi

zaimponowal mi uporem, powaznie...
nie wszystkich stac by sec. time pchac sie w bagno

..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości