Rav 4 I 97r

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: rokfor32 » ndz wrz 28, 2014 6:56 pm

Pojeździj takim - sam zobaczysz :wink:

Ja gustuje w większych - taki lexowy 4,0 (też szału z momentem nie ma - ledwie coś 340Nm, i tez wysoko), jak sie auto oparło o przeszkodę, to schodził (bez dodawania gazu) do ok. 200 rpm - i... palił se radośnie gume :wink: W dwutonowym klocusiu, na emteku 33/12,5" , i na asfalcie - suchym :wink: I bez reduktora ... :wink:

Mam też auto na silniku 2,7, w podobnej technologii jak ten z ravki. i też ten silnik ciągnie ładnie poniżej wolnych.

Toyota robiła kilka odmian silników bazujących na jednym bloku. Tak było właśnie z tym 3S - wersja podstawowa, "cywilna", miała bardzo mocno wypłaszczaną charakterystykę momentu, kosztem wyższych obrotów (pow. 5,5 tysia). Ale były też wersje "sportowe", z innymi wałkami rozrządu, i przekonstruowanym dolotem, tam charakterystyka szła bardziej stromo, ze słabszym dołem - za to z obrotami użytecznymi powyżej 7 tysi. Takie jednostki, czyli 3S-GE i 3S-GTE (z turbo) szły do sportowej celiki i mr2. Te najmocniejsze wersje osiągały (bez doładowania) ok. 210 kucy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: suzi4WD » ndz wrz 28, 2014 6:58 pm

do 4g63 brakuje im lata świetlne
:wink:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: martin09 » ndz wrz 28, 2014 7:03 pm

naprzykład na grzaskim piasku pomaga długa jedynka i elastyczny silnik i jakos daje rade
Obrazek

a na zjezdzie pierwszy bieg i w dół
Obrazek
Obrazek
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: martin09 » ndz wrz 28, 2014 7:11 pm

Powiem tak na Kotlarni dawał sobie rade z wiekszymi bardziej terenowymi bracmi jak Land Cruiser fakt na szosowych oponach , jakis długi Patrol juz na MT Vitara tez na MT i nasz przewodnik Dyskotekom z liftem i tez na MT . Wszyscy włacznie z przewodnikiem byli w szoku ze dojechałem do konca bez niczyjej pomocy :D a to juz dla mnie sukces 8)
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: rokfor32 » ndz wrz 28, 2014 7:18 pm

Jak porównujesz do 4g63 z turbo ... :wink:

3S-GTE nie ma oficjalnie górnej granicy mocy. Dla zastosowań rajdowych wypuszczano jednostki z mocą ok. 260 kucy - bo takowy był limit klasy 2000 cc i aut fabrycznych. Natomiast w customowych konstrukcjach do ćwiartki na przykład te silniki (z oznaczeniem 3S-GTM) szły na grubo powyżej 500 kucy (niektóre dane mówią o poziomie 800 hp) - bazując na fabrycznym bloku i wale :wink:

Ostatnia wersja 3S-GE (czyli wolnossąca), ta osiągająca 210 kucy, to podwójna zmana geometrii rozrządu, plus zmienna geometria dolotu, plus jakiś tam system akustyczny wykorzystujący zjawiska falowe w dolocie i wydechu, plus pięciozaworowa głowica konstrukcji yamachy z tytanowymi (lekkimi) zaworami. Ten silnik skonstruowano w '98 - do tej pory ciężko znaleźć jednostki z którymi można go porównać technologicznie :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: rokfor32 » ndz wrz 28, 2014 7:23 pm

martin09 pisze:Powiem tak na Kotlarni dawał sobie rade z wiekszymi bardziej terenowymi bracmi jak Land Cruiser fakt na szosowych oponach , jakis długi Patrol juz na MT Vitara tez na MT i nasz przewodnik Dyskotekom z liftem i tez na MT . Wszyscy włacznie z przewodnikiem byli w szoku ze dojechałem do konca bez niczyjej pomocy :D a to juz dla mnie sukces 8)
Toć pisałem - masa auta. Ludki przyzwyczajone do trzytonowego parcha z dychawicznym silnikiem zupełnie niedoceniają lekkiej ravki ze stosunkowo mocnym napędem. :wink:

Ale - jak pisałem - dla mnie to zbyt delikatne auto. Coś jak moje małe subaru justy - też daje radę, bo waga 800 kila robi jeszcze lepiej niż w ravce - ale aż się serducho kraje, jak to wszystko trzeszczy. tudzież łapie kontakt z gleba - bo niskie ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: kozioU » ndz wrz 28, 2014 7:25 pm

Ciekawe czemu na forum same patrole i inne rupiecie skoro rav4 przejeżdża to samo co patrol na MT. :)21

To jak już takie fajne auto to lift 4 cale i MTki ok.31" nie powinny być problemem. :)21

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: martin09 » ndz wrz 28, 2014 7:29 pm

Ale - jak pisałem - dla mnie to zbyt delikatne auto. Coś jak moje małe subaru justy - też daje radę, bo waga 800 kila robi jeszcze lepiej niż w ravce - ale aż się serducho kraje, jak to wszystko trzeszczy. tudzież łapie kontakt z gleba - bo niskie ... :wink:[/quote]

Rozumiem ale jakos tak padło na rav jako pierwsze auto 4x4 , i tak jak pisałem przez ten czas zwiedziło pewnie wiecej terenu niz nie jeden z rama i wielkimi 33 calowymi oponami :lol:
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: kozioU » ndz wrz 28, 2014 7:34 pm

Teren terenowi nierówny. :wink:
To co kiedyś wydawało się terenem po założeniu MTków okazuje się popierdółką. :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: rokfor32 » ndz wrz 28, 2014 7:37 pm

Wiesz - daleko lepszą mobilność od patrola na 35" ma ... zwykły rower. :)21 I też jakoś na TYM forum niepopularny to pojazd ... :)21

Ja na ten przykład już dawno wyleczyłem sie ze szpejowania auta - "bo tak się robi". Moje auta nie musza mieć mega wielgachnego mostu, ważącego 150 kila - bo (niemal) nigdy nie jeżdżę siłowo. A im auto lżejsze - tym jest to łatwiej robić. Nie muszę miec mechanika ze stara - bo przy lekkim aucie winda 8 tysi lbs starcza z palcem w d. I tak dalej, długo można wymieniać.

Staram się po prostu własne auta szyć "na miarę". i mimo że zdarza się mi wpakować w znacznie cięższe warunki, niż piaskowa górka na Kotlarni - to jeszcze się nie zdarzyło, żebym do domu nie dojechał o siłach własnych :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: martin09 » ndz wrz 28, 2014 7:46 pm

[quote="kozioU"]Teren terenowi nierówny. :wink:

no własnie kolego , widomo ze to nie jest auto do taplania w błocie po klamki zreszta twoja vitara tez nie zabardzo sie nadaje do tego :D a jednak gdzies tam sobie jezdzisz tak ??

a co do patrola co jechał za mna spoko fajna przeprawowka al wazy 2.5 T moj 1.3 wiec jest roznica po takim luznym piachu
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: kozioU » ndz wrz 28, 2014 8:15 pm

Vitarą na razie nie jeżdżę. Jak ją poskładam z powrotem to się zobaczy.
Nie mam czym jeździć w terenie i stąd ta złośliwość. :)21

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: martin09 » ndz wrz 28, 2014 8:26 pm

kozioU pisze:Vitarą na razie nie jeżdżę. Jak ją poskładam z powrotem to się zobaczy.
Nie mam czym jeździć w terenie i stąd ta złośliwość. :)21
Jak złosliwosc jestem tu nowy wiec nie wypada dogryzac :)2
A tak powaznie tez myslałem nad viertara ale narazie musze korzystac z tego co mam jak $$$ pozwoli to sie bedzie myslało nad czyms innym , powiem tak bardziej rozwojowym :D
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

Awatar użytkownika
MotoWicher
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr lut 25, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska/Zabrze

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: MotoWicher » ndz wrz 28, 2014 8:38 pm

Ej Ty gościu od tej wyczesanej Ravki!!! :D
Kto Ci pozwolił umieszczać zdjęcia na tym forum bez wiedzy autora?? :D
Se uważaj nie :wink:

Fajną sobie tutaj dyskusję prowadzicie. Każdy chce udowodnić, ze jego samochód jest po prostu najlepszy w teren, ma najlepsze zawieszenie, opony, tonę szpeju, a sam kierownik to wzór wszelkich wzorów jeżeli chodzi o technikę jazdy i obycie z "terenem" ;)
Jego "terenowa" droga jest jedyna i słuszna i nie ma lepszej.

Nie znam się na tym, dopiero chcę zakupić swoje pierwsze 4x4 i być może nie powinienem się wypowiadać, ale....
od dwudziestu dwóch lat siedzę w jednośladach i też kiedyś zaczynałem.
Jak cofnę sie nawet o kilka lat wstecz, to śmieję się sam z siebie, ze teraz za nic nie wybrałbym takiego czy śmiakiego motocykla o takich, a nie innych parametrach ;)

Zapomniał wół jak cięlęciem był, ale na jednym forum motocyklowym, ktoś napisał coś, co moim zdaniem świetnie nadaję się do tego tematu o biednej RAV-ce :wink:

"Pomimo tego, że jest nas tylu, każdy ma prawo do własnego stylu"

I tak w ogóle to chciałem się przywitać :)21
Cześć :)21
Mój koń nie mieści mi się w dłoń

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: martin09 » ndz wrz 28, 2014 8:46 pm

[quote="MotoWicher"]Ej Ty gościu od tej wyczesanej Ravki!!! :D
Kto Ci pozwolił umieszczać zdjęcia na tym forum bez wiedzy autora?? :D

"Pomimo tego, że jest nas tylu, każdy ma prawo do własnego stylu"


Witam kolege co do zdjecia to wiesz tablice zamazane tak wiec raczej nie problem ???

No własnie jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma :)2 :)2

Pozdrawiam
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

Awatar użytkownika
MotoWicher
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr lut 25, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska/Zabrze

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: MotoWicher » ndz wrz 28, 2014 8:54 pm

Ale nie wyraziłem zgody na publikacje moich zdjęć 8)
Wybaczam, pod warunkiem, że dasz się karnąć tą twoją super wyczesaną toyotą, co łyka te land rovery i inne land coś tam "kruzery" :)21
Mój koń nie mieści mi się w dłoń

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: martin09 » ndz wrz 28, 2014 8:58 pm

MotoWicher pisze:Ale nie wyraziłem zgody na publikacje moich zdjęć 8)
Wybaczam, pod warunkiem, że dasz się karnąć tą twoją super wyczesaną toyotą, co łyka te land rovery i inne land coś tam "kruzery" :)21
Ok zgadazam sie byle nie po kalamki w błocie bo nie bedzie miał nas kto wyciagnac , a jak myslisz o tych co ja to nie dadza rady widziałem ze ich to qady objerzdzaja :)21 :)21
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: jradek » pn wrz 29, 2014 10:13 am

Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: lbl78 » pn wrz 29, 2014 10:43 am

to chyba jakąś zepsutą mam tą ravke :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: martin09 » pn wrz 29, 2014 11:00 am

lbl78 pisze:to chyba jakąś zepsutą mam tą ravke :)21
dlaczego nie daje rady jak moja haha :D
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: jradek » pn wrz 29, 2014 3:55 pm

Ta dyskusja staje się bezsensowna. Rav4 I to prawdopodobnie najdzielniejszy w terenie nieterenowy samochód świata (z popularnych) i bezprzecznie to fajne auto.
KONIECKROPKA
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: martin09 » pn wrz 29, 2014 4:17 pm

jradek pisze:Ta dyskusja staje się bezsensowna. Rav4 I to prawdopodobnie najdzielniejszy w terenie nieterenowy samochód świata (z popularnych) i bezprzecznie to fajne auto.
KONIECKROPKA
:)2 :)2
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: suzi4WD » pn wrz 29, 2014 6:47 pm

jradek pisze:Ta dyskusja staje się bezsensowna. Rav4 I to prawdopodobnie najdzielniejszy w terenie nieterenowy samochód świata (z popularnych) i bezprzecznie to fajne auto.
KONIECKROPKA
Młody człowieku
widziałeś zaporożca?
:)21
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: jradek » pn wrz 29, 2014 7:49 pm

Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav 4 I 97r

Post autor: rokfor32 » pn wrz 29, 2014 8:10 pm

Ale to drugie to z ravki jedynie buda jest ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości